Iemand dit al eens gedaan, ik ben er mee aan de beurt aangezien die van mij het nu dus definitief begeven heeft. Moet nu het hele dashboard er uit, of red ik het door de complete midden console te demonteren , en de klepjes in de voetenruimte?
Hoi middenconsole hoeft er niet uit.
Had bij mijn auto een stuk isolatie band in de ventilator zitten en heb het volgende gedaan.
1st gaspedaal verwijderen 3 boutjes geloof ik.
Zijkant kap bij gaspedaal eraf,dan kun je met een lamp naar boven kijken en je kijkt tegen het kachelhuis aan.
Om het makkelijk te maken heb ik ff m'n stoel eruit gedraaid en naast de auto gezet gewoon met de gordel er nog aan.
Nu kun je in de auto gaan liggen en met je armen naar boven daar voel je de ventilator.
Let op aan de bovenkant zit 1 torx schroefje deze draai je eruit en dan kun je de ventilator losdraaien zoals een bajonet sluiting.(wel ff stekker er afhalen maar dit spreekt voor zich).
Nu kun je hem een stukje naar beneden halen en je moet hem een slag draaien zodat de ventilatorzijde naar de kant van het gaspedaal zit.
Heel rustig laten zakken want het past echt echt net.
Montage omgekeerde volgorde.
Succes.
He bedankt! Middenconsole eruit halen vind ik niet erg, dashboard daarentegen......
Stoel is makkelijker, Michiel, kan je de rest laten zitten zo te lezen. !-!
Stoel heb je zo los ja. Gewoon proberen, Michiel !-!
Aankomend weekend ga ik de boel demonteren
Nou hij is er uit...... wat een K.. klus zeg! En niemand die je verteld dat er bij je rempedaal dus 2 gaatjes zitten, een voor bediening met de voet, en een die je met je ogen kan bedienen..... :D Maar goed de zooi weer opgebouwd, op de ventilator na want die heb ik nog niet.
goed geregeld michiel. ik moet ook hetzelfde doen, ik weet dat het een klote klus is
Als je eenmaal weet hoe en wat, is het wel goed te doen. Maar ik had toch onderhand de helft van mijn dashboard los liggen om maar iets te kunnen zien, maar dat hoeft dus echt niet. Maar goed het monteren zal me waarschijnlijk minder tijd gaan kosten nu ik weet wat wel en wat niet te doen. Gas pedaal en rempedaal zitten aan elkaar vast.
Kom er net btw wel achter dat ik de auto nu kan starten zonder rem of koppeling in te drukken.... :S
dan zit 1 van je schakelaars op je pedaal niet goed of niet aangesloten
Bleek dat het plaatje waarop je remlichtschakelaar zit iets verbogen was, had ook vol continu de remlichten branden, iets terug verbogen en werkt nu weer hoe het hoort. Heb nu sinds de ventilator er uit is btw wel melding electronische storing.... merk niks aan het rijden verder dus misschien mist ie nu een stroomkring of zo? (alles werkt verder naar behoren.)
Net ff de ventilator er aan gehangen, dacht dat de storing dan misschien weg zou zijn, maar nee.... RAAARRRRRRRR maar goed nogmaals de auto rijd normaal, en alles werkt verder (behalve dus de ventilator en de CC en bestuurders airbag). Nou ja de ventilator werkt niet echt naar behoren, in het begin deed ie het dus niet tot ik hem oppakte toen ging ie meteen op volvermogen (niet heel raar want de knop stond nog op 4) Motor zit ook onder het koolstof lijkt het, dus denk dat de koolborstels op zijn. Maar goed met een beetje mazzel heb ik woensdag een andere ventilator, en andere sleepring binnen, dus dan kan ik lekker aan de gang, kan ook meteen het leren stuur eens gemonteerd worden :)
Nou andere ventilator ingebouwd vandaag, doet het prima, en de storing is ook weg. Maar goed ook de melding wielsensor defect is weg, en die verwacht ik elk moment weer terug want er zitten geen wielsensoren meer op....
Top! Fijn dat iets wat stuk was weer werkt (helemaal als je het zelf hebt kunnen maken). !-!
Als je eenmaal ff weet hoe, is het echt erg makkelijk zelf te doen
Zo is het maar net.
Soms moet je gewoon aan dingen beginnen en kijken hoever je komt.
Even van tevoren hier op het forum neuzen en beetje googlen enz..
Je leert er een hoop van. Ook van mislukkingen. Y
hier vanaaf ook ff de ventilator eruit gehaald, tis best te doen 2 uur bezig geweest met erin zetten erbij.
stekker verbinding was niet apk meer beetje schoonmaken en schuurpapier doet wonderen.
Ik heb gemerkt dat vooral de eerste keer demonteren het meeste tijd kost ivm zoeken, nieuwe zat er met een kwartiertje alweer in (maar ja dan weet je ook wat je los moet halen)
precies. pedalen weghalen is simpel, je moet alleen wel ff uitkijken met eruit halen van de fan.
was alleen ff klooien bij de gaffel van het rempedaal.
Ik ga me er ook aan wagen. Waar zit trouwens de weerstand? Want ik begrijp dat het ook daar aan kan liggen?
Edit. Het is gelukt. 12v op fan gezet, maar doet niks. Dus lijkt kapot te zijn. Waar zit die weerstand nou?
Bij mij schee die er ook mee uit. Hij begon te brommen al en later hoorde ik iets er af vallen en was het gebeurd. Bij Renault zeggen ze dat de bekleding van de dorpel voor er uit moet en de gehelde stuurkolom en de mechanische bedieningsorganen van de pedalen en de onderste kap die de versterkingsplaat van de balk en de versterkingsplaat zelf en de balk door hem naar de voorzijde van de auto te schuiven en aan de andere zeide de relais van de kachelweerstand. Alvolgense de lipjes van de ventilatie motor omlaag halen om die te ongrendelen en de motor linksom uit de aircohuis te trekken voorzichtig.
Wordt echt een hele operatie
Zo bump!
Ja dat hoeft niet allemaal los. Maar een ### klus is het wel.
Links voor stoel eruit halen en dan op je rug liggen is makkelijker.
Citaat van: mark29 op 18 januari 2017, 12:43:49
Zo bump!
Ja dat hoeft niet allemaal los. Maar een ### klus is het wel.
Links voor stoel eruit halen en dan op je rug liggen is makkelijker.
Hij doet het weer!! Je raad het nooit. Bij mij trof ik ook een stuk schuimrubber aan die je tussen de voorruit en dashboard vind. Ik hoefte lang niet alles weg te halen INDD. Na dat ik die motor los gehaald had trof ik die prop aan en ik heb even met een universeel meter de spanning gemeten uit de kachelweerstand vandaan en dat was allemaal prima. De motor draaide gelukkig weer en ik kon alles weer in elkaar zetten.
Ik heb die verstevegings plaat even weg moeten halen en de voet verwarming's deel onder het stuur kolom. Met 2 uurtjes werk was ik voor zien. Echt ruimte is er niet om die motor te verwijderen door dat er teveel in de weg licht.