Ik heb al een aantal keer gemerkt dat mijn megane classic nogal graag zijn achterkant eruit gooit in de bochten terwijl ik die dan niet eens zo sportief neem.
Nu ben ik aan het kijken naar het verlagen van mijn auto en ben er al achter dat ik voor best kan doen met verlagingsveren maar dat achter een heel ander verhaal is door de torsieveren.
Mijn vraag is nu of ik door voor te verlagen al wat winst kan behalen voor mijn grip achter?
en of je torsieveren verlagen wel te doen is als ze niet vast geroest zijn of heb ik daar speciaal gereedschap voor nodig?
je achter as verlagen gaat zeker effect hebben op je weg ligging,het verlagen zelf kan je doen
met een dopsleutel 32,een ring,en een bout (weet even niet de maat),als je verstandig bent ga
je minimaal een week van te voren as inspuiten met kruipolie,dan moet je die zwarte kapjes
aan de zijkant er af halen,en de binnenkant flink inspuiten.
Als je achterkant is verlaagd,en je wilt een 2e stap nemen,dan raadt ik aan om in je kofferbak een
veerpootbrug te installeren tussen de 2 wielkasten,dat zal er ook bijdragen dat je chassis stijver word
bij de coupe zit daar een stalen frame,vandaar dat de coupe een kleine kofferklep heeft.
Als je hem enkel voor gaat verlagen zal je achterkant nog sneller om komen....
Oke goed om te weten.
Is het die ruvberen dop die je links naast het wiel kan zien?
En moet ik beide kanten tegelijk doen of kan ik eerst de ene kant doen en dan de andere.
deze moet aan beide kanten er af,het zijn 2 aparte staven die welk wiel afzonderlijk in hoogte verstelt
Dat had ik al door xD maar ik bedoelde of ik eerst de recht kant kan doen, vastzetten en dan de andere kant op de krik en die kant doen?
Hele kont in de lucht,en beide kanten los en afstellen,om zo goed de verschillen te kunnen opmeten tijdens het verlagen.
tenminste,zo heb ik dat met mn vorige gebakje gedaan,zo weet je zeker dat beide wielen de zelfde maat hebben qua hoogte
Citaat van: jorritmg op 11 december 2013, 23:09:56
Ik heb al een aantal keer gemerkt dat mijn megane classic nogal graag zijn achterkant eruit gooit in de bochten terwijl ik die dan niet eens zo sportief neem.
Kan ook aan je achterschokbrekers zelf liggen. Te weinig demping.
idd een setje stugge schokbrekers doen al heel wat. !-!
sowieso wel aan te raden,standaard schokdempers zijn er niet op gemaakt om verlaagt te zijn
deze zullen dan eerder versleten zijn.
Die standaard schokbrekers zullen na al die jaren sowieso niet al te best meer zijn. ;)