Verderrrrrrrr....
pff kletsen we weer zoveel.
ik zit nu precies op 5700 berichten 8)7
Inmiddels kooi klaar:
Moet een crossauto gaan worden. Mégane 1.6e van '96.
(http://i60.tinypic.com/jfc29k.jpg)
(http://i61.tinypic.com/15wnd79.jpg)
(http://i59.tinypic.com/jsby4l.jpg)
Foto's zijn niet echt meer recent. Alle ramen zijn eruit. Tevens alle elektro naar voren gebracht. Wordt bij elkaar gebonden en aan de kooi vastgemaakt want ik ga niet in Renault elektro rommelen. :q
Met een 1.6je crossen?
Ja, ga in de FAC rijden waar 1600cc max. is. Is standaard klasse trouwens. :)
Citaat van: Rogier op 6 maart 2014, 14:47:25
pff kletsen we weer zoveel.
ik zit nu precies op 5700 berichten 8)7
Je gaat lekker Rogier.. ;)
Citaat van: Renault Motorsport op 6 maart 2014, 16:15:08
Ja, ga in de FAC rijden waar 1600cc max. is. Is standaard klasse trouwens. :)
SC erop leggen?
of turbotje :P
Waarom pak je geen 16V ?
de 8v heeft meer koppel :P
Ja, mocht het maar en had ik maar een dikke geldboom in de tuin... haha. Standaardklasse is standaardklasse, wat wil zeggen, alles moet standaard blijven (technisch gezien).
Voorlopig geen 16v. 8v is onderin veel sterker dan 16v.
Even een vraagje.
Maar mijn avatar pakt ie niet meer. Heb hem via photobucket er op staan, maar als ik de link er inzet geeft ie aan dat ie
verwijderd of verplaatst. En dat terwijl ie er gewoon op staat.
Denk dat je een andere link van photobucket moet gebruiken.
Anders de betreffende foto gewoon van je eigen computer uploaden.
Citaat van: Stefan op 6 maart 2014, 18:38:15
Echt niet...
ja en nee,een 8 klepper heeft veel eerder zn max koppel ter beschikking,daarom stonden sommige
raar te kijken als ik eens een sprintje trok met de 1,6e
echter als de motor de 3000 bereikt,issie uitgescheten,vergeleken met een 16V,die komt dat pas tot leven,
dus op de snelweg is de 8 klepper niet bepaald snel.
zeker op korte ritjes was de 1,6e goed om mee te rijden,mn huidige 16v houdt meer van snelweg.
Het gaat hier dan ook om een cross auto, die moet het juist hebben van de korte stukjes en de snelle koppel 😉
Citaat van: Christian de Vriend op 6 maart 2014, 22:28:40
ja en nee,een 8 klepper heeft veel eerder zn max koppel ter beschikking,daarom stonden sommige
raar te kijken als ik eens een sprintje trok met de 1,6e
echter als de motor de 3000 bereikt,issie uitgescheten,vergeleken met een 16V,die komt dat pas tot leven,
dus op de snelweg is de 8 klepper niet bepaald snel.
zeker op korte ritjes was de 1,6e goed om mee te rijden,mn huidige 16v houdt meer van snelweg.
Klopt niet :neen:
1.6e 8 klepper heeft 137nm bij 4000 toeren
1.6 16 klepper heeft 148nm bij 3750 toeren
16 klepper heeft dus meer koppel, maar ook bij minder toeren.
@Stefan
Ik heb een andere redenatie. Als ik naar jouw aanname kijk, dan schets jij hier een lineair verband van beide gegevens, en dat klopt in mijn optiek niet. Als je kijkt naar een vermogenstest van zowel een 8v als een 16v zul je zien dat, wat hier ook al gezegd is, een 8v onderin meer koppel heeft dan een 16v. Dat wil echter niet zeggen dat het maximum koppel dan bereikt is. De lijn zal dus afnemend gaan stijgen totdat het maximale koppel bereikt is. Het is in het algemeen zo dat dit eerder bereikt is dan een 16v en dit blijkt ook uit de praktijk. Een verklaring voor het feit dat een 16v eerder zijn max. koppel heeft bereikt, zou kunnen zijn dat de lijn na een flink aantal toeren razendsnel stijgt dus misschien net wel eerder zijn maximum koppel bereikt kan hebben dan een 8v betreft dit voorbeeld.
Tevens moet je niet vergeten dat je nu motoren gaat vergelijken waarvan de ene later gemaakt is dan de andere wat misschien iets met vooruitgang technologie te maken kan hebben en dus daardoor een lager toerental heeft waarbij de auto max. koppel heeft. Ik heb het dus over een 16v. En eerlijk gezegd denk ik dat daar het verschil zit.
De reden dat ik voor 8v gekozen heb moge dan duidelijk zijn maar over het algemeen geldt dat 16v motoren duurder zijn bij reparatie en moeilijker zijn om te maken dan bij een 8v. Dat moet ik bij een autocross natuurlijk niet hebben. ;)
Mischien had ik het op die manier moeten uitleggen,gaat niet zo zeer
om de piek,maar meer om het koppel/vermogens verloop.
en ja,de 1.6e is een makkelijk blok,je kan (vrijwel) overal bij.
Citaat van: juul op 6 maart 2014, 21:32:16
Even een vraagje.
Maar mijn avatar pakt ie niet meer. Heb hem via photobucket er op staan, maar als ik de link er inzet geeft ie aan dat ie
verwijderd of verplaatst. En dat terwijl ie er gewoon op staat.
De link werkt ook niet. Zoals Stefan zegt: uploaden vanaf je computer.
Het word weer tijd voor een nieuwe foto vd maand mensen :D
mijn 1.4e komt pas tot leven vanaf de 3000 toeren.
(en dat was met dat kleine middendempertje ook zo, toen die er nog onder zat)
Alsof de vtec in kikt bij de 3000 toeren. :D Dan begint de motor ineens een stuk beter te trekken.
Op de begin pagina hebben wij nu de Megane 3 staan met enorm mooie velgen, weet iemand toevallig welk soort dit is? velgen die iets naar binnenlopen vindt ik echt super.
weet het niet zeker, maar na wat zoekwerk volgens mij ADVAN model F7
klik (http://www.advanwheels.com.au/wheels/wheel.aspx?id=18)
klik (http://www.evasivemotorsports.com/mm5/merchant.mvc?Screen=CTGY&Category_Code=ADVAN-F7)
Zien der wel het zelfde uit, alleen nu nog een stuk goedkoper. :D
Gisteravond was ik bij de action voor wat materiaal te halen voor in de viskoffer. Toen kwam ik toevallig langs de auto materiaal en nam meteen 2 veiligheids vesten mee voor in de auto (die had ik nog niet) en ik denk ik zoek ook meteen naar een veiligheidsdriehoek. Ik kon hem niet vinden en vroeg de verkoper of ze de driehoeken uberhaubt hadden, hij zei tegen mij ik heb wel iets anders dat is nieuw en verkopen ze ook bij de vw dealer het zijn rode led bollen, ik ben daar best huiverig over omdat ik het zelf nog niet eerder gezien heb.
Weten jullie of het wel gebruikt mag worden op de weg mocht je een keer pech hebben.
dit zijn ze
(http://static.mijnwebwinkel.nl/winkel/careshopper/full22825058.jpg)
Ik ben benieuwt of jullie hier een antwoord op hebben. En misschien weet je dan ook het antwoord hoeveel van die "flares" moet hebben.
Ik ken ze niet Rogier, dus kan je helaas niet helpen!
Nou hier is vanochtend de expert bij de megane geweest.
En zoals verwacht, (economisch) total loss.
Ik hoor nog meer wat betreft het bedrag etc, en ik heb ook een andere op het oog.
Door de klap is hij waarschijnlijk wat krom,
Maar dat laat ik eerst controleren voordat ik een definitieve keuze ga maken.
Blijft jammer.. Maar we gaan zien van hoe en wat..
Als hij gesloopt wordt, gaat de computer etc (met chip) allemaal over op een andere dci.
Jammer Nicole.
Maar mocht je lekker cabrio willen rijden deze zomer, jullie hebben m'n nummer he? ;)
Jammer Nicole... Zeker omdat het door toedoen van iemand anders is!
@Rogier: Ik zie deze dingen ook voorbij komen voor motorrijders. Die kunnen natuurlijk geen gevarendriehoek meenemen. Als het goed is zijn ze ook magnetisch. Over het hoe en wat ben ik ook nog aan het zoeken, maar kan er tot nu toe weinig over vinden.
Het is inderdaad erg jammer, maar wel heel reël gezien het is een oude auto waarbij het wel te verwachten was. De auto heeft ook een lage dag waarde en dan is de auto snel economisch total loss.
Het is mijn 1ste megane ook over komen en onlangs mijn broertje zijn auto ook.
Ik ben benieuwt Benjamin, want het is wel een goeie optie. Alleen bij de action zijn ze 4,- ps en online 20,- ps :P
Lijkt mij stug dat je er een boete voor zal krijgen, denk dat ze misschien nog wel beter zichtbaar zijn dan een gevaren 3 hoek
Dat lijkt mij ook, alleen is het wel enorm afleidend. want 3 van die led lampen zijn net zo duur als 1 driehoek.
neem je er 2..... ;-)
alleen des de meer je hebt des de meer je opvalt uiteraard, maar ik ben wel benieuwt wat oom agent hiervan vindt.
Heb gisteren broer konijn aangereden.....
Geeft toch wel wat schade, een scheur in mn mooie RS bumper, en de bodemplaat scheurde los, en schuurde zo over de grond dattie ook naar de haaien is. Maar t pluspunt, met een polyesterbumper was er waarschijnlijk helemaal niks van over :)
En wat vraagt mn vriendin dan....... Hoe is het met het konijntje???
Haha... Maarre effe serieus... Hoe is het met het arme konijntje?
vrouwen maken zich meer druk om het beestje dan de auto :P was het konijntje in 1x dood of heb je de auto nog een keer in zijn achter uit gezet ?
:lmao:
Dus geen pasen dit jaar?
(http://www.cocoonservices.nl/belinda/images/2007_dit_jaar_geen_paashaas.jpg)
het konijntje was het haasje :D. Dennis de paashaas leeft nog Y
Gelukkig, dan kan ik weer rustig slapen vannacht. 8)7
Die rode bollen zijn beter zichtbaar.
Gebruikt de politie zelf ook volgens mij. Voor bv algehele controles om een stuk weg af te zetten.
Dat doe je zelf dan ook in feite, omdat je dan met pech staat.
Valt ook veel beter op, zo'n driehoek zie je haast niet.
Wat betreft de Paashaas R.I.P :cry:
Maar idd konijntje kan veel schade aanrichten, en is niet te verhalen op het konijn.
Nou weet ik als je bij asr all risk verzekerd bent, dat dit wel wordt vergoed zonder no claim risico.
Dit weekend ben ik een donor 16V gaan halen bij jetcars in rotterdam
1 grote waarschuwing,ga daar nooit naartoe,wat voor een zooitje ongeregeld is da
niemand van het personeel spreekt vloeiend NL,je word als vuil behandeld en de komen hun afspraken
niet na,en als je je punt wilt maken,staan en voor je het weet staan 2 gasten in je nek te hijgen.
Dat is toch algemeen bekend :dunno:
Zoek maar eens op Google ;)
Citaat van: Christian de Vriend op 16 maart 2014, 17:43:35
Dit weekend ben ik een donor 16V gaan halen bij jetcars in rotterdam
1 grote waarschuwing,ga daar nooit naartoe,wat voor een zooitje ongeregeld is da
niemand van het personeel spreekt vloeiend NL,je word als vuil behandeld en de komen hun afspraken
niet na,en als je je punt wilt maken,staan en voor je het weet staan 2 gasten in je nek te hijgen.
Klopt, kilometerstanden terugdraaien zijn ze ook goed in. 8)7
Problemen "ontdekken" aan jouw auto tijdens een proefrit waar jij niet mee mag ook Y
dat het "vaag" was,dat wisten we,we waren enkel uit op een goed blok,en de nodige onderdelen
voor mij in ieder geval de nodige beugels om de aircopomp weg te laten,en een motorkabelboom.
maar wat ik toen mee maakte... dat sloeg echt alles,klanten zijn daar geen prio
Nope. Gezien de lage prijzen vermoed ik ook witwaspraktijken...
Ik ben sinds vorige week ook weer begonnen met een oude sport van me.
Voordat ik een rijbewijs had deed ik altijd graag fietsen.
En door de jaren verschillende sporten te hebben gedaan, nu toch maar weer een fiets gekocht en de hobby/sport opgepakt.
Het bevalt me tot nu toe nog goed.
Mezelf gelijk goed verwend met een volledig carbon frame fietsje 8)
Met een leuke shimane afmontage :grin:
Een impressie
(http://i297.photobucket.com/albums/mm219/MatthewMelssen/fiets1_zps455a9024.jpg) (http://s297.photobucket.com/user/MatthewMelssen/media/fiets1_zps455a9024.jpg.html)
Zooo das zeker niet verkeerd :9~ !-!
knap fietsje !-!
Voor diegene die geinteresseert zijn in mijn hobby van me auto zie link:
http://www.bmw3seriesforum.com/viewtopic.php?f=3&t=9921
(tja geen Renault meer)
Wat een auto... _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_ _o_
Citaat van: Christian de Vriend op 16 maart 2014, 19:44:48
maar wat ik toen mee maakte... dat sloeg echt alles,klanten zijn daar geen prio
maakt mij wel nieuwsgierig. heb je de auto wel gekocht?
vraag niet hoe,maar hij is mee gegaan,het verhaal zal ik vanavond wel
neerzetten,dit is niet "ff" gedaan zeg maar.
@Matthew, leuk fietsje ! Knap merk ook (we hebben er 3 mtb's van staan) jammer dat je van die dunne bandjes op hebt en shi(t)mano :D Ben zelf meer van de MTB en Sramafmontage,maar ieder zijn ding. Nog een kleine 6 weken werken en dan met mijn zoon weer een paar dagen fietsen, beginnend bij Nijmegen en dan richting het Noorden van Groningen, we hebben 2 nieuwe fietstrailers erachter met tenten kleding en toebehoren, heb er nu al erg veel zin in.
Knappe fiets Matthew. Had deze hobby niet achter jou gezocht. Leuk. !-!
En die BMW is inderdaad een mooie auto om te zien. Y
Dank.
Ja fietsen is toch wel erg leuk om te doen.
En vroeghu had ik een schoolfiets, wielrenner en een mtb.
Mij trekt het mtb minder en de wielrenner juist meer.
Ieder zijn ding.
Maar vanuit nijmegen naar groningen dat is een lekker fietstochtje.
Succes alvast.
Gaat lukken vorig jaar zijn we begonnen in st Geertruid, en toen afgebogen bij Nijmegen en naar huis gefietst (Hoorn), maar toen had ik een (te) zware kar er achter hangen. Nu hebben we allebei een aanhanger dus denk dat dat beter gaat werken. Vind wielrennen mooi om naar te kijken maar krijg ze gewoon niet knap een hoek om, kom gewoon lekkerder weg op de mtb, maar wat je zegt ieder zijn ding.
(plus het is best leuk om met de mtb wielrenners te jennen, beetje achter ze blijven hangen, dan na een tijdje duidelijk zuchten, opschakelen en inhalen :D (heb dan ook gewoon een wegcassette op de mtb ;) )
Weet iemand toevallig of je een houder/sierrand bij de dealer kan kopen voor een Dubbel din? Want ik heb hier het 1 en ander opgezocht op het forum, alleen ik heb gelezen dat ze het niet hebben, en later lees ik bij JanJ dat hij het wel via de dealer gekocht heeft.
De dealer adviseerde mij om een Dubbel din in de auto te doen, vondt de balie medewerker mooier :D en ik twijfelde er al kei lang over.
Geen idee of ze via een dealer te krijgen zijn. Dubbel din ziet er wel altijd deftig uit.
Vandaag even een bezoekje gebracht aan een motorzaak in de buurt om wat te oriënteren wat ik zou willen gaan rijden. Geheel onverwachts toch een motor gekocht. De levering volgt zodra ik het goede nieuws heb gekregen dat ik er legaal op mag rijden. De motor krijgt nog een grote beurt etc etc, Ben er best blij mee en heb een reden om nu te slagen. ;)
Plaatje bij het praatje:
(http://i1111.photobucket.com/albums/h480/benn30/IMG_0450_zpsb0f26894.jpg)
Gefeliciteerd !-!
Nice Benjamin !-!
!-! En nu gauw dat pasje halen..
Benjamin gefeliciteerd en alvast veel plezier, hopelijk geniet je er dan nog meer van!
Vandaag een dubbel din aangeschaft, nu nog een lange iso kabel aanschaffen en een front voor de radio bij de dealer.
Weet iemand waar je de iso kabel kan aanschaffen en hoelang ik hem moet hebben?
Kabel is aan te schaffen via internet of een car audio shop.
Hadik destijds ook nodig.
Dubbeldin is wel netjes en tegenwoordig ook niet meer zo duur als toen ik megane had.
@Benjamin
Nice veel plezier ermee, maar wel idd eerst pasje scoren.
En hoe is het eigenlijk verder met de Evo?
Dan wel met de juiste connectors matthew? Of moet ik dan zelf connectors aan vast maken?
Ik had een kant en klaar set dus ja.
Gewoon een verlengkabel van 5meter.
Okey thanks, nog een vraag jou rs was toch een fase 2?
Vandaag toets gemaakt, de laatste voor m'n propedeuse.
Naar alle waarschijnlijkheid wel gehaald, dat kan bijna niet mis gaan.
:prut:
Nee een fase1 met fase 2 achterlichten :)
Hoe kon jij dan projectors in je koplampen hebben? Die heeft de fase1 toch niet?
Wel als je origineel xenon hebt.
zo de auto is weer schade vrij _o_
(http://i58.tinypic.com/20zoi0g.jpg)
staat er inmiddels ook weer netjes gewassen en gepoetst bij o-)
Beter, Ron!
Netjes Ron.
Nu nog paar nette velgen en hij is weer netjes.
(Heb nog setje liggen hint hint) 8)7
Ik heb ook nog wel een mooi setje. Goud onder blauw staat goed! !-! ;)
ben inderdaad aan het kijken voor een mooi setje ( geen winterbanden dante o-) heb al een setje staal liggen )
meer opzoek naar een setje O.Z
Nice Ron. Kun je weer verder! :play:
Wat is O.Z.?
Ik wou weer wat verder met mn Mégane na de apk deze maand, maar ben door mn knie gegaan en loop op krukken... Hopen dat er niet iets kapot is oid. :neen:
http://www.ozracing.com
Ik zie een hoop nieuwe avatars voorbij komen !-!
Geeft toch wel een leuk totaalbeeld als je door een topic scrol.
Dat hadden jullie eerder moeten doen, haha! Nee, het ziet er completer uit zo. !-!
Daar kun je wel wat moois weghalen.
Idd, fleurt de topics wel op! !-!
O.Z super leggera of super turismo wil ik er onder hebben, ben nog steeds opzoek naar een goed setje, helaas als er een setje opstaat die er een beetje netjes uitziet is het gelijk onbetaalbaar :cry:
Dat is meestal met bekende merken ;)
Ik heb een vraagje: Zijn de boxen in de deur hetzelfde bij een cabrio en een coupe?
Zo ja, heeft iemand een setje voor me? De box linksvoor doet het niet goed meer en het lijkt me verstandiger om ze dan allebei te vervangen of kan er ook 1 vervangen worden?
Sorry, zijn toch wat meer vragen geworden.
De speakers zullen denk ik wel het zelfde zijn.
Vandaag de iso kabel verlengd, wat een K werk was dat, 1 ding is wel er zit een leuk geluid in de originele speakers. Nu uitzoeken wat ik allemaal moet aanpassen om de dubbel din er in te krijgen, en een frame online bestellen want bij de dealer moest ik 350 euro betalen voor een dashboard deel.
Citaat van: matthew op 24 maart 2014, 19:58:58
@Benjamin
Nice veel plezier ermee, maar wel idd eerst pasje scoren.
En hoe is het eigenlijk verder met de Evo?
De Evo is zo goed als zeker verkocht. (Wel met toch wel aardig wat pijn in mijn hart, maar het is beter dat ie weg is.) Ik kan niet met 3 dingen gaan rijden en continue buiten laten staan is ook niet alles. Hij komt droog en warm binnen te staan bij de nieuwe eigenaar.
Ik heb ook even een vraagje :q
wil binnenkort even mijn zwarte heldere koplampen erin zetten, alleen is dit h4. Nu zit er origineel h7 en h1 in? Moet ik hiervoor een converter kopen?
als het goed is zit er standaard h4 in.
Dus waarschijnlijk is dit gewoon plug en play. !-!
Ik heb groot en normaal licht apart van elkaar in de coupe, dan is het toch h1 of h7?
Deze Canasta's (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/alufelgen-fuer-renault/192466930-223-7107?ref=search) staan ook leuk onder je coupe, Ron:
(http://img338.imageshack.us/img338/9466/img1696640x480gp0.jpg)
Iemand hier soms met Dotz Mugello's chroom of dark onder de megane? Liefst megane 1?
@Ron,ik heb binnenkort wel waarschijnlijk een paar OZ superturismo zilver te koop(niet meer te verkrijgen in zilver) in de verkoop. Alleen weet ik niet hoe ze er dan gaan uitzien :D
@tedo die moet ik ophalen dan denk ik ofniet? Zijn zeker wel erg mooie wielen voor onder mijn coupe :9~
@alessio, pm me even dan haha _o_
Ron, zelf heb ik Dotz Le Mans velgen, deze komen ook nog wel eens voorbij op marktplaats en vaak voor meer redelijk prijzen.
De voor velgen zijn Dotz Le Mans de achtervelgen zijn super league velgen (dit was even een tijdelijke oplossing :P)
(http://i57.tinypic.com/2sbvedh.jpg)
:9~ de dotz wielen vind ik zelfs mooier, lopen de spaken minder bol :9~
Klopt, ze lopen eigenlijk helemaal niet bol! Ook wel ideale waarden, de ET waarde is 35, breedte 7j en het naafgat van de mijne is exact 60.1 zonder naafringen.
Voor staat ze daardoor echt mooi in de kasten, zeker als hij verlaagd is!
een set brede velgen staan de megane ook niet verkeerd :P
(http://i1111.photobucket.com/albums/h480/benn30/RTC%20meeting%207%20april%202013/IMG_9444_zps70cb8d97.jpg)
Zeker weten niet!!
Die velgen vind ik echt super gaaf, mocht je ze ooit weg doen, kan ik dan een PM krijgen Rogier? :9~
PS. wat zijn de specs van die wielen achter?
De velgen zijn 17" en 8.5J breedt, de et durf ik uit me hoofdt even niet op te noemen, ik dacht 38 of 40 dwant ze vielen bij mij iets naar binnen, banden zijn Toyo tires proximus 1 205-40-17
Ik ga van de week verlagings veren bestellen, dan er onder laten monteren. dan de velgen weer even onder de megane 2 doen, staat het niet gaan ze de verkoop in ;)
Rogier, met die banden gaat het hoe dan ook niet mooi staan, ze zijn te plat om het mooi op te vullen, zal je toch je huidige banden moeten overzetten...
Nee dat weet ik, maar je kan wel voor het ook zien of de velg bij de auto past. Ik vindt het zonde om banden te bestellen als de velgen totaal niet staan ;)
Had er toen een setje brock onder, 9j breed met een et van 30. Ik kon hem toen niet verlagen want dan zou het aanlopen en aangezien spoorverbreders niet mogen voor de apk heb ik deze verkocht l-
Uhm mijn auto's worden al echt jaren gewoon goed gekeurd inclusief spoorverbreders...... (al een jaar of 10 bij onderhand 5 auto's en verschillende bedrijven...)
Ik ga altijd met mijn wintervelgen naar de apk :D nooit ergens last van.
De Dotz velgen gaan aan de bouten een stuk naar binnen,dat heb je bij OZ niet,of toch niet bij de superturismo GT.
@Ron,dit zouden de velgen zijn,hebben ondertussen een brand meegemaakt in de garage en worden dus terug in originele staat gezet door hun,hun verantwoordelijkheid. Dan zouden ze de verkoop ingaan voor 100 a 200euro,zonder banden wel is waar :)
(http://www.mijnalbum.nl/Grotefoto-ZTNQUO4G.jpg)
haha, dat is een kwestie van smaak :P. Bij de OZ's lopen ze ook naar binnen toe, alleen in mindere mate als mijn Dotz.
De Dotz zijn gewoon een stuk minder rond vormgegeven dan de OZ's. Persoonlijk vind ik de OZ's ook hele mooie velgen.
Ik heb mijn Dotz velgen toen gekocht met 4 redelijke banden voor 250 euro. 1 velg hiervan was toen licht krom, deze heb ik laten richten!
Toch blijf ik die Schmidt ook giga wijs vinden.. Ben benieuwd Rogier.
Het blijft smaak..
Vandaag een dag vol aankopen.
Kentekenverlichting LED (thanks Willem!)
Nieuwe H4 lampen (Philips Xtremevision) (thanks Willem!)
2e hands Green Air Intake kit gekocht.
En dat terwijl ik het rustig aan wilde doen ivm mijn APK die er een dezer weken aankomt..
Zucht. :q
Geen probleem Yorick ;) daar is een forum ook voor!
Is er toevallig nog iemand die een lagunalip heeft liggen en daar graag vanaf wil? Bij de sloop hadden ze er geen meer.
Dan ben je niet de enige hoor Yorick.
Ik heb een dubbel din gekocht
een verleng kabel van 5 meter
en een dubbel din frame
en volgende week staan de verlagings veren op de planning, maar eerst mijn verjaardag maar even vieren :P dan weet je wel hoe ik de verlagings veren wil gaan financieren :D
Dat is ook weer zo Willem. Ik zal ook eens kijken voor een Laguna of Espace lip voor je.
Haha en Rogier, lekker typisch he hahaha. :D
Dat van jou is nog iets duurder dan dat van mij denk ik!
Ik heb ook nog meer in de planning, maar ga nu echt de APK eerst even afwachten.. :D
Kan ik die Greenfilter denk je gewoon op de buis zetten die er nu op zit?
Ja dat zal der wel in zitten :D maar ja de prijzen doen er niet toe, het gaat om het idee ;)
Haha dat klopt. Achja, uiteindelijk zijn we er vast blij mee :whistle:
Dat is wel de bedoeling :D
Citaat van: Losballos (Ron) op 26 maart 2014, 23:51:17
@tedo die moet ik ophalen dan denk ik ofniet? Zijn zeker wel erg mooie wielen voor onder mijn coupe :9~
Kan, maar versturen lukt vaak ook wel. Kost een euro of 80. Als het aan te rijden is is dat natuurlijk beter.
Weet iemand of die Green air intake reiniger ook echt nodig is voor een green open luchtfilter? En zo ja, waar kan ik die halen? Ik kan m niet vinden op internet.
Damn blij dat Ajax naar de finale gaat! Was een mooie pot.
Vaak kan je dat halen bij de lokale autoshop, vraag anders of die van K&N ook goed is die kan je wel makkelijk verkrijgen.
Lekker bezig allemaal.
En spoorverbreders mag gewoon voor apk tot 2cm per kant, mits dan weer niet verder dan 1.5cm / 3cm per kant uitsteken buiten de wielkast.
Zo,
even mijn ex megane weer als profiel foto(aangeien men hier graag een megane als rofiel foto ziet :P )
Ook sta ik nu op het forum als Edwin Postma ipv Edje. ;)
Staat netter vind ik ;)
In eens een grote jongen geworden Edwin :D
Letterlijk :D
De clio eindelijk verkocht ? en de grand tour gekocht ?
Zo m'n Mégane weer probleemloos door de APK !-!
Beter en netter idd Edwin
Citaat van: Rogier op 26 maart 2014, 16:58:28
De speakers zullen denk ik wel het zelfde zijn.
Vandaag de iso kabel verlengd, wat een K werk was dat, 1 ding is wel er zit een leuk geluid in de originele speakers. Nu uitzoeken wat ik allemaal moet aanpassen om de dubbel din er in te krijgen, en een frame online bestellen want bij de dealer moest ik 350 euro betalen voor een dashboard deel.
http://link.marktplaats.nl/m793632464
Misschien is dat wat, als ik tenminste goed heb dat je nu Megane 2 rijd 8)7
Bedankt voor het me denken, alleen de inbouw frame wat je nu laat zien is voor 1 din en moet dan ook aangepast worden tot een 2 din, als het goed is ligt er nu een 2 din frame op mijn deur mat :P Ik ben nog aan het werk dus ik heb nog geen idee of hij is aangekomen. Als ik eerder weg kan van me werk is kijken of ik het tussenschotje eruit kan halen en dan de 2din erin bouwen. Dan heb ik eindelijk na een maand muziek in de auto :P
Ik kan bij de sloop een espace III lip kopen voor 35 euro, is dit een redelijke prijs of zijn ze ook wel goedkoper verkrijgbaar?
Ik krijg vandaag de nieuwe online Slager folder binnen met dit erin:
http://www.slagerbv.nl/color-vision-paars-h7
Is dat legaal?
Citaat van: willem123 op 28 maart 2014, 17:37:19
Ik kan bij de sloop een espace III lip kopen voor 35 euro, is dit een redelijke prijs of zijn ze ook wel goedkoper verkrijgbaar?
Mijn lip was 20 euro, ik zou ervoor gaan. Foto?
Tedo, dat lijkt me niet. En dat ze het verkopen wil zeker niets zeggen. Dat is in al veel politieprogramma's naar voren gekomen.
Lijkt mij ook niet Karin, maar ik vind het niets voor Philips. Zoiets verwacht je bij Autostyle e.d.
Citaat van: YorickB op 28 maart 2014, 22:10:08
Mijn lip was 20 euro, ik zou ervoor gaan. Foto?
Ik heb verder geen foto ervan, hij ligt bij de sloper maar ik vind het toch redelijk prijzig.
Had m al even opgezocht. Tja, dat is de keuze he. Je kunt verder zoeken.
Ik zoek nog even verder ;)
Ik had mijn espacelip voor 10 euro. :)
Lijkt me niet echt legaal die philips lampen, je hebt ze voor zelfs in het groen...
Ik denk dat dit wel legaal is.
Volgens mij geven deze een groen of paarse of blauwe gloed, maar schijnen wit op het wegdek.
Als ze ook objecten ed groen etc. zouden belichten zouden deze niet tegestaan zijn.
Dit heb ik laatst ergens voorbij horen komen.
Wel bijzonder als het legaal is, want xenon met een bepaalde gloed mag niet.
Aan de andere kant verwacht ik niet dat Philips niet toegestane verlichting levert, en wel in vier kleuren.
Verlichting aan de voorzijde mag alleen wit of geel schijnen dus iedere andere kleur lijkt me niet toegestaan.
Citaat van: Tedo op 28 maart 2014, 21:56:54
Ik krijg vandaag de nieuwe online Slager folder binnen met dit erin:
http://www.slagerbv.nl/color-vision-paars-h7
Is dat legaal?
is dus wettelijk toegestaan: http://m.philips.nl/m/car-lamps/colorvision-h4-12-v-60-55w-12342cvpps2/prd/nl/
Is inderdaad legaal.
Maatje van mij heeft de rode erin.
Dat oogt trouwens roze.
Maar het is niet storend en verwarrend. (Vind ik)
http://link.marktplaats.nl/m794360704
Ook wel schattig :9~
Hmm... Nog een 1400 volgens de RDW. Die is dus niet om gekeurd...
apart,wel adverteren dat het een gtt is,echter is het een atmospherische 1.8 16v
gooi,er daar meteen ook een haarfohn op,of zet er neer r5 met 16v blok en gtt ombouw.
Het is gewoon een gtt, maar dan met een 1.816v erin.
Die motor in een 5 gaat hard genoeg weet ik uit ervaring.
(http://i57.tinypic.com/m96g06.jpg)
Rechts wetsanding, links eerste hit met de polijsttol :P
productieve zondag :)
Citaat van: Dante op 30 maart 2014, 20:51:29
Hmm... Nog een 1400 volgens de RDW. Die is dus niet om gekeurd...
Is ook niet nodig. Het aantal cylinders wijzigt niet.
Het aantal cylinders is ook niet echt een reden om hem om te keuren, wel als ie (uit mijn hoofd 30 %) meer vermogen levert, maar dat is hier niet van toepassing deze gaat van 140 naar 116 pk..... (gevalletje downsizen???)
Michiel hoe kom jij aan 116pk? een 1.8 F7P van een Renault 19 levert standaard 135 pk. Bij deze is de kop geflowed, compressie verhoogd en de ECU aangepast.
Volgens mij gaat deze op meer pk's uit komen :P
Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 12:20:30
Is ook niet nodig. Het aantal cylinders wijzigt niet.
Volgens het RDW is dit wel nodig!
"Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd."
Heeft iemand misschien een nummer van de thermostaathuis pakking? 2.0 16v 1996
Via marktplaats toch een goedkopere espace lip kunnen vinden: 17 euro. Hopelijk dit weekend monteren :)
Nice :)
Mijn nieuwe lampen komen morgen binnen, net als mn green air kitje.
Antenne er nog bij zometeen. Binnenkort APK, daarna komen de updates eraan !-!
Nice Yorick, we zien de updates wel verschijnen !-!
Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 12:20:30
Is ook niet nodig. Het aantal cylinders wijzigt niet.
Dat is wel degelijk nodig, zoals Mark al aangaf.
Ik ben zelf nl. ook met een motorswap bezig, vandaar ;)
Citaat van: Heatzone (Mark) op 31 maart 2014, 14:43:45
Volgens het RDW is dit wel nodig!
"Motorwijziging
Als u één van de onderstaande wijzigingen aan de motor van een voertuig met Nederlands kenteken aanbrengt, dan moet de RDW het voertuig individueel goedkeuren.
Het gaat om de wijziging van:
de motorcode of het motortype;
het aantal cilinders;
de cilinderinhoud;
de brandstofsoort, zoals van benzine naar diesel of de wijziging naar elektrische aandrijving;
het vermogen van een motor, driewielige motorrijtuig en bromfiets;
het vermogen van andere voertuigen, als dit meer dan 20 % afwijkt van de oorspronkelijke waarde zoals in kentekenregister geregistreerd."
"Heeft uw voertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW op...". Voor oudere auto's is dat dus helemaal niet van belang.
Ik heb zelf een 1.9TD in een Renault Express uit '86 gehangen die oorspronkelijk een 1.6 dieseltje had, maar bij de RDW verklaarden ze me voor gek dat ik het aanpaste op het kenteken, had het geld beter in mn zak kunnen houden.
Heb de uitlaat binnen, vanavond eronder zetten. Moet alleen een klein stukje vanaf, blijkt toch net iets anders te zijn voor de phase 2 16v, misschien omdat bij mij de motor andersom ligt en het spruitstuk dus aan de andere kant zit . De uitlaat was origineel al wel voor de phase 2 dus zal niet te moeilijk worden
Citaat van: Heatzone (Mark) op 31 maart 2014, 14:42:01
Michiel hoe kom jij aan 116pk? een 1.8 F7P van een Renault 19 levert standaard 135 pk. Bij deze is de kop geflowed, compressie verhoogd en de ECU aangepast.
Volgens mij gaat deze op meer pk's uit komen :P
Uit de advertentie.... ;) Btw die kap van je glimt super!!!! (kom misschien binnenkort wel ff langs om eens gebruik van je poetsmachine te maken heb een spuitklusje op de auto van mijn schoonvader ;) )
Misschien waren de regels anders/soepeler toentertijd, maar tegenwoordig niet.
Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 23:48:32
"Heeft uw voertuig een datum eerste toelating van na 31 december 1997, dan toetst de RDW op...". Voor oudere auto's is dat dus helemaal niet van belang.
Die datum zie ik nergens terug komen... Zou ook wel erg vreemd zijn. Dan koop ik een auto van daarvoor & daar hang ik ff een W12 motor in zonder herkeuring :maf:
Citaat van: L0we op 31 maart 2014, 23:48:32
Ik heb zelf een 1.9TD in een Renault Express uit '86 gehangen die oorspronkelijk een 1.6 dieseltje had, maar bij de RDW verklaarden ze me voor gek dat ik het aanpaste op het kenteken, had het geld beter in mn zak kunnen houden.
Als ik hier (http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/default.aspx) kijk zie ik toch echt dit staan:
"Wijzigingskeuring
Wanneer bepaalde wijzigingen aan een voertuig zijn aangebracht moet er een keuring plaats vinden. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld:
- wijziging van de motor;
- aanpassing aan de stuurinrichting of het remsysteem van een voertuig, bijvoorbeeld voor gebruik door een gehandicapte;
- ombouw tot taxi of kampeerauto.
Voor wijzigingen gelden dezelfde eisen als voor de individuele goedkeuring van een voertuig. Meer informatie over wijzigingskeuringen per voertuigsoort vindt u in het menu aan de linkerkant van deze pagina."
Naast het feit dat dat hier (http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren) ook vermeld staat. :coffee:
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 1 april 2014, 08:11:05
Uit de advertentie.... ;) Btw die kap van je glimt super!!!! (kom misschien binnenkort wel ff langs om eens gebruik van je poetsmachine te maken heb een spuitklusje op de auto van mijn schoonvader ;) )
Gewoon waardes gewisseld.
5gt heeft 115pk standaard en een 1.8 16v 135/137
Citaat van: Dante op 1 april 2014, 12:03:51
Misschien waren de regels anders/soepeler toentertijd, maar tegenwoordig niet.
Die datum zie ik nergens terug komen... Zou ook wel erg vreemd zijn. Dan koop ik een auto van daarvoor & daar hang ik ff een W12 motor in zonder herkeuring :maf:
Als ik hier (http://www.rdw.nl/sites/igk/Paginas/default.aspx) kijk zie ik toch echt dit staan:
"Wijzigingskeuring
Wanneer bepaalde wijzigingen aan een voertuig zijn aangebracht moet er een keuring plaats vinden. Hierbij moet u denken aan bijvoorbeeld:
- wijziging van de motor;
- aanpassing aan de stuurinrichting of het remsysteem van een voertuig, bijvoorbeeld voor gebruik door een gehandicapte;
- ombouw tot taxi of kampeerauto.
Voor wijzigingen gelden dezelfde eisen als voor de individuele goedkeuring van een voertuig. Meer informatie over wijzigingskeuringen per voertuigsoort vindt u in het menu aan de linkerkant van deze pagina."
Naast het feit dat dat hier (http://www.rdw.nl/Particulier/Paginas/Restauratie-van-of-ingrijpende-reparaties-aan-een-voertuig.aspx?path=Portal/Particulier/Auto/Wijzigen%20of%20restaureren) ook vermeld staat. :coffee:
Klopt. Indertijd heb ik dat ook uitgezocht, gebeld, nog meer uitgezocht, nog meer gebeld. Maar niemand kon me er een duidelijk verhaal over vertellen. De ene keer krijg je aan de telefoon te horen dat het niet hoeft, de andere keer moet het weer wel.
Uiteindelijk sprak ik de hoofd keurmeester, die vertelde me dat het niet nodig is.
Kan best dat hij er alsnog naast zit, maar het geheel vind ik wel een beetje onduidelijk worden dan ;)
Citaat van: matthew op 1 april 2014, 12:45:58
Gewoon waardes gewisseld.
5gt heeft 115pk standaard en een 1.8 16v 135/137
Ah ik dacht dat een 4 turbo standaard op 140 pk zat, verkeerd begrepen dus ;)
Gisteravond de Eibach verlagingsveren besteld, als het goed is komen ze morgen binnen. En dan kijken of me broer ze wilt monteren. De auto gaat dan 30 mm omlaag.
Jaaa! Vandaag laatste cijfer voor mn Propedeuse gekregen, een 7,5!
Nu dus mn Propedeuse in de pocket, van HBO Maatschappelijk Werk en Dienstverlening! :woohoo: :woohoo: :prut:
Gefeliciteerd Yorick !-!
Gefeliciteerd !-! :prut:
Gefeliciteerd !-! :woohoo:
Gefeliciteerd Yorick.
@Rogier
Dat zal hem beter gaan smoelen een subtiele rijdbare verlaging.
Citaat van: Rogier op 2 april 2014, 10:15:25
Gisteravond de Eibach verlagingsveren besteld, als het goed is komen ze morgen binnen. En dan kijken of me broer ze wilt monteren. De auto gaat dan 30 mm omlaag.
Benieuwd naar je ervaringen! Zijn het deze witte (http://www.ebay.de/itm/120968556624?_trksid=p2055119.m1438.l2649&ssPageName=STRK%3AMEBIDX%3AIT) die je bij Renault zelf kan bestellen?
Nee tedo het zijn niet die van Renault al zijn die wel bijna 100,- goedkoper.
Ik ben erg benieuwt matthew
Thanks all!
Rogier, ben benieuwd. Maar dat wist je wel !-!
Yorick, van harte gefeliciteerd.
Gefeliciteerd Yorick :yay:
Voor diegenen die zich afvroegen waar ik mee bezig ben geweest de laatste paar maanden, die kunnen hier (http://www.youtube.com/watch?v=j5kcEyFRucI) een kijkje nemen ;)
Wat is daar anders aan dan normaal ? (vraagt een vw leek)
Gefeliciteerd Yorick! :prut:
@ Yorick, gefeliciteerd.
@ Dante, gaat lekker met je Polo-project. Ga je er nog mee naar (VW) meetings dit jaar? Lijkt me leuk om de Polo eens in het echt te bewonderen (volg wel af en toe je project via de link in je signature).
Dante word een leuke sedan zo,maar had je al dat werk en munten in de Meg gestopt had je de mooiste (en laagste) break van NL kunnen hebben ;)
Dank je Ard :hug:
Dat was wel de bedoeling. Deadline ligt op voor volgend weekend i.v.m. het 3e Polo Treffen in Cuijk. Daarna komen sowieso DubInn & M.I.V.W. nog om te bezoeken ;)
@Michiel: Als het vertrouwen weg is in de auto... ;)
Begrijp ik wel,maar de Polo's zijn nou ook niet echt vlekkeloos he ;)
Maar Dante wat is er nou anders aan dan? want het blok was toch het zelfde?
Je mag je avatar wel eens aanpassen Rogier... Y ;)
Ik heb nog geen mooie foto gemaakt van de auto, tot op heden nog geen zin in gehad en dan moet ik hem weer wassen :D Ik ben de afgelopen dagen drukker met vissen. Ik zat bijna elke mooie dag aan het water ;)
Schiet dan toch ook eens op man!!........ --
;)
Citaat van: Rogier op 4 april 2014, 16:03:10
Maar Dante wat is er nou anders aan dan? want het blok was toch het zelfde?
De 54pk 1.3l & 4-bak zijn vervangen voor een 75pk 1.3l met 5-bak. Achteras met stabilisatorstang overgezet. Verlagingsetje gemonteerd. Dat zijn de grootste punten. Dan nog al het andere kleine grut wat naar boven kwam of wat ik al een tijdje wilde doen...
Klinkt goed, iets extra's aan PK's is altijd fijn, en hij rijd zuiniger nu met de 5 bak lijkt mij.
Ik hoef iig geen 100 meer te rijden om 1:15 te halen :D
Ik mis bij mij in de auto toch een 6de versnelling, al heb ik hem nooit gehad ik vindt dat de auto aardig wat touren maakt als ik gewoon 120 rijd (3500 touren)
Als ik weer eens in de 1.6 rij heb ik ook steeds de neiging om door te schakelen naar 6 (die er dan natuurlijk niet is).
Leuke update aan de Polo Dante! Goed gedaan, maar zo te zien heb je (semi)professionele hulp. !-!
Iemand tips om een espace lip vast te zetten, kan de schroefjes er onmogelijk indraaien met boormachine. :?
mocht je een niet pistool hebben lukt het daar in iedergeval wel mee ;)
Helaas heb ik die net niet :D
waarom niet met een boormachine? gewoon ergens een stoep opzoeken waar je op kan parkeren en je lip ( :q) over de stoeprand laten hangen. Dan heb je toch wel genoeg ground clearance?
Op zijn projecten pagina staat inderdaad dat hij der niet bij komt, zoals jeroen al beschrijft even een stoep opzoeken, of de auto op plankjes rijden of even de auto omhoog krikken ;)
Heb zelf ook wel een krik hoor ;) maar het gaat erom dat door de vorm van de lip, ik met de boormachine de schroefjes niet kan vastdraaien.
Citaat van: Tedo op 4 april 2014, 19:23:18
Leuke update aan de Polo Dante! Goed gedaan, maar zo te zien heb je (semi)professionele hulp. !-!
Thanks Tedo :)
Die hulp heb ik ook hard nodig gehad. Ik snap de techniek ondertussen wel beter en er zijn genoeg dingen die ik zelf uit elkaar en in elkaar heb gezet, maar (meer dan alleen) een volledige motorswap in m'n eentje doen, lukt me ook niet ;)
Citaat van: willem123 op 4 april 2014, 20:18:10
Heb zelf ook wel een krik hoor ;) maar het gaat erom dat door de vorm van de lip, ik met de boormachine de schroefjes niet kan vastdraaien.
Waarom gebruik je geen zelftappers ;)
Gebruik ik ook maar ook met een schroevendraaier kun je er niet fijn bij. Ik ga morgen kijken of ik er met een popnageltang wel bij kan.
Jammer hoor :D
Zou morgen naar iemand toe om n sportstuur om te ruilen met de mijne, maar hij krijgt het stuur er vooralsnog niet af, bouten doorgedraaid :D 8)7
Hopen dat t m alsnog lukt. :P
Heb mijn espace lip ook met popnagels vast gezet.
Gewoon In het midden beginnen. (Goed meten) ;)
Heb een grote hand vol popnagels gebruikt, zit er al 2 jaar onder !-!
Thanks ik zal het proberen !-!
Willem ik heb het zelf gedaan met boutjes en moertjes! Dit omdat het ook makkelijker te verwijderen is mocht het nodig zijn.
Het monteren kan even een rot klusje zijn, vooral het netjes in het midden uitlijnen van de lip en hem dan vastzetten is even lastig :P
Tis gelukt! Thanks voor de tips. Heb em met popnagels en zeelftappers vastgezet. Die komt niet meer los :q
Waar blijven de foto's dan :P
projectpagina Rogier ;)
Ik was weer is te snel met reageren :D
Ik vergeef het je o-)
Gelukkig, ik kan weer goed slapen vanavond :D
Goed bezug Willem!
@rogier gelukkig maar :D
@yorick Thanks !-!
Willem is het niet iets voor jou om VIP lid te worden, voor maar 10,- ben je het al en heb je geen last meer van die iritante google advententies ;)
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=16756.0
Adblocker _o_ maar ik denk dat ik binnenkort wel lid ga worden idd :)
Adblocker?! :whip:
Boefje... ;)
Sorry >:D Werkt wel goed, vooral op Facebook.
Mooi die lip, Willem! Nu nog even de zomerbanden eronder?
Thanks Tedo! Zomerbanden die eronder zaten bij aankoop waren 3 verschillende merken + 1 band schuin afgesleten doordat de veer kapot was. Aangezien ik niet veel kilometers maak en nog geen andere banden heb, rij ik eerst nog een tijdje door met mn winterbanden en als ik dan bijvoorbeeld een niet al te duur setje 17 of 16 inch met zomerbanden tegenkom, dan komen die eronder.
Ik ga een nieuwe set lenso bsx velgen kopen, via het werk. ;)
Want de set lenso's die ik nu heb is er 1 zwaar beschadigd.
En de nieuwe lenso's zijn iets anders dan die ik nu heb.
Het hart van de velgen staat iets bol en hebben een iets dikkere velgrand. >:D
En de 3 nog goede velgen gaan de verkoop in. !-!
Vandaag maar even 2 nieuwe voorbandjes besteld voor de Meg. Dunlop SP Sport Maxx TT. Ben benieuwd.
Vandaag is de Megane weer gekeurd, nieuwe schijven en blokken voor. Kan er weer een jaartje tegenaan !-!
Vandaag de Megane achtergelaten bij de aircospecialist, morgen weer halen met nieuwe condensor (oude was lek)
Goed bezig allemaal. !-!
@Keesos, wat ben je ongeveer kwijt dan, bij mij is die ook lek (en nog iets) als ik het bij mijn garage laat doen ben ik 450 euro armer, als ik via mister auto de spullen bestel en het zelf in bouw ben ik 80 euri verder (wel exl afvullen dan)
€250 precies afgesproken. Dus condensor + vervangen + afvullen/controle
Verder in deel 212