Hallo mensen,
Ik vroeg me af tot hoever het veilig is om mn Coupe 1.6 door te trekken ?
Als ik hem doortrek dan maak ik meestal 4000 / 4500 toeren en dan schakel ik door,
ben wel benieuwd wat jullie doen. Misschien dat ik veel verder door kan trekken maja ik heb een Swift 1.0 gehad dus die nieuwe franse power moet ik nog een beetje aan wennen :)
Stop als je bijna in het rode gebied komt ;D ;)
staat ook wel ergens aangegeven in je manual.
geloof dat je niet langer dan 1.5 seconden boven de 6000 toeren mag draaien.
maar check ff je manual en je weet het zeker.
maar naar mijn mening moet je schakelen bij 2500
das beter voor het milieu, en je portemonnee :)
doortrekken??
hij stopt zowiezo vanzelf voor het rode ::) (begrensor)
maar 4000-5000 toeren kan wel hoor
Ik trap de boel eigenlijk ook altijd wel door. Niet helemaal tot het rode, maar 4000 toeren o.i.d.
Geeft zo?n mooi geluid :-X ;D :D
Ik heb m 1 keer in de begrenzer getrokken om te kijken hoe ver hij kon, dus diep in het rood 6500 toeren ofzo.
Maar dat moet je niet te vaak doen ;) ;D
ik heb de begrenzer nooit gevoeld,..
maar hou zeker wel van lekker doortrekken, vooral omdat ik alleen maar snelweg rijd en als ik dan eens lekker rap ergens kan wegtrekken doe ik dat maar al te graag,.. maar idd tot 4000-4500 en dan overschakelen. (met sprintjes soms iets verder)
Hee, vriend van mij heeft een clio 1.6 en trekt hem zonder problemen door tot 6000 toeren. Als je maar onder het rooie gebied op de teller blijft! :D
5000(+) Maar dat doe ik niet vaak, niet in het rode gedeelte in ieder geval. Bij "normaal rustig" rijden schakel ik zo rond de 3000 toeren. Maar nu met het Green kitje gebeurt het doortrekken wel wat vaker ;)
Het maximum koppel van de megane 1.6e heb je bij 4000 tpm
Het max vermogen heb je bij 5000 tpm
Meer als 5000 toeren draaien heeft dus niet veel nut (want dan daalt het vermogen van de auto weer). In de ideale situatie zou je moeten schakelen bij 5000 toeren (of ietsje meer) zo dat het toerental in de volgende versnelling precies rond de 4000 uitkomt.
Zo zou je het snelst kunnen rijden..
ga het morgen gelijk uitproberen ;)
werkt. rij namelijk vaak net zo. dorschakelen en zorgen dat hij er minimaal bij 3500 weer in komt. dat is het lekkerst.
en rustig rijden. stad enzo? dan schakel ik vaak al door bij 2000 rpm. en 40 in z'n vier wil ook heel goed. alleen wat rustiger weer optrekken anders rammelt het zo.
Bedenk me dat je dvraag ook gedeeltelijk kan omdraaien. Wat is goed en te doen voor de motor bij lage toeren tallen. rij heel vaak maar 1400 a 1500 toeren. heeft dit zin of kan ik beter terug schakelen ( gezien verbuik en slijtage)?
Citaat van: Birt op 1 juni 2005, 21:18:09
werkt. rij namelijk vaak net zo. dorschakelen en zorgen dat hij er minimaal bij 3500 weer in komt. dat is het lekkerst.
en rustig rijden. stad enzo? dan schakel ik vaak al door bij 2000 rpm. en 40 in z'n vier wil ook heel goed. alleen wat rustiger weer optrekken anders rammelt het zo.
Bedenk me dat je dvraag ook gedeeltelijk kan omdraaien. Wat is goed en te doen voor de motor bij lage toeren tallen. rij heel vaak maar 1400 a 1500 toeren. heeft dit zin of kan ik beter terug schakelen ( gezien verbuik en slijtage)?
40 in z'n 4?? en waarom zou je dat willen? veel beter gaat ie er niet door rijden en veel zuiniger volgens mij ook niet.
je kunt ook nog te langzaam in een te hoge versnelling, dan is het verbruik ook hoger lijkt mij.
maar 50 in zijn 4 is zeker wel zuiniger dan in zijn 3 ;) tenminste als je een contstante snelheid aanhoud
Citaat van: matthijs op 1 juni 2005, 21:27:23
je kunt ook nog te langzaam in een te hoge versnelling, dan is het verbruik ook hoger lijkt mij.
maar 50 in zijn 4 is zeker wel zuiniger dan in zijn 3 ;) tenminste als je een contstante snelheid aanhoud
my thought's exactly
je gaat zuinig rijden in z'n 4 als je 50 rijd. nu rijd ik vaak 55 of 60 in de stad, maar er komt sltijd wel een die maar 40 rijd. dus moet ik dat ook wel gaan rijden. en dan rij je dus nog steeds in z'n vier. en als ik dan weer harder mag, dan leg ik het gaspedaal ietsje lager en komt hij wel weer naar de 60. verder begin wel vaker terug te schakelen, maar dat heeft meer te maken denk ik dat de bougies niet helemaal lekker meer zijn. (grote beurt komt eraan)
En daar zit het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v. Bij de 16v begint de trekkracht pas bij de 4000 tpm. Dus ik trek hem, na het warmrijden natuurlijk? ;), regelmatig door richting de 6500-7000 tpm (net het rode gebied :D).
50 in z'n 4 heb ik ook een keer geprobeerd, vond het nu niet echt een succes dus daar ben ik maar weer vanaf gestapt. ;D
Tis maar net of je haast hebt in zo'n geval.... ;)
Citaat van: Bob op 2 juni 2005, 19:11:14
En daar zit het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v. Bij de 16v begint de trekkracht pas bij de 4000 tpm. Dus ik trek hem, na het warmrijden natuurlijk ;), regelmatig door richting de 6500-7000 tpm (net het rode gebied :D).
Warmrijden? Waar is dat goed voor dan? ;)
Citaat van: Danny "EbOoZ" op 3 juni 2005, 11:49:53
Citaat van: Bob op 2 juni 2005, 19:11:14
En daar zit het verschil tussen een 1.6 en 2.0 16v. Bij de 16v begint de trekkracht pas bij de 4000 tpm. Dus ik trek hem, na het warmrijden natuurlijk ;), regelmatig door richting de 6500-7000 tpm (net het rode gebied :D).
Warmrijden? Waar is dat goed voor dan? ;)
:P
Anders krijgt mijn coupeeke het zo koud joh :D ;D
Ik rij dus ook eigenlijk altijd 50 in zn 4, en ga bij 65/70 naar 5. Maar is dit nu zuiniger? of is het wel zuiniger maar lever je het voordeel weer in dankzij extra slijtage of iets in die sfeer?
als je een langere periode op die snelheid blijft rijden is dat volgens mij wel zuiniger!
ben je aan het optrekken zou ik hem zelf ff iets verder doortrekken voordat je doorschakeld. tenminste,.. op die manier rijdt ik altijd en ik rij over het algemeen vrij zuinig (ongeveer 1 op 14.5).
rij ik in de auto van de zaak daarentegen dan rij ik 100 in 3, gewoon omdat ik het leuk vind hahaha!! :)
Citaat van: Bartjuhh op 16 juni 2005, 12:06:06
Ik rij dus ook eigenlijk altijd 50 in zn 4, en ga bij 65/70 naar 5. Maar is dit nu zuiniger? of is het wel zuiniger maar lever je het voordeel weer in dankzij extra slijtage of iets in die sfeer?
De Doeks uut Hasselt schakelen bij 2500 toeren naar de volgende versnelling. Als ik geen haast heb doe ik dat ook. :)
2500 toeren voor een 16v is wel wat anders dan een met maar 8 klepjes. dan kun je al schakelen bij 2250. (wat ik meestal doe.) kannie prima mee uit de voeten mijn 1600etje.
Wordt ie niet lui als je te veel in een laag toerental rijdt? ???
das naar mijn idee gewoon bijgeloof.
zolang je de auto niet als boodschappen wagentje gebruikt tenminste.
dat vind ik nou ook. en stoplicht sprinten blijft leuk. kan heel goed hier.
dus. gewoon normaal rijden. lekker vroeg door schakelen en rustig met het gaspedaal en af en toe een lekker sprintje.
Natuurlijk kalmpies rijden, btje lief zijn voor de megane ;), maar af en toe mag je em best antrappen ;D mits hij warm is uiteraad :P
hey, dan heb ik ook nog ff vraagje,
hoe hard kan een renault megane coupe,
ik heb zelf 1tje uit 1997 1.6e (dus 8klepper :'( :'( :'() en ook nog op G3 8)
ik heb gisteren ff uitgeprobeert op de terugweg van Emmen naar Hardenberg, toen had ik er 185 voor op G3!! dus op gas,
vind ik persoonlijk heel netjes, maar hoe hard kan het nou echt, en ik ga nog keertje uitproberen op benzine rijden ;D
en sckakelen, meestal bij zo`n 3000RPM, en doortrekken net tegen het rooie aan ;D ik heb er een vergroomde Sebrink onderzitten, en super super vet geluid en asoicaal,
en als je goed doortrekt begint ie lekker te fluiten, lijkt wel een turbo :P :P
en tja, 1.6e, meer kon ik niet vinden, dit was enige megane coupe op G3 met 100.000 op de teller, die anderen hadden veel gelopen :'( :-*
hier trouwens ff foto`s van me uitlaat, en van me autotje
(http://81.23.226.251/~nissan/Christian/Megane/DSCF0104.JPG)
(http://81.23.226.251/~nissan/Christian/Megane/DSCF0107.JPG)
T-bone, waarom het risico lopen als je zo dicht bij de duitse grens woont. Je bent vanuit emmen toch zo op de autobahn.
t staat daar vol met flitspalen ;D en/of flitsersflikkers geloof ik
tja een kleinigheidje hou je toch he :) risico van het vak :P
uuhm ik heb een raderverklikker in me auto..... niks zeggen hoor :P
maar die pakt de meesten, en er staan GEEN flitspalen 8) alleen in Emmen zelf,
en het was s`avonds laat dus altijd lekker gassen,
maar hoe hard kan zo`n megane coupe 1.6e nou???
mijn 1.6e uit '97 op g3 tikte 195km/h op het klokkie..
wat het in echte km zijn weet ik niet ..
deze gaat niet zo hard kweet het ook niet nieuwe blokkie doet het niet zo op top...
opzich maar goed rijd ik zuiniger ,... .
Klokte 7 juli op de duitse autobaan 250 op de teller. Volgens de gps van mijn navigatie waren het 241 echte kilometers per uur.
volgens mij ging het hier over een coupe 1,6e op G3 Willie.... ;)
ik weet zeker dat jij geen 250 op de teller hebt gereden met een 1,6e coupe op G3.......