DEEL 200 alweer...!!! Y !-!
Hier was deel 100 toendertijd :q
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=8987.0
Dus we hebben zo'n 4,5 jaar gedaan over de volgende 100 delen ;)
Renegade (mark), ik blijf het een raar verhaal vinden..
Ik heb mijn hele auto aangepakt en in totaal meer dan 65 leds gedesoldeerd, en weer gesoldeerd.
Nooit een probleem gehad dat het tin niet wou smelten.
Ik ben ontzettend benieuwd waar het aan ligt..
edit: 71 om precies te zijn :q
200 alweer wat vliegt de tijd ....op naar de volgende 100 vol gezelligheid ik wordt er emotioneel van o-)
Er is wel veel veranderd in die 4,5 jaar zeg. Zo zie je een hoop andere gezichten.
emotioneel Rebecca :hug:
Ja Pierre emotioneel het is toch niet niks
Gewoon kalm blijven rustig ademen of neem een :coffee:
Gisteren heb ik lekker rond gereden op de postbank/veluwezoom. Bij kasteel rozendaal naar het dorpje steeg, dat is echt een leuke route om te rijden met de auto. Ook gelijk foto's gemaakt op de postbank met me broertje en de overbuurjongen.
Gisteren op de terug weg op het velperbroekcircuit had ik goed de schrik erin, me rem druk viel helemaal weg, en ik dacht ach misschien zijn de remmen oververhit geraakt, en ik ging de snelweg weer op, op de snelweg merkte ik weer dat ik geen remdruk had dus remmen op de handrem was noodzakelijk.
Woensdag gaat de auto na de garage voor controle, laat ik meteen de remolie verversen en indien nodig de remmerij aanpassen.
Hoogstewaarschijnlijk is de hoofdremcilinder stuk.
Dat zou kunnen, of er zit lucht in de leiding. Hopelijk op het goedkoopste :P want het is zo dat ik wel een heel klein beetje druk heb, maar niet voldoende om te kunnen remmen met een hogere snelheid. En dit allemaal voor een "nood"stop (verkeerslicht stond op rood) over morgen weet ik meer, dan heeft de garage tijd.
95% hoofdremcilinder
Ja ,gok ook op de hoofdremcilinder, die lek is en er dus samenpersbare lucht in het systeem komt.
Zijn de kosten niet. Hoofdremcilinder voor E65,- (mister-auto), nieuwe remolie (moet elke 2 jaar sowieso), monteren/ontluchten ....totaal E150,- ?
Mijn allereerste wagen, een Alfetta met 4carbs (heb het over 1979) kreeg dat ook.
Ik ' s nachts om 01.00 uur langzaam rijdend vanaf m'n (taxi)avonddienst naar de garage 2km verderop ...stond er
een politiewagen verdekt opgesteld, die me liet stoppen omdat Alfa's eenmaal wat meer uitlaatlawaai maken.
Die agent controleerde de wagen rondom ,stapte in m'n wagen,trapte op de rem, en hij werd gelijk in beslag genomen.
Geloofde niet, dat ik de wagen bij de garage wilde gaan neerzetten.
Die 4jaar oude Alfa ,met al veel roest, nooit meer teruggekregen. Er was toen nog geen apk-plicht.
gr.
Dat is knap schrikken Rogier.
Maare, als je dat probleem hebt ga je toch de snelweg niet op? :?
Dennis de snelweg was de snelste route om thuis te komen, en ik was een beetje naïf en dacht de remmen moeten even koelen en dan zometeen bij de volgende afslag remmen ze wel weer.
Ik bereid me voor op het ergste en dan valt het altijd mee ;)
deel 100 is wel een leuke! aixam autootjes volladen :D
op naar de volgende 100, mogen we die snel vol kletsen _o_
Citaat van: Rogier op 15 april 2013, 15:51:21
Dennis de snelweg was de snelste route om thuis te komen, en ik was een beetje naïf en dacht de remmen moeten even koelen en dan zometeen bij de volgende afslag remmen ze wel weer.
Ik bereid me voor op het ergste en dan valt het altijd mee ;)
Nou dan had ik toch echt even de auto langs de kant gezet om af te koelen. Hopelijk valt het probleem in ieder geval mee en is het iets kleins. ;)
Ik heb net een geel papiertje gekregen >:( 97 euro
Ik was gewoon lekker van mijn werk naar huis even over een paar landwegen een paar mooie s bochten aan het pakken, staan er achter een bocht een paar wouten te controleren. (het is zo'n weg waar je om bepaalde tijden niet in mag rijden.)
Deze wegen waren vroeger een deel van een circuit geweest dus een paar mooie bochten. >:D
Maargoed deze valt nog wel mee :P
Balen, Mark. Hopen dat het bij het papiertje blijft, en je de boete niet hoeft te betalen (omdat die niet binnenkomt).
Reken maar dat ze daar vaker (gaan) controleren ook ivm motorrijders die het ook lekker vinden om wat leuke ritten te doen. ;)
Dit is een mooie route, veel leuke bochten ook wat onoverzichtelijke maar die neem je dan rustig
https://maps.google.nl/maps?saddr=Rozendaal&daddr=52.0147133,5.9783893+to:steeg+rheden&hl=nl&sll=52.005437,5.959531&sspn=0.007727,0.021136&geocode=FU2VGQMdVgdbACmXO9HavaTHRzE0IvlZ2Lo8tg%3BFXmuGQMdFTlbACmHCac3YaPHRzGEvAhRbv1-ZA%3BFanDGQMd6V5cACFdJYHsm2wjiylxnJxKuaLHRzFdJYHsm2wjiw&mra=ls&t=m&z=13&via=1
Ik rij deze route dan ook graag !-!
Balen Mark, maar, je hebt je bijdrage aan de staatskas wel weer gedaan..
Als we allemaal heel netjes zouden gaan rijden, staat meneer agent straks ook met een collectebus deur aan deur te gaan... :police:
Ach ja voorlopig ff niet meer daarlangs als ik van het werk kom. (maar na 19.00 uur mag ik er wel weer overheen >:D )
Ik was allang blij dat ik mijn db killer nog netjes heb laten zitten :D dus dat scheelt al weer een dikke prent :D
Pfff wat een ellende weer in de VS
CiteerToegevoegd: maandag 15 apr 2013, 21:10
Update: maandag 15 apr 2013, 22:37
Bij de finish van de marathon van Boston hebben zich twee krachtige explosies voorgedaan. De politie van Boston spreekt van 2 doden en 23 gewonden.
Op beelden van een van de explosies is te zien hoe een van de deelnemers neervalt. De explosie vindt plaats achter een rij dranghekken. Sommige lopers rennen in paniek weg. Mensen in gele hesjes trekken de hekken weg om slachtoffers achter de hekken te bereiken.
Achter de hekken zijn gewonden te zien aan wie hulp wordt verleend. Toeschouwers op een tribune tegenover de plaats van een explosie proberen snel weg te komen. Op foto's van een verlaten straat is veel bloed te zien.
Pakketje
Het Lenox Hotel is ontruimd. Mogelijk had dit te maken met de vondst van een verdacht pakketje. De politie heeft zelf een derde explosie veroorzaakt, mogelijk om te voorkomen dat het pakketje zou afgaan.
Op de eerste tv-beelden zijn veel ambulances en brandweerwagens te zien. De reddingswerkzaamheden maken een goed georganiseerde indruk, van paniek is geen sprake. Er ligt veel rommel op de grond. Wat het is, is niet te zien.
Patriot's Day
De staat Massachussets waarin Boston ligt viert vandaag Patriot's Day, de dag waarop de eerste veldslagen van de Amerikaanse Onhafhankelijkheidsoorlog worden herdacht.
De koplopers waren al twee uur binnen toen de explosie zich voordeed. Enkele seconden later volgde een tweede, zeggen getuigen. Volgens de politie waren op dat moment nog veel deelnemers op weg naar de finish op Boylston Street. Aan de marathon deden zo'n 27.000 mensen mee.
Ja ik zag het net op het journaal.
Citaat van: Rogier op 15 april 2013, 20:58:44
Dit is een mooie route, veel leuke bochten ook wat onoverzichtelijke maar die neem je dan rustig
https://maps.google.nl/maps?saddr=Rozendaal&daddr=52.0147133,5.9783893+to:steeg+rheden&hl=nl&sll=52.005437,5.959531&sspn=0.007727,0.021136&geocode=FU2VGQMdVgdbACmXO9HavaTHRzE0IvlZ2Lo8tg%3BFXmuGQMdFTlbACmHCac3YaPHRzGEvAhRbv1-ZA%3BFanDGQMd6V5cACFdJYHsm2wjiylxnJxKuaLHRzFdJYHsm2wjiw&mra=ls&t=m&z=13&via=1
Ik rij deze route dan ook graag !-!
Beproef ik dat je bezig bent met een toertocht v.d. RMC Rogier ;)
Roy je zit er goed naast :P ik rij die route graag alleen of met vrienden van me.
Verschrikkelijk wat er in boston gebeurt is het is echt te hopen dat de daders gepakt worden
Citaat van: Rick Santbergen op 15 april 2013, 21:56:39
Bij een grote politie controle met uitlaatgeluidmeting kan je gewoon bekeurd worden (en invordering autopapieren)
En bij grote controles hebben ze daar ook het materiaal voor.
Bij kleine controles kunnen ze de apparatuur op afroep laten komen.
Even hier om niet verder offtopic te gaan in het ik heb iets nieuws gemonteerd topic :q Voor een geluidsmeting zou ik me precies opzoeken aan welke meetcondities voldaan moeten worden en dit uitgeprint in de auto leggen voor het geval dat. Er moeten aan een hoop strikte eisen worden voldaan om een geldige meting te doen dus dan kun je ze gelijk er op wijzen dat de meting ongeldig is !
Citaat van: J to the H (Jeroen) op 15 april 2013, 10:20:44
Renegade (mark), ik blijf het een raar verhaal vinden..
Ik heb mijn hele auto aangepakt en in totaal meer dan 65 leds gedesoldeerd, en weer gesoldeerd.
Nooit een probleem gehad dat het tin niet wou smelten.
Ik ben ontzettend benieuwd waar het aan ligt..
edit: 71 om precies te zijn :q
Ik vind het ook nog steeds heel erg vreemd, de shop waar ik de ledjes had besteld vond het ook heel erg apart en had zoiets nog nooit meegemaakt.
Citaat van: Rick Santbergen op 15 april 2013, 21:56:39
Bij een grote politie controle met uitlaatgeluidmeting kan je gewoon bekeurd worden (en invordering autopapieren)
En bij grote controles hebben ze daar ook het materiaal voor.
Bij kleine controles kunnen ze de apparatuur op afroep laten komen.
En bij elke meting die ze daar doen, is dus niet rekening gehouden met de wettelijke regels voor het meten:
CiteerHet meten van uitlaatgeluid: Artikel 2.3.6:
1. De meting vindt plaats in de open lucht
2. Het proefterrein mag niet blootstaan aan sterke akoestische storingen. Hieraan wordt voldaan indien het oppervlak van het terrein bestaat uit beton, asfalt, tegel sof een vergelijkbaar hard materiaal.
3. Het proefterrein moet minimaal de afmetingen van een rechthoek hebben waarvan de zijden zich op ten minste 3,00 meter afstand van de personenauto bevinden zoals weergegeven in figuur 4. Binnen deze rechthoek mogen zich geen personen of voorwerpen bevinden die niet noodzakelijk zijn voor de meting. De personenauto wordt op zodanige wijze binnen de rechthoek geplaatst dat de microfoon zich op ten minste 1.00 meter afstand van eventueel aanwezige trottoirbanden bevindt.
4. De waarden die door de geluidsniveaumeter voor het omgevingsgeluid en de wind worden aangegeven moeten tenminste 10dB beneden het geluidsniveau zijn gelegen dat in het kentekenenregister wordt vermeld. Dit wordt gecontroleerd door vaststelling van het achtergrondgeluidsniveau voor en na de meting. De microfoon van de geluidsmeter mag van een passende windkap worden voorzien mits rekening wordt gehouden met de invloed daarvan op de gevoeligheid van de microfoon.
5. Voor aanvang van de meting moet de motor van de personenauto op bedrijfstemperatuur worden gebracht.
6. De meting vindt plaats bij een stilstaande personenauto
Dus bezwaarschrift & geen bekeuring. Invordering papieren had ik zelf ook al opgemerkt ;)
4 Weken de tijd om de andere demper eronder te schroeven.
Klopt helemaal !-! 1 op de 10 agenten zal het misschien goed doen maar de meesten zullen niet exact aan de meetvoorwaarden voldoen dus mag de beschikking waarschijnlijk gelijk de prullenbak in van de OVJ.
zo zo deel 200 :q
Dit zal ik eens uitprinten, kan wel eens handig zijn 8)7
Misschien wat laat maar ieder toch bedankt v.d. condoleances !-!
Ik zou dan nog niet tijdens de meting meneer agent wijzen op zijn onkunde. Dikke kans dat je erna alsnog een afspraakje hebt op het lokale politiebureau om samen met 10 agenten in opleiding een compleet volgens het boekje meting te laten verrichten...
Even iets compleet anders... Een tijd geleden werden auto's van voor 1990 gezocht voor een speelfilm & vandaag, nou ja, ondertussen gisteren :D een mailtje mogen ontvangen:
CiteerMijn collega's van het art department zijn zeer geinteresseerd in de twee auto's die u aanbiedt. Graag zouden wij deze twee auto's gebruiken op zondag 21 april en maandag 29 april.
21 april betreft de gehele dag, 08.00 tot 19.45 uur. De opnames vinden plaats in een afgesloten parkeergarage, die niet meer gebruikt wordt. Het liefst zouden wij de auto's al ontvangen op zaterdag middag tussen 12.00 en 13.00uur. De auto's zullen hier dan ook gedurende de nacht kunnen staan. Mijn collega's van art department kunnen de auto's dan rustig plaatsen en zondag ochtend kunnen we dan gelijk om 08.uur sochtends beginnen met opnemen. De auto's kunnen savonds weer afgehaald worden.
maandag 29 april zullen we graag de witte Dante gebruiken in de avond. Denk aan 18.00uur tot 20.30uur.
:yay:
"De witte Dante" !-! Geweldig. Ben benieuwd voor welke speelfilm.
Oehhh Dante spannend
Haha geweldig
@Tedo: Copy/paste vaudje... ;)
Het betreft een korte film over de Bijlmerramp (http://nl.wikipedia.org/wiki/Bijlmerramp)
er gaat dus een vliegtuig op jou auto landen ;)
Landen? Ze gooien 'm er bovenop. 8)7
Pure jaloezie dat jullie Mégane's niet mee mogen doen... :nana:
Het vliegtuig ging twee flats in hè. Maar dan mag je de Polo's wel goed poetsen om te doen voorkomen dat ze pas een jaar of 2/3 zijn.
Mag je er zelf ook nog in figureren Dante?
De auto is bij de garage geweest, en het probleem is een gescheurde remleiding links achter. Morgen gaat me broertje het maken, de auto kon bij me vaste garage de brug niet meer op. Wordt meteen een nieuwe vaste garage zoeken.
Dan gaat het herstel denk ik niet zo veel kosten. Succes ermee en met het zoeken naar een nieuwe garage.
Een nieuwe remleiding kost me 25 a 30,- :P
Meteen rvs nemen van goodrich? Heb je wat directer rem reactie op het pedaal.
dat zal niet gaan christian. heb dit weekend de auto nodig, en dan heb ik de onderdelen vast niet binnen. en ze zijn een stuk duurder.
80€ dacht ik,bij de remmen aanpassing heb ik die er bij laten monteren
maar als je die rap nodig hebt,zal het nu idd kort dag worden.
Ik kan ze altijd nog een keer aanschaffen, is het dnan 80,- per 4 of per rem ?
voor een set van 4
Kan het ff navragen alsvje wilt.
Vragen mag altijd.
Me broertje heeft gekeken na de remleiding, deze is inderdaad kapot. Nu gaat hij informatie in winnen bij zijn collega's hoe hij dit het makkelijkst en het beste kan oplossen. Helaas gaat het vanavond en aankomend weekend niet lukken, dus volgende week wordt het pas gemaakt. Hopelijk is de auto dan ook klaar voor de Oranje rit anders moet ik me tot mijn grootste spijt afmelden.
Geen afmeldingen Rogier! maken die hap, al is het vrijdag midden in de nacht :D
Haha, ik krijg flashbacks naar vorig jaar. :D
Maar dat zou wel zuur zijn Rogier.
@Dennis inderdaad volgens mij had Rogier vorig jaar deze tijd ook wat problemen en heeft toen alles op alles gezet om er bij te zijn toen is dat gelukt dus zal nu ook wel lukken
Waarom mis ik het ultime Mégane gevoel :x
- Auto dient nog gewassen en gecleand te worden Y
- Niet de perfecte automatten :neen:
- Kop revisie inclusief waterpomp en distributieriem moet nog plaats vinden Y
- Wil de auto hier en daar (voor en achter) nog restylen Y maar het financiele gewin jaha :maf: tikt het er goed in :rant:
Maar vreemd genoeg voel ik me wel als meeting coördinator betrokken tot de club --
Ben ik nu ziek aan het worden ;) :neen: :)
Dennis ik heb inderdaad ook een flasback, net als of de auto elk jaar in april zegt helaas ik ga kapot ga maar weer even zweten.
Me broertje gaat al vragen wat het kost als ik het gewoon onder werktijd laat maken i.p.v. beun uurtjes. kost me wel weer meer geld maar ik heb het er wederom weer voor over.
Citaat van: Roy (Coup a One) op 19 april 2013, 08:31:41
- Niet de perfecte automatten :neen:
Die had je natuurlijk een tijdje terug via de club met korting aan kunnen schaffen... :nana:
:) Daar heb je wel een . Dante ;)
Nee joh, nu ben ik de enige die die automatten heeft besteld. Ben ik toch nog een beetje bijzonder hahaha.
Mini meeting vanmiddag !-!
(http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532194_644280088921808_2055466579_n.jpg)
Leuke foto !-!
ook bekend oranje gebakje op de achtergrond,die stond op de rtc meeting als ik me niet vergis.
zal het nooit meer doen Dante.
Dat moet je helemaal zelf weten. Persoonlijk vind ik smoezen als "er was geen ander verkeer", "daar is nooit controle", "ik heb niet een 16v om mee rond te tuffen" en dergelijke geen carte blanche om dit soort dingen uit te halen. Begrijp me niet verkeerd, ik ben ook geen lieverdje geweest qua verkeersovertredingen (Dikke overschrijdingen, bumperkleven (Incl. rechtbankbezoek), met drank/drugs op achter het stuur, EMA & voorwaardelijke rijontzegging, etc.) echter ligt die tijd ver achter me. En zeker nu ik mijn rijbewijs nodig heb als buschauffeur kan ik me dat soort dingen ook niet veroorloven, naast het feit dat het me ook niet meer trekt om dat soort gekkigheid uit te halen.
En je hoeft nog steeds niet als een "bejaarde" rond te rijden, als je maar onder die invorderingsgrens blijft ;) Daarnaast heb jij volgens mij ook je rijbewijs nodig om je werk uit te voeren èn heb je recentelijk van dichtbij mee kunnen maken wat zo'n dikke prent met iemand zelf & diens persoonlijke financiële situatie kan doen ;)
Het blijft een terugkerende discussie hier op het forum.
Persoonlijk ben ik het met Dante eens. Je zult de 1e niet zijn die de situatie verkeerd inschat en toch brokken maakt. En dat zijn beste brokken met zulke snelheden.
Weet niet meer wie het zei over dat het wel kon omdat het o.a donker was, maar dat vind ik het domste wat je kan zeggen. Juist omdat het donker was is het gevaarlijk. Overstekend wild zie je bijvoorbeeld een stuk minder snel.
Tuurlijk is hard rijden een keer mooi, ben zelf ook geen heilige, maar daar hebben ze circuits voor aangelegd. Ga dan lekker met een zak geld (die je anders kwijt bent aan eventuele boetes) naar bijvoorbeeld de Nurburgring. Daar kun je heerlijk gassen, dikke bolides bekijken en dit allemaal op een legendarisch circuit.
zal het hier niet meer neerzetten.
Citaat van: Paul v Dijk op 20 april 2013, 18:24:53
Mini meeting vanmiddag !-!
(http://sphotos-a.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/532194_644280088921808_2055466579_n.jpg)
Heb je ook nog een foto van die bruine Clio met Nervasports op de achtergrond?
Je mag het hier best neerzetten, als je je maar realiseert dat je dit soort reacties er mee kunt oproepen ;)
Nooit geweten dat het hier zo gevoelig lag,ik heb besloten maar niks meer in mn project topic te zetten/vermelden,zo weet ik 100% zeker dat ik niemand ermee last val.
Helemaal niets meer is ook wel erg overdreven.
Jouw tenen zijn wel erg lang, Christian... :nana:
Ik vind dat jij na jouw "biecht" van hierboven eigenlijk niks mag zeggen, Dante. ;)
Met drank/drugs achter het stuur vind ik persoonlijk veel en veel kwalijker dan even je auto boven de 200 jagen en dan weer laten terugzakken onder de invorderingsgrens.
En dat dat brokken geeft, Dennis: inderdaad. Maar dat geeft het ook met 120-130 km/h hoor.
@Dante waarom wil je zo graag weten hoe lang ze zijn??? l- l- l-
@Tedo Ik wilde het ook niet goed praten,maar die ene keer dat ik ff wilde kijken wat die
kan,heb ik gedaan zonder andere ermee lastig te valen.
Ik begrijp je helemaal Christian (maar ik begrijp Dennis en Dante ook).
@Tedo: Ervaringsdeskundige noemen ze dat ;)
@Christian: Nevermind :)
Citaat van: Dennis Postma op 20 april 2013, 20:39:21
Weet niet meer wie het zei over dat het wel kon omdat het o.a donker was, maar dat vind ik het domste wat je kan zeggen. Juist omdat het donker was is het gevaarlijk. Overstekend wild zie je bijvoorbeeld een stuk minder snel.
Dit zei ik, maar in 1 adem samen met de woorden 'als er geen overig verkeer is breng je alleen jezelf in gevaar'.
hmm, oke en dat lieve bambihertje, das waar.
En inderdaad, onder invloed rijden vind ik ook veel kwalijker dan een keer te hard rijden.
Te hard rijden kan je op elk moment stoppen als je bijvoorbeeld ander verkeer ziet naderen.
Je kunt niet even snel ontnuchteren..
Maar zoals Dante ook al zei, dit was in een verleden gebeurd, dus klaar. !-!
Hard rijden zijn circuits voor, drank en/of drugs is uit den boze...
Liever weer gezellig over koetjes en kalfjes hebben en geen discussies over dit soort onderwerpen.
Genoeg ellende gezien en gelukkig niet persoonlijk meegemaakt.
@Rogier
Remleiding vervangen, gewoon een rol kopen bij de brezan ,is niet duur en lekker buigzaam dat maakt het monteren makkelijker.
Beetje ervaren monteur vouwt hem er dan zo onder bij jou.
Bij alle megane 1 gaan ze ter hoogte van de achteras door.
stelletje moraalridders hoor.....
@Christiaan, ken dat wel hoor, een keertje je auto eens vol open trekken, ok risico is wat groter dat je je rijbewijs kwijt raakt nu, maar goed zonder risico's word het allemaal saai, en later als je grrot bent word je vanzelf rustiger (tenminste dat vind ik dan, denkt mijn vriendin heel af en toe wel eens anders over... ;) )
@Karin, je bent niet de enige hoor die matten besteld heeft, sterker ik heb zelfs 3 paar besteld vorig jaar ;)
Volgens sommige om mij heen ben ik sinds het samenwonen en trouwen,al een aardig stuk tammer geworden,als ik kijk naar die uitlaat,issie
net ietstje te hard,toen ik dat vertelde tegen saskia (mijn vrouw) en mn ouders,ging mn pa zingen "je word ouder papa" (nummer van peter koelewijk)
af en toe gek doen moet kunnen,sommige hebben daar moeite mee,andere niet... ieder zn ding.
Af en toe gek doen kan op allerlei verschillende manieren. ;)
Maar als het goed is worden we allemaal met de jaren wat rustiger/volwassener. Net wat Christian zegt, sinds het samenwonen en trouwen maar nu ook nu er een kleine op komst is merk ik ook dat de prioriteiten veranderen en begint het soms bijna burgelijk te worden. Maar dit alles wel in de positieve zin van het woord.
Afgelopen weekend, kreeg ik een aanbod, een megane RS motor (a 265 pk) aangeboden. (voor n prikkie)
0 kilometers op de teller,
1 nadeel.
hij ligt uit elkaar.... en er moet een versnellingsbak en draad boom bij komen.... (etc..))
iemand suggesties?
gek als je t liet lopen, maar ik ben ook maar een leek!
misschien kan Jo je ermee helpen?
Als het er in te bouwen is zou het wel een gaaf project zijn. Maar ik kan je er verder niet bij helpen.
Citaat van: Xanquezer (Frank) op 21 april 2013, 17:27:43
Afgelopen weekend, kreeg ik een aanbod, een megane RS motor (a 265 pk) aangeboden. (voor n prikkie)
0 kilometers op de teller,
1 nadeel.
hij ligt uit elkaar.... en er moet een versnellingsbak en draad boom bij komen.... (etc..))
iemand suggesties?
Doen, dat kan je vast en zeker zelf inbouwen :)
Prijsje is er naar, zit te twijfelen, zelf inbouwn is mogelijk, ik heb het blokje in delen al vast gehad, zoals zuigers en onderblok. weegt niet zwaar.... (dacht dat het altijd zwaardes woog)
Maar 1 smsje en kan hem zo ophalen...
Al wil ik wel eerst weten wat voor n bak er op moet en welke ''draadboom met ecu'' ik kan gebruiken.
Dit betekend wel dat mn megane GEHEEL uit elkaar moet.
Remmerrij en aandrijf assen worden mee geleverd.
Wie o Wie zou voor mij een lijstje kunnen schrijven ( met een knipog naar -Jo- )
Waarom PM je Jo niet?
- Aandrijfassen zullen aangepast aangezien de megane 2 een andere spoorbreedte zal hebben.
- ECU moet erbij en evt. de tellerunit als deze aan de ecu gekoppeld zou zijn.
- Kabelboom overzetten met zekeringkast of pas maken aan de motor.
Als de versnellingsbak van een 2.0 16v uit een megane 1 aan de motor past en het uit zou houden met het koppel wat de motor levert zou je de voorkant ook kunnen ombouwen met 16v fusee's ed.
Het zal absoluut niet goedkoop zijn om de motor goed lopend erin te krijgen maar, dan heb je wel heel leuk speelgoed :q
Megane II? Een blok met 265 pk komt toch uit een Megane III?
Welk type motorblok moet ik nog ff kijken.
zal een deze dagen wel ff paar fotos posten. kan je het zien.
F4K (staat erop) Renault RDP (staat aan de kant v.d. olie filter)
Verder, turbo en inlaat en uitlaat is aanwezig.
F4K bestaat niet (http://en.wikipedia.org/wiki/Renault_F-Type_engine). Dat zal wel een F4R zijn... Specifiek een F4Rt:
Citeer
F4Rt 2.0 L (1,998 cc or 122 cu in), B x S: 82.7 by 93.0 millimetres (3.26 in × 3.66 in).
- 2002– Renault Espace, Renault Vel Satis, Renault Avantime, Renault Megane III TCe 180,[2] Renault Laguna II+III, Renault Scenic - Twin-scroll turbo by Mitsubishi with 165-180 hp (with overboost 190 hp on TCe 180) [3]
- 2007– Renault Laguna GT, Renault Megane Sport - Turbocharged Trophy version delivering up to 265 hp
F4Rt dus.
F4 kon ik lezen, ik dacht K dat er achter stond, maar goed.
Zal fotos vande week ff uploaden.
wiki maakt je op dit gebied niks wijzer. De rs motoren zijn zowieso allemaal F4R maar het grote verschil zit hem in de 3 achterliggende cijfers.
bv, een clio rs ph1 heeft een F4R-736. Megane rs (225) F4R-776 enz enz.
Dat knipogen hoef je zeker niet te doen, ivm geloofwaardigheid ben ik ervan overtuigd dat ik er tijd noch moeite in steek.
@Mark, een JC5 bak hierachter hangen is een maat voor niks. Het koppel van zo een turboblok trekt het diff zo uit elkaar, zelfs versterkt lukt het niet.
Een 225 en 250 bak krijg je tussen de chassisbalken, geen probleem. Nadeel is dat het schakelmechanisme met kabels is en deze van lengte moeten aangepast worden. Niks onoverkomelijk, gewoon een leuke uitdaging. Ik krijg zelfs een NDO bak in men clio (230 bak met sper, R26)
Blok komt idd uit 2007.
Maar, als het een 225 pk blok is, heb je daarvoor een andere bak nodig ipv. een 265 pk bak ?
Waar is je compressor project gebleven?heeft pa hem weer verstopt? :)
hele motorblokken zijn niet zo makkelijk te verbergen.
mijn euro begint hier weet te vallen...
jij bent nu een verhaal aan het ophangen van een motor die Marcel gebruikt heeft om alles op te meten. Dat blok ligt helemaal uit elkaar en moet volledig opgebouwd worden met nieuwe lagers, oliepomp, waterpomp, timing en de hele rimram. De TD03 van dat ding ligt bij mij in de loods. Het betreft een 774 van het eerste type, 225 ph1.
Ik ga hier echt niet meer op reageren...ppfff
Dat je überhaupt nog reageerde... :P
Hee, jo, hoe weet jij dat?
@ chris, heheh, haha.... hehe.. :P
tjah, hoe zou ik dat nu weten ? Mssn omdat ik contact heb met Marcel en dat blok mij al diverse keren aangeboden werd en ik nu toevallig bezig ben met een poulie voor Marcel zijn dry sump ???
Eerlijkheid duurd het langst, stop met verhalen op te hangen. Ik wist gelijk waar je het over had.
Gaat dit nog lang door..? Dan pak ik er ff popcorn & een pilsje bij :prut:
Ja, hij verkoopt zn blok (in delen of compleet) voor n prikkie :P
Al is het wederopbouw erg duur en langdradig.... want je mist idd heel wat dinger...
Misschien moet je hier (http://www.monsterenergy.com/nl/) wat minder van drinken, Frank... ;)
Krijg je allemaal gekke ideeën van :maf:
Xanquezer (Frank) graag weer normaal ontopic :thx:
@Dante... denk,dat die waarschuwing al te laat is.
Citaat van: -Jo- op 21 april 2013, 20:51:32
@Mark, een JC5 bak hierachter hangen is een maat voor niks. Het koppel van zo een turboblok trekt het diff zo uit elkaar, zelfs versterkt lukt het niet.
Dan zit je dus toch vast aan de bak die erbij hoort of een ander type die het koppel wel aankan. Waarschijnlijk dus ook aangepaste aandrijfassen of de draagarmen pas maken en daarbij een flinke ingreep aan de voorschermen of cup voorschermen om de wielen nog onder de wagen te kunnen houden ? Als ik het geld en de ruimte had voor zo een projectjes dan zou ik er in ieder geval geen 2x over hoeven nadenken !
@ Frank, ik zou graag in 4 weken foto's willen zien dat het blok in jou auto hangt en daarbij wil ik dat op de foto jou kenteken op staat, jou gezicht en de (verborgen) Charger.
Als je dat waar kan maken dan weten we allemaal dat je weer de waarheid spreekt, en nee geen photoshop! ( we hebben genoeg photoshop kenners hier op dit forum )
Succes!
Ipv bier en popcorn heb ik liever alleen een wijntje Dante _o_
Soms kan vertrouwen op de techniek ook verkeerd uitpakken merkte ik zaterdagavond.
We reden weg uit Delft en we waren net onderweg toen ik tegen m'n vriendin zei: toch wel raar, dat Renault niet de radio en het aircogedeelte verlicht heeft.
Een paar seconden later viel het kwartje :D
Ik heb een automatische verlichtingsschakelaar in m'n auto zitten, zodat in tunnels en zo automatisch het licht aan gaat. Ook in het donker.
Deze stond dus niet meer zoals ik aangenomen had op automatisch. 8)7
Citaat van: Renegade (Mark) op 22 april 2013, 00:04:17
Dan zit je dus toch vast aan de bak die erbij hoort of een ander type die het koppel wel aankan. Waarschijnlijk dus ook aangepaste aandrijfassen of de draagarmen pas maken en daarbij een flinke ingreep aan de voorschermen of cup voorschermen om de wielen nog onder de wagen te kunnen houden ? Als ik het geld en de ruimte had voor zo een projectjes dan zou ik er in ieder geval geen 2x over hoeven nadenken !
Je kan zoals altijd de makkelijke en moeilijke weg kiezen. Wil je extreem gaan dan pas je alles aan van draagarmen tot ophanging. Hou daarbij ook rekening dat de koets, meerbepaald de veerpootkokers, ook moet aangepast worden. De 225 werkt immers met het revolutinaire systeem dat Revoknuckle noemt. De oudere types zitten nog met het McPherson systeem.
In principe is de meest voor de hand liggende oplossing om het subframe en complete ophangingssysteem te behouden en enkel de aandrijfassen op maat te maken. Een 225 blok en bak past probleemloos in een megane I qua ruimte. Het past zelfs in een clio I. De vraag blijft of het verantwoord is om gelijkaardige ombouw te doen, het grote hekelpunt zit hem namelijk in de electronica. Zowel de 225 als de 250 werken met de electronische vingerafdruk, dwz, elke motor heeft zijn eigen managment en is niet onderling uitwisselbaar.
Hoe je het ook draait of keert, ik blijf erbij dat je beter een F7P of F7R ombouwt om het financieel aantrekkelijk te houden. Ik ben ook overtuigd dat de funfactor een pak hoger ligt met een geblazen F7 dan met een stock F4Rt. Om een voorbeeld erbij te halen, de F4R heeft na een mapping ongeveer 220 wielpk's. Een simpele lage druk conversie F7P heeft 200 wielpk's, zonder verder enige aanpassing te moeten doorvoeren. Motorsteunen, sub, bak, aandrijfassen enz enz blijven allemaal behouden.
Dus Mark,als je een 16v hebt,ben je voorlopig wel zoet. :) trust me ;)
Moet zeggen dat ik op het dooie gemak aan het kijken ben wat men
kan doen met zo'n blok,wat het kost ect.. voordeel is dat m'n
remmerij al is aangepast,samen met de ophanging.
Voorlopig genieten van de 16v,wennen aan het vermogen,na 14 jaar
wagens te hebben gehad die gelijk aan of minder hadden dan 90pk
is dit toch even een ander verhaal,maar ook dat went.
Ben benieuwt wat hij nu op de bank doet kwa waardes nu de kat en middendemper weg zijn.
Koop liever gelijk een RS, zie ze al staan voor E8000,- (met ook een nwe motor/turbo).
Lijkt me verstandiger voor je geld,huwelijk,tegenslag.
Krijg je alles juist op de weg, dan mag hij nog naar het RDW voor een individuele typegoedkeuring.
Nog los van de verzekeringtechnische vraag.
De wagen wordt er ook weinig meer van waard.
Nee, dit is smeken om een bodemloze put als particulier.
Het is alleen jammer dat je er nog steeds veel aan belasting en verzekering betaald, als dat een stuk lager was had ik er waarschijnlijk ook 1.
Citaat van: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 22 april 2013, 12:27:57
Het is alleen jammer dat je er nog steeds veel aan belasting en verzekering betaald, als dat een stuk lager was had ik er waarschijnlijk ook 1.
Hoezo veel verzekering?
Bij allsecur 25 euro per maand! En wegenbelasting 54 euro per maand, dus ben je voor 80 euro/maand klaar.
Toch 5 tientjes goedkoper als een diesel :)
Citaat van: megcab2000 (Willem) op 22 april 2013, 12:14:37
Koop liever gelijk een RS, zie ze al staan voor E8000,- (met ook een nwe motor/turbo).
Lijkt me verstandiger voor je geld,huwelijk,tegenslag.
Krijg je alles juist op de weg, dan mag hij nog naar het RDW voor een individuele typegoedkeuring.
Nog los van de verzekeringtechnische vraag.
De wagen wordt er ook weinig meer van waard.
Nee, dit is smeken om een bodemloze put als particulier.
true true...tot je dat std vermogen ook weer beu bent en ook begint te verbouwen. IC, turbo upgrade, koppeling, decat, uitlaat, remap...
Misschien had ik ook voor een RS kunnen sparen,maar ik ben weg van het model van de Megane Coupe phase 1
dus de 16v is een "dream come true" hoe gek het ook klinkt.
Wat een verhalen weer :D de fantasieën gaan weer heerlijk breed :D Vanmiddag heb ik samen met me collega kraslootjes gekocht, ik moest er nog 1 hebben en dan had ik de 250.000,- dan gaan de fantasietjes wel even spelen, en ik zei tegen me collega als ik het nu win ga ik donderdag na de Renault of VW dealer om een nieuwe auto te kopen :P
Op mn werk hebben we zo'n collectieve groep bij de staatslotterij,iedereen legt in en als men wint
word het over de spelers verdeeld,mocht ik ooit geluk hebben,ja dan gaan ik eerst shoppen bij de
renault dealer.
Een twingo RS voor Saskia
een Megane RS voor chrisje :)
bij ophalen rij ik eerst door naar Tuninghouse voor de nodige aanpassingen,en daarna rij ik
door naar Goes voor een afstelling van de ECU
Ik denk dat iedereen hier wel eens over fantaseerd.
Maar sorry mensen ik ging echt niet meer bij de Renault dealer langs.
Nee, als ik dan toch genoeg heb gewonnen, dan ging ik ook niet meer langs de Renault dealer :neen:
Tenzij ze samen met een Nissan dealer onder 1 dak zitten, want een GT-R ga ik wel halen dan... o-)
:D
Nee een GT-R werd 'm ook niet. Voor de weekenden kwam er toch een Lambo of r8.
Een FF voor mij, een Touran voor de vrouw & een full optional Multivan voor de vakantie. Minimaal... ;)
Daarnaast zou ik de Polo's beter dan fabrieksnieuw maken... :D
Tsja, ook niet gek, maar sinds hij er is, ben ik al gek op een Nissan GT-R..
Echt een toonbeeld van vernuft en techniek verpakt in een aggresieve jas..
Voor mij komt er dan een golf 6 R nadeel van alles sport auto's ze zuipen wel je bankrekening leeg :P. En waarom een lambo of een R8 Dennis ? je hoeft toch niet te laten zien dat je geld hebt :P
Ja, een Golf 6 R is natuurlijk een typisch voorbeeld van zuinig rijden wat dat betreft... :D
De megane RS zou betaalbaarder zijn bij een leuk bedrag.
win ik miljoenen,ja dan is de keuze niet moeilijk,dan staat er een
nissan silvia S15 en een R35 voor de deur.
Lekkerrrr _o_
Stefan, ik benoem de nadeel na de Golf R he :P als ik zoveel geld zou winnen, zou ik eerst een investeren in een huis voor mijzelf en voor me ouders misschien nog wel voor me broertje en me zusje. daarna pas een auto denk ik :P
tsja.. er zijn inderdaad nog meer interessante investeringen die je kan doen met een flink som geld.
Ik zou een flinke verbouwing aan mijn huis en tuin laten uitvoeren, zorgen dat ik wat minder maandelijkse lasten heb, mijn ouders er warmer bij laten zitten en dat soort dingen. Y
Maar een auto staat ook wel op het programma hoor... --
Maargoed, allemaal dromen he.. l-
Een paar onderbroeken, een paar sokken...
de rest koop ik wel in verweggistan waar alle dagen de zon schijnt en de taxen om mee te lachen zijn.
Citaat van: -Jo- op 22 april 2013, 10:28:45
Je kan zoals altijd de makkelijke en moeilijke weg kiezen. Wil je extreem gaan dan pas je alles aan van draagarmen tot ophanging. Hou daarbij ook rekening dat de koets, meerbepaald de veerpootkokers, ook moet aangepast worden. De 225 werkt immers met het revolutinaire systeem dat Revoknuckle noemt. De oudere types zitten nog met het McPherson systeem.
In principe is de meest voor de hand liggende oplossing om het subframe en complete ophangingssysteem te behouden en enkel de aandrijfassen op maat te maken. Een 225 blok en bak past probleemloos in een megane I qua ruimte. Het past zelfs in een clio I. De vraag blijft of het verantwoord is om gelijkaardige ombouw te doen, het grote hekelpunt zit hem namelijk in de electronica. Zowel de 225 als de 250 werken met de electronische vingerafdruk, dwz, elke motor heeft zijn eigen managment en is niet onderling uitwisselbaar.
Hoe je het ook draait of keert, ik blijf erbij dat je beter een F7P of F7R ombouwt om het financieel aantrekkelijk te houden. Ik ben ook overtuigd dat de funfactor een pak hoger ligt met een geblazen F7 dan met een stock F4Rt. Om een voorbeeld erbij te halen, de F4R heeft na een mapping ongeveer 220 wielpk's. Een simpele lage druk conversie F7P heeft 200 wielpk's, zonder verder enige aanpassing te moeten doorvoeren. Motorsteunen, sub, bak, aandrijfassen enz enz blijven allemaal behouden.
Even eens gegoogled op revoknuckle, het is best een interessant systeem moet ik zeggen !-! weer wat leuke dingen bijgeleerd.
Citaat van: Christian de Vriend op 23 april 2013, 10:25:54
De megane RS zou betaalbaarder zijn bij een leuk bedrag.
win ik miljoenen,ja dan is de keuze niet moeilijk,dan staat er een
nissan silvia S15 en een R35 voor de deur.
S15 :love: van mij mogen ze de r35 dan houden
even voor de mede forum gebruikers :)
Dit is een Nissan silvia S15
(http://fastestlaps.com/photos/Nissan_Silvia_S15_Spec_R_Aero_492986a25c185.jpg)
Over Nissan gesproken, ik vind de Nissan 230 sx echt vette auto, zeker met fender flares brede wielen en laag op de grond!
je hebt er nix-an ! :D
soieso zou ik dolgraag een Renault Alpine GTA (turbo) erbij willen
hebben,en liefst de gene waarin ik met mn lief getrouwd zijn.
Jullie zijn lekker aan het dromen! Misschien met de club maandelijks een straat staatsloten kopen?
Ik zou persoonlijk gaan voor de allerdikste Laguna coupé. Niet schreeuwerig of overdreven snel, maar wel heel mooi.
En ik .....ik zou mn droom verwezenlijken en naar frankrijk vertrekken om daar een leuke boerderij te kopen ohh en een nieuwe fiets !-!
@ Tedo, die Laguna is idd heel mooi en zou ook hoog op mijn verlanglijstje staan!
Weet iemand wat de elektrodeafstand moet zijn van bougies voor mijn 1.6 16v? Het verschilt nogal van 0.7 tot 0.9 en zelf 1mm.
Wilde voor de NGK bougies gaan. De ene bougie is alleen 5 euro per stuk en de andere 20 euro per stuk. Geen idee wat het verschil in beide is staat er ook niet bij...
met een miljoen.... ik zou naar mijn baas toe lopen en een dikke drol op het bureau neertellen, om vervolgens te vragen hoeveel deze toko kosten moest haha
@Rogier, dat hoef ik natuurlijk niet te laten zien. Maar mijn eigen ogen willen ook wat. :q
Maar uiteraard zijn er nog wel andere investeringen en schenkingen die ik zou doen. 1 van die dingen zou een potje geld zijn waar alle kinderen (eigen en die van onze broer en zussen) goed van kunnen doorleren.
Word allemaal maar weer wakker,iedereen heeft kennelijk net als wij het winnende staatslot gekocht :D
Maar ff wat anders na bijna 3,5 jaar rijden met de Meg kom ik er net achter dat je dus ook je olie peil via je dashboard kan zien????? Dacht me dagteller ff op 0 te drukken terwijl ie dus nog olie peil correct aangaf, en dan laat ie dus je oliepeil zien. Geinig en weer wat geleerd :D
Ach ja een mens moet wat te dromen hebben. Anders word het ook zo saai he.
Zo zie je maar Michiel, het is nooit te laat om bij te leren. 8)7
Ik zou dan een Renault 5 gt turbo kopen, en een oude kever.
En die 2 vervolgens flink verbouwen. 8)7
Ik vind het altijd leuk om bij een andere auto na een week of wat (als ik uitgespeeld ben) het boekje eens helemaal door te lezen.
Daar kwam ik dit tegen inderdaad. Bij de meg1 wordt het altijd weergegeven bij het starten.
BTW, Hoe was je peil? Volledig op peil?
Dus je bent na 3,5 jaar dromen ook wakker geworden michiel :D
Citaat van: Heatzone (Mark) op 23 april 2013, 16:46:37
Weet iemand wat de elektrodeafstand moet zijn van bougies voor mijn 1.6 16v? Het verschilt nogal van 0.7 tot 0.9 en zelf 1mm.
Wilde voor de NGK bougies gaan. De ene bougie is alleen 5 euro per stuk en de andere 20 euro per stuk. Geen idee wat het verschil in beide is staat er ook niet bij...
0.7/0.8 is normaal. Gewoon std bougies nemen op een std wagen.
Dankje Jo! Zal even nieuwe bestellen.
Dominique, Ik kan me niet herinneren ooit een foto van jouw auto te hebben gezien... Ben nieuwsgierig hoe hij eruit ziet. (hint :q)
Citaat van: Heatzone (Mark) op 23 april 2013, 23:11:01
Dankje Jo! Zal even nieuwe bestellen.
no prob.
Het verschil in prijs zit hem in het type materiaal dat in de kop verwerkt zit. (iridium, titanium,platinum)
Even geduld tot as zaterdag... Y
Ik heb vandaag op het werk van die spatlappen op een nieuwe megane moeten monteren.
Ik kan je vertellen het ziet er niet uit. :puke: En de voorste spatlappen zijn ook nog pokke werk, want je moet dan de positie waar je de schroeven gaat plaatsen op de milimeter nauwkeurig markeren. 8)7
en heb je ze al eens moeten monteren op een megane 2 grandtour??
Ik wil ook graag van die kapjes aan de zij
**Ik voel een nummertje in mezelf opkomen**
Ik wil ook zo'n broek met van die zakken aan de zij
Eenmaal in je kop is er niet meer uit, alsjeblieft :D
Ik heb ze ook op allebei mijn Megane II's. Erg goed zelf te doen! Omdat ze zwart zijn, net als de auto's, vind ik het mooi staan (en het scheelt een hoop troep qua opspattend water/modder).
Zien er zo uit:
(http://images.esellerpro.com/2759/I/181/6/7711223824.jpg.jpg)
hmmm, heb je fototje om te showen? weer iets voor op mijn lijstje ;)
Hier kan je zien zitten onder mijn sedan:
(http://img845.imageshack.us/img845/2397/imageblu.jpg)
Foto van Matthew (als ik het goed heb)
Hihi... Mijn Break staat er ook nog net op... :D
ziet er zeker netjes uit, vooral als je de wagen iets laat zakken denk ik.
Mijn wagen gaat nog 3 cm zakken volgende week, dus dan zal het nog beter uitkomen :9~
Thanks!
Zakken gaat het niet worden bij mij (een van de weinige dingen die ik thuis niet "verkocht" krijg).
Anders had ik die veren van Wouter wel overgenomen ;)
welke veren ? Klinkt als muziek .... :p
Haha,
Of er is een veer of 2 gebroken en dan zo'n set veel voordeliger dan 2 nieuwe.
Je moet het gewoon goed brengen Tedo.
:ws:
Was jouw break verlaagd, Dante? o-)
Tsja, aangezien de vrouw het meest in de sedan rijdt en de grand tour de verre uitjes en vakanties met belading voor zijn rekening neemt, is verlagen geen optie (hooguit lichtjes met verlagingsveren). Ik denk dat ik het nog eerder voor elkaar krijg in een van beide een RS blok te laten plaatsen. We hebben wel eens een veer gebroken gehad, maar toen was een nieuwe echt goedkoper dan een complete verlagingsset. Met twee misschien wel, maar dat is nog niet aan de orde geweest.
Ik doelde eerder op het "goed brengen"...... ;)
Zo heb ik m'n Angel Eyes erdoorheen gekregen... Met het oog op Xenon monteren voor de veiligheid.
Verlaging kreeg ik er ook niet door, ook met 1 kapotte achterdemper niet, want 2x 50,- voor nieuwe dempers was nog altijd goedkoper & sneller te krijgen dan een complete verlagingsset...
@Dante: ah, gelukkig iemand met hetzelfde euvel ;)
Ik snap best dat het niet voor iedereen altijd even praktisch is.
En dan moet je het ook niet doen.
Maar ik kan dan wel alles doen aan de auto wat ik wil, is toch mijn ding/hobby heeft ze dan verder weinig over te vertellen.(behalve of ze de verandering mooi vind ja of nee haha)
Exact: en gelukkig doet niet iedereen hetzelfde met zijn/haar auto. Anders zagen ze er allemaal gelijk uit. Is ook niks, toch?
Haha, je kan ook creatief zijn Tedo! Als ze niet weet hoe duur nieuwe zijn dan kan je met creatief zijn met getalletjes misschien wel goedkeuring voor nieuwe veren krijgen. :p
Citaat van: Tedo op 25 april 2013, 00:27:40
Exact: en gelukkig doet niet iedereen hetzelfde met zijn/haar auto. Anders zagen ze er allemaal gelijk uit. Is ook niks, toch?
haha. over een aantal jaar is "100% standaard" de nieuwe tuning :D
@Mark: creatief ben ik zeker hoor! Zo is er in de loop der tijd al een hoop veranderd/vernieuwd, en zit er al jaren een piggybag in de sedan in de hoop de optrekdip ermee uit te halen. Wat helaas niet lukte. Verder merk ik er ook niet heel veel van (of we zijn er al aan gewend).
Maar als ik verlagen écht een must had gevonden, dan had het al plaatsgevonden. Zo is het dan ook wel weer. Airride met iPhone bediening lijkt me wel wat. Maar ja: die prijs 8)7 --
Citaat van: Lennart op 25 april 2013, 00:36:33
haha. over een aantal jaar is "100% standaard" de nieuwe tuning :D
Zeker met het oog op de nieuwe Europese oldtimernormen :maf::
Citeer- Het is ten minste 30 jaar geleden geproduceerd.
- Vervangen onderdelen vertegenwoordigen de historische onderdelen van het voertuig.
- De technische kenmerken van de voornaamste onderdelen van het voertuig - zoals, remmen, motor, stuurinrichting en ophanging - zijn ongewijzigd.
- Het uiterlijk van het voertuig is ongewijzigd.
je moet altijd zeggen dat je er een voordeel aan hebt, ik zeg elke keer tegen me vriendin dat de nieuwe upgrade voor onze veiligheid is :D dan vindt ze het geen zonde van me geld haha
Ik krijg er geen rolkooi doorheen bij Janneke 8)7
Zo jammer.
Ook al is het en veiliger en is de laadruimte groter :D
Als ik zou willen kreeg ik een boel voor elkaar. Claudia houd gelukkig ook van auto's. ;)
Toch met een kleine op komst en Claudia werkloos thuis zit de rem flink op de geldkraan als het verfraaingen aan de auto aan gaat.
Mijn vrouw houdt ook van auto's hoor. Maar sommige dingen hoeven van haar echt niet. Verlagen is er daar een van. En met kids in de auto (waarvan er nu een soms al wagenziek wordt) is het ook niet praktisch. Had ik tijd een geld voor een auto voor de lol erbij, dan zou ik het zeker doen.
Uhm, ja daar heb je wel een punt. De cabrio mocht zakken. De V50 niet. o-)
Dat probleem heb ik hier nu ook. Welke van de 2 ga ik in juli verlagen... 8)7
De Sedan is de familiebak met koffer, maar daar zijn er minder van aangepakt in Pololand...
Mijn cabrio is zodanig gezakt, dat mijn vriendin voortaan in de polo naar meetings wilt 8)7
:D
Saskia heeft mij belooft,dat als de Rolkooi in de 16v gaat,ze niet meer in de megane stap,en aangezien ik niet echt lekker rij in de pug op lange afstanden
wacht ik tot er een vervanger komt,daarna kan de 16v verbouwt worden tot kart.
Ondanks dat de KW er weer onder zit,vind ze het nog acceptabel om er in te rijden :)
Zelf rijden of meerijden...? :nana: ;)
Saskia was voorheen makkelijk om te zeggen "ik blijf wel thuis" maar sinds ze de groeps sfeer van de rmc geproeft heeft,wilt ze vaker de rit te maken :)
Ik was het klets maar raak topic al kwijt 8)7 is dus een sticky geworden 8)7
Citaat van: Dante op 25 april 2013, 21:05:58
Dat probleem heb ik hier nu ook. Welke van de 2 ga ik in juli verlagen... 8)7
De Sedan is de familiebak met koffer, maar daar zijn er minder van aangepakt in Pololand...
Sedan ! Altijd al mijn favoriete polo geweest, als ik ooit eentje zou kopen word het een sedan _o_ Het enige nadeel is dat het zo goed als onmogelijk is om voor een redelijke prijs een schroefset te krijgen door de pitman arm die als stuurinrichting gebruikt wordt.
Ik zag vanavond een Volvo of Audi en die had ledverlichting als verlichting.
Op zich niks mis mee, maar die ledverlichting bleek tevens de richtingaanwijzer te zijn.
Uiteraard veranderde de kleur van wit naar oranje, maar tussen het knipperen door brandde er dus GEEN lamp.
Nu vraag ik me af: op het moment dat het oranje licht uitgaat (voor 1 seconde, dat dan weer wel), dan rij je toch eigenlijk met maar
1 brandende koplamp rond en dat is toch niet toegestaan ?
Ik vind het vreemd dat zoiets wordt toegestaan door de Wegenverkeerswet.
leuk als je alarmlichten aanstaan 8)7
silent disco :D
Volgens mij is dit alleen icm dagrijverlichting, en niet met dimlicht, deze zal wel altijd blijven branden.
Het klopt dat door de dagrijverlichting de knipperlichten niet goed te zien zijn en daarom gaat deze uit zodra het knipperlicht brandt.
Die DRL van Audi dimmen tegenwoordig. Bij de wat oudere modellen bleven ze even fel als het knipperlicht aanstond. Haast niet te zien :neen:
Kijk, zo leer je nog eens wat, dankjewel. !-!
Citaat van: Christian de Vriend op 25 april 2013, 21:21:18
Saskia was voorheen makkelijk om te zeggen "ik blijf wel thuis" maar sinds ze de groeps sfeer van de rmc geproeft heeft,wilt ze vaker de rit te maken :)
Zie je vrouwen verranderen wel :)
dat geldt voor beide partijen Roy :)
Hoezo :? vertel "je maakt me nieuwschierig" :lmao:
Wat ik vandaag tegenkwam op de dijk Enkhuizen/Lelystad...... erg apart ding om te zien, echt mooi kan ik deze uitvoering niet vinden, de "normale" saloon vind ik een stukkie mooier
(http://img.photobucket.com/albums/v76/rkill/Lagonda_station_450_zpsa9a8d533.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/rkill/media/Lagonda_station_450_zpsa9a8d533.jpg.html)
dit is dus niet degene die ik zag, ik reed en geen camera bij de hand ;)
over gespotte wagens gesproken :)
van ochtend kwam ik bij de wasbox een ford sierra RS cosworth tegen
in geheel orginele staat.. prachtig om te zien.
Dat is een zeldzame nog.
Vanmiddag bij Jos en Herma wezen BBq'en.
Erik Bruinsma ook nog even langs gekomen.
@Christian. toevallig dat ik er vanmiddag ook 1 in ommen zag rijden.
Wel hele mooie wagens zo Sierra Cosworth !-!
@Christian: de Sierra was dé droomauto van mijn jeugd: eerst de XR4i, daarna de Cosworth.
Bij mij in de straat stond zo'n redelijk onherkenbare sedan uitvoering: een wolf in schaapskleren. _o_
dan zou ik toch voor de XR4x4 gaan..... net nog even een stukkie zeldzamer :q
even een compleet nutteloos bericht, maar stiekem toch een mijlpaal...
:yay: Mijn 100'ste bericht hier op het forum !!! :yay:
Dat is zo aangepast hoor....... ;)
:D
yup... Y :D
Het was inderdaad maar van korte duur.. :D
Ach.. op naar de volgende mijlpaal.. 250!
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 28 april 2013, 20:30:01
Wat ik vandaag tegenkwam op de dijk Enkhuizen/Lelystad...... erg apart ding om te zien, echt mooi kan ik deze uitvoering niet vinden, de "normale" saloon vind ik een stukkie mooier
(http://img.photobucket.com/albums/v76/rkill/Lagonda_station_450_zpsa9a8d533.jpg) (http://smg.photobucket.com/user/rkill/media/Lagonda_station_450_zpsa9a8d533.jpg.html)
dit is dus niet degene die ik zag, ik reed en geen camera bij de hand ;)
Wat is dit voor auto dan?
Hoezo, daar ben je toch ook al Lennart...?? o-)
:D
haha,, _o_ hulde!!
Deze website is net de ING,,, Rare bij / afschrijvingen :-)
jup..
Alleen hier is het ook weer heel snel gecorrigeerd :q
Topper,, wil wel op eigen kracht de 250 halen ;)
@ Perplex: Aston Martin Lagonda shooting brake
Ken ik niet, waarvoor dank!
[EDIT]Geen berichten direct boven je quoten svp :police: :thx:
Citaat van: Christian de Vriend op 28 april 2013, 21:41:47
over gespotte wagens gesproken :)
van ochtend kwam ik bij de wasbox een ford sierra RS cosworth tegen
in geheel orginele staat.. prachtig om te zien.
Ik en Robin kennen iemand met een cosworth, alleen deze is iets gekietelet :P deze heeft op het moment 400, en als hij er klaar mee is dan heeft ie weer 614 pk.
Iemand die ik kan had vroeger een 2.0 gt, maar wel met getunede cosworth en rwd.
Zag er standaard uit, maar was echt snel.
Heeft het blok los verkocht, bracht meer op dan de hele auto ;D
kan al snel, want de meeste zijn meer roest dan solide plaatstaal
Na 2 weken stil staan, is nu eindelijk me remleiding gemaakt. Vriend van mij heeft achter beide leidingen vervangen (hij is automonteur) net even een testrit gemaakt, en de auto remt weer perfect.
Mooi dat het weer goed voor elkaar is. !-!
Maarruh het is al weer tijd voor een nieuwe mégane van de maand. Y
Echt waar..? o-)
@ Rogier Goed nieuws dat de megane weer remt,ga je nu voor je benzinedruk regelaar?
ben inderdaad blij dat de auto weer remt, en chris me auto gaat volgende week eerst na de spuiter om de achterpanelen overnieuw te laten spuiten, daarna komt de verjaardags cadeau van me vriendin nog. het wordt een toekomstplan :P
Nieuw deel Y !-!