Ik heb mijn bumers er op gelegd en ik lig nu 6 cm van de grond af, en mijn schokbrekers en veren zijn niet meer goed, dus elk bobbeltje kom ik aan de grond, nou wou ik koni rood er onder leggen, wat is jullie ervaring ermee?
Er moeten ook nog een nieuwe velgen op maar ik weet niet welke maat het beste is?
Ik heb de gele koni's en die bevallen mij prima... maar wat het verschil is met de rode ???
geel = sportief
rood = standaard
gezien jouw hoogte zeker voor geel gaan of een schroefonderstel bijv van kw :D
van de gele kun je de hardheid afstellen... van de rode niet
Citaat van: Michel Cijs op 6 juni 2005, 13:19:37
geel = sportief
rood = standaard
gezien jouw hoogte zeker voor geel gaan of een schroefonderstel bijv van kw :D
ik zou met deze laagte Koni geel al achter mij laten, en op zoek gaan naar een goede schroefset KW/Weitec
Citaat van: Erix op 6 juni 2005, 13:25:21
van de gele kun je de hardheid afstellen... van de rode niet
Ook rood is hardheid instelbaar...
De ene is een gasgedempte en de ander olie gedempt. (welke wat is, weet ik zo niet..)
Rood is wegligging verbeterend met oog op het comfort behouden, dus meer richting de standaard schokdemper
Geel is wgligging verbeterend, met oog op meer sportief rijgedrag
sinds wanneer kun je rood wijzigen? :-\
ik heb oooooit eens een setje rode koni's gehad voor een Kadett 16V, en als je die helemaal indrukte en draaide, kon je de hardheid instellen...
Koni Rood:
CiteerThe red KONI Special is designed for drivers who want to improve their car?s handling. Improved comfort and road holding combined with a higher level of safety, available for almost every car. Each shock absorber is customised for the car model. Hence, a KONI Special is always the best choice for replacement as well as improvement.
Koni Geel:
CiteerKONI serve sporting drivers with a carefully designed range of sport shock absorbers. This line focuses on exceptional road holding combined with an acceptable level of comfort. Its characteristics include responsive steering, reduced body-roll and limited body movements. Externally adjustable shock absorbers make fine tuning even more easy.
Volgens Koni zelf, kan dus alleen geel worden versteld