Beste leden.
Na aanschaf van mijn Megane 2 Ph1 2.0 16V Grand-tour Privilége Luxe vond ik het dashboard erg trillen en resoneren en brommen wat die tot heden nog doet. hebben jullie daar ook last van ?. Zou het aan de Rubbers kunnen liggen van de Motorsteunen? Mijn Collega heeft een 1.6 16V en die is even een stuk stiller. Ik heb even de beide motorblokken vergeleken en nader onderzoek kan ik bij die 1.6 het blok een schudden en bij mij 2.0 is dat nauwelijks te doen. ik hoor graag of dat normaal is of een pure afwijking. Video word vervolgt.
Ik had ook een II 2.0 en een 1.6 (nu nog alleen de laatste). De 1.6 is inderdaad veel stiller, en bij de 2.0 resoneerde er zo lang ik die had altijd wel wat mee (vooral de binnenspiegel). En dat terwijl de 2.0 bekend staat om zijn rustige loop. Robin, wiens moeder nu mijn 2.0 nu heeft, heeft wat bouten van steunen aangedraaid, en nu trilt hij veel minder. Misschien is dat ook een optie voor je?
Bij mijn 1.6 is pas een nieuwe motorsteun van een beter type dan de standaard steun geplaatst, en deze is nu helemaal stil.
komt dat die steunen doorzakken.
dan gaat het in de auto mee trillen.
Thanks voor jullie feadback!. Dan ben ik niet de enigste met dit incident. Bij mij trilt ook Indd de binnenspiegel, zo wel als stilstaand tot rijdent. Mogelijk dat die indd doorgezakt is waar door de boel loopt te resoneren.
Wat kan ik daar dan aan doen? Moeten de rubbers vervangen worden?. De motorblok gaat sowieso los IVM lifen voor het vervangen van de Distributieriem en waterpomp etc. Dan wil ik dat getril gelijk mee gaan pakken. Die 1.6 die ik er voor had en die van me collega is echt muisstil veteleken wat ik nu heb. Al hoe wel buiten de auto het geluid wel erg mee valt.
Als je blok los gaat kun je meteen de steunen controleren. Bij de oude gt van Tedo, die nu in ons bezit is, heb ik zoals Tedo geschreven heeft alle steunbouten aangedraaid op een net iets hoger moment dan eigenlijk zou moeten. Niet té overdreven natuurlijk. Heb van van 1 van de motorsteunen de bouten er zelfs volledig uit gehad en vastgezet met extra spul ertussen (loctide(als ik het zo goed schrijf).
De binnenspiegel resoneert inderdaad, vooral het kapje ervan. Dit zou je eventueel kunnen verhelpen door een stukje plakband over de rand. Dit dempt :)
Ik zal vanmiddag even een poging doen met bouten aandraaien en wie weet is het bij mij ook een stuk minder.
Anders nieuwe motorsteunen. ;)
Als dat moet gaan ik ze vervangen zodra de Distributiriem ga vernieuwen
Bij mij is het alleen bij een bepaald toerental.. ik dacht dat dat een dieselkwaaltje was..
Heb het idee dat het m'n tellerbak is waar het meeste geluid vandaan komt..
Als je een resonantie hoort, druk je binnenspiegelbehuizing dan maar eens tegen de voorruit. ;)