Hi!
Ik zit met een redelijk probleem. De as op de turbine in mijn turbo (Meg 2 ph1 2.0T, niet RS) geeft te veel speling. Daardoor schuurt de turbine af en toe aan. De Renault-garage kan alleen dit onderdeel voor me vervangen, waarbij ze de kosten ongeveer op €2000 schatten. Dat heb ik simpelweg niet ;) Dus ik ben nu aan het kijken of ik misschien de turbo tijdelijk kan afsluiten of afkoppelen, en dan door kan rijden zodat er geen verdere schade aangericht kan worden. Weten jullie of dat mogelijk is?
Daarnaast ben ik nu op zoek naar een bedrijfje in oost-Nederland (Enschede) die misschien mijn turbo kan reviseren. Ik hoop daar misschien wat kosten mee te kunnen besparen. Iemand suggesties?
Alvast bedankt!
Je kan niet zonder rijden.
Deze kan je proberen, dan heb je wel de juiste motorcode nodig. Betaalde 2 jaar geleden voor een 2.2dci 475 euro incl btw. ex. inbouw.
http://www.jonkerhuissen.com/Onderdelen-zoeken/10
Turbo's hoeft revisie bedrijf
Als je doorrijd loopt ie gegarandeerd kapot en dan sta je stil zonder turbo nl geen vermogen
Alleen de turbo? als de schoep(en) al tegen het huis aankomt,en deze klapt/spettert
kapot,dan is niet alleen de turbo die kapot gaat,maar de motor zelf word
dan ook meegenomen,en dan ben je verder van huis.
Als ik jouw was,zou ik er niet mee rijden tot het is opgelost.(hoe rot het ook klinkt)
De garage gaf aan dat ik er goed op tijd bij ben, helaas heb ik mijn auto nodig voor woon/werk verkeer en kan ik hem niet stil laten staan. Vanmorgen heel voorzichtig gereden, geen gekke dingen gehoord.
Wat betreft de motor kapot maken heb ik het geluk dat ik benzine rijdt, gezien je dan de motor uit kan zetten wanneer er iets gebeurt. Een diesel zal door blijven draaien totdat het motor finaal naar de filistijnen is volgend de Renault-werkplaats.
Caabje, heb je misschien een website of adres van 'Turbo's Hoeft'?
Waarschijnlijk bedoelde hij Turbo's Hoet..
http://www.turbos-hoet.com/en/contact/20-section.html
als je iets hoort,is het al te laat,diesel of benzine maakt niks uit.
We geven enkel advies,wat je doet is geheel aan je eigen natuurlijk.
Ik hoop voor je dat alles goed gaat.
Thnx guys.
Ondertussen een schatting gekregen van een ander turbo-bedrijfje uit Amersfoort (lijkt erop dat er daar een aantal zitten). Ziet er naar uit dat het wel wat goedkoper kan dan wat de garage in eerste instantie voor me had geschat.
Niet meer mee rijden, om verdere schade te voorkomen.
Het is turbo vervangen, aan en afvoer leiding daarvan en dan nog nieuwe olie plus filter.
En hij zit er niet in een uurtje op.
Misschien is dit wat, wel nog prijzig maar een heel stuk goedkoper dan de dealer.
Is wel een gereviseerde.
http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?merk=renault&model=megane&onderdeel=turbo&onderdeelid=8800xc0a17x10015317x3 (http://www.onderdelenlijn.nl/voorraad/onderdeel.aspx?merk=renault&model=megane&onderdeel=turbo&onderdeelid=8800xc0a17x10015317x3)
Succes ermee,
Ton
Als je zo door blijft rijden gaat je dat sowieso meer kosten dan als je de turbo laat vervangen of reviseren.
Check, ik heb gisteravond de auto nog voorzichtig naar huis gereden en ben met de bus naar werk 8)7
Die gereviseerde turbo is inderdaad goedkoper dan een bij de dealer, maar weer een paar tientjes duurder dan bij de turbo specialisten. De specialisten hebben een veel aantrekkelijkere aanbieding gedaan dan de dealer (ongeveer de helft) maar de vraag is of ze weten dat de hele motor er uit moet om de turbo eruit te krijgen.
Ik wacht hun reactie in spanning af..
info@etteindhoven.nl
mail deze man even die weet echt hoe het zit en kan heel goed reviseren, heeft die van mij ook gedaan wel voor een rs.
super aardige kerel en doet heel veel voor veel rally auto`s van bekende.
denk dat je dan voor 500 klaar bent maar hang me er niet aan op
bij een rs kan de motor erin blijven zitten, zal bij jou niet veel anders zijn.
parafaan plaat ff weghalen en hoppa. laatste keer was de turbo er in een half uur uit
@ramon
volgens de 'werkplaatshandleiding' moet de hele motor uit elkaar. De turbo zit achter de motor, waarbij de werkplaats rekening houdt met 10 uur werk.
Ik zal even een mailtje sturen naar ETTEindhoven, ben benieuwd wat hij voor me kan betekenen. Thnx
Wat Ramon ook aangeeft : Etteindhoven even contacten. De turbo van mijn 5 AT en die van mijn broer zijn daar gereviseerd, veel kennis van zaken !
Kijk ook hier is:
http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/renault-onderdelen/m677441787-turbolader-turboladers-voor-alle-renault-modellen.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr (http://www.marktplaats.nl/a/auto-onderdelen/renault-onderdelen/m677441787-turbolader-turboladers-voor-alle-renault-modellen.html?c=a2384ef0ece270f44503df9f8598c624&previousPage=lr)
geloof me maar,
bij een rs zit de turbo ook achter de motor, en is goed te doen
heb nu 3 keer de turbo eraf gehad met de motor erin en zelfs gewoon op straat.
na 2 keer door een fijn bedrijf in den haag die denken dat ze turbo`s kunnen reviseren(NOT)
doe maar etteindhoven, hij weet waar die over praat en niet al te duur
let wel op, bij veel bedrijven gebruiken ze chinees spul waar je niet vrolijk van wordt
Ik heb nog wel een tip.
De volgende auto geen turbo meer.Bij diesels kom je er bijna niet meer onderuit, maar benzine met ik weet niet hoeveel pk's door turbo...Doe maar niet.Het zijn en blijven gevoelige dingen.
groetsels,
Ben
Bedankt allemaal voor jullie reacties en tips. In Eindhoven hadden ze een redelijke wachtrij, dus heb ik het uiteindelijk in Amersfoort laten doen. Ik was in totaal €1220 kwijt voor een ruilturbo incl. montage en demontage. Ze gaven echter wel aan dat het meer werk was dan geschat, maar gezien ik een prijsafspraak had, had ik een beetje geluk. Wel de auto een aantal dagen kwijt geweest, maar ik had toevallig ook een aantal dagen vrij van mijn werk.
Veel geld, maar nu kan de turbo weer een tijd mee.
Een turbo kan bij de juiste behandeling lang meegaan.