Renault Mégane Club

Mégane 2 Technisch 2002-2009 => [Mégane 2] Motorisch => Topic gestart door: Arthur op 17 april 2014, 19:52:49

Titel: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Arthur op 17 april 2014, 19:52:49
 Heb sinds een jaartje of 2 mij toch maar eens aan het merk Renault Gewaagd.
Nadat ik de auto een aantal maandjes had kwam de eerste melding "Inspuiting controlen"
en jawel... EGR-klep problemen... aangezien ik al van mensen op internet, en nota bene mensen uit een
garage had begrepen dat Renault een auto met veel problemen is.. ( gebed zonder eind ) heb ik hier dus
ook niks aan laten doen, want de auto reed immers nog wel, alleen trok die niet meer zo vlot op.
Dit heeft een half jaar geduurd... En zo ineens... zo plotseling als die storing verscheen,.. was ie ook weer verdwenen, en jawel ik kon weer snel optrekken. !-!   
Paar weekjes later, was het probleem weer terug... soms wel soms geen melding "Inspuiting Controleren"
Aangezien de Renault bij een koude motor wel vermogen had... en na 1 a 2 minuten rijden weer in storingsmelding viel, wist ik al dat dit dus niks mechanisch kon zijn... maar dit komt dankzij het geweldige computer-tijdperk waar we in leven... waarbij het kleinste beetje vocht op de verkeerde plek, de grootste problemen kan veroorzaken...  Afijn  Ik heb ermee leren leven rijden.   

Even later... hee ?.... achterklep wil niet meer open... was ook al bekend probleem blijkbaar, want op t internet las ik dat er waarschijnelijk een van de 3 zwarte kabeltjes in het scharnierende punt ( rubber slang rechtsboven )  doorgesleten is ( kabelbreuk )  en ja hoor... inderdaad nadat ik de rubberslang had opengesneden waar de bedrading doorheen liep, trof ik een kabelbreuk aan...  bovendien erg dunne draadjes allemaal van zeer dunne, en goedkope kwaliteit.

Afijn, nieuw stukje draad ertussen gezet, en de achterklep gaat weer open.
En even later....... bijrijders-portierraam wil niet meer electrisch open.....  nog even later wilde het raampje achter de bestuurdersplek ook niet meer open..... weekje later wel weer..... wedden dat dit ook kabelbreuk betreft ?.....
Het zou me niet verbazen als ook "kabelbreuk" de oorzaak is dat soms wel, en soms niet de EGR-klep werkt...... want als ie vastgekoekt zou zijn door koolstof van de uitlaatgassen.. had ie t helemaal nooit meer moeten doen....   

Gisteren de melding..... Stuurkolom Defect WTF ??  ik dacht dat een stuurkolom alleen defect kon als je ergens met je auto tegen aan knalt.... nee... bij Renault kan dat ook zo gewoon zonder enige aanduidbare reden, als je  bij een pompstation wegrijd...   Maar goed,.. het is niet de stuurkolom die defect is.... het is gewoon de stuur-bekrachtiging die niet meer werkt... want sturen kan ik nog wel.... alleen gaat t een beetje erg zwaar.
 
Maar goed... mischien doet t dalijk ineens weer als er een gebroken kabeltje toch weer ineens contact maakt ?.... Kortom ALS de renault goed is, ... rijdt ie heerlijk en ook best wel zuinig,.... maar zolang Renault de bekabeling van hun autos met de dunste en laagste kwaliteit stroomdraad laat bekabelen dan condoleer ik bij deze alvast de andere mensen die ook in hun onwetendheid een Renault ( van na 2004 ) hebben aangeschaft.   
Maar goed,..genoeg gal gespuwd hier over de Megane grand tour uit 2004.

Mocht overigens iemand nog weten hoe ik het probleem van de defecte stuurkolom kan oplossen, of waar ik waarschijnelijk de kabelbreuk moet zoeken, dan hoor ik het graag.  Ik ga er ieder geval geen nieuwe of tweedehands in laten plaatsen, want dat is t geld voor dit merk absoluut niet waard.  8)7
Want je lost het ene wazige probleem op, en t andere staat al weer klaar.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 17 april 2014, 19:58:29
Zo... das n flink verhaal.

Je hebt wel alle negatieve ervaren van Renault in 1 keer  ;(
Dat is je niet goed getroffen zo te lezen.


Aller eerst ff een vraagje,  de V-Snaar draait gewoon over de stuur bekrachtegings pomp?
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: J to the H (Jeroen) op 17 april 2014, 20:01:45
Fijn dat je je ongenoegen zo goed opbouwend verwoord.
Ik stel voor dat je marktplaats gaat afstruinen op zoek naar Suzuki Alto uit 1989, zodat je zeker weet dat alleen de radio een printplaat heeft.

Goed,

Als je wilt dat we je helpen met het zoeken naar oplossingen, is het misschien handig dat je jezelf iets anders opstelt.
We willen elkaar hier graag helpen, en ervaringen horen we ook graag.
Als je zelf de indruk wekt dat je problemen wilt oplossen in plaats van alleen maar gal te spuwen, zal je zien dat je veel meer behulpzame antwoorden zal ontvangen.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: mauricee93 op 17 april 2014, 20:25:10
Koop een volkswagen  :D
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Tedo op 17 april 2014, 22:30:22
Ik snap niet zo goed wat de meerwaarde is om dit als eerste te posten hier.

En ja, met een Megane II heb je niet een van de elektrisch beste auto's/Renaults in huis gehaald.
Ik heb er zelf twee, en herken enkele problemen wel. Maar ze hebben me nog nooit laten staan.
Je probleem met de elektrische ramen komt niet door kabelbreuk, maar (wederom) door vocht in de comfortmodule op de raammotor.

En je hebt het over Renaults van nu: de II stamt al van 2002, en de laatste is alweer 5 jaar geleden afgeleverd. Sindsdien is er veel veranderd, en vooral qua (elektrische) betrouwbaarheid.
Ik denk dat elke 10 jaar oude auto wel z'n ongemakken kent.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: nielsjoh op 17 april 2014, 22:33:19
Koop een Deutsche würst ;)
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: matthew op 17 april 2014, 23:09:36
Iddduitste auto's zijn heilig, met de bere goeie kettingen en alle andere elent.


Voor je raammechanisme de klemkracht van je stekker even strakker zetten.

Je stuurkolom voor je stuurbekrachteging is defect en moet je vervangen als je lichter wilt sturen.

En je egr kun je ook reinigen, dit wil ook wel helpen.(is bij elk automerk een probleem. Lang leve het rijk en zijn milieu normen waar autofabrikanten aan moeten voldoen)
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: mark29 op 18 april 2014, 07:17:35
owja xanquezer, deze heeft geen vsnaar die over de stuurbekrachtiging loopt.
De multieriem loopt bij deze over de krukaspoelie, dynamo, aircopomp en spanner, dat is alles.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 18 april 2014, 14:56:35
En juist de Renaults van NA 2004 zijn een stuk beter.....
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Dante op 18 april 2014, 17:43:06
@Jeroen: Gal spuwen mag hoor ;) En frustraties van je afschrijven wil ook wel eens helpen. Er staat op het Polo forum nog een recent verkooptopic van ondergetekende toen het ook niet ging hoe ik wilde :coffee:
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: J to the H (Jeroen) op 18 april 2014, 18:24:11
Klopt, ongenoegen uiten mag, daar heb je wel gelijk in Dante.

Maar als je zo binnenkomt met deze toon wek je niet echt bereidheid op om geholpen te worden.
Overigens heeft hij de beginpost (wijs) aangepast omdat er nog meer dingen instonden die geen meerwaarde hadden.
Ik meen me te herinneren dat er gesproken werd over Shit-renault etc... Exact weet ik het niet meer.

Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Rogier op 19 april 2014, 11:02:04
Hij maakt wel een redelijke discussie los he :P, hij heeft 1 maar 1 bericht geplaatst en hij heeft verder ook niet meer gereageerd.
Ik zou zeggen lekker laten gaan :P

Je moet met een auto gewoon mazzel hebben ongeacht welk merk je hebt.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Nicole op 19 april 2014, 12:42:30
Inderdaad.
Laat dit soort mensen.

Hij wil graag dat de renault (megane) bezitters gaan happen, en dat lukt hem.

Laat hem een Renault een rot merk vinden, hebben wij er last van? :-)
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: J to the H (Jeroen) op 19 april 2014, 22:06:52
okidokie  :q
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 20 april 2014, 14:48:22
@TS geef je 5 euro voor je auto! (voor de rest, als ie akkoord gaat heb ik binnenkort een goed rijdende auto voor weinig in de aanbieding ;) ) 
Titel: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Arthur op 22 april 2014, 15:28:03
Allemaal bedankt voor jullie aangeboden oplossingen,..en sorry dat ik zo negatief binnenkom, en een bepaalde groep mensen misschien hiermee voor t hoofd stoot omdat zij blijkbaar wel een goed exemplaar hebben gekocht.

en ja Jeroen, ik heb inderdaad zelfs nog even later m,n Post aangepast... want ik heb het nog netjes verwoord voor iemand die voor t eerst in z'n leven zoveel (vreemde) problemen met zijn auto in zeer korte tijd krijgt...
dan lijkt t mij niet zo verwonderlijk dat je dan Renault een SHIT-merk vindt..

Maar ik  ben blij voor de overige Renault eigenaren dat ze ( tot nu toe ) nog geen problemen ondervinden.

Ik snap best dat je wat problemen kan gaan verwachten bij een auto die z'n 10e jaar ingaat... maar als t nu normale problemen waren zoals doorgerotte uitlaat, of versleten accu,... versleten inspuiting of distributie-riem etc etc.. dan snap ik dat wel.....
maar al die wazige storingen waarvan je niet goed vast kan stellen waar nu daadwerkelijk het probleem zit, dat ergert mij nogal... want als je van mensen hoor dat je bijv: de EGR-klep unit kan laten vervangen,.... maar dat dat misschien het probleem niet oplost, omdat het mischien in de electronische aanstuuring naar de EGR-klep ook kan zitten..... dan wordt ik daar niet vrolijk van.

Stuurkolom defect... terwijl ik gewoon de auto had uitgezet met de startknop,.. en na mijn 5 min bezoek aan t pompstation de auto weer start,.. en spontaan de melding "stuurkolom defect"  krijg.... en als je thuis komt,... en de auto weer uit zet,.....en weer start... en dan werkt de stuurbekrachting weer ineens... en de volgende ochtend weer niet... en vervolgens ook helemaal niet meer...... dat noem ik wazige problemen die ik nog nooit heb mee gemaakt bij een auto.... en ik heb toch al een aantal auto's gehad...
Eigen schuld natuurlijk... ik had het gewoon bij FORD moeten houden :D
Ik rij dat ding gewoon helemaal af,.. is goed voor de armspieren dat zware sturen... en die inspuiting... och misschien dat ik op een warme vrije dag eens even de EGR-unit kan losmaken, en bekijken.. ik heb begrepen
dat ie ergens vlak achter t schutbord zit aan de bestuurders kant.

"" Je stuurkolom voor je stuurbekrachteging is defect en moet je vervangen als je lichter wilt sturen. ""
Bedankt voor je advies matthew, hoewel ik je niet helemaal begrijp... uiteraard zit de stuur-kolom voor de stuurbekrachtiger.... maar die stuurt nog gewoon goed hoor... tís de stuurbekrachtiger die niks meer doet..
Heb ook geen stuurtje in m,n display staan ofzo, alleen maar t woord "STOP"' in rode letters... maar ja die gaat volgens mij al branden als er een lampje stuk is.

Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: L0we op 22 april 2014, 16:09:41
Citaat van: Arthur op 22 april 2014, 15:28:03
dan lijkt t mij niet zo verwonderlijk dat je dan Renault een SHIT-merk vindt..

Mij wel. Als je één slechte auto hebt, is gelijk het hele merk shit? Dat vind ik nogal een bijzondere conclusie. Ja, rottig dat je wat probleempjes hebt gehad met de electriciteit. Bepaalde modellen stonden inderdaad niet zo goed bekend wat dat betreft. Maar om dan gelijk op deze manier een tirade af te gaan steken dat het een rotmerk is, dat gaat me wat ver...  8)7

Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: JWL op 23 april 2014, 10:14:10
Tja is lastig natuurlijk. Auto is 10 jaar oud weet niet hoeveel eigenaren die heeft gehad staat van onderhoud km stand enz.
Je kan een hoop pech hebben met een auto maar in principe moet die toch al wel rond de 3,5 ton hebben gedraaid anders koop je geen dieshel  ;).
Stuurkolom defect komt wel eens voor maar die liggen genoeg op de sloop en zijn niet zo gek duur. (Geloof dat HAM in Hoevelaken 150 euro vraagt).
Inspuiting defect kan ook meerdere oorzaken hebben zoals hier op het forum wel vermeld staat. Kan natuurlijk ook zijn dat de injectoren op zijn.
Heb zelf een grandtour van 2004 en moet zeggen erg weinig problemen gehad.
Elk merk heeft wel zijn fouten en Renault heeft idd niet zo'n goede reputatie vanaf 2000 t/m 2004 ongeveer maar het is echt nog niks vergeleken met VW/Audi groep.
Jammer genoeg hoor je daar nooit zoveel over want dat is zogenaamd een Duits topproduct.
Het is echt bagger spul.
Ford kent ook de nodige problemen en dan heb ik het niet alleen over de roest :D.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Nicole op 23 april 2014, 13:34:02
Alle merken hebben rotte appels er tussen.
Zo rijden veel hier VAG, en willen niets anders, maar laat ik nou net een Polo kopen die ook het een na het ander had.
Dan kraak ik ook niet vw volledig af. :)
Iedereen snapt je ergenis als je zoveel problemen hebt, dat zou niemand leuk vinden, en ja op den duur steek je je auto liever in de fik.
Maar daarmee hoeft Renault nog niet gelijk helemaal een shit merk te zijn. :)
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Dirk Kuipers op 23 april 2014, 14:34:25
Wat een brul verhaal zeg. Ik vind het niks.
Topicstarter heeft niet eens het fatsoen zich voor te stellen in het daarvoor bedoelde topic.

Ik sluit mij volledig aan bij Jeroen zijn reactie.
CiteerIk stel voor dat je marktplaats gaat afstruinen op zoek naar Suzuki Alto uit 1989, zodat je zeker weet dat alleen de radio een printplaat heeft.

En nee, ik voel mij niet aangesproken.. Ik vind het alleen jammer dat de kwaliteit van het forum zo naar beneden gaat met dit soort flut topics..
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Rogier op 23 april 2014, 17:18:17
Tijd voor een slotje en deze topic verwijderen. Want zoals ik al eerder aangaf het gaat nergens over!!
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Stefan op 23 april 2014, 19:14:06
Slotje en topic verwijderen lijkt me niet :neen:
Omdat de topicstarter zijn minder positieve ervaringen van het merk Renault uit, hoeven we hem niet meteen de mond te snoeren toch? Tis tenslotte een vrij land nietwaar ;)

misschien kunnen we hem een positieve boost geven door hem van dienst te zijn met het verhelpen van de problemen met zijn auto.

Laat hem zich maar lekker ff ergeren verder toch,  dat mag...
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Dante op 23 april 2014, 19:15:21
:ws:
My thoughts exactly... :coffee:
Titel: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Arthur op 24 april 2014, 20:11:01
Dank je Stefan...


Oke.. zojuist een renault Scenic uit 98 ff onderhanden genomen..... ja sorry... m,n vriendin heeft ook een Renault... 8)7 :D :D :D..  happerde onderweg soms, en de motor kwam wel op temperatuur.. maar de kachel binnen blies alleen maar koude lucht.... hoe lang je ook gereden had....

DUS.... 4 nieuwe 4-spark bougies erin gedaan, + 4 nieuwe bougie kabels.... moet zeggen dat dat erg makkelijk ging, omdat de scenic onder de motorkap nog niet helemaal is dichtgebouwd zoals mijn Megane uit 2004... dus ik kon overal makkelijk bij.
Daarna luchtfilterhuis eruit getild, en vervolgens het koelvloeistof-reservoir en alle koelsysteem slangen losgehaald..... In het reservoir trof ik tijdens het schoonmaken een hand vol ijzer-stof/slijpsel??? aan....  en een enorme berg bruine drap kwam uit het koelsysteem..... even goed doorgespoten met leidingwater, net zo lang tot het water helder bleef.... vervolgens de hele zaak weer teruggeplaatst, en gevuld met 4,5 liter nieuwe radiatorvloeistof, en jawel.. haar Renault Scenic rijdt weer als een zonnetje......    Inmiddels heb ik de smaak te pakken als amateur- doe het zelf monteur... en ook maar eens aan mijn shit Megane uit 2004 begonnen te sleutelen..  Als eerste de ijzeren buis die over het motorblok loopt van voor naar achteren ( luchttoevoer motor) losgemaakt,... en jawel.. eindelijk daar zie ik de EGR klep zitten.... nadat ik 3 schroefjes had losgedraad, dacht ik m zo even eraf te pakken... maar dat viel toch ff vies tegen....
Hamer en kleine schroevendraaier boden de oplossing  Y.
Eenmaal de egr-klep in m,n handen... zag ik dat het helemaal geen egr klep is... maar slechts een klein pennetje van 4 a 5 mm dat in en uit schuift...  en die drukt de egr-klep open (of dicht)  De klep zelf zit in de massief ijzeren inlaat-spruitstuk aan de achterzijde van het dieselblok.
En jeetje... beetje licht erbij.... helemaal propvol met dikke olie-modder-drap... wel een hand vol zwarte-vette-troep..... tja geen wonder dat ie het niet meer zo goed deed  :D  Aangezien de weergoden een heftige onweersbui loslaten, hou ik t ff voor gezien... en ga ik morgen maar eens kijken hoe ik nu verder die drap oplos.... beetje wasbenzine naar binnen gieten ??.... maar tja,... dan verplaats ik die vette troep naar binnen, en zitten m,n uitlaatkleppen onder de smurrie met alle gevolgen van dien.... :?  Nou ja.. groot gedeelte heb ik eruit kunnen scrappen met een lange bout,.... anders de rest maar laten zitten.. en kijken wat er gebeurd als ik m weer in elkaar zet.... zoveel werk was t eigenlijk niet... je kan er redelijk goed bij.. Ik verwacht dat het "inspuiting controleren" probleem dan ieder geval weer een paar maandjes weg is... nu alleen nog kijken WAAR de stuurbekrachtiging zit... kijken of ik dat ook zelf kan oplossen..... kabelbreukje?... aandrijving naar stuurhuis niet goed ?... geen idee ik zie t morgen wel :)
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Stefan op 24 april 2014, 20:18:00
Nou, heel verhaal weer, je maakt wat mee he.. :x

Maargoed, iemand met zo'n hekel aan Renault,  die vervolgens later meld dat hij er zelfs 2 heeft l- 8)7
Goed bezig man !-! ;)
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: BadEend op 24 april 2014, 23:29:39
Misschien beter om de topictitel wat aan te passen.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Dante op 25 april 2014, 07:18:31
Nee hoor. Dat soort censuur heb ik een broertje dood aan...
Net als geroep om slotjes :coffee:
Titel: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Arthur op 25 april 2014, 08:47:32
Citaat van: BadEend op 24 april 2014, 23:29:39
Misschien beter om de topictitel wat aan te passen.
Aangepast bij deze  :D
zo scheer ik niet alle renault's over 1 kam  Y

Zo,.. ga ik nu weer ff verder met sleutelen om alle zwarte-vette-drap uit de omgeving van de EGR klep te verwijderen.... kijken wat t resultaat is... 

Kan ik ook gewoon de EGR-klep regelaar weg laten ? of de regel-pen eraf slijpen, zodat ie niet meer open kan ?
Ik heb begrepen dat je auto juist beter rijdt zonder EGR ?

Afijn,.. EGR weer erop gezet met een moer ertussen, zodat de EGR klep niet meer open kon.
gevolg.... nu is het helemaal een ramp, want ik moet het gaspedaal meerdere seconden ingetrapt houden om de motor op genoeg toeren te laten komen zodat ik dan de koppeling kan laten opkomen... anders slaat ie af...

Later EGR weer ff losgehaald, en de moer er weer tussenuit gehaald, zodat klep weer open en dicht kan.

Echter... nu werkt het weer zoals voorheen...maar nog steeds de melding inspuiting controleren...
( en het snelle optrekken is er nog steeds niet bij.... )

Moet ook zeggen dat ik t vreemd vind dat de klep zelf, in een massief gegoten uitlaat-spruitstuk zit verwerkt...
Op filmpjes op youtube zie je duidelijk dat men de egr-klep er helemaal uit kunnen halen... echter is dit niet het geval blijkbaar bij een Renault Megane 1.9 dci Grand tour uit 2004... Het enige wat je los kan halen is de "pen" die de EGR klep in kan duwen... Misschien dat ik de EGR klep juist open had gezet toen ik die moer er tussen gedrukt had... ( tussen die pen, en de ring/klep waar die pen tegenaan duwde )
Nog maar eens dan alleen stekkertje lostrekken wat naar de EGR-klep toe loopt.. misschien dat ie juist standaard open staat doordat er stroom op de spoel komt te staan die de pen-omhult ( electromagneet principe ) Dus als ik gewoon t stekertje loskoppel, kan het zijn dat DAN juist de EGR-klep sluit ?.. en de auto beter rijdt ?....  Jammer dat er nergens een youtube een fimpje staat hoe men een EGR reinigt bij een Megane 1.9 Dci grand tour.... uit 2004... want ik heb al gezien dat elk type renault weer TOTAAL andere indeling/onderdelen onder de motorkap heeft...  maar dat merkte ik ook al toen ik de Scenic van m,n vriendin onder handen had genomen.... die het overigens nu goed doet :o)
P.s. weet iemand waar de stuurbekrachtiging reservoir zit,... ik kan m nergens vinden.... schijnbaar ergens diep verstopt onder andere onderdelen ?
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: JWL op 25 april 2014, 16:29:32
Je kan lang zoeken naar een olie reservoir in een megane 2.
Stuurbekrachtiging is electrisch.
Draai de kap onder je dashboard los en voila complete stuur unit.
Weet wel dat je vroeger een egr gewoon kon afdoppen maar tegenwoordig gaat dat niet zo eenvoudig meer.
Als je nu al zoveel troep in je egr hebt zitten dan heb je dit ook in je inlaatspruitstuk.
Proberen goed schoon te maken gebruikte zelf altijd remreiniger.
Heb ooit lang geleden een safrane 2.5 diesel gehad zelfde gezeik met egr in inlaatspruitstuk.
Alles schoongemaakt toen en egr buiten werking gesteld liep weer perfect.(was natuurlijk oud blok en niet zo aan regels gebonden als tegenwoordig).
Probeer gewoon inlaatspruitstuk eraf te halen en goed schoon te maken. Je zal zien dat die echt dicht zit en gaatjes heeft als een rietje.

Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: american stafford op 25 april 2014, 22:32:42
 --

Haal het inlaatspruitstuk er maar af die zit gegarandeerd ook
helemaal dicht.
Ken het verhaal uit ervaring , dan rijdt ie weer als nieuw en zijn
de pk:s ook weer aanwezig.

gr --
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Arthur op 26 april 2014, 11:35:32
 :sleepey:
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Renault Sport op 6 mei 2014, 23:35:19
Ik zou in beide auto's een banger beugel plaatsen en een keer naar Emmen toegaan en dan in één dag de auto's zo krom als een hoepel rijden. Een hoop lol en mij heel wat ellende bespaard.  !-!

Even on-topic en wat genuanceerder; EGR uitprogrammeren misschien een idee?. Heb je er nooit meer last van. Stekkertje los koppelen zal niet helpen want de ECU weet dan nog dat de EGR er is en levert dan misschien foutmeldingen op.
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Birt op 22 mei 2014, 21:10:48
Paar tips voor je EGR:
http://www.lagunaclub.nl/forum/
http://www.renaultforum.nl/forum/

oudje en verkeerde blok en foto's werken niet meer, maar ook veel tekst: http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=8931.0
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: Jungleman op 22 mei 2014, 22:05:18
ik had indertijd (2003) een splinternieuwe (3mnd jong, ex-demo) 1.6 Dyn.Luxe overgenomen van de garage (€21k). ik heb er welgeteld 3 maanden zorgeloos mee gereden. in de 3 maanden die volgden kreeg ik te maken met:

lichtsensor die een eigen leven leidde (2x lege accu)
ramen achterportieren die spontaan open gingen (uiteraard in de zeikregen op de Loodijk tussen Weesp en Bussum
handsfree-functie die niet meer te gebruiken was doordat er na 1 nacht vorst (-2) iets in het achterklepslot afbrak, waardoor de achterklep niet meer ín het slot viel en als gevolg daarvan ging de auto niet meer op slot en moest ik de kaart iedere keer dat ik ermee weg wilde in het dashboard steken. verder werkten de sluitknoppen op de handgrepen niet meer (bleven plakken). het werd allemaal wel netjes door de garage aangepakt en opgelost (onder garantie) maar na de drie maanden (eigenlijk op het moment dat het slot van de achterklep kapot ging)had ik er schoon genoeg van. in overleg met de garage toen de auto ingeruild op een nagelnieuwe  Clio Dyn. Luxe 1,6 3deurs ('vert limon') waarmee ik in 4 jaar tijd 65000 probleemloze kilometers heb gereden.

recent een Mégane cabrio gekocht, maar bij 179000km is het blok al op. toch raar, want mijn huidige daily driver (Saab 9000 2.0 LPT) staat inmiddels op 320k en dat blok draait nog als een zonnetje.

Renault: een tob-merk.
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: mark op 22 mei 2014, 22:54:27
Beetje jammer dit weer.......

Met een auto moet je gewoon geluk hebben.
Titel: Re: Betekenis Renault klopt dus ( Rottigheid En Narigheid Achtervolgen U Lange Tijd)
Bericht door: Paul Ivens op 22 mei 2014, 23:14:55
Citaat van: Nicole op 19 april 2014, 12:42:30
Inderdaad.
Laat dit soort mensen.

Hij wil graag dat de renault (megane) bezitters gaan happen, en dat lukt hem.

Laat hem een Renault een rot merk vinden, hebben wij er last van? :-) Helemaal niet. Ben nu aan mijn 3de Renault en zeer  !-!. Renault 19 als eerste en hij heeft nooit de garage gezien. 170.000 km en dan motortje opgeblazen (eigen schuld) dan Laguna weg door (teveel) slijtage kosten. verder prachtige auto. Nu Megan III van 14 maart en 6.700 km.  Heeeeel tevreden van Renault.
Groetjes Paul (België).
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: megcab2000 (Verkocht) op 23 mei 2014, 09:27:44
@Jungleman,

vertel je er wel even bij dat je die cabrio voor E310,- hebt gekocht, plus een importauto met twijfelachtige km.stand.
Heerlijk hè, zo op fora te zeuren.
Alle waar naar zijn geld.

gr.
willem
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: duckie1098 op 1 november 2014, 01:44:10
Deze man heeft gewoon veel problemen met zijn eerste renault en is er heel erg flauw van.Logisch dat ie zijn gal spuwt.

Ik heb deze ervaringen niet met een renault megane 2.0 16v uit 2003, maar wel de gewonere klachten die allemaal opgelost zijn.Gelukkig kanik dat zelf ,maals je alles moet laten doen is het niet grappig toch?

groetsels,

Ben
Titel: Re: Renault, een topmerk ! (zolang je geen Megane 1.9 cdi grand tour uit 2004 hebt)
Bericht door: mark op 1 november 2014, 09:26:01
Ja maargoed, als je andermans probleemhok koopt dan moet je ook niet zeuren. En zeker niet voor dat geld.

Je kunt natuurlijk niet voor een dubbeltje op de eerste rij zitten.  ;)
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev