Ik ben opzoek naar een openlucht filter, liefst van Green of K&n.
Nu heb ik informeert bij Tunning House, daar kost een losse filter (Green) €142,50.
En voor extra buizen zodat deze wat meer aan de voorkant komt is €244,12.
Wat zeggen jullie hiervan? want denk als je hem standaard bestelt + montage set standaard. uiteindelijk zelf ook kan verlegen door tussen stukje bijvoorbeeld? want €100,- lijkt mij wel erg veel voor zoiets.
Hoe hebben jullie dit gedaan? En zelf bestelt? want krijg voor een 1.4 alleen maar filters..en geen openlucht filter.
Wil je zo'n filter voor het geluid of voor 25 extra kilowatt?
Ik zou je originele filter lekker laten zitten. Als je meer vermogen wil dan had je een 1.6 of een 2.0 moeten kopen ;-)
Voor het geluid en dat extra vermogen. Ook al zal dat vermogen bij niet te merken zijn haha. Maar heb dan liever wel gelijk een goed luchtfilter en niet zo'n 30 euro dingentje
Citaat van: Felix op 14 februari 2013, 17:14:24
Wil je zo'n filter voor het geluid of voor 25 extra kilowatt?
Ik zou je originele filter lekker laten zitten. Als je meer vermogen wil dan had je een 1.6 of een 2.0 moeten kopen ;-)
Dat is een beetje kolder Felix,dat men een 1,6 heeft,betekend niet meteen dat het maar nutteloos is,maar dit soort gemauw heb ik
8 jaar me niks van aangetrokken toen ik een 1,6e had.
Als je een goedkoop systeem neemt,doe dan niks,want als je een filter in het motor compartiment monteerd,verlies je meer dan dat je krijgt
Dus ja,als je het GOED wilt doen,zal je moeten investeren,tevens zit je er mee dat de ph2 motoren wat rottiger zijn om een filter te monteren
let wel,het is niet onmogelijk,maar moeilijker.
Mijn advies is,als je het zelf gaat doen,dan met slang en buis naar de koplamp gaan,ik had op mn 1,6e daar nog een 90grd bocht op gemonteerd
zodat het filter echt achter de koplamp zat,en dus beschermd was tegen warme lucht van de motor.
(http://i774.photobucket.com/albums/yy22/chris-mc/My%20Megane%20Coupe/P1010361.jpg)
Ja zoiets wil ik ook inderdaad, dan zou je eerst een set moeten kopen, om het begin te hebben, dus in mij geval de scherpe bocht gelijk vanuit de motor. en dan verder laatste stukje verlengen.
Alleen bij mij is het probleem, mijn accu is naast de motor geplaatst, dus niet links onder het raam, dus dat het ''onmogelijk'' is om het zelf goed te kunnen doen.
Dan beter besteden dat het goed zit, dan zelf kloten.
*En voor vermogen boeit mij ook niet zo heel veel, het is leuk mee genomen, maar als ik hard wil gaan koop ik wel een 2.0 of gt ofzo. dus meer voor het geluid.
Mijn luchtfilter is ook op, dus ik dacht meteen maar een nieuwe kopen!
Heb besloten om zelf voor een pipercross inlegfilter te gaan, stoffen slang is ook niet best, dus die wil ik vervangen door een silicone slang. Voor het geluid en of het nou meer geeft of niet ook niet, zon filter is makkelijk schoon te maken en wellicht loopt de motor er iets soepeler door! Zo hou ik ook het originele aanzuig stuk bij de koelvin
Geluid is inderdaad ook leuk,maar als je hem te dicht bij de motor monteert,gaat het ten kosten van de motor vermogen,en de motor zelf op ten duur.
Ik heb het destijds fout gedaan
Klik op mijn onderschrift.
Bijna onderaan staat er een foto.
Verkeerd is een groot woord,die buis had een stuk(je) verlengt moeten worden,dan was het perfect.
Mark ik heb nog 2 stukken Samco liggen, nagelnieuw, rvs pijp er tussen kan je best wat leuks mee doen...
We kunnen ff samen kijken, kan ik ze miss van jou overnemen :)
Dat bedoel ik ;)
Citaat van: Oetje (Raoul) op 14 februari 2013, 17:29:58
Voor het geluid en dat extra vermogen. Ook al zal dat vermogen bij niet te merken zijn haha. Maar heb dan liever wel gelijk een goed luchtfilter en niet zo'n 30 euro dingentje
Zelf heb ik er een filter op zitten van rond de 30 euro en daar mankeert niks aan. Doet wat hij moet doen, dus in mijn optiek vraag ik mij af waarom je erg dure zou kopen. Het verschil in prestaties is vrijwel niet te merken. Zolang je de aansluitingen (met buizen) goed hebt en je de plaats in het motorruim maar goed opzoekt...
Omdat sommige daarover zegt dat er dan toch nog vuil in de motor kan komen.
Dus denk neem wat bekendere merk, dar heb ik dan toch wat meer vertrouwen in, maar dat kan ik fout hebbben hoor. Want jij heb nog geen problemen gehad met die van jouw?
@ Michiel, haha eerst maar eens mijn auto maken, daarna gaan we voor het luchtfilter :D
Hmm, tuurlijk duur hoeft niet altijd beter te zijn, toch ben ik erg voorzichtig met van dat soort goedkope filters, als het namelijk niet goed filtert dan zuigt hij fijne stof naar binnen wat niet goed is voor je blok :O
Citaat van: Oetje (Raoul) op 15 februari 2013, 11:14:12
Omdat sommige daarover zegt dat er dan toch nog vuil in de motor kan komen.
Dus denk neem wat bekendere merk, dar heb ik dan toch wat meer vertrouwen in, maar dat kan ik fout hebbben hoor. Want jij heb nog geen problemen gehad met die van jouw?
Ik redeneer zo: als zo'n filter niet fatsoenlijk zijn werk zou doen, dan zou een auto
speciaalzaak deze niet opnemen in zijn assortiment ;) Wil niet zeggen dat er geen kwaliteitsverschil aanwezig is, maar ik denk dat je dat niet zo merkt. De werking van een luchtfilter hangt samen met meerdere dingen. Zoals ik zei met de aansluiting, materiaal van de buizen, de plaats in het motorruim...eventueel zelfs de uitlaat. (Dit is wat mij meerdere keren verteld is).
Met die van mij heb ik tot noch toe geen enkel probleem gehad. Voor deze heb ik een tijdje een K&N filter gehad (overgenomen van een vriend) en ik merk persoonlijk geen verschil met deze ;)
In mijn optiek klinkt het ook logisch dat wanneer je het filter pal voor de roosters in de motorkap plaatst, er meer 'vervuiling' op het filter terechtkomt dan wanneer het filter op een meer 'afgeschermde' plek gemonteerd is, waar niet direct / rechtstreeks vervuiling en stofdeeltjes komen. Op zo'n plek hoeft er IETS minder gefilterd te worden en volstaat een goedkoper filter.
Bovendien...als je bedenkt wat voor goedkoop en simpel filter er standaard vanuit de fabriek in zit, dan ben je met een relatief goedkoop filter nog altijd beter af ;)
Let er btw wel ff op als je zelf iets in elkaar gaat flanzen dat het wel allemaal degelijk is! Ik heb het een keer bij een 206 gezien, alles met Samco bachten mooie RVS custom made pijpen, maar het eind op een beugel gemonteerd met boutje en moer, op zich helemaal netjes, enkel kwam het moertje dus los en werd het inlaat traject ingezogen.... Gevolg dus 1 klep afgebroken, zuiger en cilinder wand zo beschadigd dat een compleet nieuw blok goedkoper was....
Het filter zat bij mn 1,6 achter de koplamp,en ter bescherming zat er een rioolbuis omheen
van 25cm doorsnee,aangezien je dat ding toch niet zag,boeide me dat niet,maar zo had het
filter geen last van vuil,en dan toch gescheiden van de motor,en toegang tot koude lucht
(wat belangrijk is voor de motor,en zn vermogen) ik heb nooit risico genomen,en nam altijd
k&n of green,echter green vind ik prijs/kwaliteit gunstiger.
En iemand ervaring met dit: http://www.tuning-gids.nl/green_storm_luchtfilter.htm?
Zou dat wat zijn en krijg je nog steeds hetzelfde geluid als bij een openlucht filter?..waar het toch omdraait uiteindelijk.
Dat zijn wel de filters die fijn te monteren zijn in de meg 2 ph2.
filterhuis zit daar tegen het brandschot aan achter de accu, deze kan dat komen te vervallen wat resulteerd in ruimte.
Ook is de frisse lucht aanvoer onder de koplampen gemonteerd, loopt een beetje gek maar wel altijd koude lucht.
Ik heb nog een compleet luchtfilter tekoop.
(http://www.mijnalbum.nl/Foto-PAWZPQQT.jpg)
En hoe is het geluid hierbij ?
green twister is de meuk van green,even wel gezegt dat green opzich goed is,maar die twister
hebben we een paar keer gemonteerd gezien op de dynomeeting,en elke keer
mochten we hem er af trekken omdat het een restrictie was voor de motor.
Ik heb eens gevragen aan tuninghouse wat hij heeft aangeboden,en het is het zelfde systeem
wat ik en erwin hebben.
Ok, ik zal eens rondneuzen voor luchtfilters. Voor vermogen hoeft het ook niet(wel mooi meegenomen), gewoon lekker geluidje als je gas geeft.
Alleen de volgende probleem is dat ik met mijn accu zit, als ik de luchtfilter naar een koelere plekje wil leiden, in dit geval achter de koplamp.
(http://imageshack.us/scaled/thumb/199/20130301120305.jpg) (http://imageshack.us/photo/my-images/199/20130301120305.jpg/)
En kan iemand mij trouwens vertellen wat dat zwarte box is? waar de luchtslang heenloopt.
Het luchtfilter? :huh:
je kan ook met ITB`ers rijden :P
Dat dachten wij ook eerst, maar toen we hem eruit hebben gehaald bleek het niet de luchtfilter te.zijn, gewoon een zwarte doos. En als je hem loshaaalt krijg je een ovale opening
Wat is een ITB ? Haha :?
Erwin (shiftgear) heeft dit probleem opgelost door de accu naar de kofferbak te verplaatsen
maar denk niet dat je dit doet,dus zou ipv die zwarte bak een bmc (achtige) filter gemonteerd
kunnen worden,en dan een slang naar een koele plaats.
De zwarte ding gaat resonantie tegen. Ik heb deze nl op ook in mijn Clio zitten. Zonder dat ding klinkt het net als een openluchtfilter. Achter het ovale gedeelte zit als het goed is je luchtfilter.
Als ik de uitleg van Benjamin zo lees, ben je dus het beste af met die zwarte box weghalen en die vervangen door een buis, veranderen je prestaties niet van en je hebt toch het geluid wat je zoekt Y . Nu weet ik zo ff niet hoeveel ruimte er zit onder je paravaan anders is dat ook een mooi plek voor een lucht filter, moet je enkel wel ff door je schutbord heen.
Jep bij de fase 2 16v motoren kun je heel goedkoop een openlucht filter geluid maken.
Dat zwarte voorste deel weg en voila.
Ik heb dat destijds bij mijn clio2 ook gedaan, echter had ik wel een stukje flexibele buis bij de Brezan gehaald.
Deze buis heb ik gelegd hoe de originele zwarte buis met dempingbox liep, en dan recht voor de opening gelegd van het luchtfilterhuis.
Zo krijg je toch nog koude lucht aangevoerd.
Dus Matthew, ik kan die zwarte doos gewoon verwijderen en dan een slang van begin tot aan de luchtfilter leiden? Maar je heb deze niet aangesloten daarop, of hoe zit dat?
Dat vraag ik me dus ook af. Als je die box weg haalt houd je een flink ovaal gat over, daar achter zit het filter. Hoe heb je dat dan gemonteerd van ovaal naar rond?
Laat die vraag nou al eens eerder (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=15297.msg280803#msg280803) gesteld zijn... Handig zo'n zoekfunctie (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?action=search2;params=eJwtjksOgzAMRK9SddPNLGLIj9OgEFxBlZIqpFSVOHxNheTF-MmemTBuYYk87rdd7dd9KIeyBp7gPAgtnIH1MASvYKAVGjgH18HBwqMDKRBByzTQLbSGkfsOVsESqAG1IA2SZwstbhpOPMRZwYmWJCvR65Q_fczPV-LKUuJA7-HBsfZ5Sd-T5FJFFU78732ifpyL4JHXeBAOJU6y3-dUuVzyFkL6AfmkRVM.) !-! ;)
Een stuk rubberen slang die ovaal geknepen is dus.
Ik had die slang niet strak aangesloten op het luchtfilter huis, gewoon ervoor gelegd.
Citaat van: matthew op 3 maart 2013, 11:41:59
Jep bij de fase 2 16v motoren kun je heel goedkoop een openlucht filter geluid maken.
Dat zwarte voorste deel weg en voila.
Ik heb dat destijds bij mijn clio2 ook gedaan, echter had ik wel een stukje flexibele buis bij de Brezan gehaald.
Deze buis heb ik gelegd hoe de originele zwarte buis met dempingbox liep, en dan recht voor de opening gelegd van het luchtfilterhuis.
Zo krijg je toch nog koude lucht aangevoerd.
Bedoel je dit? want dan gaat ik dat ook even doen, k&n setjes zijn met wat te duur :q
(http://i33.tinypic.com/2dl2m0w.jpg)
Ja, die box ja.
Gewoon weg halen, andere slang er naartoe en klaar? Zal wel top zijn :)
Jep die slang plus box weg halen en dan bij brezan stuk flexibele slang halen voor een tientje en erneer leggen klaar.
Goedkoop een openluchtfilter.