IK heb mijn accu vervangen van mijn auto. Daarna starten, dat lukte maar viel uit door startonderbreker. Daarna weer starten, helemaal niks als ik de sleutel omdraai. Geen startmotor en niks. Alle lampjes in het dashboard branden en als ik de sleutel omdraai blijft alles branden, behalve de tellerstand die wegvalt en terugkomt als ik de sleutel weer terugdraai.
Wat zou dit kunnen zijn?
Ik geloof dat je je sleutel(s) moet inleren.
Citaat van: Karakan op 27 januari 2013, 19:57:45
Ik geloof dat je je sleutel(s) moet inleren.
EN hoe werkt dat?
Helaas heb ik er twee verschillende sleutels bij gekregen. 1 voor een code en de ander om te starten. Maar hoe of wat is me een raadsel...
De startmotor zou het gewoon moeten doen lijkt mij?
Heb je je zekeringen al eens nagekeken?
Citaat van: Dirk Kuipers op 28 januari 2013, 09:11:20
De startmotor zou het gewoon moeten doen lijkt mij?
Heb je je zekeringen al eens nagekeken?
En waar kan ik de betreffende zekeringen vinden dan?
Heb deze auto nog niet zo lang en ben nog niet helemaal thuis waar ik wat kan vinden. Tot dusver vind ik alleen maar problemen haha..
Links onder bij het stuur, maar onder de motorkap heb je ook nog wel wat zekeringen zitten. Even zoeken hier op het forum, is volgens mij wel eerder langs gekomen.
als je pech hebt moet je hem nieuw in laten lezen
Check ook ff je massa kabel, die kan ook verrot zijn.. (en aansluitingen)
Zoals Dirk al aanhaalde: als er iets met de sleutels zou zijn dan zou de startmotor nog steeds rond moeten gaan. De startonderbreker schakelt de inspuiting uit.
Wat regelmatig voorkomt is dat er een breuk zit in de kabel naar de startmotor. Als je even de dikke kabel op de startmotor doorverbind met de dunne draad, moet de startmotor gaan draaien.
Meet of er spanning komt op die dunne draad terwijl iemand de sleutel omdraait. Als daar geen spanning op komt dan moet je die kabel na gaan lopen en eventueel vervangen.
Citaat van: RobScénic op 29 januari 2013, 05:36:01
Zoals Dirk al aanhaalde: als er iets met de sleutels zou zijn dan zou de startmotor nog steeds rond moeten gaan. De startonderbreker schakelt de inspuiting uit.
Wat regelmatig voorkomt is dat er een breuk zit in de kabel naar de startmotor. Als je even de dikke kabel op de startmotor doorverbind met de dunne draad, moet de startmotor gaan draaien.
Meet of er spanning komt op die dunne draad terwijl iemand de sleutel omdraait. Als daar geen spanning op komt dan moet je die kabel na gaan lopen en eventueel vervangen.
Ja oke, maar het vreemde is dan, in mijn ogen, dat hij het wel deed na het vervangen van de accu, alleen door de startonderbreker viel hij weer uit. Toen heb ik de startonderbreker uitgeschakeld en meteen weer proberen te starten. En toen deed hij niks meer. Ik hoor een heel klein tikje als ik de sleutel omdraai.
Tik op je startmotor geven, misschien is ie erg vervuild, of loopt tegen zijn eind..... (of is de accu misschien niet opgeladen??)
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 29 januari 2013, 18:37:21
Tik op je startmotor geven, misschien is ie erg vervuild, of loopt tegen zijn eind..... (of is de accu misschien niet opgeladen??)
Tik op de startmotor was het eerste wat ik heb gedaan zonder resultaat. En accu is goed, alle dashboardlampjes doen het en blijven branden..
Meten is weten....
Dan zou (aan)duwen ook weten zijn in dit geval.....
Nee. Want dan weet je nog niet of het probleem in de startmotor zit, of in het contactslot of in het startcircuit.