ik heb de laatste tijd dat ik in mijn koelvloeistof reservoir een beetje wittige zooi zie zitten aande onder kant van de dop en aan dat puntje wat er in hangt, is dit erg... wilde van de week eens een nieuw schoon reservoir aanschaffen...
maar is dit iets om zorgen over te maken?
Is dit geen lekke koppakking? ???
dacht ik ook maar er word dan gezegd dat je dat zou moeten horen,
waaraan kan ik het herkennen dan?
wat zijn de kosten van zoiets en is het zo vervangen? anders rij ik vrijdag even langs de renault dealer
beetje mayo look??
dan is het een lekke koppakking
kop vlakken
nieuwe pakking
eurotje of 5/600
ja zo ziet het er wel uit.. :-[ :'(
met rijden nergens last van, zal wel even langs de dealer gaan vrijdag..
natuurlijk moet het zal het gerepareerd worden maar kan het veel kwaad? ik moet donderdag eerst naar duitsland om dan weer vrijdag terug te rjiden enhet dan als er nog tijd is te laten repareren...
Die mayo krijg je omdat je olie met je koelvloeistof vermengt. Het is wel verstandig er zsm naar te laten kijken!
ga ik ook laten doen vrijdag als het allemaal meezit
heb je ook een beetje wittige rook uit de uitlaat?? dan is het helemaal duidelijk......
het is niet ernstig om ff mee door te rijden maar niet te lang want je richt er alleen maar meer schade mee aan
Citaat van: Dave op 30 mei 2005, 12:18:38
ja zo ziet het er wel uit.. :-[ :'(
met rijden nergens last van, zal wel even langs de dealer gaan vrijdag..
natuurlijk moet het zal het gerepareerd worden maar kan het veel kwaad? ik moet donderdag eerst naar duitsland om dan weer vrijdag terug te rjiden enhet dan als er nog tijd is te laten repareren...
Het richt in die zin zoveel schade aan dat wanneer je er enkele maanden mee doorrijd, je naar de sloop kan voor een ander blok..
Een vriend van mij reed ook 2 maanden door met een lekke kop, dit resulteerde in een kop die niet meer was te vlakken, waardoor uiteindelijk het gehele motorblok is vervangen..
Kosten: 2750 euro..
Als je kijkt naar je km stand is een lekke kop heel goed mogelijk dave..
denk dat ik er dan toch wel enige tijd mee gereden heb...
ik kijk vrijdag wel, en ander blok? ::) daar mag ik nog nie op hopen :)
eerst deze oprijden tot dat het echt nie meer kan
Dan meteen die gastank eruit en over op 2.0 16 v ;D
;)
als ik een leuk 2 liter blok ergens kan vinden, weet niet waar ik die zou moeten zoeken ???
In mijn wagen Dave :D ;D
ik zou niet doorrijden dermee
straks gaan je kleppen krom en je kop echt stuk.
Als je toch gaat rijden, pleur wat koelvloeistof en olie in je auto, en hou de temperatuurmeter in de gaten
Citaat van: Dave op 30 mei 2005, 14:10:01
;)
als ik een leuk 2 liter blok ergens kan vinden, weet niet waar ik die zou moeten zoeken ???
Slooperij oudehaske (heerenveen)
staan er wel 50 :)
wel een duur blokkie bob of wil je ruilen ?;)
Citaat van: dennisvr op 30 mei 2005, 14:17:29
ik zou niet doorrijden dermee
straks gaan je kleppen krom en je kop echt stuk.
Als je toch gaat rijden, pleur wat koelvloeistof en olie in je auto, en hou de temperatuurmeter in de gaten
moet er donderdag en vrijdag nog mee rijden :(
kan niet anders
Ik heb hier wat adressen van renault slopers. Het leek mij wel handig om ze hier te plaatsen. Hier komen ze:
Renault specialist
J.A. van den tol
autohandel-demontagebedrijf-import en export
Tel:0186-613366
Fax:0186-617337 E-mail renault.spec.tol@wxs.nl
Albert Einsteinstraat 18, 3261 LP Oud Beyerland
Paul Gelling Renault onderdelenservice Eindhoven
Gebruikte en nieuwe renault onderdelen
In- en verkoop renault schade auto`s
Hoogstraat 175 Eindhoven Tel:040-2523441
verzending door heel nederland
Renoparts Rotterdam
Gebruikte renaults (ook klassiekers)
losse onderdelen eventueel ingebouwd
Vliststraat 41 Overschieseweg 109
3044 ET Rotterdam (spaanse polder) Tel:010-4378821
Autodemontage bedrijf Snuverink
Borculo Kamerlingh Onnestraat 15/22
7271 Borculo Tel:0545272064 Fax:0545275226
Gam cuijk
Renault onderdelen
Laagveld 13, 5431 NX Cuijk (industrieterrein `t Riet) Tel:0485-321806
Holtrop en zn
Jousterweg 51, 8465 PB Oudehaske
Tel:0513-677250 Fax:0513677357
Veldhoven bv
De Run 5125, 5503 LV Veldhoven
Tel:040-2544499 Fax:040-2531903
Autocommerce Autorecycling
Industrieterrein "De Liede"
Achterasweg C-11, Vijfhuizen
Tel:023-5338895 Fax:023-5451002
Franse auto
Helsinkistraat 1 Groningen
Tel:050-3183419 Fax:050-3134924
Maresia Auto-onderdelen Frans en Italiaans
Tilburg Tel:013-5432215
Renault Specialist
Carl Cheizoo
Tel:0412-465040 Fax:0412-465165
Kapelstraat 55, 5366 BX Megen
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben :D
koelvloeistof staat trouwens gewoon goed vol..
olie zal ik vanaaf even kijken
is dat makkelijk om te ruilen van motor, (zonder schijfremmen enz enz) alleen het blok want de distributie riem moet ook nog vervangen worden en een grote beurt zou ook welkom zijn dus dat word een mega klapper..maar tja als het moet moet het simpel as that...
er is net gebeld met de dealer en er kunnen 3 dingen zijn
*verkeerd gevuld
*systeem is vervuild
*pakking is kapot
Laten we hopen dat het het eerste is :D
maar dan zou het betekenen dat ik dat heb gedaan en naar mijn weten heb ik er allen maar koelvoeistof in gedonderd :)
Dit witte spul krijg je ook als je veel korte afstanden rijd, dat je motor nooit echt goed warm wordt!
Vaak zit dit dan ook aan de onderkant van je olie vuldop!!
Misschien.... :-\
tis precies dat spul wat jij zegt maar korte afstanden :o
rotterdam apeldoorn
apeldoorn nordhorn(net over de grens bij duitsland)
nordhorn apeldoorn
apeldoorn rotterdam
is zo beetje de wekelijkse route ::)
Om maar ff de topic van Dave te gebruiken... Ik rij meestal zo'n 20km per dag en dat is niet veel. Heb ik dan ook een verhoogd risico op dit soort problemen? Ik heb net alles ff opnieuw gecheckt maar heb nergens wit spul of wat dan ook zitten, ziet er allemaal keurig uit zelfs.
Wel heb ik af en toe een schommelende temperatuurmeter met stationair draaien van de motor. Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter normaal doen en komt eigenlijk nooit verder dan 1 derde deel van de meter.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort problemen :-\ Bij de volgende APK wil ik ook een grote beurt laten uitvoeren namelijk.
Citaat van: Martijn B op 30 mei 2005, 22:12:02
Om maar ff de topic van Dave te gebruiken... Ik rij meestal zo'n 20km per dag en dat is niet veel. Heb ik dan ook een verhoogd risico op dit soort problemen? Ik heb net alles ff opnieuw gecheckt maar heb nergens wit spul of wat dan ook zitten, ziet er allemaal keurig uit zelfs.
Wel heb ik af en toe een schommelende temperatuurmeter met stationair draaien van de motor. Tijdens het rijden blijft de temperatuurmeter normaal doen en komt eigenlijk nooit verder dan 1 derde deel van de meter.
Ik krijg altijd een beetje de kriebels van dit soort problemen :-\ Bij de volgende APK wil ik ook een grote beurt laten uitvoeren namelijk.
Het gaat er bij korte afstanden om dat je motor niet op bedrijftemparatuur komt. Dus ff snel naar de super en weer terug ofzo. Bij 20km is je olie al lang op bedrijftemparatuur (als het goed is) en is er bij jou dus niks aan de hand. De temparatuur van mijn megane gaat ook aardig snel wat omhoog als ik ff stil sta, vooral bij file rijden en wat langer stilstaan. Dit komt omdat je motor dan niet gekoelt wordt door rijwind, niks om zorgen over te maken dus :D
temp blijft altijd op de helft file of geen file..
ben nu wel aan het kijken om er een (weer) 1.6e motortje in te doen met weinig tot 0 KM
omdat een 2 liter blok net zo duur kost erinmake dan de auto zelf
misschien dat een 1.6 16v nog wel kan maar ben bang van nie
dus moet ik even bekijken ik wacht eerst vrijdag het bezoekje aan de dealer wel af
even een vraagje de 1.6e wat voor carterpan zit daaronder aluminium of metaal?
Dat valt me dan weer mee, het is al gauw 30 km zag ik vandaag. De temp.meter zit zelfs nog wat lager met de dagelijkse ritjes. De motor wordt iig niet te warm. En Dave: een 1.6 met weinig kilometers... turbootje er op? Of gaat dat niet met gas?
voorlopig moet ik eerst vrijdag afwachten maar het ziet er wel naar uit dat er olie in de koelvloeistof tank komt, dit kan ook door een scheurtje in de pakking zijn...ik heb nu via iemand een goed adres gekregen om dit te laten repareren en dan gelijk de distributie riem mee te nemen, maar ik zit nog in mijn hoofd om er toch een nieuw blok in te leggen zodat ik zeker nog 200 000 km kan rijden.
moet alleen nog zien wat voor blok, de 16 kleppers gaan zowiezo nie das veel te veel geld, en 2.0 8 klepper zou nog wel moeten gaan dacht ik en anders word het een 1.6e met 0 of zo goed als bijna geen km..
na vrijdag weet ik meer
maar mijn vraag weet iemand dat de carterpan is aluminium op een fase 1 1.6e?
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?
dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)
maar dan zijn de kosten weer hoger dan ee nieuw 1.6e blok kopen die staat ook op 0
moet er even over nadenken
liefst natuurlijk stapje voorruit als het toch moet ;D
Citaat van: Michel Cijs op 1 juni 2005, 10:15:09
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?
dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)
*off topic*
wat zijn ongeveer de kosten van het reviseren van een motorblok?
in mijn geval 1.6 16v?
*back on topic*
2 liter 8v zal ook nie heel snel gaan dus blijft er voorlopig gewoon een 1.6e blokkie over om er in te maken
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 1 juni 2005, 11:21:34
Citaat van: Michel Cijs op 1 juni 2005, 10:15:09
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?
dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)
*off topic*
wat zijn ongeveer de kosten van het reviseren van een motorblok?
in mijn geval 1.6 16v?
*back on topic*
helemaal afhankelijk van de staat van je blok
Citaat van: Michel Cijs op 1 juni 2005, 16:51:35
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 1 juni 2005, 11:21:34
Citaat van: Michel Cijs op 1 juni 2005, 10:15:09
je bestaande blok helemaal laten reviseren dan?
dan weet je wat je hebt en staat ie technisch gezien ook op 0 km (pakkingen en draaiende delen dan)
*off topic*
wat zijn ongeveer de kosten van het reviseren van een motorblok?
in mijn geval 1.6 16v?
*back on topic*
helemaal afhankelijk van de staat van je blok
Tsja, blok is volgens mij in goede staat maar er staat inmiddels 165.000 op de teller en ik zit de laatste tijd te twijfelen tussen een nieuwe auto met minder km's of deze te laten reviseren dat ik zeker weet dat ie nog een flinke poos mee kan.
bij welke bedrijven kan ik voor dit soort dingen overigens terecht?
Je zou haast wel zeggen dat de carterpan van aluminium is, weet het niet zeker...
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 1 juni 2005, 17:19:02
bij welke bedrijven kan ik voor dit soort dingen overigens terecht?
VEGE motoren is een heel groot internationaal revisie bedrijf. Dit werkt op ruilbasis ,dus je levert je oude motor in, en je krijgt een gereviseerde motor terug (die door het aanhouden van revisie maten als nieuw beschouwd mag worden) Als je je oude motor niet inlevert kost een gereviseerde motor ongeveer het dubbele.
VEGE motoren heeft meerdere vestegingen waaronder eindhoven en spijkenisse
Voor de rest zullen er vast nog wel meer bedrijven zijn die dit doen
mcc sport :D
Citaat van: Meganez op 1 juni 2005, 21:00:34
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 1 juni 2005, 17:19:02
bij welke bedrijven kan ik voor dit soort dingen overigens terecht?
VEGE motoren is een heel groot internationaal revisie bedrijf. Dit werkt op ruilbasis ,dus je levert je oude motor in, en je krijgt een gereviseerde motor terug (die door het aanhouden van revisie maten als nieuw beschouwd mag worden) Als je je oude motor niet inlevert kost een gereviseerde motor ongeveer het dubbele.
VEGE motoren heeft meerdere vestegingen waaronder eindhoven en spijkenisse
Voor de rest zullen er vast nog wel meer bedrijven zijn die dit doen
en wat zijn dan gemiddeld de kosten?
De prijzen weet ik niet precies, op de site kan je meer info vinden. Hier vind je ook een e-mail adres waar je zou kunnen vragen wat dit zou kosten.
http://www.vege.nl/
Wij hebben ook een lekke koppakking gehad, de monteur adviseerde er niet meer mee te rijden!!!! Dit kan in de honderden euro's reparatiekosten schelen.
Bij ons waren we op tijd, de kop hoefde niet gevlakt te worden. Rijd je wel door, trekt je kop krom. Als dit niet meer te vlakken is lopen de kosten hoog op.
Succes er mee, gr Jordi
ja ik zal wel moeten :-\
kost me zowie zo 600 euro bij de dealer en met 350 euro er bij heb je en blok met 0 km alleen dan nog plaatsen
Waar vind jij een blok voor 950 euro? Dat is dan zeker een blok zonder het distributie gebeuren/oliepomp/waterpomp/kabelboom enz. anders heb ik teveel voor mijn cilinderkop betaald :)
als je precies het zelfde blok er in legt hoef je geen andere kabelboom enz enz te veranderen toch, waterpomp??waarom die is nog goed toch,
en ja 1.6e blok met 0-5000 km zit je rond de 950-1100 euro
Owk, voor alleen het middenblok en cilinderkop is 950 euro wel een normaal bedrag. Als je weer een 1.6e blok koopt hoeft er verder idd niets vervangen te worden. Ik dacht dat je een compleet motorblok met alles r op en der aan voor 950 euro bedoelde...
Als je dan je blok vervangt , en het er dus toch uitligt kun je net zo goed meteen je riemen , waterpomp ect ver vangen kan je er goed bij en dan heb je tenminster er voorlopig geen omkijken meer naar.
M.V.G
ik heb dezelfde witte drap in mijn koelvloeistof zitten, maarja dit was voor mijn koprevisie, mijn koppakking is dus toen ook vervangen, deze was ook zo goed als naar de kloten, maarja die witte drap blijft wel zitten, dus mocht hij bij mij ooit weer kapot gaan, zal ik het aan de koelvloeistof niet zien :-\
maareeh dave, waarom niet gewoon andere koppakking en klaar?
als je een nieuwe motor incl cilinderkop erin gooit, heb je natuurlijk je extra stevige gaskleppen ook niet meer.
( neem aan dat jou 1.6je ook wel gereviseerd is met de stevige gaskleppen toch? )
koppakking kost rond de 90 euries uit mijn hoofd, ( kan er een heel eind naast zitten, maar k geloof dat ik dit toen betaald heb) ( excl. montage e.d)
kop vlakken is misschien niet eens nodig.
dus misschien valt alles nog reuze mee