Ik heb geconstateerd dat het warme weer helpt bij het zuinig rijden. :D
Mijn wagen loopt 1:12,5 en dat bij goed doorrijden. (+/- 150km/h) :o
1:10 haalt ie niet meer. Dan moet ik wel heel hoge toeren rijden. ;D Ik denk als ik nu met dit weer constant 200km/h :o zou rijden dat 1:11 eruit komt als gemiddeld.
Maar aangezien dat we niet hard kunnen rijden in nederland......
Hebben jullie dit ook in de gaten met het verbruik?
Groetjes, ;)
Mark
enige wat ik standaard merk is dat ie lekker luid klinkt en roffelt vanaf de start :) ;D
verbruik hou ik niet bij..
maargoed ik rijd dan ook geen 2.0 16v helaas ;D
jaja duidelijk meer gebrom in de auto ;D
Citaat van: Erik22 op 27 mei 2005, 19:23:39
jaja duidelijk meer gebrom in de auto ;D
misschien wel meer brom in de auto, maar hij/zij is lang niet zo fel meer op het gas dan in de winter (meer volume in het lucht/brandstof mengsel) nee doe mij de winter maar of anders koude vochtige dagen dat vind m'n coupe'tje vele fijner.
tsjah, motor is eerder op themperatuur o.a dat scheelt ook wel iets ;)
op gas moet de lcuht ook niet TE koud worden heb ik gemerkt. :-X
Ik heb een 1.6 8V en rij gemiddeld 1:14 is nie slecht he :-) moet ik wel zeggen dat als ik 700 km met een tank rij er van ongeveer 650 km op de snelweg is.
Citaat van: mark75 op 27 mei 2005, 18:42:07
;D Ik denk als ik nu met dit weer constant 200km/h :o zou rijden dat 1:11 eruit komt als gemiddeld.
Maar aangezien dat we niet hard kunnen rijden in nederland......
Hmm, ik denk dat je dit niet haalt. :) Afgelopen wintersport 1 tank 1:8 gereden met snelheden van 180+? ;D
Citaat van: Wouter op 1 juni 2005, 17:32:01
Citaat van: mark75 op 27 mei 2005, 18:42:07
;D Ik denk als ik nu met dit weer constant 200km/h :o zou rijden dat 1:11 eruit komt als gemiddeld.
Maar aangezien dat we niet hard kunnen rijden in nederland......
Hmm, ik denk dat je dit niet haalt. :) Afgelopen wintersport 1 tank 1:8 gereden met snelheden van 180+ ;D
Je komt dan toch een heel eind in de buurt.
Ik ben een keer naar Denemarken geweest, en toen reed ik 1 op 13.3.
Dat was dan wel in een keer 700 km zonder te stoppen, met snelheden van 170+
Citaat van: Paul v Dijk op 1 juni 2005, 21:22:47
Citaat van: Wouter op 1 juni 2005, 17:32:01
Citaat van: mark75 op 27 mei 2005, 18:42:07
;D Ik denk als ik nu met dit weer constant 200km/h :o zou rijden dat 1:11 eruit komt als gemiddeld.
Maar aangezien dat we niet hard kunnen rijden in nederland......
Hmm, ik denk dat je dit niet haalt. :) Afgelopen wintersport 1 tank 1:8 gereden met snelheden van 180+ ;D
Je komt dan toch een heel eind in de buurt.
Ik ben een keer naar Denemarken geweest, en toen reed ik 1 op 13.3.
Dat was dan wel in een keer 700 km zonder te stoppen, met snelheden van 170+
is heel erg afhankelijk of je constant op 1 snelheid blijft rijden,.. als je veel wisselt dus dan weer 120 en daarna weer 170 dan ga je heel veel verbruiken, trap je hem 1x door naar 170 en je blijft op die manier enkele honderden kilometers rijden dan word ie weer heel erg zuinig.
ik ben zelf met mijn eerste autootje (audi 80) een keer naar zuid frankrijk gereden met een constante snelheid van 110.
normaal verbruik was 1 op 11 en toen opeens 1 op 21.
en ook inderdaad de goede temperatuur, bandenspanning, wind,.. etc. werken wel mee!!
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 1 juni 2005, 21:27:48
Citaat van: Paul v Dijk op 1 juni 2005, 21:22:47
Citaat van: Wouter op 1 juni 2005, 17:32:01
Citaat van: mark75 op 27 mei 2005, 18:42:07
;D Ik denk als ik nu met dit weer constant 200km/h :o zou rijden dat 1:11 eruit komt als gemiddeld.
Maar aangezien dat we niet hard kunnen rijden in nederland......
Hmm, ik denk dat je dit niet haalt. :) Afgelopen wintersport 1 tank 1:8 gereden met snelheden van 180+ ;D
Je komt dan toch een heel eind in de buurt.
Ik ben een keer naar Denemarken geweest, en toen reed ik 1 op 13.3.
Dat was dan wel in een keer 700 km zonder te stoppen, met snelheden van 170+
is heel erg afhankelijk of je constant op 1 snelheid blijft rijden,.. als je veel wisselt dus dan weer 120 en daarna weer 170 dan ga je heel veel verbruiken, trap je hem 1x door naar 170 en je blijft op die manier enkele honderden kilometers rijden dan word ie weer heel erg zuinig.
ik ben zelf met mijn eerste autootje (audi 80) een keer naar zuid frankrijk gereden met een constante snelheid van 110.
normaal verbruik was 1 op 11 en toen opeens 1 op 21.
en ook inderdaad de goede temperatuur, bandenspanning, wind,.. etc. werken wel mee!!
Was idd af en toe terug naar 120 voor een langzamer vehicel op de linker baan en? daarna volgas in 4 naar 160/170 (zo'n mooi filter geluid kan je niet weerstaan dus de voet moest plat ;D)en op naar 5 doorstomen richtin 200 :) ode aan de 16v!!!
verbruik van me megane 2.0 16v, is nog wel hetgeen wat me het meest is mee gevallen, ben eigenlijk nog nooit onzuiniger dan 1 op 10 kwijt geweest, ook niet uitstapje zandvoort, wat incl 1,5uur file heen, 1,5uur (oid) file terug en een half uurtje zandvoort me nog 1 op 11 opleverde....
heb alleen echter de verschillen qua weer nog nooit opgemerkt, maar moet dan ook zeggen dat ik het niet heeeel erg scherp in de gaten houd.
Ik heb het bij voorgaande auto's ooit eens bijgehouden.. Maar bij mn Megane nooit.. Meer omdat ik van mening ben, als die tank leeg is moet ie weer vol :)
Maar meestal 1:10 ? 1:11 lukt redelijk dacht ik met mn 16V....