Goedendag,
Ik ben erachter gekomen dat de blower geen spanning meer krijgt doordat er iets in de zekeringkast kapot is gegaan, nou is mijn vraag,
Hoe maak ik een bypass vanaf de accu zodat ik hem weer kan gebruiken.
Erg vervelend in deze tijd!
Bij voorbaat dank!
Waarom repareer je hem niet gewoon?
Buiten de zekeringkast om is niet echt veilig.
Of het veilig is, is net hoe dat je het monteert.
Hangt dus af van je technische kunsten badeend.
Je kan vanaf de bedieningschakelaar, loopt een stuur draad naar je uch, deze moet je opvangen, en doorlussen.
Naar een relais, op deze relais zet je een plus, en een massa.
Dan nog een draad naar je kachelmotor toe.
Nu bedien je gewoon je motortje net als anders, alleen ga ja buiten je uch om, maar wel netjes met een relais ertussen.
Draden afzekeren met ca 15 ampere, dan kan er ook niets gebeuren.
Ik heb dit ook al eens gedaan met een wisser achter, die het niet deed, omdat dat het enige functie was die de uch niet meer deed.
Dat omzeilen word vaker gedaan hoor.
Of uch (laten) repareren.
Maar die uch is niet altijd te repareren, en vervangen is ook vaak duur.
En over het vervangen, daar kan ik over meepraten ... duur dus.
Daarom kan je hem beter laten repareren, dan hoeft hij ook niet opnieuw ingeleerd te worden.
Als dat niet mogelijk is kan je altijd nog de noodoplossing gebruiken.
Wel eens zon uch uit elkaar gehad inc risico van dien?
Lees goed mark29 zijn advies,zo zou ik het ook doen.
Badeend ik wil absoluut niet bijdehand over komen. Je weet wat een uch is, en hoe deze in elkaar zit?
Wat is er mis met een relais, draden en netjes afgezekerd, wat je netjes in het dashboard kan opbergen? De auto zit er vol mee?
Ik werk ook gewoon bij een renault dealer, ik ga echt geen kroonsteentjes beun promoten hoor.
Uch repareren is niet altijd mogelijk, word 9 van de 10 keer een nieuwe, dan stuur je hem op voor reparatie, dan heb je nog kosten voor de diagnose en poging tot repareren.
Een relais is veeeeel goedkoper, het blijft een auto van 1996, die tussen de 750 a 1000 waard is, als we reeel blijven.
Vraagje: hoe ben je erachter gekomen dat het probleem in de zekeringkast zit?
9Van de 10 x vervalt vandaaruit de aansturing.
Eens gehad met een raam,ging niet meer open.
Bleef permanent stroom op sluiten staan.
Zat ook in de uch
Bij aanjagers zit het probleem veel vaker in slechte connectoren, slechte massa, of de kachelweerstand of in de motor zelf. Ik heb het nog nooit gezien dat het probleem in de UCH zat.
Citaat van: mark29 op 16 januari 2014, 20:50:30
Badeend ik wil absoluut niet bijdehand over komen. Je weet wat een uch is, en hoe deze in elkaar zit?
Wat is er mis met een relais, draden en netjes afgezekerd, wat je netjes in het dashboard kan opbergen? De auto zit er vol mee?
Ik werk ook gewoon bij een renault dealer, ik ga echt geen kroonsteentjes beun promoten hoor.
Uch repareren is niet altijd mogelijk, word 9 van de 10 keer een nieuwe, dan stuur je hem op voor reparatie, dan heb je nog kosten voor de diagnose en poging tot repareren.
Een relais is veeeeel goedkoper, het blijft een auto van 1996, die tussen de 750 a 1000 waard is, als we reeel blijven.
Ja, dat weet ik.
@Robscenic
We hebben precies evenveel posten. :q
@ Badeend: Nu wel weer ja :D