Hoi iedereen,
Sinds een paar weken zit ik met het volgende:
Tijdens het rijden ruik ik uit het ventilatorrooster een licht verbrand geurtje. Het is het meest te vergelijken met de geur die je hebt van een verfbrander (heel lichtjes). Ik ruik deze geur als de motor warm is, en ik net stilsta (bijvoorbeeld voor een stoplicht oid.)
Ik heb geen idee in welke richting ik het moet zoeken. Het koelwater is niet gezakt, en ook geen lekkage hiervan zichtbaar, en ik kan ook geen smeltende bekabeling vinden onder de motorkap. Ik kan me niet voorstellen dat het stof is in het ventilatorrooster. Zou dit misschien ook kunnen komen door vuil (vliegjes, etc) in de radiator?
Iemand hier bekend mee?
Het is een Megane II 1,6 16v.
Alvast bedankt
Interieurfilter al eens vervangen?
Ja, vorig jaar nog gedaan. Ik kan hem er eerdaags wel eens uittrekken, kijken hoe die er aan toe is. Maar bij het interieurfilter wordt het toch niet zo warm dat het kan gaan ruiken als een verfbrander?
Is het echt brandlucht?
Werkt alles nog elektrisch? Uch wil wel eens ooit wegbranden, kabelbomen in deuren geregeld, ook onder spiegelbediening pas in een trafic weer gezien.
Kachelventilator hebben ook wel eens problemen, te zwaar gaan. bedrading weerstand verbrand ook vaker. Enz enz.
Het is niet echt een brandlucht, (niet dat er iets doorgebrand ruikt). Geen storingen aanwezig, en de auto rijdt ook prima. Alles werkt ook gewoon. Soms lijkt het wel een geurtje van de zon die de hele dag op een houten gevel staat te branden. Komt een beetje bij de geur van een verfbrander in de buurt.
Als ie net vervangen is dan zal dat het niet zijn.
Auto stationair laten draaien en brandlucht opzoeken? (bv voor de deur)
Zoeken en ge zult vinden :P