Aangezien de velgen van mijn Megane III rondom stoeprandschade hebben wil ik dat laten herstellen. Ik heb diverse prijsopgaven binnen (o.a. van Autoservice Weesp, waar Stefan geweest is), en voor herstel + spuiten ben je tussen de 80 en 100 euro per velg kwijt. Een andere optie is poedercoaten, wat neerkomt op € 230,- euro voor alle vier de velgen. De kleur wordt dat wel iets donkerder.
Wat raden jullie aan?
Poedercoaten. Y
Hebben ze toendertijd bij mijn velgen ook gedaan. Zag er super uit.
Dat donkerder valt volgens mij wel mee, moet je dan echt op letten .
Bedankt Stefan. Dat donkere vind ik op zich ook niet zo erg, alleen zijn de spiegels, diffuser, deurgrepen en de dakrails in dezelfde tint als de velgen. Wel mooi als dat zo blijft.
Verschil zie je haast niet volgens mij.
Alleen als je de verschillende onderdelen vlak naast elkaar zou houden wellicht.
Bedankt! _o_
Dan wordt het dus poedercoaten. Y
!-!
Nog even nagevraagd in Weesp, en die doen inderdaad ook aan poedercoaten.
Er werd alleen wel bij vermeld dat er kans is op een sinaasappelhuid. Hmm...
Okee...
Hadden ze mij toen niet voor gewaarschuwd :neen:
Was ook niet het geval toen overigens.
Wanneer is daar kans op dan?
Ik neem aan dat ze al meerdere velgen gepoedercoat hebben toch.
Schijnt een eigenschap te zijn van poedercoaten. Ik ben het meer tegengekomen.
Ok. Nou aan jou de keus ;)
Mijn velgen waren gewoon glad toen iig.
Dat heeft er ook mee te maken hoe grof ze die velgen zandstralen.
Als ze het met zand doen, krijg je idd een sinasappel huid. Dit laat als het ware kraters achter in de velgen. l-
Als ze bijv. met pijnboom pitten stralen, krijg je een veel mooier en gladder resultaat.
Bij mijn werk zit om de hoek een een bedrijf die velgen stralen en poedercoaten, maar die doen ook containers van vrachtwagens etc.
En die stralen dus veel te grof, met als resultaat dat de velgen er niet uit zien. Ik krijg regelmatig velgen te zien die daar geweest zijn. l-
Daar breng ik mijn bbs rs velgen dus niet naar toe. (zoek trouwens nog een adres om het hart van mijn bssjes te laten spuiten :P regio twente)
Ik heb goede ervaring met poedercoatint bij Metaal Reiniging Badhoevedortp. Ik heb de velgranden zelf met een bandschuurmachine weer gefatsoeneerd en toen weggebracht. Resultaat zie 26 maart van dit topic http://www.team1916vforum.nl/viewtopic.php?f=16&t=46&start=160
Dat ziet er idd netjes uit. !-!
Bedankt voor de reacties heren! Nu nog een goede keuze maken en een goed bedrijf uitkiezen.
Change of plans: vanmiddag een set onbeschadigde Serdar(d) velgen opgehaald in Apeldoorn.
Daar zitten alleen bredere banden (235/40/18) onder in plaats van de standaard 225/40/18.
Maar even kijken wat ik er uiteindelijk mee doe.
Onder een RS passen dacht ik beide maten. Ik heb nu ook 235's en ben niet anders gewend. Zijn het merkbanden?
Ja, het zijn Good Year Eagle F1 banden van 2013. Niet mijn favoriete merk, maar ze zijn nog te rijden, er zit gemiddeld nog +/- 5 mm op én ze hebben een veel bredere beschermingsrand om de velg, wat kans op schade vermindert.
Oke. Ik heb er redelijk goede ervaringen met de F1 assymetric. Bleven nog goed plakken bij een 3-tal sessies op Zolder. Maar ook voor banden geldt iedereen heeft er andere ervaringen mee. ;)
Dat is ook wat je vindt in reviews. Zelfs tweede in de ADAC/ANWB autobandentest van 2013.
Ik heb de set goed schoongemaakt, en ook her en der een kleinigheidje gevonden. Ze zijn wel in veel betere staat dan die nu onder de auto zitten.
Dus een betere basis waarmee ik de boer op kan én er zitten voorlopig nog gewoon wielen onder de auto.
kan je foto plaatsen van schade?
Heb je interesse? ;)