ik heb een vraag aan de echte techneuten hier op dit forum _o_
Ik heb sinds een maand of twee een probleem met injectie controleren op de megane dci van 2007.
Dit is niet de hele dag, als de motor koud is gaat het goed en loopt de auto prima, ik zet hem ff weer uit, en jawel.. storing van de motor met de melding controleer injectie en het oranje lampje brand weer.en hij loopt zeer slecht met slechte trekkracht.
de computer gaf de volgende storingscodes aan:
p0830 koppelings-schakelaar signaalvergelijking foutief.
p0235 lagedruksensor signaal foutief
soms is het zo als de storing er is, dat ik ff rijd, en de storing zo weer weg is, maar het kan ook gewoon 60 km doorgaan.
ik heb al een afspraak voor as donderdag gemaakt, maar de garage moet natuurlijk ook zoeken, en om de kosten natuurlijk in de handen te houden, is mijn vraag aan jullie.
wat zou de eerste oorzaak kunnen wezen van deze storing.
ik wacht met spanning naar jullie eigen ervaring af.
grtzzzzzz >:D
lijkt mij "slecht" een kwestie van sensor en schakelaar vervangen, dit na lezen van meldingen.
Maar of die schakelaar een duur geintje is zou ik niet durfen zeggen...
Niet dat je nu veel wijzer bent met mijn technische beantwoording 8)7
he hoi bedankt voor je reactie.
nadeel is wel.. welke sensor/schakelaar :9~ er zijn er vele van: garage kost snel een paar tientjes per uur :?
de garage gaat dit nu allemaal nakijken... en ze zullen er eerst mee moeten rijden als ze wat willen vinden.
want nogmaals:als ie koud is, is er niks aan de hand.. totdat ik de auto uitgezet heb, en dan zeg maar binnen een half uur weer de wagen weer start, dan is de storing er al..
en anders kan ik wel uren rijden voordat de storing er is ;)
misschien een van de andere techneuten hier op de site die er ervaring mee hebben???
morgen avond moet ie weg gebracht worden.
in elk geval bedankt Dominique voor je reactie _o_
Lijkt mij dat de dealer toch aan de melding wel zou moeten zien welke sensor er stuk is?
Graag gedaan Paul!
Maar meer kan ik er helaas ook niet van maken.. Theoretisch gezien zouden ze het zo moeten vinden met een pc, maar in de praktijk zie je toch dat ze lang niet alles kunnen vinden van de "gekke" storingen
P0235 betreft de turbovuldruksensor