Hoi
Ik heb een megane station 1.4 16v van bj 2000 op lpg.en nou loop die biina niet stationair op gas.als die koud is en hij slaat aan valt hij bijna gelijk uit maar als die warm is doet bij het beter.alleen het optrekken gaat ook bijna niet.verder op de snelweg gaat het wel goed.heeft iemand misschien ervaring met dit probleem?
Op benzine loop hij ook niet zo geweldig.als ik hem aanzet de auto als die koud is schommelt hij ook erg en loop hoog stationair.en dan op gas heel laag als die aanslaat.meestal valt die de eerste keer uit
Gasklep en stappenmotor reinigen en inleren.
Eventueel een verdamper van je gasinstallatie, ook reinigen.
Dan weer verder kijken.
Denk je ook aan het onderhoud? Elke beurt bougies vervangen bij gas, en om de 60000 gasfilter, pak gelijk luchtfilter mee.
Hmm waarom komt mij dit behoorlijk bekent voor, ga eerst doen wat Mark net zegt, dus ff een beurt geven en gasklephuis reinigen, blijft ie daarna nog schommelend stationair draaien, tja dan moet je zeer waarschijnlijk een nieuwe dynamo.... (dit is puur een kwaal die gelukkig niet vaak voorkomt, maar wel specifiek gerelateerd is aan de 1,4 16v)
Oke ik ga dat even proberen.heb net bougies gehaald en dan gaat ik even aan de schoonmaak.heeft er iemand misschien fotoos hoe ik alles het beste los kan halen en schoonmaken.ben zelf niet zo bekent met de 16v motors .
Waarschijnlijk de stappenmotor, gasklep hoeft/kan bij deze motor niet ingeleerd te worden. (is een mechanische gasklep)
Zorg dat de auto eerst goed rijd op benzine en ga daarna indien nodig kijken naar het lpg gedeelte.
Heb vandaag even bougies gehaald .op benzine loop die wel redelijk. Schommelt de eerste minuut als die koud is maar houd er snel meer op.even gekeken waar de bougies zaten maar heb helaas het gereedschap niet om alles los te halen om erbij te komen.dus dat wil ik nog even gaan halen .eerst even kijken welke maten.
Maar die stappenmotor zit op de gasklep.
Met de clip kan ik gewoon commando geven stationair inleren hoor.
Toerental aanpassen kan ook nog.
Stationair toerental aanpassen kan niet bij deze motor.
Inleren stappenmotor gaat vanzelf.
Wat jij wil.
Stationair toerental is 750 met een afwijking van 50 naar boven en beneden die afhankelijk is van de laadtoestand van de accu, belasting van de stuurbekrachtiging en of de airco aanstaat. (volgens opgave Renault)
Dit word automatisch geregeld door het motormanagement.
Stationair toerental verhogen kan alleen door het doorverbinden van de druksensor van de stuurbekrachtiging.
En met de clip kan je hem commando geven om hoger of lager te draaien.
Of je het wel of niet gelooft badeend boeit niet, maar waarom zo eigenwijs blijven reageren, heb je wel eens met clip gewerkt ooit??, geef eens wat duidelijkheid over jezelf.
@Badeend; als de dynamo verkeerde info doorgeeft dan kan de auto gewoon 3500 t/min stationair draaien. Ben geen automonteur, nog nooit met clip gewerkt, maar zelf een 1,4 16v in bezit en dit dus al meegemaakt!
@Mark29, geen idee wat Badeend voor werk doet, maar denk dat het een papieren tijger is zo gezegd....
Ben eerst van plan de bougies te vervangen die heb ik gehaald van de week.maar zie ze eigenljjk niet zitten.is het de bedoeling dat die zwarte kap eraf gaat?
Of zijn die vier dingen die boven op de motor zitten de penbobines? En zitten ze daar onder?kan ik die gewoon erruit trekken als ik bet boutje losdraai? Heb er eem geprobeerd maar zitten aardig vast nog.
De bougies is toch nog gelukt.maar hellaas geen verschil.2 van de bougie en penbobinnes waren helemaal nat van de olie.betekent dat misschien iets? Nou wil ik de stappenmotor proberen te gaan schoonmaken.kan ik die erzo af schroeven of moet er dan nog veel meer af?
Hmm stom zeg ik lees het net nog een keerje hele verhaal, maar heb jij er ook zo'n kunstof spruitstuk op zitten? Die willen ook nog wel eens scheuren of de o-ringen die er inzitten willen soms ook weleens lekken, dan trekt ie valse lucht..... Btw met die penbobines;loopt de auto wel op 4 cilinders?? Hoe ziet de olie eruit?
Ja de inlaat is van zwart kunstof.nog niet gekeken of scheurtjes errin zitten. Ging net een stukje rijden en hoorde een gigantische knal ergens vandaan komen en me vriendin had het vorige week ook al een keer zei ze.likt er wel op dat hij af en toe op 3 cilinders loopt ja.als die statoinair draait en ik geef een heel klein beetje gas .echt een heel klein beetje tot ongeveer 1000 toeren.dan wil die afslaan net of die verzuipt en op gas lukt dan bijna helemaal niet. Op gas loopt hij ook iets lager stationair
Die knal die je hoorde is een backfire, controleer je luchfilterhuis en inlaatspruitstuk op scheuren.
Waarschijnlijk word het schommelen van het stationair toerental veroorzaakt door valse lucht.
@Mark29
Heb zelf geen ervaring met de clip maar heb dit van meerdere personen die daar wel ervaring mee hebben. (waaronder een ex Renault dealer)
Is trouwens ook te vinden in dialogys.
Hoe moet je dit dan doen volgens jou?
Oke zodra het morgen weer licht is gaat ik eens even kijken of er scheurtjes zitten.kan ik dat gewoon met remreiniger doen als ik het niet gelijk zie zitten.beetje spuiten en dan kijken of die hoger gaat lopen, of is dat niet zo goed?
Vandaag nog even een tijdje opzoek geweest naar gaatjes en schuurtjes maar niks kunnen vinden jammer genoeg
ik heb nog eens even goed gekeken,en ik dacht laat ik de luchtfilter een dichthouden met me hand,en later met een doek.maar toen gebeurde er helemaal niks.bleef gewoon hetzelfde lopen.
nou zag ik dat dat grote plastice gedeelte wat tussen de luchtfilte zit en stappenmotor.helemaal open staat onder,klik niet meer vast ofzo.of dat het gelijmt normaal weet ik niet.maar kan het niet vast klikken.en nu wil ik proberen het ertussen uit te pakken maar dat lukt me niet.
ik heb het kleine gedeelte waar de filter zelf in zit er al af.maar dan nog krijg ik hem er niet tussen uit.is daar een marnier voor?
Deze luchtfilterhuizen zijn vaak gelijmd/gekit als de auto is voorzien van een Eurogas EAS installatie, vanwege een backfire. (bij mijn auto ook)
Ik zou het inlaatspruitstuk ook even losmaken om zo goed te kunnen controleren of deze niet stuk gegaan is. Vervang dan ook gelijk de pakkingen.
Controleer ook de pakkingen van het gasklephuis. (deze drogen uit en gaan dan lekken)
Het zou er net door moeten passen als je iemand even wat extra ruimte laat maken.
Oke dan moet ik pakkingen bestellen.zijn dat er veel of is dat echt alleen voor de inlaat? En luchtfilterhuis vervangen of lijmen weer?
Voor het inlaatspruitstuk zijn dat er 5 en voor het gasklephuis 2.
Luchtfilterhuis kan je gewoon weer lijmen, doe dit wel met lijm die bestand is tegen hitte en olie en dergelijke.
N.a.v. je andere topic waar je het hebt over op 3 clinders lopen van de motor, vervang de bobines.
Heb daar uitgebreider geantwoord, misschien makkelijker om voortaan alles in dit topic te melden.
Ja klopt.wou die ander stoppen eigenlijk. Maar op gas loop hij als ik rond 2000 toeren op 3 cilinders lijkt het.maar als ik het goed begrijp kan het luchtfilterhuis kapot gegaan of open.door die backfire,die je kan krijgen door slechte bobines
Voor badeend.
Je kan inderdaad stappenmotor inleren door bijvoorbeeld de stekker van de rekeneenheid los te nemen, weer vastmaken, dan 10 minuten laten draaien.
Maar je kan met de clip commando geven stationair inleren, en je kan met de clip commando geven om het stationair toerental te verhogen en te verlagen.
Ik vroeg mij eigen alleen af waarom je me steeds maar niet serieus wil nemen en zo eigenwijs blijft.
Waarom ik dit wel weet, omdat ik dagelijks met de clip werk, ik zuig niet alles terplekke uit mijn duim hoor, of alleen maar van horen zeggen, wat heeeeeel veel mensen hier doen.
Met de clip kun je zo ontzettend veel dingen doen, als je dat ding een beetje kent.
Nog iets, 9 van de 10 keer dat jij reageert, kunnen we daarop reageren, maar daarna pas jij je reactie aan, bijna bij alle reacties zie je, dat hij aangepast is.
Typfouten? Of reactie aanpassen? Als je bijvoorbeeld een topic hebt met meerdere paginas, ga ik niet steeds de eerste pagina lezen, dus als er een reactie is bijgesteld, word dat niet altijd meer gelezen. Handiger om daar later weer op te reageren en terug te komen, is mijn mening.
Is dat voor mij bedoeld of voor iemand anders? Volg het niet helemaal.
Maar ben even opzoek gegaan naar bobines, kan ik ook die van een 1.6 16v gebruiken weet iemand dat?
Nee sorry badeend.
Bobines kun je gewoon wisselen inderdaad geen probleem.
Meestal type of grammaticale fouten en soms een aanvulling.
Dat je met de clip veel kan doen is mij bekend. (met alle dealer apparatuur)
De garage waar ik mijn auto in onderhoud heb was vroeger een Renault dealer, die zei dat het stationair toerental verhogen niet mogelijk was bij deze auto.
Daarom word de druksensor van de stuurbekrachtiging weleens doorverbonden om dat toerental te verhogen.
De nieuwe(re) Renaults zouden een iets hoger stationair toerental hebben.
Dat je bij Renault werkt weet ik, maar de persoon die ik aanhaal heeft zelf een dealer gehad en is al een stuk ouder.
Uit jou verhaal maak ik op dat je bij alle Renaults het stationair toerental kan regelen met de clip, dus ergens klopt er iets niet.
Het inleren van de stappenmotor kan ook op een andere manier, te weten door er gewoon mee te rijden.
Toerental begint dan heel hoog maar neemt vanzelf af.
En ja, ik ben eigenwijs. :D
Maar de reacties die ik gaf heb ik uit praktijk ervaring van mezelf en die van anderen.
(Heb net ff gezocht op internet en het blijkt inderdaad dat de man van de ex Renault dealer gelijk heeft. Onder andere te vinden op het renaultforum
Ik denk dat je in de war bent met dat je de gasklep wel in de basisinstelling kan zetten.)
@Meganeclassic
Zie ook mijn reactie in je andere topic, graag hier verder gaan.
Heb via internet bobines gevonden en laten opsturen.maar kwam er re laat achter dat ze va een 2.0 16 espace zijn.
Is dat erg of zijn die motors het zelfde als wat in megane zit
Daar zal hij mooi mee lopen.
Oow gelukkig.schrok al, had niet op type auto gelet alleen motor inhoud.dus nou maar even afwachten als ze er zijn.
Zijn dan de penbobines voor de 1.4/1.6/2.0 16v allemaal gelijk?
Ja.
@Mark29
Met welke optie in de clip kan je volgens jou het stationair toerental veranderen?
Zou eigenlijk een foto moeten maken zodra ik weer een oude megane aan de clip heb hangen.
Der is een hele lijst met commandas die je kan geven.
Laatste kwam ik die commando ook weer tegen om stationair toerental aan te passen.
Ik ga even googlen misschien kom ik wel een plaatje tegen, ik heb de clip natuurlijk ook niet in huis liggen.
De bobines waren vandaag binnen gekomen.lijkt wel of die een stukje beter loopt en aan blijft op gas.hij stotter nog wel en reageert niet helemaal lekker op het gas.maar het luchtfilterhuis zuigt ook nog wel heel veel valse lucht wat die moet ik nog lijmen.zou dat daar door komen?
zou heel goed kunnen, misschien ff een andere op de sloop scoren?
Alleen valse lucht na de gasklep heeft invloed op de loop van de motor.
Heb je al het inlaatspruitstuk en de gasklep gecontroleerd op valse lucht?
Een schone gasklep zorgt ook voor een betere loop van de motor.
Als je dat allemaal gedaan hebt moet je de LPG installatie opnieuw inleren, dit moet met alle stroomverbruikers uit.
Citaat van: mark29 op 18 februari 2014, 20:29:37
Zou eigenlijk een foto moeten maken zodra ik weer een oude megane aan de clip heb hangen.
Der is een hele lijst met commandas die je kan geven.
Laatste kwam ik die commando ook weer tegen om stationair toerental aan te passen.
Ik ga even googlen misschien kom ik wel een plaatje tegen, ik heb de clip natuurlijk ook niet in huis liggen.
Bij een megane 1 kan het alleen bij een motor met electr. smoorklep volgens mij.
Kan het wel een keer nakijken als iemand dat wil. (ik heb wel een clip thuis liggen)
Heb vandaag nog eind van de dag even een megane van 2000 aan de clip gehad, maar was haast werk, en niet meer aangedacht om een foto te schieten.
Die wou niet meer starten, klant had zelf al wat dingen geprobeerd, zoals bdp sensor vervangen. Maar ondertussen ook die koelvloeistofpijp kapot gebroken en stekker van injector afgebroken, bedrading beschadigd enz enz.
Dus nu mogen wij het opknappen.
Maar goed clip eraan, bleef op startblokkering staan volgens inspuitcomputer, knipperlampje was wel uit, ik kon niet in startvergrendeling komen, dus waarschijnlijk een voeding probleem, draad geoxideerd ofzo, andere keer verder kijken als we weten hoeveel tijd het mag kosten.
Owja dat stationair aanpassen, misschien is dat inderdaad vanaf de electrische gasklep, durf ik niet met zekerheid te zeggen, maar ik heb bij mijn megane ide paar weken geleden ook die commando gezien overigens.
Citaat van: Paul op 19 februari 2014, 22:09:39
Bij een megane 1 kan het alleen bij een motor met electr. smoorklep volgens mij.
Kan het wel een keer nakijken als iemand dat wil. (ik heb wel een clip thuis liggen)
Ik ben daar wel benieuwd naar. Ook of dat dan bij alle (moderne) Renaults kan.
Vandaag aan het proberen het luchtfilter huis er achter vandaan te krijgen en te plakken.iemand tips hoe je die erdoor krijg? Het wil me niet echt lukken
Citaat van: BadEend op 19 februari 2014, 22:47:11
Ik ben daar wel benieuwd naar. Ook of dat dan bij alle (moderne) Renaults kan.
Kan niet, alleen bij electr smoorklep. heb zojuist gekeken.
(http://i49.photobucket.com/albums/f280/pdijk/IMAG0656_zpsokjrc6ym.jpg) (http://s49.photobucket.com/user/pdijk/media/IMAG0656_zpsokjrc6ym.jpg.html)
(http://i49.photobucket.com/albums/f280/pdijk/Diverse/IMAG0655_zpsufse1sca.jpg) (http://s49.photobucket.com/user/pdijk/media/Diverse/IMAG0655_zpsufse1sca.jpg.html)
(http://i49.photobucket.com/albums/f280/pdijk/Diverse/IMAG0654_zps43ukz4c0.jpg) (http://s49.photobucket.com/user/pdijk/media/Diverse/IMAG0654_zps43ukz4c0.jpg.html)
Zo heb hem ertussen uit gelukkig.hoop dat ik hem nog terug krijg.eerst maar even goed ontvetten en dicht plakken weer.
Gaat niet altijd, sommige modelellen wel, ik kwam bij de ide wel dat commando tegen.
Maar heb het vaker moeten doen bij verschillende autos namelijk.
Owja dat luchtfilter huis, ik doe meestal ff een krik onder de motor, en haal dan de motorsteun los, dan kan je de motor naar voren kantelelen, heb je veel meer ruimte.
Maar goed, we hebben hier alles bij de hand, dan is dat zo gedaan.
F5r heeft toch ook een electr smoorklep?
F5r op de laguna wel. Deze is elektronisch en heeft geen egr.
F5r op de megane is mechanische klep. Commando werd wel aangegeven namelijk.
Met hoeveel kan je het stationair toerental dan verhogen of verlagen?
Of kan je alleen de adaptieve correctie stationair veranderen?
Adaptieve correctie staat los van correctie (basis) toerental. Is weer een andere commando.
Die lijst met commandos verschilt per auto, en dan nog heb je weer software verschillen, programmanummers enz enz, als je bijvoorbeeld 2 meganes van 2005 met een 1600 naast elkaar zit, kun je nog verschillende dingen tegen komen.
Ik ben er inmiddels achter waarom jullie denken dat je het stationair toerental kan veranderen.
Dit komt omdat jullie het woordje voorgeschreven over het hoofd zien. Dit duid erop dat deze niet te veranderen is.
De stationair toerental regelstrategie van de ecu is in de volgende manual te vinden vanaf pagina 234. (voor de K4M en F4P motor)
http://www.lagunaclub.nl/lagunafiles/pdf%20manuals/1-motor%20en%20randorganen.pdf
Netjes he die adaptieve correctie ;)
Dmv een commando met de clip kan je het basistoerental wel verhogen/verlagen. Dat is iets anders als wat je hier aangeeft.
Nou had ik eigenlijk de bouten va de inlaat al los gehaald.ik denk haal ik alles erraf en effe schoon maken.maar ik krijg de gasklep niet los, sorry als ik de naam verkeerd zeg maar weet nie precies hoe alles heet.
Zie ook nergens hoe het vast zit.en als ik het goed begrijp krijg ik de inlaat er ook niet af voordat die er af is.of heb ik verkeerd?
Citaat van: Paul op 23 februari 2014, 19:15:15
Dmv een commando met de clip kan je het basistoerental wel verhogen/verlagen. Dat is iets anders als wat je hier aangeeft.
Welk commando is dat dan en kan je dat toerental onbeperkt verhogen of verlagen?
Bovenste foto, zie je nu 2 balkjes, afhankelijk per type auto, dan nog per type software, zoals ik aangaf, verschilt dat steeds. Geen een auto is hetzelfde, software kan zo een maand verder weer gewijzigd zijn. Kan er zo 2 paginas vol staan met balkjes waar je op kan klikken, bij een moderne auto.
1 zo n balkje is een commando, waar mee je een opdracht kan uitvoeren, hier kan dus ook nog een balkje bijzitten waar je op kan klikken om bijvoorbeeld toerental te verhogen of te verlagen met stappen.
Maar ook commando opnieuw inleren inderdaad.
Je kan ook nog correctie die de stappenmotor uitvoert, enz enz.
Ok, dat is duidelijk.
Bij de auto van Paul is dat dus niet mogelijk. (betreft dat de Laguna of de Megane?)
Citaat van: meganeclassic op 23 februari 2014, 19:21:38
Nou had ik eigenlijk de bouten va de inlaat al los gehaald.ik denk haal ik alles erraf en effe schoon maken.maar ik krijg de gasklep niet los, sorry als ik de naam verkeerd zeg maar weet nie precies hoe alles heet.
Zie ook nergens hoe het vast zit.en als ik het goed begrijp krijg ik de inlaat er ook niet af voordat die er af is.of heb ik verkeerd?
(http://i59.tinypic.com/2d9ziir.jpg)
Megane 1 phase 2 1999 met gaskabel
Gister filterhuis gekit en goed laten drogen.net even alles terug gezet en loop stukke beter.hij stottert alleen nog als ik zacht rijd in ze 2 ofzo op een parkeer plaats maar het valt mee.en als ik een beetje gas geef i de vrij dan reageert die wel een beetje traag nog.maar er valt een beetje normaal mee te rijden.
Is er misschien nog iets wat ik moet doen? Weet niet of er wat opnieuw ingeleerd moet worden? En hoe ik dat het beste kan doen
Heb je het inlaatspruitstuk en het gasklephuis gecontroleerd op valse lucht?
En is de gasklep schoon?
Ja heb alles schoongemaak en nagekeken.mischien nog even wat rubbertjes halen voor de sensors die in de inlaat gedrukt zitten .want die knalde erruit door de backfire.maar verder niks kunnen vinden
Ook de pakkingen vervangen?
Zit het dopje nog op het inlaatspruitstuk? (rechtsvoor vanaf de voorkant gezien)
Waren allebei de sensors uit het inlaatspruitstuk geknald? (Map en inlaatluchttemperatuur)
Ik heb zo'n vermoeden dat je cilinderkop aan zijn einde is. (als de ontsteking goed is en hij geen vacuumlekkage heeft)
Laat eens een viergastest doen (vooral letten op HC ) en compressie meten.
Wat is de km stand?
Dopjes zit er nog op .pakkingen vervangen.kwam er achter dat het lijkt alsof die nog wel iets lucht zuigt langs de pakking van de inlaat.kan ze nog wel vastdraaien maar ben bang dat ze breken.weet niet hoe vast ze moeten.
Waarom denk je dat er nog lucht lekt dan?
Mag niet te vast want inlaatspruitstuk is van plastic.
Lijk het te voelen met me vinger op sommige plekken.probeer het nog wel even wat vaster te draaien
Hij loop ook best nog hoog als die koud is vind ik.1700 toeren en als die wat warme word gaat die soms heel even schommellen tusse 1000 en 2000 toeren.maar als die eenmaal warm is en rem af gaat die lager lopen als 500.en als ik dan eenmaal stil staat gaat hij wat netter lopen 500 tusse 700.
Dat kan liggen aan de stappenmotor.
Controleer of die nog gangbaar is en of het ringetje nog aanwezig is.
Als je bij lopende motor met remreiniger op de plekken spuit waarvan je denkt dat er nog lucht lekt en de motorloop veranderd, lekt hier inderdaad lucht.
nog steeds luchtlekkage.
Had gespoten met remreiniger vandaag.had de rest van de week niet veel tijd hellaas.en hij begon wel anders te lopen als ik spoot bij de gasklep en bij de 2 achterste twee bouten van de inlaat als je ervoor staat.nou dacht ik probeer ze iets strakker te draaien.maar voelde ik hem volgens mij breken 1 boutje.ben er maar gelijk even vanaf gebleven.is die makkelijk te vervangen?
De o-ringen van de gasklep moet je vervangen
Probeer morgen even naar de dealer te gaan.kijken of ze die hebben.volgende probleem is ook al weer begonnen.km teller valt af en toe weg.en duurt heel lang voor dat de tankmeter omhoog gaat als die op gas over gaat en soms blijft het lampje branden als die op een kwart staat.beetje vreemd
De ringen zijn besteld.maar als ik het nou weer los wil halen, moet dan alles weer los? Of kan ik ook gewoon alleen de inlaat los halen?
Zo vandaag is alles weer gelukt.pakkingen vervangen die nog gedaan moeste geworden.alles zit weer dicht.nu loopt die nog steeds wel een beetje hoog op benzine maar het ergste is dat die niet meer over slaat op gas,het lampje blijft groen knipperren.is er iets wat ik daar aan kan doen?
Kwam er achter dat de gaskabel niet helemaal goed door het oogje van de inlaat zat.even goed gedaan en loop verder heel goed nu, lekker rustig niet meer hoog in de toeren.het enigste wat die doet is als die koud is de eerste k uitvalt.maar als ik dan eve gas geef is bet goed.maar dat is alleen als die koud is.is daar nog wat aan te doen?
Uitvallen tijdens het overschakelen naar LPG?
Nee ook op benzine.gelijk als ik hem aanzet blijf die niet lopen als ik geen gas geef.dus start hem geef een klein beetje gas dan blijft hij aan.als ik hem stationair laat draaien en geef als die wat warmer is wat gas zodat die op gas gaat valt hij ook uit.maar als ik aan rijden ben en hij slaat over niet.
Maak eens wat foto's van je motor. vooral van het spruitstuk en lpg installatie.
Misschien kunnen wij er iets op zien.
Ik ga dat even proberen.foto maken en errop zette.nog nooit gedaan dus weet niet of het lukt
Dat de auto afslaat bij het stationair overschakelen op lpg is normaal bij een Eurogas EAS installatie.
Om dat te voorkomen moet je na het overschakelen even wat gas geven.
Kwaal van deze installatie is ook dat hij stationair te rijk loopt, dit kan je wat terug laten stellen bij een lpg specialist.
hoort niet af te slaan bij overschakelen.
eurogas eas schakelt over bij 2000tpm
Rijdend slaat hij ook niet af bij het overschakelen, stationair wel.
Dit krijg ik niet weg, terwijl verder alles goed is.
Maar is geen probleem want normaal rijd je toch bij het overschakelen.
Nee als ik eenmaal rijd is het goed.maar als ik hem net aanzet als die koud is.slaat die al niet zo snel aan het slaat af als ik geen gas geef.kan het misschien dat het de bobine is die ik er in heb gezet? Dacht probeer oude eens maar heb twee boutjes doorgedraait.
Heb je al de parameters van de sensoren uit laten lezen?
Het is allemaal zo goed als opgelost.van de week wou die helemaal niet meer starten en kwam ik er achter dat de benzine op was .en het lampje het soms niet doet van de tank.dus allemaal bedankt voor de hulp.ga weer verder met het volgende probleem, dat de tankmeter niet werkt.