Goeden dag,
Ik ben erg benieuwd hoe het zou kunnen komen en vooral hoe te verhelpen het probleem met de startonderbreker.
Ik reed in de binnen stad en opeens viel mijn auto uit en gaf niets meer aan, nu is het zo dat als ik het contact wil aan zetten dat het enige wat er gebeurt het lampje van de startonderbreker blijft knipperen en dus de startonderbreker er niet van af wil.
Nu ben ik al alle kabels nagelopen en nergens sluiting of breuk kunnen vinden, dus nu de vraag waar aan kan dit liggen? En ik dacht ook al aan de sleutel maar de sleutel van mijn vrouw werkt er ook niet op dus zal wel heel apart zijn als alle 2 de sleutels het op eens niet meer doen. En dat het dan tijdens het rijden de motor uitvalt en niet meer aan de gang krijg wie kan mij helpen met dit probleem?
Mod Break:Graag hoofdletters en leestekens gebruiken.Nu gecorrigeerd. Dat leest namelijk beter.
Zekeringen wel in orde?
Welk bouwjaar is de auto?
Geen enkel ander lampje gaat aan na het op contact zetten?
Dat de auto opeens uitvalt onder het rijden, zou ik niet direct onder de noemer startonderbreker scharen...
Massaprobleem?
het is een Renault mégane break uit het bouwjaar 1999
Het zijn de zekeringen niet die doen het allemaal
Vervang de ring om het contactslot maar eens. Dit is de transponderlezer, kan gewoon een andere in. Is niet afhankelijk van een code, gaan wel vaker kapot.
Sinds vanmorge draait de startmotor weer en is de auto weer uit te lezen deze geeft nu foutcode df271 aan en is niet te verwijderen. Dit lag aan de zekeringen bij de accu daar zat corrosie in dus nu is alleen het probleem nog dat de brandstof pomp niet werkt. Ook werken alle relais de onder de motorkap zitten. Iemand idee wat er nu nog mis kan zijn??
Bedankt robscénic voor het mee denken maar het ligt niet aan de ring
nee, maar als de brandstofpomp niet werkt dan zou ik alsnog hiernaar kijken. Want die wordt namelijk uitgeschakeld door de startonderbreker.
Okee we gaan morgen kijken.
Het rare eraa is dat hij het vorige week niet meer deed en nadat we 2 massakabbels hadden schoongemaakt deed de auto het weer +/- 2km en toen weer stil en daarna relais eruit tehad en weer die massa kabels en toen deed hij het weer 200 meter.
Weet net of dit kan als deze ring kapot is??
als hij onder het rijden uitvalt, dan ligt het zeker niet aan de originele startonderbreker.
beginnen met meten of de pomp wel een goede voeding krijgt.
ja dat is juist het probleem vanaf de kabelboom in de auto(bij de computer) tot aan de brandstof pomp komt er maar 0.60 volt maximaal door de kabels terwijl daar 12 volt op moet staan. er zit geen kabelbreuk vanaf de computer tot aan de brandstofpomp.
Brandstofpomp wordt niet gestuurd door de ecu, maar via een relais in de relaisbox bij het voorscherm. Dat is de dikke witte draad. Zit ook een stekker tussen die wel eens geoxideerd is.
volgens mij zit in deze megane een ECU van siemens sirius 32,, Brandstofpomp wordt wel gestuurd door de ecu ( wel via 2 relais )
immo blokkeert benzinepomp en ontsteking tegelijk.
als ik moest gokken zette ik mijn geld op Paul :q
Citaat van: Remko op 9 december 2015, 10:15:48
als ik moest gokken zette ik mijn geld op Paul :q
ik had gezegd : pomp wordt wel door ecu gestuurd maar wel via relay, dus paul en ik mogen inzet fifty fifty delen :)
!-! :)