Beste leden, ik heb van mijn vorige auto nog een volledige 75i kit liggen, deze zou wel passen denk ik op mijn megane 1.2tce
maar de vraag is kan ik dit zelf steken? iemand enig idee?
s toch gelukt om hem te steken, de luchtfilterbox is moeten blijven zitten, heb gewoon de ijzeren spanriem aan de box losgedaan en daarin de 75I tube ingestoken, vastgedraaid, en op die bocht men filter gestoken, rust nu bovenop de batterijbox en ligt nergens in de weg en zit vast, trekt toch een beetje beter op :)
!-!
Maar heb je geen foto's? Altijd handig voor het nageslacht Y
Here u go:
(http://i62.tinypic.com/b6zhoj.jpg)
(http://i61.tinypic.com/vzu91g.jpg)
simpeler kon het niet was alleen beetje zoeken om misschien eerst hem in die bak te krijgen of de luchtfilterbak weg te doen en hem daar te plaatsen, en na veel gesukkel heb ik hem maar laten zitten en op de originele slang bevestigt handig toch !-!
ongeveer kwartiertje werk aan gehad ^^
mooier geluid onder de kap en iets vinniger ermee ook
Is dit een grap?
Zet er dan een vervangingsfilter in, of haal het luchtfilterhuis weg.
Komt ie niet tegen de motorkap aan?
Hoe zuigt die nu lucht aan?
Ben het met Mark eens, het eerste wat ik zelf dacht is gaat de klep nog wel dicht.
Accu eruit halen en dan kun je zo het originele luchtfilterhuis demonteren en kun je het openfilter daar netjes monteren.
Ik zou het zo niet laten zitten.
Een openfilter geeft ook eigenlijk alleen een mooiere sound, als je een iets betere gas response wilt zou je voor een inlegfilter van bv. K&N kunnen gaan.
wat is daar nu grap aan, ik ga niet die hele batterij eruit halen hoor ik ben geen garagist..
ik heb het zo opgelost en die zuigt heel makkelijk koude lucht aan want die komt gewoon ook mee via de oude lichtfilterbak die blijven zitten is, er zit niks in de weg, hij zit vast op de batterij, beschadigd niks en werkt perfect.. of het nu mooi is of niet het zit onder de motorkap eh.. l-
Accu demonteren, luchtfilterhuis demonteren en accu weer monteren kan iedereen in principe. Daar hoef je echt geen garagist voor te zijn. Maar dat mag iedereen natuurlijk zelf weten. 8)7
Ik zou het ook even netjes maken.
accu demonteren, maar heel de auto loopt op die electronica toch?
ik heb niet de middelen om alles terug opnieuw te doen denk ik zo.. ik ben blij dat het nu werkt voor iemand die er weinig verstand van heeft
Accu demonteren is heel simpel en kun je goed zelf doen. Eerst even de massa kabel van de accu afhalen en dan de plus. Vervolgens kun je als het goed is zo de accu eruit pakken dit is in ieder geval handig om te weten voor als je accu aan vervanging toe is.
zal ik dan nog eens herbekijken :)
dacht dat als ik de batt los maakte ik de hele electronica in de wagen opnieuw zou moeten doen omdat die daarop zit..
maar goed dan herbekijk ik het nog eens ^^ voorlopig werkt hij zoals het moet dus zal niet voor direct zijn
zou een beetje ###lig zijn,als in de winter je accu plat gaat,de hele auto opnieuw geprogrameerd
zou moeten worden.
:D
inlegfilter geworden, 2 weekjes geleden besteld en nu volledig in orde, veel rappere respons en veiliger ^^
Heeft iemand ervaring met een inlegfilter bij een 1.5 dCi ?.. Merk je er veel van?
Ik overweeg om de mijne aan te passen.
bij mij is het een 1.2tce en het verschil is toch merkbaar bij een diesel durf ik het niet te zeggen...
Meer lucht is altijd beter.
Maar bedenk wel, dat de aangezogen lucht goed gefilterd dient te worden, als je en origineel filter al ziet na 30000 kilometer zie je vaak al dat die erg vol vuil zit.
Vuil zorgt wel voor meer interne slijtage.
mijn interne filter was zo goed als nieuw, enkel het velletje dat ervoor zat zag maar een beetje vuil en die is nu vervangen op 25.000 km door de k&n
en heb van k&n de cleaning kit liggen dus ga hem wel op tijd onderhouden :)