Na een hele lange tijd zoeken en proberen is het dan toch eindelijk gelukt om het schudden uit de motor te krijgen.
Ook de versnellingspook blijft stil en de motor loopt weer mooi stationair.
Probleem zat hem in de injectors.
Als ik V-Power van de shell tankte dan liep de auto al een stuk beter, dus dat was al een kleine hint. V-Power zit injector reiniger in....
Davy Hoogmans Auto's in Baexum heeft de injectorrail vervangen, dus na lang zoeken eindelijk genieten van een rustig stationair lopende auto.
Dus kom op met die zomer. Het dak kan eraf. _o_
Dat kan er nu toch wel af of wou je zeggen dat je het nog niet warm genoeg vind.
Maar lekker dat het probleem opgelost is.
Herkenbaar probleem, zal bij mij dus ook wel aan de injectoren liggen.
Is een klusje van 5 minuten. Bij volledig overzetten van de rail dan.
Hoeveel toeren loopt hij nu stationair?
750.
Op het gasklephuis zit ook een stelschroefje waardoor hij harder stationair zou moeten lopen, maar de computer zet hem weer op 750.
Eigenlijk zit ie er net iets boven.
Dat schroefje heb ik in ieder geval niet, welke type motor heb je?
Volgens mijn werkplaatshandboek heb je die ook niet BadEend, alleen een dieselmotor (F8Q) heeft er zo eentje.
K4J 1.4 16v 2000 Benzine
Zit op een mechanisch gasklephuis in.
Je zit hem op de foto net niet zitten, maar in de cirkel zit ie. Klein schroefje waarmee je de gashendel kunt stellen.
Als je met je vinger daarlangs voelt, dan vindt je hem
(http://www.123gokkasten.nl/images/stationair.jpg)
Zat van de week bij een andere motor te kijken en daar zat er ook een op (benzine)
Niet aan draaien !!
Betere foto
(http://www.123gokkasten.nl/images/stationair1.jpg)
Waarom mag je daar niet aan draaien?
Is een stelschroefje voor je gashendel.
Wel voorzichtig draaien dat ie niet kapot gaat, maar dat is met alles ;-)
Daarmee verander je de basispositie van de gasklep en de positiesensor, daardoor kan je problemen krijgen met de stationair regeling.
Basisafstelling is eigenlijk altijd goed, reinigen van de klep is voldoende.
Ik wilde eigenlijk de motor iets harder stationair laten lopen ermee
Maar helpt niks, de computer zet hem toch weer op 750 toeren.
Wellicht heeft de vorige eigenaar daar dan aangezeten? ;(
Nee was meer een ander probleem bij mij.
Ik heb het hele rijtje gehad om stationair goed te krijgen, waardoor het geschud vd motor en de bewegende pook gelukkig weg is.
Zit dat schroefje ook op een 1.6 16v?
Is dezelfde motor, alleen niet afgeknepen, dus hoogstwaarschijnlijk wel.
Hoeveel heeft het gekost om die rail over te laten zetten?
Aan schroefje draaien schiet dus niet op als de computer het toerental standaard op 750 zet.
Wat je wel kan doen om het toerental te verhogen is de stuurbekrachtiging doorverbinden.
Heeft me niets gekost.
De rail was gratis, maar ik heb ze te koop zien staan voor 75 euro.
Het overzetten is heel eenvoudig en nog geen 10 minuten werk.
Je kan ook de injectors apart vervangen, als je weet welke slecht is (zijn)
Voor 27 Pond op Ebay per stuk.
Probeer hier even.
http://link.marktplaats.nl/1003212037 (http://link.marktplaats.nl/1003212037)
Daar hadden ze een complete motor liggen zelfs voor 550 euro met 65.000 km erop!
Had jij ook dat het stationair toerental soms inzakte met airco aan en als je de koppeling gebruikte?
Hoeveel toeren loopt hij stationair met airco aan?
Geen idee, heb geen airco.
En bij de koppeling intrappen geen verschil.