Dit is een vraag voor een vriendin van me, heeft een megane uit 07.
Verklikker van de koelvloeistof werkte niet waardoor ze niet doorhad dat er geen koelvloeistof meer in het vaatje zat.
Nu zegt de garage dat de motor helemaal vernieuwd moet worden, maar ik heb het idee dat de garage gewoon geen zin heeft om een stel onderdelen te vervangen. Weet iemand wat er vervangen zou moeten worden?
Helaas kan ik je niet helpen.
Wat ik wel heb kunnen doen voor je is hem bij Megane2 zetten aan gezien het hier gaat om bouwjaar 2007 !-!
Wat is er precies gebeurd,wat doet de motor nu? werkt die nog? gaat hij rond? slaat hij aan?
als je meer verteld kunnen we ook beter bepalen wat er aan de hand is.
Excuses Rohald, ben ondertussen zo gewend alles in 'mijn eigen' vakje te zetten..
De motor loopt nog wel, maar raakt snel oververhit. Is nieuwe koelvloeistof ingegaan en daarmee kan die motor nu zo'n 10 minuten lopen waarna hij oververhit raakt.
Dan is het vermoedelijk de koppakking die vervangen moet worden,eigenlijk iets wat een garage niet zo moeilijk over zou moeten doen.
het is tenslotte (hoe rot het klinkt) werk voor de mannen.
Ik denk dat matthew beter kan schatten wat de kosten zijn als je zoiets laat doen.
Klinkt als een lekke koppakking.
Als dat het is zal je samen met het vervangen van de distributieriem en cilinderkop vlakken ongeveer uitkomen op € 1000,-.
Zou de motor niet meer laten lopen totdat hij gerepareerd is.
Eerst goed diagnose laten stellen.... Zo 1, 2, 3 kan je geen diagnose stellen. Waar gaat het koelwater heen? Is het alleen een waterpomp? Een ander lek? Heeft de garage co2 gemeten in de koelvloeistof? Misschien zelfs een lektest gedaan? Water bij de olie? Draait hij echt mooi rond, zonder gekke geluiden?
Feit is wel dat je er zo niet mee moet rijden!
Laat eerst het koelsysteem onder druk zetten zodat je zeker weet dat er geen lek is bij de slangen, waterpomp, thermostaat of radiator.
Dat was exact wat ik ook wilde voorstellen, de koelvloeistof moet ergens heen, kan in de verbrandingskamers uitkomen, maar lekken doet hij sowieso, kan prima een slang zijn die gescheurd is! Dus het volgende, wanneer hij is bijgevuld lekt hij dan ook na verloop van tijd of wellicht meteen?? Indien dit niet het geval is, lekt hij wel als de auto wordt gestart en de vloeistof is bijgevuld?
Zo ja, Waar komt het vandaan?
Misschien een domme vraag, maar heeft ze van de zomer toevallig met water het reservoir bijgevuld? Dat er wellicht iets kapot gevroren is?
Het kan zelfs een klein plastic ringetje zijn, zoals pas bij mijn auto.