Hallo allemaal,
Mijn buitentemperatuursensor geeft een stand aan nml. 43 C. rechter buitenspiegel gedem. en stekkers nagezien. Nu blijkt dat de stekker van de auto verschilt met die van de spiegel.
Penbezetting (van boven naar beneden)
van de auto is ---- van de spiegel
1 zwart, 1 oranje,
2 X, 2 X,
3 zwart, 3 zwart,
4 wit, 4 zwart,
5X, 5 X,
6 roze, 6 geel,
7 paars, 7 groen,
8 bruin, 8 blauw,
9 X, 9 X,
10 groen 10 bruin
Ik durf ze niet blindelings over te zetten, omdat ik niet weet welke kleur bij welke functie hoort.
Ik weet alleen dat van de spiegel, de twee zwarte van de tempsensor zijn.
Wie o wie, heeft het juiste schema hiervoor, als het kan met functie en kleurcode??
Ik zie jullie reacties graag tegemoet.
Gr. Nico
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12697.0
Gewoon even een nieuwe sensor van de sloop halen van een willekeurige renault. Ik neem aan dat alles verder werkt van de spiegel (verstelling, verwarming)
De 2 zwarte draden van de sensor, Hebben die nog een richting?
Of zijn ze om te wisselen?
Die zijn dacht ik gewoon om te wisselen, de sensor is eigenlijk niks meer dan een weerstand. !-!
Ik denk dat de zwarte draden van de sensor gewoon om te wisselen zijn, maar de bedrading van de stekker onderling klopt niet. De zwarte zitten niet op de zelfde plek. Ik weet ook niet waar die bedrading van de auto(stekker/draadboompje) zelf naar toe gaan, kan niet zo makkelijk achter het dashboard komen/kijken. Dus schema zou makkelijker zijn vanaf de stekker naar de bedieningsorganen o.i.d.
Ik zie jullie reacties weer graag tegemoet.
gr. Nico
Verstelling werkt, verwarming weet ik nog niet.
Gr Nico
Aansluiting van de draadjes voor de temperatuursensor maakt niets uit. De sensor is niets anders dan een NTC.
@Niko, ik snap niet helemaal waarom je denkt dat er iets met de bedrading/stekker is. Voor mij zeggen die kleurtjes niets. Voor mijn part zit paars op bruin en wit op zwart. Zolang het werkt, is er niets aan de hand. Bovendien geef je aan dat de spiegelverstelling werkt, dus dat deel zal naar behoren aangesloten zitten. Als dat deel goed zit, vermoed ik dat de rest ook wel op de goede plek zit.
Zo even uit mijn hoofd gaat de meting van de temperatuur van -40 tot 80 graden. Als de jouwe 43 graden aangeeft is er mijns inziens geen sprake van een onderbreking en ook niet van een kortsluiting. Deze twee opties resulteren in de minimale en maximale waarde. Voorzichtige conclusie: sensor gewoon niet in orde.
Deze sensor zal je op de sloop een euro of 5 kosten. Nieuw bij de dealer zou ik niet doen; veel te duur.
Succes!