Hoi mede forummers,
Enige tijd geleden heb ik mijn auto voor een apk keuring naar een renault dealer gebracht. Toen heeft men de verdamper vervangen vanwege een interne lekkage. Sinds dit gebeurt is heb ik steeds problemen met de auto op lpg. Ik heb de auto terug gebracht naar de garage en deze is nu al vier weken met de auto bezig. Ze kunnen er niet achterkomen wat nu het probleem is. De auto heeft een tijdje goed gereden, in de laatste twee weken dat ik met de auto heb gereden had de auto moeite met overschakelen naar lpg. Pas wanneer ik met de auto ruim 3.500 tot 4.000 toeren maakte schakelde deze over naar lpg anders bleef hij gewoon op benzine rijden. Na deze twee weken sloeg de auto uit op het moment dat hij overschakelde naar lpg. Nu komt de dealer er niet uit met de auto en heeft deze naar een lpg specialist gebracht. Deze heeft er naar gekeken en blijkt er ook niet uit te komen. Wat kan er aan de hand zijn of wat kan ik hier verder mee?
Om welke LPG installatie gaat het?
Eurogas
Bij de Eurogas EAS installatie wil de computer nog weleens stuk gaan.
Brand het lampje zwak of rood?
Nee het lampje knippert groen, op het moment dat deze continu groen wil gaan branden valt de auto uit, het lijkt er dan op alsof deze geen brandstof meer krijgt.
De onderdelen aan deze LPG installatie die het meest stuk gaan zijn de computer en de verdamper.
Als je zelf handig bent kan je de computer openmaken en kijken of er niks is doorgebrand. Zo ja dan kan je dat repareren.
Misschien het relais van de injectiesimulator, waardoor hij op 2 brandstoffen gaat lopen.
Lambdasonde kan ook nog, maar daar moeten de specialisten naar gekeken hebben.
De lambda sonde is getest bij de apk keuring aangezien de auto toen ook al twee weken bij de garage heeft gestaan. Het lijkt mij ook logisch dat er naar de computer ed wordt gekeken. Zowel de specialist als de dealer komen er niet uit. De relais heb ik nog niets over gehoord en zelf heb ik er de ballen verstand van helaas.
Aan de buitenkant van de computer valt er zo niet te zien of deze stuk is.
http://www.luccio.nl/lpg-onderdelen/index.php?item=ruil-rekeneenheid-eas-eurogas-gascomputer&action=article&group_id=16&aid=60&lang=NL
Kijk maar eens op de link, de symptomen die horen bij een kapotte computer staan hier vermeld.
Het bleek de verdamper te zijn. De dealer heeft er weer een nieuwe opgeplaatst en de auto doet het weer op lpg --
Voor de 2de keer?
ja vind het ook apart maar volgens de dealer blijkt dat zo te zijn
is ie de eerste keer wel echt vervangen?
Of is er iets misgegaan met de communicatie of de dealer heeft je opgelicht.
nou ben weer een week verder en het probleem is er weer >:(
De eerste keer is hij wel echt vervangen. De oude verdamper zat direct onder de motorkap en de nieuwe verdamper zit links onderin gemonteerd. Ook is het een andere soort verdamper. Zoals ik al melde is sinds gisteren er weer een probleem met het lpg systeem. Moest voor mijn werk naar Apeldoorn en onderweg op de snelweg hield de auto een aantal keren in onder het rijden. Gelukkig kwam ik wel gewoon heen en terug. Gisteren avond moest ik iemand ophalen van het station en op de terugweg hield de auto weer in tot ik stil stond en hierna valt de motor uit. Wat mij opviel is dat de toerental in dit geval terug loopt naar 0.
ik heb een keer zonder kvs dop gereden, en toen bevroor de verdamper een beetje, waardoor ik hetzelfde kreeg als jou, gaan er wel 2 warme slangen naar de verdamper?, en geen kvs pijl telaag? of lucht in het koelsysteem? succes !-!
Schakelt de auto over op benzine als hij inhoud?
@Rene, ik heb nog nooit zonder kvs dop rond gereden, lijkt me ook niet echt handig gezien de druk die in het systeem komt. Ook controleer ik met regelmaat de peil van het kvs en deze zit tot aan zijn max. Gisteren naar Apeldoorn geweest en op de snelweg ging het weer mis. @BadEend inhouden lijkt mij te komen door onderbreking in brandstof toevoer. Na een reset van het lpg systeem is het probleem tijdelijk verholpen. Vandaag de garage maar weer bellen want dit rijdt niet echt veilig zo.
Blijft het groene lampje bij de schakelaar dan branden of gaat hij knipperen?
Het probleem zat m in de aansluiting van de lpg computer. Deze maakte geen goed contact met de accu waardoor de spanning er onder het rijden afviel. Dit is dus opgelost. Nu alleen nog een nieuwe v snaar laten monteren, deze is vanmorgen helaas geknapt.