Weer verder met nieuw aankopen !-!
Ik heb in navolging van Yorick en Paul ook een bumper in de juiste kleur gevonden. :D
Igor had er eentje voor me gespot op de sloop !-! In m'n eigen zat al sinds aanschaf een scheur aan de passagierszijde en doordat de auto verlaagd is en de lip af en toe schaaft kwam er meer druk op en is de scheur groter geworden. Ben ik daar eindelijk van af. :)
!-!
Mijn LED's uit Hong Kong waren geleverd, dus meteen gemonteerd.
De kleur 'pure white' als interieurverlichting is even wennen, maar er komt wel een hoop licht vanaf !-!
Misschien dat ik later nog eens warm white probeer, want voor die paar euro kun je best wat experimenteren.
(http://i.imgur.com/NA7ydiF.jpg?1)
Mooie lampjes! waar heb je die besteld, via Ebay? Eventueel een linkje mogelijk?(A)
Inderdaad leuk spul voor het geld! Omgerekend €2,20 voor 10 stuks.
Ik weet alleen niet of er in jouw Megane ook T10 W5W gaat? Bij deze het eBay linkje: Klik (http://www.ebay.com/itm/121490105019)
[edit: een bericht direct boven je reactie daarop hoef je niet te quoten]
Igor, jij hebt Festoon lampjes van 36mm nodig. ;)
Ik zou voor de warmwitte gaan. :)
@mvnuland, je hoeft de tekst boven jou niet te qouten ;) anders komt oom forum agent langs ;)
en heb je ze er al in zitten, ben wel benieuwt hoe het eruit ziet.
Jij zou een goede moderator zijn, Rogier! o-)
@Rogier: Oops, ik zal er voortaan op letten :) Ik zal aankomend weekend eens kijken of ik het resultaat goed op de foto kan krijgen.
@Tedo: Warm wit dacht ik inderdaad ook al aan! Even naast elkaar vergelijken wat ik het mooist vind. Het is nu misschien wel iets té wit.
Led lampen tonen altijd koeler. Ik heb in mijn Megane's voor warmwitte led's gekozen.
(http://www.mupload.nl/img/jo2gfjwt2c0.jpg)
Heb nu op deze manier een open luchtfilter gemonteerd.
Hij paste precies in de koker van de originele filter en krijgt zo dus ook alleen maar koude lucht plus de koker dient ook nog eens als klankkast voor een heerlijk geluidje! !-!
Wat vinden jullie van deze montage?
Hij raakt de motorkap nét niet dus dat zit ook wel goed :)
In mijn R19 zat het K&N vervangingsfilter ook in een ronde box. Dus lijkt mij dat het zo wel kan.
Ik heb vandaag een setje aluminium handgrepen voor van binnen en een compo-setje Pioneer speakers 170W incl. verloopkabels in mijn portieren gemonteerd.
Dit alles gister uit een Scenic van de sloop gedemonteerd en mogen meenemen voor 25,- euro. !-!
Hier wat foto's!
(http://www.mupload.nl/img/ipwtk0tnoru.jpeg) (http://www.mupload.nl/img/r6p7bubvj42.jpeg)
Leuk! Heb je ook foto's gemaakt?
@ Tedo Foto's zijn geüpload in mijn eerdere topic...
Vandaag nog een mooi Brillen opbergvakje van de sloop gescoord. Eindelijk eentje die ook in het Coupé past.
Nu alleen nog wachten tot de bijbehorende klemmen binnen komen, deze stuurt de vriendelijke Renault Dealer uit Alphen naar me thuis... !-!
(http://www.mupload.nl/img/ahif0knzyap.jpeg)
Setje ebc turbo grooved remschijven en yellowstuff remblokken besteld.
Binnenkort een 2e hands achteras, en daar komt ook nog nieuwe remmerij en lagers op.
En moet ook nog ff staalomvlochten remslangen bestellen, dan is het hele feest compleet. 8)7 !-!
En dan is mijn megane weer helemaal A35 proof. :D
Heb weer een renault, de laatste was afgelopen begin zomer.
Sinds gisteren een scenic gekocht, een 98er met een 1600. Best nette auto voor de leeftijd, van oma geweest, daarna van kleindochter.
Zit wat werk aan, netjes maken, even mee rijden, dan mag hij weer weg. Heb verder nog een honda prelude waar de vriendin meer rijd al een aantal jaar, en een 528i voor lange stukken.
Ook leuk. ;)
Heb vanavond de achteras opgehaald. Die komt onder een cabrio 1.6 16v vandaan.
Die kerel demonteerd wel vaker megane's. Doet hij gewoon in zijn garage box. :D
Ow en hij heet roy zeker?
Nee hij heet Ron.
Heb een DAP500 V3 Raffini Starterskit - Power Pack besteld van carclean. !-!
Ik deed eerst altijd de auto met de hand polijsten en in de wax zetten.
Maar dat ben ik een beetje zat aan het worden. :D
Geweldig apparaat zo'n DAP van Carclean, heb zelf de 900 en het resultaat is super
Heb zelf laatst ook de 900 Raffini powerpack gekocht. Nu nog wat andere zaken bijbestellen, en dan eens gaan testen
We zullen het zien. !-!
Zo ben ik begonnen met de eerste Dap 500, geweldige apparaten !-!.
Daar ga je mooie resultaten mee boeken Mark 8)
Ik ga mijn best doen. !-!
Mijn megane zal goed glimmen op de meeting. ;)
Omdat er een speaker gescheurd was heb ik in de voordeuren speakers uit een Renault Twingo gemonteerd (deze zijn ook 13 cm).
De magneten van de speakers zijn iets groter en het geluid is er ook iets op vooruit gegaan.
Verder heb ik mijn pure white interieur LED's vervangen voor warm white.
Work in progress ..
(http://www.mupload.nl/img/q7qugvbwrht.jpg)
Toch wel beter :)
(http://www.mupload.nl/img/uw5qvaa42wh.jpg)
het staat hem inderdaad erg goed.
Het oranje knipperlicht vervangen voor een zilveren en het oogt ook nog een stuk rustiger ;)
De schildjes zijn sowieso zilver maar de lampjes oranje.
Dus hoe wou je dat doen dan?
Het knipperlicht moet toch oranje of rood zijn van oom agent? o-)
Ik zou ook silvervision lampjes plaatsen. Ze hebben een soort van chroom coating over het lampje heen, maar lampje knippert nog steeds oranje!
Ik heb ze (http://www.nlpower.com/Producten/Productdetails/tabid/64/ProductID/37686/CategoryID/56/Philips-Silvervision-Knipperlichten/Default.aspx) ook in beide zitten. Ze worden wat schaarser, maar die van Philips zijn wel beter/mooier dan die van Autostyle ofzo.
AST nijverdal heeft ze gewoon in het schap liggen. ;)
Ik ga er vanuit dat de andere vestigingen dat ook hebben.
Ik heb ze alleen achter. Voor vind ik de oranje gloed wel mooi staan. ;)
Het mag dan wel ietsje duurder zijn dan via het internet. Maar als ik iets nodig heb, maakt niet uit wat. Dan hebben ze dat gewoon liggen. Of anders regelen ze het.
Zou het buitenste lampje het trekken als ik daar ook nog het knipperlicht op aan zou sluiten?
Zeg maar op de voeding van het gewone licht?
Hoe bedoel je? Wil je us lights maken?
Dan heb je ook diodes nodig. ;)
Dacht meer aan kroonsteentje ertussen en gas erop hahah.
Kroonsteentjes, skotch klemmen etc. Horen bij de vieze/foute woorden lijst op dit forum. :D
En deze horen dus ook niet in de bedrading van een auto thuis. ;)
Haha, bekijk mijn achterlichten maar niet dan. zet jij het voor me om? :D o-)
je kan ze beter solderen Yorick. Mijn achterlichten zijn ook aan elkaar gesoldeerd, het geeft veel minder problemen op den duur.
Moet ik inderdaad nog een keer laten doen.
"Laten doen"? Wat is dat :D
Vandaag naar de sloop gegaan voor andere deur sensor, en thuis gekomen met andere handgrepen voor binnen :D
Iemand toevallig tips over hoe ik zo'n sensor eruit haal? Kreeg het niet voor elkaar!
Zo ik heb nu eindelijk een nog erg mooi stuurwiel van een Scenic Sport Way gescoord.
Zet hem pas volgende week erin. Maar alvast een foto...
(http://www.mupload.nl/img/weqntsys8ru.jpg)
mooie stuurtje!! :sturen: :sturen:
Netjes
Luchtrooster en nog een perfecte pookhoes gescoord op de sloop. Nu nog die pookhoes monteren :D
Een vraagje, ik wil er niet speciaal een topic voor openen. Is het interieur van de station/berline gelijk aan dat van de coupé? Dan heb ik het over de middentunnel, deurbakken, ...
En zijn de voorlichten ook exact hetzelfde?
Zo vandaag eindelijk het stuur en de brillenkoker gemonteerd
Ik weer blij...
(http://www.mupload.nl/img/nz8ixfzf719.jpeg) (http://www.mupload.nl/img/laxrgvsgewt.jpeg)
Hopelijk wordt ie nog klaar tot 14-03...
Ziet er goed uit. !-!
Ik zal voortaan is wat beter rond speuren als ik weer eens op de sloop kom. :D
Als ik dan zo'n stuur tegenkom, dan neem ik het mee. :P
Bedankt voor de bloemen Mark.
Ik ben er ook echt trots op...zoiets vindt men niet zo snel zou er dan ook naar mate zuinig op zijn.
PS.: ik weet misschien nog een mooi stuur staan hier in R'dam. Alleen grijs van kleur als je interesse hebt...laat maar weten...
Als het een zwarte was wou ik het wel. ;)
Van de week deed het dimlicht het nog maar een kant. Vandaag even bezig geweest om ze te vervangen door deze:
(https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcSb2RAyKd455ZzrtWdL06DIWOZ3yI5f8JkA6H8uUV8Ay6dteR70)
Ik dacht dat ik xenon had vanwege de koplampsproeiers, maar blijkbaar is het gewoon halogeen. (Misschien ga ik later nog een ombouw naar xenon overwegen. Hoef nl. nog geen automatische hoogteverstelling te hebben.)
Mooi stuurtje! (Kijk er dagelijks tegenaan...) Het voordeel is dat de ring met leer bekleed is, dit slijt veel minder snel dan de gewone stuurtjes. Mijne zit er al 360000 km in, en ziet er nog steeds top uit.
Een aantal weken terug heb ik deze momentsleutel bij Aldi zien liggen toen hij in de aanbieding was, maar omdat ik hem eigenlijk niet direct nodig had besloten om hem niet te kopen.
Hierna had ik er toch een beetje spijt van en vandaag bleken er ineens nog 2 te liggen !-!
Ik heb er €18,99 voor betaald en het merk is Topcraft. Ik wil binnenkort mijn bougies vervangen dus dan komt hij waarschijnlijk al van pas :)
(http://i.imgur.com/QS7Qs2a.jpg?1)
Aan de grote van de momentsleutel te zien. Zal deze pas vanaf 60 Nm tot iets van 190 Nm zijn.
En bougies zijn meestal tussen de 15Nm en 20 Nm.
Dus daar zul je deze momentsleutel niet voor kunnen gebruiken. ;)
Of deze moet toevallig lager gaan. ;)
Ik heb vrijwel dezelfde van de Lidl. Is inderdaad meer voor wielbouten e.d.
Deze sleutel gaat van 28 tot 210 Nm. Voor bougies lijkt het me dan inderdaad geen goed plan (ik heb dit nooit eerder gedaan).
Dan maar even afwachten wanneer hij voor het eerst in gebruik genomen kan worden, maar stap voor stap mijn gereedschap een beetje uitbreiden kan nooit kwaad :q
haha idd. !-!
Maar met een momentsleutel, torx, steekring en een doppensetje kun je een heel eind komen. !-!
Hiermee kun je haast de hele auto uit elkaar halen, dus echt veel meer zul je niet gauw nodig hebben. ;)
En een hamer ;)
haha, kan ook handig zijn idd. :D
:q
@mark Het meest belangrijke heb ik nu wel inderdaad. Maar voor sommige klusjes heb je toch nog specifiek gereedschap nodig, dus ipv (duur) gereedschap aanschaffen laat ik het dan liever even aan iemand anders over.
Vandaag met Mark een poging gedaan om de hatchback te verlagen, helaas zonder succes. De torsieassen zaten muurvast l- Verder heeft Mark bij mijn coupe de wielkasten ietsjes naar buiten gerold waardoor de zomervelgen nu ook net passen op 2 tandjes verlaagd. Mits ik geen zware dingen of meer dan 1 passagier mee heb 8)7 Binnenkort maar eens op zoek naar een setje banden met wel de goeie maat zodat ik net een cm meer speling heb. Dat is genoeg. Voor de meeting volgende week blijft het eerst zo >:D
Het was eigenlijk mijn bedoeling dat het randje om zou vouwen. Maar dat randje was net iets te stevig.
En de wielkast van een coupe druk je vrij makkelijk naar buiten. Dit is bij de hatchback toch net iets steviger. Waardoor de rand ook wat makkelijker om te vouwen is. ;)
Dat randje alleen was denk ik niet genoeg geweest. :D
Als je iets smallere banden had. Dan had het ook al veel gescheeld. :P
Had vrijdagavond trouwens nog ff m'n goodridge staalomvochten remslangen gemonteerd.
De auto remt nu stukken beter. !-!
En deze week nog ff een nieuwe distributieriem er op zetten. En dan ben ik voorlopig klaar met het achterstallig onderhoud. :D !-!
Die iets smallere banden komen er nog wel. Der is mee te rijden nu en ik ga rustig opzoek naar banden. ;)
Omdat ik niet kan achterhalen hoelang mijn huidige bougies erin zitten heb ik een setje NGK BKR6EZ besteld.
Ik heb er omgerekend €14,87 inclusief verzending voor betaald. Nu afwachten tot ze geleverd worden vanuit Engeland !-!
(http://i.imgur.com/TXA5IFi.jpg?1)
Vandaag mijn Megane opgehaald bij de schadehersteller (http://autoschade-hilversum.com/). Ik had hem met schade gekocht, en dit is nu vakkundig verholpen! Zo is hij weer toonbaar :P
Vóór
(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1eHZNdlprb0E2U00) (https://drive.google.com/file/d/0B2rSkqxJdYX1eHZNdlprb0E2U00/view?usp=sharing)
Na
(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1aElfM0Eya3pLOW8) (https://drive.google.com/file/d/0B2rSkqxJdYX1aElfM0Eya3pLOW8/view?usp=sharing)
Dat hebben ze netjes gedaan. !-! !-! !-!
Zeker. Ik ben er ook erg blij mee. Voor een kleine meerprijs heeft hij het portier ook meegespoten. Dus van de butsjes aan de zijkant ben ik nu helemaal af (voorlopig....) :)
Netjes weer zo. Ook leuk dat je vaders Megane zich spiegelt in je achterbumper. ;)
Ja was mij ook al opgevallen. Die is trouwens ook net terug van de schadehersteller 8)7 Maar dat was gewoon verzekeringswerk.
haha, ik breng die van mij deze zomer ook nog een x langs de hersteller.
Maar dan moet ik eerst (ja nog steeds) mijn custom bumpers af maken. :D
Heb er nog geen tijd voor kunnen vrijmaken.
Netjes Felix!
Mijn gecleande klep is vandaag gespoten. Y
Vandaag voor een spotprijs een zwart lederen interieur opgehaald en meteen deels gemonteerd. De voorstoelen en deurpanelen voor moeten nog. De stoelen komen er vrijdag in want dat heb ik beschikking tot een smeerput. Foto's komen binnenkort in mijn project topic!
!-! Het interieur dat hier werd aangeboden?
Ja Tedo, alleen dan rechtstreeks van de verkoper gekocht. :)
Ben der echt blij mee.
Hoopte het voor hoger bedrag te verkopen weer haha... erg goedkoop was die idd!
Ik zoek weer verder voor koopjes en zal ze weer aanbieden! ;)
Trouwens nog bedankt voor de tip !-!
Graag gedaan!
;)
Voor wat hoort wat he.. haha geintje!
Het is weer even geleden. Na het willen stoppen toch weer verder gegaan, groot onderhoud gepleegd en besloten weer wat op te pakken
(http://i58.tinypic.com/2lkb5e9.jpg)
Voor:
(http://i62.tinypic.com/27wriix.jpg)
Na
(http://i62.tinypic.com/a1tudz.jpg)
Voorkant verlaagd, nu opzoek naar een espace voorlip en een cupra lip. Ook de eind demper zal vervangen worden, stickers besteld en binnen maar dit blijft nog even een verassing.
Ziet er goed uit Ron !-!
Dankjewel Mark _o_, ben ook erg blij met het resultaat tot nu toe. Nu druk opzoek naar een espace voorlip.
Gekocht een windscherm en een Pioneer TS-H1703 Speakerset die er hopelijk morgen inzit
Citaat van: Losballos (Ron) op 23 maart 2015, 19:03:44
Dankjewel Mark _o_, ben ook erg blij met het resultaat tot nu toe. Nu druk opzoek naar een espace voorlip.
Past zo'n voorlip ook op een Megane 1?
Jep. Heeft oa Willem en Igor. Ik heb een Laguna lip eronder.
Citaat van: Yorick op 24 maart 2015, 07:37:06
Jep. Heeft oa Willem en Igor. Ik heb een Laguna lip eronder.
Dan heeft Kremer die binnenkort ook eronder! :p !-!
Is dat materiaal van zo een onderlip een beetje makkelijk te spuiten ?
Het is wel te spuiten, maar omdat het zeer flexibel is, weet ik niet of het verf lang blijft zitten....je kan die lip alle kanten buigen
Het kan.. Maar de lip is enorm flexibel dus ik kan me indenken dat de verf ook heel snel zal barsten! Er zijn wel mensen uit de club die bijvoorbeeld een Laguna lip hebben laten spuiten. Deze is identiek aan de Espace lip alleen mist deze het onderste stuk wat de Espace lip extra heeft. Dat zorgt ervoor dat deze lip minder snel zal buigen en de verf er waarschijnlijk beter op blijft zitten !-!
Mmm. Vind juist de espace lip het mooist vanwege de dikte.
Eerst maar eentje scoren op de sloop en eens rustig bekijken dan.
Bedankt voor de info !-!
Het kan wel, maar de lip is flexibel.
Dus het gaat zo weer barsten, als je ergens overheen schraapt. ;)
Citaat van: mark op 24 maart 2015, 12:10:36
Het kan wel, maar de lip is flexibel.
Dus het gaat zo weer barsten, als je ergens overheen schraapt. ;)
Dat doe ik te vaak :D :D :D :D
Hmm geen lip te vinden bij de sloop nabij Leeuwarden.
Vrijdag maar even naar Joure toe om te kijken.
Espace & Laguna van bouwjaar 98?
Dat past dan op Megane1 Coupe?
Jup dat past ;)
De espacelip zul je ongeveer 3 cm aan elke kant moeten inkorten. ;)
Vorige week heb ik mijn gescheurde mistlamp vervangen. Hiervan vond ik nog wat foto's op mijn telefoon.
(http://i.imgur.com/XksCZ7t.jpg?1)
(http://i.imgur.com/gCoXgMV.jpg?1)
En zo ziet het er dus uit als er een koplamp uit elkaar klapt :cry:
(http://i.imgur.com/3FFPoRs.jpg?1)
(http://i.imgur.com/mAHVUK4.jpg?1)
Zo omdat ik de afgelopen dagen bezig ben een nieuwe baan te zoeken was ik minder onder weg hier op het forum, maar gelukkig komt mijn Meggi niks te kort. Van de week groot onderhoud gedaan.
Zo is de gehele distributie vernieuwd incl. waterpomp, koelvloeistof, thermostaat en multieriem. Dan heb ik ook eindelijk mijn roestende motorkap met zo n roestvretend spul behandeld en netjes in het tectyl gezet. Dat werkt nog ook, haha.... Gister nog het olie, oliefilter en remvloeistof vervangen al met al n kleine 600 euro verder maar rijd fantastisch...
Kan ik voorlopig FF verder...
Hoe heet dat roestvretend spul?
Ben op zoek naar zoiets voor me wielkast randen.
Kan ik zo 123 niet meer zeggen want die hele fles ging er doorheen en heb ze weggegooid. Ga gewoon maar in een lokale auto materialen zaak da heb ik het ook gekocht. Google maar kom je zeker verder
Oke dankje
Vertan toevallig
Waarschijnlijk Fertan, dat heb ik zelf ook al meerdere keren gebruikt op mijn coupe toendertijd!
Bedankt mijn dank is groot !-!
Ik heb afgelopen weekend twee motorsteunen vervangen. Wat een verschil! Dat had ik eigenlijk veel eerder moeten doen.
(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1OFBfakZpenY0dmM)(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1dU1uUWZoRnJCR28)
De bovenste steun was bij nader inzien eigenlijk nog wel goed. Ik denk dat ik die weer probeer te verkopen
Da's mooi.
Kan je aangeven Wat het verschil precies is.
Ik bedoel: hoe kan je weten wanneer je aan een nieuwe motorsteun toe bent?
Als je je hele uitlaatlijn heen en weer ziet gaan terwijl je de motor heen en weer beweegt.
Als je de motor voelt trillen tijdens stationair draaien (ik was eigenlijk niet anders gewend, totdat ik het verschil merkte met een nieuwe steun).
De steun bij de versnellingsbak is trouwens een koopje en zeer makkelijk te vervangen. Ik heb hem hier vandaag (20 euro (http://www.ebay.nl/itm/261728062302?ssPageName=STRK:MEWNX:IT&_trksid=p3984.m1497.l2649))
De Megane schakelt er ook een stuk fijner door. Maargoed, wat wil je als de halve steun aan pulp is (zie foto).
Pendelsteun, merk je dat de motor heen en weer schud, pendelen, voel je gauw aan de schakelpook ook.
De bovenste motorsteun bij dit type zakt vaak door, waardoor de trillingen van de auto in de carroserie te voelen is, als een brom.
Ik heb vorigeweek bij mij ook alle motorsteunen vervangen. Rijd weer als nieuw. !-!
En had toen ook een poging gedaan om een de achters te verlagen. Maar deze zit dus echt helemaal vast gerot. >:( Ik heb al met een sloop gemailt, en die heeft meerdere achterassen liggen. !-! Dus binnenkort is ff een mooie as uitzoeken. !-!
vandaag mijn bougies vervangen, laatst de achter remmen + schijven vervangen. nieuwe interieur en lucht filter vervangen. zijn de kleine dingen voor een grote beurt, de rest doet straks een vriend van mij.
Niks bijzonders maar wel nieuw, via de banden tiendaagse van kwik-fit 2 nieuwe voorbandjes scheelt toch paar tientjes ...
Toch goed te lezen dat er aan onderhoud wordt gedaan en gedacht.
Lekker bezig !-!
de auto moet toch nog een aantal jaar mee gaan, en zelf heb ik geen zin om onverwachts met problemen te staan.
weet iemand toevallig de kosten om de airco opnieuw bij te vullen en eventueel schoon te maken?
EDIT : ik heb trouwens ook nog 2 nieuwe uitlaat rubbers onder de auto laten plaatsen, bij mij hing het blijkbaar vast aan een ijzerdraadje l- l- en ik heb een nieuwe ashoes en een nieuwe wiellager.
Ik heb het hier laten doen, maar is voor jou wel een eindje rijden. Was niet duur.
http://www.autoaircovullen.nl/
Dat is inderdaad niet heel erg duur, zijn er nog belangrijke dingen waar aangedacht moet worden aan het hervullen en schoonmaken van het airco systeem?
Het soort koudemiddel wat er nu inzit.
Ik heb het een paar jaar terug bij de Kwik-Fit laten doen:
http://www.kwik-fit.nl/airco-onderhoud?gclid=COiY94nCoMUCFQTnwgod9g0ATg
Zo te zien nog steeds dezelfde prijs. Sindsdien doet 'ie het prima.
Airco wordt eigenlijk niet bijgevuld. Als er nog wat in zit wordt het er eerst uitgehaald en dan opnieuw afgevuld.
Airco reinigen zou je zelf nog kunnen doen.
Neem hiervoor dan de forte reiniger, is een spuitbus die je in de auto zet.
15 minuten met lopenende motor draaien en airco aan in recirculatie stand op de koudste temperatuur en aanjager minimaal 3kwart.
Daarna motor uitzetten en nog steeds alle ramen en deuren dicht hiuden, dit ook voor 15 minuten.
En dan de deuren open zetten voor 15min, dit is meer voor jezelf omdat de reiniging geur te sterk is.
Ik ga binnenkort cruisecontrol op mijn hatchback inbouwen. Vind het alleen wel een beetje een raar systeem wat ik heb.
Dr zit een halve meter gaskabel aan mijn pedaal. Vervolgens stuurt dat een sensor aan, en die bediend dan weer de electronisch gasklep. 8)7
8)7 8)7
Heb ik ook. Ik moet er ook nog eens aan beginnen..
pffff....ga morgen voedingkabel trekken voor een subje in m,n grand tour.....wish me luck :?
Suc6 !-! !-! !-!
Volgende week vrijdag word er bij mij de dump valve gemonteerd kan niet wachten!!! Op men megane 3 180tce😊😊
Dat is nice
mooie nervasports 17 inch gescoord met de censoren d,r bij. !-!
netjes hoor ben benieuwd. foto's?
als ze er onder zitten plaats ik foto.s.....moet eerst effe zien hoe dat in z,n werk gaat,zal vast wel lukken denk ik Y
onder je auto monteren of de foto's plaatsen :D
Ik wil straks weer 2 verschillende breedtes hebben achter 215 en voor 195 dat vindt ik heerlijk rijden alleen zit ik nu met 2 verschillende velgen geen porem
Vanavond gaat het gebeuren ! De dikke espace lip gaat eronder
met hulp van igoranty.
Blij als die er onder zit nu week zonder lip gereden en is erg kaal gezicht.
Nieuwe voorruit laten monteren ivm steenslag en daarna een mooie streep naar het midden toe. Er was eerst een verkeerde besteld, maar vandaag is de juiste er in gezet.
Mijn deur was door de wind open gewaaid tegen de bus van diegene die ruit plaatste. Erg kleine beschadiging op de stootlijst en besloten om dit niet verder af te wikkelen via schadeformulieren. Dit pak ik nog wel mee als er een nieuwe voorbumper op komt.
Toevallig heb ik vandaag ook een nieuwe voorruit laten plaatsen ivm scheuren. Alleen de regensensor hebben ze niet erg netjes gedaan zag ik toen ik thuis kwam, dus morgen maar weer terug.
Ik had via ebay een bedrijf in polen gevonden die torsieassen reviseerd.
Dus ik met dat bedrijf gemailt, en gevraagd of ze ook megane assen reviseren. En dat doen ze ook. (ze doen trouwens alle renault, peugeot en citroen torsieassen)
Een fase 1 megane as kost 290 euro incl. verzendkosten
En een fase 2 as kost 330 euro incl. verzendkosten. !-!
Dus ik ga een achteras bestellen. !-! omdat bij mij de torsieassen vast gerot zitten. ;)
Het bedrijf heet antalex
Jammer dat de website geen taal keuze heeft, prijzen zijn wel gunstig
Maar een gebruikte achteras kun je hebben voor ca 100 euro.
En dan moet je nog maar afwachten of je de torsieassen nog los kunt krijgen. ;)
Ik heb er al een andere as onder zitten, maar hier zitten de torsieassen vast gerot.
En hier zitten nieuwe rubbers in, nieuw likje verf en de torsiestaven zijn gangbaar. :)
En mijn oude as verkoop ik straks weer, dus de kosten vallen wel mee. !-!
Heb een kort vraagje. Heb laatst een mooie set schokdempers voor achter gekocht van iemand van het forum. Als ik die ga monteren,moet ik daarna de auto nog uitlijnen of maakt het voor achter niet uit ?
Als je alleen de achterste schokbrekers vervangt, dan is dit niet nodig. ;)
Dankjewel !-! Dan ben ik donderdag druk bezig o-)
suc6 !-!
@Mark,kan je niet gewoon je torsiestaven er onderuit slijpen en nieuwe staven in monteren?
Zo heb ik dat bij mijn megane ook moeten doen en splinternieuwe staven kosten iets van een 275euro dacht ik toen.
Dan geef ik liever 5 tientjes meer uit, en vervolgens de oude as weer verkopen. ;)
En met de uitlijnapparatuur die ik op mijn werk heb, is het uitlijnen van de achteras een fluitje van een cent.
Dus daar hoef ik het ook niet om te laten.
Zojuist een Oil Catch Can geïnstalleerd. Nu hopelijk geen olie meer in het inlaatspruitstuk :q
(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1YTNVUHJaZUlrUE0)
Goed bezig Felix.
Ik heb de wotbox van Mark met whatsapp-ondersteuning van Mark vandaag werkend gekregen. Volgende week bek ik van plan de katalysator eronder vandaan te halen en dan zal ik eens een goed filmpje er van maken. >:D
Ziet er netjes uit zo Felix
Netjes felix. !-! Ik ga er mischien ook 1 bestellen.
Op MP staan er verschillende te koop vanaf 30 tot 60 euro nieuw
Net als bij Davy , is er op de TCE180 een Dump Valve gemonteeerd.
Deze komt van Forge RS225 inclusief installatie bij Biesheuvel.
Het werd wel maatwerk bij Biesheuvel (Nieuwendijk) (super van ze !!)
en alles werkt goed. De standaard Forge slangen passen niet op een TCE180.
(O ja, deze was al getuned naar TCE210)
Ziet er imposant uit ook in die kleur, Felix! !-!
Waaraan merkte je dat je olie had in je inlaat?
Daar kwam ik achter toen ik het inlaatspruitstuk had losgemaakt, er droop toen een hele lading olie uit 8)7
Ik heb toen ook de luchtfilterbuis en het gasklephuis schoongemaakt. Een paar maanden later zag ik alweer wat plakkerigheid in die buis zitten, waarom ik besloot er een oil catch can tussen te zetten :)
Gasklep raakt niet voor niets vervuild he.
Ja, alleen zo'n oil catch can heeft volgens mij eerder nut bij een auto met een turbo / veel vermogen.
Daar wordt het wel vaker toegepast ja, maar bij een atmosferische motor heeft het ook zeker nut, alleen minder :) (voor zover ik weet dan)
Ik ben benieuwd naar je bevindingen! Als ik straks een TCe 180/190/220 heb, dan is het daarvoor wellicht ook wel wat.
Een oilcatch heeft op alle auto,s zin, enkel nooit terug aansluiten op je inlaat, de lucht is dan echt behoorlijk schoner en dat merk je echt wel ( nee niet in prestaties, maar veel minder vervuiling.)
Turbo of niet boeit niks, je krijgt er echt geen vermogen door.
Je houd alleen je inlaat en gasklep schoner.
Die vervuilde gasklep, dat die blijft plakken zijn ook olie dampen, dit heeft eigenlijk bij elke auto nut.
Precies, en ik ben ook wel benieuwd hoeveel olie(damp) er nou eigenlijk via de carterventilatie weer terug komt.
@michiel, waarom niet terug naar de inlaat? Lijkt mij toch beter om milieutechnische redenen.
waarom niet naar inlaat. vanwege die vervuiling.
dit zit er puur op vanwege milieu.
een auto, is ondergeschikt aan milieu affabriek, om de euro normen te halen.
egr klep is ook onzin, ook alleen maar om de nox te drukken, voor milieu.
roetfilter is ook klets, die heeft je auto ook niet nodig, zolang die niet regenereert is de uitstoot ook lager, puur milieu, maar echt niet in voordeel van de vermogen van de auto.
Citaat van: ArjanTCE210 op 17 mei 2015, 00:44:07
Net als bij Davy , is er op de TCE180 een Dump Valve gemonteeerd.
Deze komt van Forge RS225 inclusief installatie bij Biesheuvel.
Het werd wel maatwerk bij Biesheuvel (Nieuwendijk) (super van ze !!)
en alles werkt goed. De standaard Forge slangen passen niet op een TCE180.
(O ja, deze was al getuned naar TCE210)
Plaats eens een foto van hoe alles gemonteerd is al je wilt. Misschien hebben anderen er ook wat aan.
En jij misschien ook van je oil catch can Felix? Of heb je geen foto's gemaakt van de montage?
Dat kan wel hoor ;) Ik zal ze binnenkort even plaatsen.
Vandaag de gereviseerde achteras uit polen binnen gekregen. !-!
Ze hebben de torsiestaven zelf in het kopervet gezet. !-!
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-SC44UBLT.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-BWN7NAA7.jpg)
Nice! Ziet er goed uit.
Nervasport velgjes in wit gemonteerd.
(http://members.home.nl/delnoij-niesten/meggie/IMAG0269.jpg)
(http://members.home.nl/delnoij-niesten/meggie/IMAG0274.jpg)
Nice !-! Ziet er goed uit. :P
Idd, staat netjes !-!
zojuist een hete lucht las apparaatje gekocht op ebay, om bumper te lassen. :P
Dit zal mij een hoop werk schelen met schuren, omdat ik dan geen polyester hoef te gebruiken en alles in 1 keer in de juiste vorm las. !-!
Dus binnenkort nog ff een coupe voorbumper een een hatch achterbumper scoren, en dan kan ik beginnen. :P
een originele voorbumper?
jup, Beide bumpers zaag ik doormidden.
Bij de voorbumper komt er een fase 1 hatchback helft onder, en bij de achterbumper komt er een cabrio helft onder.
Zo heb ik iets unieks, maar toch subtiel. !-!
Ik heb er wel 1 voor je o-)
Het is dat je helemaal aan de andere kant van het land woont. anders wou ik hem wel kopen. :D
Heb hier in de buurt wel een sloop die niet te duur is, en alles heeft liggen wat ik nodig heb. ;)
Ga je toch opnieuw beginnen dan, Mark? Je was al zo ver...
Mijn voorbumper komt ook vrij mark.
Yorick jij hebt een fase 1, dus daar heb ik niks aan. ;)
Als ik alles las is het veel steviger, en heb ik minder werk met strak maken. Want ik moet nog wel een paar uurtjes schuren wil ik het helemaal strak krijgen.
En met de kans dat de bumper gaat schuren als ik een drempel raak met de bumper. ;)
Oh ja, daar zit ietwat verschil he.
Maar succes er iig mee !-!
Vanaf vandaag gaat mijn Megane deels door het leven als Phase 2 :)
(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1OXc2SkpfVXFMTmM) (https://drive.google.com/file/d/0B2rSkqxJdYX1OXc2SkpfVXFMTmM/view?usp=sharing)
De Ph1 achterlichten zijn trouwens te koop voor een prikkie
http://link.marktplaats.nl/m934372917
!-! Netjes zo!
Netjes !-!
is een mooie verbetering !-!
@Felix jammer dat je geen voor en na foto heb geplaats
Idd veel beter.
Had ik destijds eerder in huis dan de auto :x
Haha een Ph2 was zeker nog te duur?
Ik kom er nu achter dat ik tot nu toe eigenlijk nog helemaal geen foto's van het achterwerk van de Megane heb gemaakt. Ik zocht er eentje met de oude lampen.
Wat ook veranderd is is de grijze stootlijst. De vorige eigenaar had hier vier (zwarte) parkeersensoren in gezet. Dat is nu mooi weer terug naar origineel want de sloop had nog een kapotte bumper liggen waarvan het sierstuk wél heel was :)
Ook meteen meegenomen: de kabels om de lampen aan te sluiten. Ik heb de originele stekker er ook nog aan zitten voor het geval ik ooit die Ph1 lampen er weer in wil zetten. Bij het monteren gelijk maar even de bedrading voor de trekhaakhaak netjes gemaakt (lees: gesoldeerd), zo zag het er eerst uit
(https://drive.google.com/uc?id=0B2rSkqxJdYX1VmtKMWhuSGtXaEk) (https://drive.google.com/file/d/0B2rSkqxJdYX1VmtKMWhuSGtXaEk/view?usp=sharing)
Verder nog een stuk isolatiemateriaal voor in de motorkap. Misschien is die 1.6 dan wat minder aanwezig op de snelweg :)
haha ik wou net zeggen: je hebt die troep er toch wel tussenweg gehaalt? :D
Had maandag de koppeling vervangen, en toen ook de startmotor gemold. l-
Gelukkig heb ik voor 126 euro incl btw een nieuwe valeo kunnen regelen. !-!
Dus die had ik vandaag na werktijd er ff onder geschroeft.
Tegelijkertijd ook nog ff een klein beurtje gedaan, en de accu en brandstof filter ook vervangen.
Dit was wel nodig, want er kwam bruine benzine uit. :D :D :D
Gisteravond 300km gereden naar friesland en weer terug, voor een opknapsetje bbs rs. Wou eerst 7.5j rondom, maar die kerel had niet de juiste binnen randen liggen om op een fatsoenlijke et waarde uit te komen.
Het is 2x 7j en 2x 7.5j geworden met et 32 en 30.
Vanavond ff kijken of dat goed gaat met mijn remmerij voor. ;)
De velgen hebben een nieuw likje verf nodig, en de buitenste randen moeten opgeschuurd en gepolijst worden. :P
Had dit setje gevonden dankzij de tip van Willem. ;) !-!
Dat polijsten is aan jou wel besteed! ;)
Graag gedaan Mark !-! Succes met het opknappen.
Haha dankje !-!
Zo dan, sinds zondag staat er bij mijn baas op het erf een Mégane 1 ph 2. Opgehaald in provincie Groningen. !-!
Er is iets mis met een zekering, waardoor de auto niet vonkt en dus niet aangaat. Ook de uitlaat hangt los, maar ik weet ook nog niet wat ik er mee ga doen. Ik heb mijn maat ook nog niet gevraagd wat hij ervan denkt. Ik wil sws de leren bekleding en de schroefset overzetten, maar als de ph2 verder wel goed is en de problemen lijken oplosbaar te zijn, dan kan het ook wel zijn dat ik daar in ga rijden en me op die auto ga focussen. Ik weet het nog niet, ik zie het wel.
Ph 1 Y > Ph2 :neen: 8)7
Eens met Willem..
Dat ligt eraan van welke kant je 'm bekijkt. De achterkant van een ph.2 is wel weer mooier (maar dat vind Willem ook) ;)
Citaat van: Yorick op 29 juni 2015, 13:20:39
Zo dan, sinds zondag staat er bij mijn baas op het erf een Mégane 1 ph 2. Opgehaald in provincie Groningen. !-!
Er is iets mis met een zekering, waardoor de auto niet vonkt en dus niet aangaat. Ook de uitlaat hangt los, maar ik weet ook nog niet wat ik er mee ga doen. Ik heb mijn maat ook nog niet gevraagd wat hij ervan denkt. Ik wil sws de leren bekleding en de schroefset overzetten, maar als de ph2 verder wel goed is en de problemen lijken oplosbaar te zijn, dan kan het ook wel zijn dat ik daar in ga rijden en me op die auto ga focussen. Ik weet het nog niet, ik zie het wel.
Korte beschrijving die je daar hebt.
Maar hij loopt niet en er klappen zekeringen?
Waarschijnlijk ergens sluiting in draden ofzo? Haal de kabelboom maar eens helemaal open bij de zekeringkast in de motorruimte richting de motor, alles bloot leggen.
Vaak loopt daar water in, en vallen die draden uitelkaar en komen er problemen.
Ik vind de voorkant van de ph1 mooier, maar bij de ph2 is de achterkant inderdaad mooier in mijn ogen. De achterlichten en de klep zonder mistlampen zijn veel strakker. o-)
Met een setje Angel Eyes icm een tuningbumper krijgt de Ph2 wel meer 'smoel' :q Y
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-TS6AOADM.jpg)
Citaat van: Willem op 29 juni 2015, 17:46:12
Ik vind de voorkant van de ph1 mooier, maar bij de ph2 is de achterkant inderdaad mooier in mijn ogen. De achterlichten en de klep zonder mistlampen zijn veel strakker. o-)
precies ook mijn mening !-!
Nice Christian Y
En ik ben persoonlijk niet zo'n fan van tuningbumper, maar dat mag iedereen natuurlijk zelf weten.
Ik vind standaard bumper, mooi laag en dikke velgen het mooist.
Idd, geef mij maar originele bumpers.
Zelfs daar kun je wat moois van maken.
En over bumpers gesproken, ik heb m'n kunstof las apparaat al een paar weken binnen en ff een verloopstekker er voor besteld. Want er zit een Amerikaanse stekker aan.
Dus nu alleen nog ff een paar bumpers van de sloop halen, en dan kan ik beginnen. !-!
Citaat van: mark29 op 29 juni 2015, 17:36:45
Korte beschrijving die je daar hebt.
Maar hij loopt niet en er klappen zekeringen?
Waarschijnlijk ergens sluiting in draden ofzo? Haal de kabelboom maar eens helemaal open bij de zekeringkast in de motorruimte richting de motor, alles bloot leggen.
Vaak loopt daar water in, en vallen die draden uitelkaar en komen er problemen.
Klopt hoor Mark. Ik heb er zelf niet bijster veel verstand van, ik wil er samen met iemand een keer goed naar kijken.
Mijn buurman dacht idd ook hetzelfde, ergens sluiting. Heeft uitlezen ook nut?
Ook kan de motorkap moeilijk open, de kabel is niet goed meer gaf iemand aan.
Heb je wel een fotootje van die auto Yorick? Was al benieuwd in welke staat die auto is.. Nu nog meer als ik van alles hoor hahaha 8)7 8)7 8)7
Check t Igor (en de rest!)
Laten we dan vanaf nu reageren in het reacties topic.. Kan dit topic weer verder !-!
Ik trap 'm hiermee af:
Nieuwe schokdempers (http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/ophanging-en-onderstel/m943061394-schokdempers-renault-megane.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr) voor 35 euro. Voor de Meg1. Als je deze monteert, kan de auto van achteren omlaag als ik het goed heb.
En hierrr (http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/overige-auto-onderdelen/m942218322-renault-megane-cabrio-16-0.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr) een Mégane cabrio met een 16.0 liter motor!
:q
Zijn originele schokbrekers Yorick. Daar wil je niet laag op gaan. :P
En nooit in gerookt :D
Citaat van: Willem op 30 juni 2015, 16:47:37
Zijn originele schokbrekers Yorick. Daar wil je niet laag op gaan. :P
Geen probleem hoor.
Nou ik weet wel zeker dat die van mij aan de achterkant aan gaat lopen als ik de originele schokbrekers monteer.
Met of zonder rollen vd wielkasten?
Wielkasten zijn gerold achter. Op de originele schokdempers is de veerweg te groot en je moet ook niet vergeten dat de originele schokdempers er niet voor zijn gemaakt, dus die zullen sneller slijten.
Tja, het kan verkeren: Joost had in 2010 de torsie vd cabrio afgesteld op 30mm verlaging met de huidige standaard dempers. Yes it can Y !-! Het lijkt er op dat de verlagingsveren, gemonteerd op de standaard dempers (vóór) eerder aan vervanging toe zijn (roestvorming). Maar deze waren reeds af fabriek gemonteerd (Renault-factuur uit 2003!!). Ja echt waar! Y
Ah dan zie ik nog een groot verschil, mijne is achter 60mm verlaagd. >:D
Tja, dan moet je de dempers doormidden zagen / inkorten 8)7 ;)
Idd als je dan toch gaat verlagen, moet je het ook gelijk goed doen en 2 tandjes minimaal omlaag gooien. :D
Eerste kleine modjes:
(http://i940.photobucket.com/albums/ad245/Tedosign/Lampies_zpsgvlics3t.jpg)
Kentekenplaten met opgelegde tekens en led-verlichting voor het kenteken achter. Deze keer geen led steeklampjes in de bestaande, maar geheel nieuwe led kentekenplaatverlichting (http://m.ebay.de/itm/201369047394?txnId=1245417419010) geplaatst. Geeft echt een bak licht.
Netjes !-! Tijd voor een nieuwe projectpagina?
Ik ga gewoon door in de bestaande. Zo veel updates doe ik niet. Y
Ziet er goed uit. Werkt gewoon zonder weerstandjes e.d.?
Plug & Play, en voor een hoop typen Renaults (zie de eBay link) (http://m.ebay.de/itm/201369047394?txnId=1245417419010).
Zal vanavond mijn lampjes er uit trekken om te kijken of dit gaat passen. :P !-! Heb de auto dan toch op de brug staan
Helaas, de Megane I staat niet in de lijst. Wel de II en de III. Maar je kan er ook van die led-buislampjes in zetten met veel ledjes erop; geeft ook genoeg licht.
Dat zal wel flink wat licht afgeven of niet? Ze zien er beter uit dan het originele, misschien ga ik ze ook nog eens bestellen.
Geeft inderdaad flink wat licht, maar dat geven de led-"buis"lampjes in mijn sedan op zich ook wel hoor. Maar dit ziet er toch net wat gelikter uit.
Netjes Tedo!
Ik heb ze hier ook liggen, kwam er alleen bij het monteren achter dat de Megane II Ph1 andere stekkers gebruikt. Dus ze liggen alweer een tijdje stof te vangen. Misschien dat ik een stukje kabelboom van een Ph2 kan vinden en er aan soldeer.
Jammer dan kan ik ze niet plug en play monteren
Op de eBay site staat ook Megane II vanaf 2006, dus phase 2. Maar als je op de sloop twee (contra)stekkers van een phase 2 of een Megane III of Clio III vindt, zet je ze er zo in (formaat is hetzelfde).
Of anders deze (http://www.ebay.de/itm/2X-8-SMD-Pure-White-42mm-5050-LED-Canbus-Festoon-Dome-Roof-Light-Lamp-12V-peUS-/291290079262?hash=item43d23de01e) in de originele zetten.
heb vanavond een originele CD speler gekocht en gemonteerd. Bye bye tapes! moet nog een schets op de juiste kleur vinden :)
(http://www.myriam-photo.com/megane/CDradio.jpg)
Altijd goed, een origineel onderdeel! Y
Voor wie wil weten hoeveel licht dat geeft in het donker:
(http://i940.photobucket.com/albums/ad245/Tedosign/Kentekenplaatverlichting_zpsvyqbajgx.jpg)
Netjes Tedo!
Toevallig heb ik afgelopen weekend de lampjes vervangen van mijn kenteken verlichting. Dit is natuurlijk een veel mooiere oplossing !-!
Handig als je wat verloren bent!..;)
Na het bericht van Tedo dezelfde lampjes aangeschaft. Stuk beter, mooi helder licht! Nu door naar de xenon!
!-!
Vandaag nieuwe schijven en blokken voor de voorkant besteld. Ik heb de Brembo HC schijven + bijbehorende Brembo remblokken gekocht. Hopelijk is mijn duim goed hersteld dan kunnen we er eens aan beginnen. De circuitdag op Spa heeft de schijven en blokken toch iets krom getrokken. Ik heb ze af laten koelen, maar blijkbaar niet genoeg.
!-! Goed spul!
Ziet er dik uit Tedo! Onderweg in Duitsland kun je de kentekens soms niet eens lezen, zo fel als die LEDjes zijn.
Goede aankopen Benjamin! Zoals mn broer altijd zegt, 'as e nog remt ist goed' :lmao:
Ja dat dacht een klant vandaag ook op m'n werk met z'n dikke bmw e93 cabrio. Het was ijzer op ijzer, dus nieuwe schijven en blokken gemonteerd. :D
Remmen moet je gewoon altijd goed voor elkaar hebben. !-!
Yup,remmen en banden zijn qua veiligheid 1 van de belangrijkste dingen.
ben er alleen achter gekomen dat mn huidige set overkill is,de remblokken kunnen niet goed op
temperatuur komen,en vreten daarom mijn schijven op.
Durf gerust te bekennen dat ik hier ooit eens op bezuinigd heb........nooit meer!
Wat had jij er ook alweer onder christian?
EBC Redstuff?
Sinds gisteren rijdt mijn Megane weer rond met een verse distributieriem, rollen, waterpomp en nokkenasversteller!
Het was een behoorlijke klus, het was immers de eerste keer voor mij. Alles is goed gegaan, hij loopt weer als een zonnetje en zonder ratelende nokkenasversteller.
Het soms moeilijk starten is helaas nog niet opgelost. Misschien als ik de nokkenassensor vervang... (?) Die ligt in ieder geval al klaar om gemonteerd te worden.
Respect hoor Felix! _o_
Heb je speciale tools nodig gehad Felix? En heb je Dialogys gebruikt of gewoon zelf inzicht gebruikt?
Ja, ja, ja en een hoop gelezen op diverse forums ;)
Jij hoeft voorlopig nog niet hoor Robin ;)
Weet ik Tedo, maar is altijd leuk om te leren! De grand Tour zal altijd naar de garage gaan!
Het stelt niet zo heel veel voor, zolang je maar goed je kop er bij houd. !-! Het is alleen een beetje werk om bij de riem zelf te komen. :D
Ik had mijn k4m in 4 uurtjes klaar met waterpomp. :)
Ik ben altijd zo bang dat die riem ineens verspringt oid, terwijl ik het al vrij vaak zelf heb gedaan hou ik ergens die angst nog steeds wel.
Klopt. Ik was eigenlijk meer tijd kwijt met het demonteren en terugmonteren van alle onderdelen (en het verversen van de koelvloeistof). Als je eenmaal bij de riem zelf bent is het goed te doen.