Hallo !
Ik heb sinds 2 dagen dat me kleppen erg tikken(althans het klinkt bij de kleppen) met een koude motor met een warme motor wordt het een stuk minder en soms verdwijnt het helemaal ?
Olie is in 2011 ververst voor de rest geen gekke dingen gebeurt altijd netjes warm gereden etc.
Ik heb geen idee wat het makkelijkste is om dit op te lossen hopelijk hebben jullie een idee.
mvg melvin
En hij houd in af en toe bij de 4250 en de 6000
Wat heeft de motor gelopen?
het kan zijn de de hydraulische klepstoters versleten zijn.
Hoeveel km heeft de motor gelopen sinds de laatste oliewissel? aangezien deze in 2011 heeft plaatsgevonden!
Een scheutje ATF door de olie en 5 minuten laten draaien. Daarna olie en filter vervangen. En waarschijnlijk is het getik grotendeels verdwenen. ATF heeft een reinigende werking. Ik heb het zelf ook zo gedaan met mijn F7P (R19 16V) blok dat ca 190 000 km had gelopen en met succes. Olie 10W40 semi-synthetisch. Opmerking: ATF is automatische transmissie olie. Dit gebruik je ook voor de stuurbekrachting.
Hij heeft 181 gelopen en sinds de laatste olie wissel 20dkm
Dan moet je zowieso olie verversen. Moet om de 15000km.
moi
ik heb een megane sport 2 lieter met 86000 op teller en ik heb het ook hoor als ie net gestart is. Ik heb het toevallig vorig weekend nog nagevraagd bij de garage. Hij zei dat dat wel eens gebeurd dat er niet genoeg inspuiting is. Na een klein poosje is dit ook weer weg..
vorig jaar is de kop er nog afgeweest want de koppaking was lek. dat tikken deed ie daarvoor ook al. Bij de kop eraf is ie afgevlakt dus denk wel dat het de inspuiting dus is... misschien dat met die atf werkt maar heb er geen ervaring mee...
succes en laat me ff weten of dat geholpen heeft
grt
marcel
De koppakking zit tussen de cilinders en de kleppen. De hydraulische klepstoters zitten boven de kleppen en daarvoor zal je de kleppendeksel eraf moeten halen.
De mijne heeft overigens geen last van tikkende kleppen. Hij heeft 270.000 gelopen.
mijne ook niet,maar die heeft een kop revisie gehad.
Hallo als goed is ben ik er al achter.
De auto heeft 1 1/2 jaar stil gestaan met de zelfde olie :neen:
Ik ga met vandaag of morgen even flushen en olie+filter verversen kijken wat dat oplevert volgens een auto monteur zou het probleem verholpen moeten worden:D
Leuke update zat dus geen druppel olie meer op het blok peilstok en meter binnen gaven verkeerd aan.
Gisteravond olie bijgevuld 3l 15w40 lekker dik en 10 minuten laten draaien de tik was weg !
Maar toen kwam het ik ging een stukje rijden en ik kreeg een raar geluid rond de kleppen/tuimelaar vanmorgen op de snelweg 15 km gered gewoon rustig 120 de afslag gepakt en jawel in bocht krijg ineens een doffe knal vanuit het blok en helemaal dood stil gezet naast de kant en proberen te starten maar helemaal niks de startmoter gaat niet meer rond word geblokeert lekker dan vanavond kijken wat het is... kan wel janken heb hem net een maand ;(
Balen Melvin, ik hoop dat het mee gaat vallen voor je en dat je er snel weer in kan rijden.
Das echt balen Melvin
Hope for the best,prepare for the worst :cry:
Enorm balen Melvin! 15w40 is wel dik ja... Waarom heb je afgeweken van de standaard olie? En welke olie is het exact?
Ik hoop het beste voor je, maar ben bang voor het ergste!
15W40 is dan ook niet heel erg top te noemen natuurlijk.. :neen:
nee klopt maar dat was voor een paar km bedoelt want er zat niks meer in ;(
Vanavond gaat de auto naar de garage alles demonteren en kijken wat er van komt
Hoezo gaf de peilstok een verkeerd peil aan?
Distributieriem gebroken? PM me als je een meg. F7R kop zoekt met nieuwe kleppen.
Ik denk dat hij de oliepeilmeter in het dashboard bedoelt, peilstok kan er namelijk nooit nastzitten als je goed peilt!
Dat lijkt me ook niet, dus vandaar die vraag.
Oliepeilmeter op het dashboard werkt niet 100% dus olie peilen met de peilstok blijft noodzakelijk.
De olie-niveau meter is onbetrouwbaar. bij mij stond die op de meter een paar streepjes voor bijna vol. Toch bleek er iets meer dan een liter bij te kunnen voor de boel weer op max staat. In 10000 km ongeveer 1,5 L olieverbruik.
Goede tip, ik vond het al erg makkelijk dat ik dat gewoon op het dashboard kon controleren. Om de 10 tot 15dkm even checken dus?
Ik zou eerder zeggen, wanneer je in de gelegenheid bent even checken. Het is echt z'n kleine moeite om net voordat je ermee gaat rijden ff de peilstok eruit te halen, schoon te maken en te peilen vervolgens en het scheelt een heleboel problemen :p
drijstanglagers zijn naar de fillestijnen :(
geen tijd voor om te reparen auto staat te koop
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m708499950-renault-megane-coupe-2-0-16v-150pk-schade.html