Ik ben me aan het ori?nteren op een open luchtfilter. Nu zie ik vooral veel K&N en Green. Wat mij opvalt is dat Green een stuk goedkoper is dan K&N.
Zit hier kwalitatief dan ook zoveel verschil in of maakt dat weinig uit????
Ik heb op mijn vorige wagen een GreenAir gebruikt en met deze was ik bijzonder tevreden.Hoeveel is het prijsverschil ?
Prijsverschil is ongeveer 70 a 80 euro dat K&N duurder is.
Ik heb ook een green, uitermate tevreden over.
Ook een Green, super vet aanzuig geluid. :D (op 2.0 16v, weet eigenlijk niet of dat nog uit maakt.) Waar ik hem kocht zijden ze dat ie net zo goed was als K&N!
Ik heb een Green Twister op mijn 2.0 16V, erg tevreden hiermee. :D
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)
Citaat van: Ryk3rs op 23 mei 2005, 19:07:18
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)
http://www.stroevemotorsport.nl/index.htm
Kijk hier eens.
En dan ook nog eens 10% korting vanwege het 10-jarig bestaan vrijdag 27 mei.
Groeten,
Rik
Bij Stroeve hadden ze een K&N openluchtfilter + buis + montage voor 120 euries vertelde de eigenaar mij een paar maanden geleden. Ik denk dat ik dat binnenkort ga doen! Misschien is dit ook wat voor jou?
Greetz,
Peter
Citaat van: RikRace op 23 mei 2005, 19:50:27
Citaat van: Ryk3rs op 23 mei 2005, 19:07:18
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)
http://www.stroevemotorsport.nl/index.htm
Kijk hier eens.
En dan ook nog eens 10% korting vanwege het 10-jarig bestaan vrijdag 27 mei.
Groeten,
Rik
beetje ver weg (is nog 120 km) misschien weet iemand iets dichter in de buurt? BVD.
Ik zit te denken om een Green Twister te kopen. Heb een zaakje in Belgi? gevonden die ze levert voor niet teveel zeg maar, alleen ff afwachten of die op de M?gane past.
Ze hebben er eentje met een aansluitdiameter van 75 mm, is bij de M?gane hetzelfde??????
Heb zojuist een Twister besteld van Green, ben benieuwd naar de prestaties.
't is te hopen voor jou dat je geen 16e hebt want dan kun je het vergeten met een "green twister" want dat past niet, en ik spreek uit ervaring :-[
eentje van JR past prima :D
past niet alles past., die twister is 65 mm en mijn diameter van inlaatspruitstuk is 60 mm dus maak ik toch ff een verloop van 60 naar 65 mm. Zo moeilijk is da toch allemaal niet
Citaat van: Remco_B op 11 juni 2005, 16:36:37
past niet alles past., die twister is 65 mm en mijn diameter van inlaatspruitstuk is 60 mm dus maak ik toch ff een verloop van 60 naar 65 mm. Zo moeilijk is da toch allemaal niet
wel als het watertankje in de weg zit :-[
Citaat van: Ryk3rs op 24 mei 2005, 16:20:42
Citaat van: RikRace op 23 mei 2005, 19:50:27
Citaat van: Ryk3rs op 23 mei 2005, 19:07:18
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)
http://www.stroevemotorsport.nl/index.htm
Kijk hier eens.
En dan ook nog eens 10% korting vanwege het 10-jarig bestaan vrijdag 27 mei.
Groeten,
Rik
beetje ver weg (is nog 120 km) misschien weet iemand iets dichter in de buurt? BVD.
Kan je wel 120 km lang op de terugweg genieten van je filter! Zal je wel wat benzine kosten maar dan heb je ook wel lol!
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?
Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?
Citaat van: Maikie18 op 2 juli 2005, 20:51:47
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?
Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?
geluid: zal zeker anders worden!
vermogen: zal iets omhoog gaan (verwacht geen wonderen) doordat je motorblok meer en koelere lucht binnenkrijgt zal de verbranding beter zijn (zoals je weet heb je voor verbranding zuurstof nodig)
verbruik: geen idee,. zal naar mijn idee niet veranderen (maar omdat het geluid mooier wordt zal je meer met je pedaaltje gaan spelen waardoor verbruik wel stijgt :))
Citaat van: Maikie18 op 2 juli 2005, 20:51:47
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?
Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?
Wat ik merk is dat het geluid alleen veranderd. Qua vermogen lijkt het met erg warm weer zelfs minder te worden... Het verbruik blijft volgens mij hetzelfde.
precies....
met een openluchtfilter zal je HOOOGUIT 1 tot mischien 2 pk meer krijgen.....
is het dus warm weer krijgt ie dus meer warme lucht binnen en zal je vermogen dus verminderen!!!!!! :D
Daarom gaat ie er waarschijnlijk ook weer uit of ik monteer het filter op een andere plek maar dat moet ik nog even bekijken.
beste is gewoon een orginele filterbak met een inleg filter van bv.k&n
mzzl bas
Ik heb een green luchtfilter besteld bij stroeve,
kan ik deze wanneer ik hem binnen hem meteen monteren? Of heb ik nog andere onderdelen nodig?
Ik las namelijk iets over een buis
Je kan em gelijk monteren maar het filter komt op zo'n plek dat een extra buis voor wat "koele" lucht niet verkeerd is. Morgen ga ik ff creatief aan de gang met mijn Green filter om deze ongeveer op de plek te krijgen van het oude filterhuis. Of ik probeer die buis van K&N met bevestigingsbeugel te bestellen. En als dat nog weinig oplevert dan gaat ie eruit en komt het originele huis er weer in...
Citaat van: Maikie18 op 5 juli 2005, 19:11:22
Ik heb een green luchtfilter besteld bij stroeve,
kan ik deze wanneer ik hem binnen hem meteen monteren? Of heb ik nog andere onderdelen nodig?
Ik las namelijk iets over een buis
Deze had je voor 85 euro gekocht?
Voor 20 meer had je een k&n met alu buis, of je bestelt alsnog een slang / buis als het filter niet op een goede plek zit volgens jou.
Citaat van: Ryk3rs op 23 mei 2005, 19:07:18
waar kun je green filters kopen (omg achterhoek/arnhem?)
zaken waar ze dat soort spul verkopen is allemaal k&n, en is me te duur :)
Kijk eens bij www.dutchpowertrading.nl die zitten in didam.
Vandaag niks opgeschoten. Niks past goed en ik moet van alles bestellen. Ook ruik ik steeds vaker een brandlucht sinds ik een open filtertje heb. De koppakking is wel vervangen misschien ruik ik dat. Ik denk dat gewoon het originele filterhuis er weer in gaat. Wel jammer van het geluid maar af en toe is m'n auto echt niet vooruit te branden.
http://www.rpower.be heb ik mijn Green Twister ook besteld en afgehaald, stukje goedkoper dan in NL.
Citaat van: Martijn B op 3 juli 2005, 14:25:53
Citaat van: Maikie18 op 2 juli 2005, 20:51:47
Wat merk je ervan als je een andere luchtfilter hebt?
Ander geluid?
Meer vermogen?
Verbruik?
Wat ik merk is dat het geluid alleen veranderd. Qua vermogen lijkt het met erg warm weer zelfs minder te worden... Het verbruik blijft volgens mij hetzelfde.
Als je een alu buis ofzo van je voorbumper naar je fliter maakt heb je geen vermogensverslies met warm weer. de originele filter is altijd warmer omdat de bak opwarmt
Je kan het ook goed voelen aan de alu buis hoe warm deze wordt. Waar het originele filterhuis zit is de buis een stuk koeler dan waar mijn Green filter op dit moment zit. De buis ernaar toe zal wel iets helpen maar het filter blijft toch veel warme lucht aanzuigen. Wanneer het echt warm is buiten dan komt daar ook nog eens de warme lucht vanuit de alu buis bij. Ook schroeit de buis tegen de andere slangen waar die langs komt want er zitten al allemaal afdrukken van de buis op. Ik ga als het ff meezit vandaag ff kijken hoe het met het originele filterhuis rijdt.
Ik heb vandaag het originele filterhuis gemonteerd. Misschien ligt het aan mij maar ik moet zeggen dat dat eigenlijk beter rijdt. Wel jammer dat het roffeltje nu weg is maar hij rijdt weer als vanouds ;D Het scheelt ook dat de Sebring z'n werk steeds beter gaat doen dus dat compenseert de boel een beetje. Ook ben ik nu niet meer zo geneigt om het gaspedaal elke keer een eind in te trappen.
Ik heb hem erop zitten hoor jongens 8)
Kon niet wachten om hem te monteren, toen ik hoorde dat hij bezorgd was heb ik maar een uur eerder vrij genomen :)
Meteen erop gezet en natuurlijk gaan rijden, ik moet zeggen dat ik het geluid op zich wel mee vind vallen.
Na 3000 toeren begin je hem te horen en dan is het wel redelijk.
Ik heb er trouwens 119 euro voor betaald
Maar klopt het dat je die alu buis gewoon in de buurt van het filter houd, ik heb hem nu ongeveer in het midden zitten van de filter en dan zo een 3 cm er vandaan is dat goed?
Groetjes,
Maikel
kwam erachter dat ik een k&n inleg filter heb.....
maar wat nu het verschil is met een gewone geen idee....
want deze zat er al in toen ik de auto gister kocht :)
Zo zat het filter met de alu buis bij mij:
(http://tinypic.com/6zx5b8.jpg)
De alu buis zat op zo'n 10cm afstand. Ik kreeg juist onderin de toeren een "roffel" met optrekken die ik nu met het originel filterhuis niet meer hoor. Bij hoge toeren werd het geluid gewoon versterkt. Ik denk dat de Sebring ook wel meehielp aan dat geluid.
welke kan ik nou t beste nemen voor mn megane coupe 1.6e uit 1996
Bij stroeve staat er wel een die ik zou willen voor 85 euro maar heb je dan alles zodat je t gelijk kan monteren
Er staat wel 1.6i bij maakt dat nog verschil ik heb 1.6e ???
en wat betekend Mc:K7M
Als je een kit koopt dan is deze gelijk te monteren want er zit alles in wat je er voor nodig hebt. Je hebt alleen wat gereedschap nodig om de slangklemmen e.d. aan te draaien.
Nu de vraag Green of K&N...
Op de grootte van het filter na en de kleur ervan weinig verschil alleen die van K&N komt voor zover ik weet op de plek van het originele filterhuis (met een handige ophangbeugel) en die van Green meer achterin de motorruimte (zie foto) Ook is K&N een stukkie duurder.
K7M staat voor het type motor, namelijk de 1.6e 8v. En of er nu een i of een e staat maakt dacht ik niks uit.
Zo de Green Twister is ook ingebouwd. Zuigt als de tering da ding? :D ;D
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/Pimp3_004.jpg)
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/Pimp3_005.jpg)
Ziet er goed uit die twister, je kan ook nog een buis vanaf de twister richting de bumper leggen zie ik. Komt er nog veel geluid van af? En merk je nog wat tijdens het rijden qua vermogenswinst?
Buis richting bumper is niet echt nodig, er komt meer dan genoeg koele lucht binnen. Het geluid is zeker wel toegenomen, zeker in het hoger toerental maar da's voornamelijk het aanzuiggeluid wat je dan hoort. Ik heb ook de middendemper weggehaald dat scheelt ook iets in het geluid, al dempt een Sebring einddemper wel weer veel. Ik vind het geluid wel mooi zo.
Vermogenswinst haal je niet echt wel merk je dat de motor in alle versnellingen gewoon zonder happering vol door kan trekken. Dus je gaat als een speer weg bij het stoplicht ;D :D
Voor ? 115 heb je gewoon een prima sportluchtfilter in je karretje liggen.
als je er een aanxuigbuis op maakt heb je een ram air kit.
Die Green Twister kan die op een 1.6i en is die ook bij stroeve te koop of ergens anders te bestellen
ik ben echt gruuuuwelijk aan het twijfelen wat ik doe ik heb namelijk mog geen sport demper eronder gewoon sierstukje erop wat klinkt dan t mooist Green of K&N ??? ??? ???
heb sinds 2 dagen een K&N eronder, klinkt erg lekker bij hoge toeren :D
ook dit in combi met een 1.6
Citaat van: ppveenstra op 20 juli 2005, 20:40:11
heb sinds 2 dagen een K&N eronder, klinkt erg lekker bij hoge toeren :D
ook dit in combi met een 1.6
maar jij hebt er wel een sportdemper onder liggen ofniet??????
Ik heb sinds een paar weken een sebring einddemper dus die maakt niet veel lawaai. Toen er een openluchtfilter op kwam was er ineens wel veel meer geluid. Het kan dus goed zonder einddemper denk ik.
Wat nu het mooiste klinkt? Je hoort bij allebei de merken het aanzuiggeluid veel beter dus of dat uitmaakt ???
Ik heb alleen met Green ervaring met een openluchtfilter en die maakt genoeg lawaai ;D Ondanks dat ik nu een vervangingsfilter heb gekocht van K&N krijg ik toch de neiging om ook zo'n twister aan te schaffen. Alleen is deze hier aanzienlijk duurder!
Voor de 2.0 bestaat er een speed-air kit met zo'n op maat gemaakte buis vanaf het blok naar het filter van Green die past toch ook wel op een 1.6? Het geluid is wel tof met een open luchtfilter maar hij moet wel op een goede koele plek zitten.
Mijn auto is een 1.6e, ik heb een Sebring einddemper. De middendemper is weggehaald maar dat maakt niet zo heel veel uit, Sebring dempt namelijk veel. Het geluid dat je vooral hoort is het aanzuiggeluid van de Twister. Bij hoge toeren 3500+ zeg maar hoor je hem echt goed. Het is ook hoe warmer de einddemper wordt hoe meer brom er komt.
Ik heb de Twister besteld bij http://www.rpower.be in NL verkopen ze ook of Stroeve hem heeft weet ik zo niet maar ze kunnen hem vast wel leveren.
Ik heb er in Belgi? ? 115 voor betaald in NL zag ik veel prijzen van ? 135. Aangezien ik vlakbij Belgi? woon was het voor mij een kleine moeite.
Let wel op want de kleinste Twister is 65 mm doorsnedeterwijl je aanzuigbuis vanaf je spruitstuk 60 mm doorsnede is.
Green of K&N maakt niks uit alleen de prijs, Green is goedkoper :D
Citaat van: ronaldm op 20 juli 2005, 20:45:06
Citaat van: ppveenstra op 20 juli 2005, 20:40:11
heb sinds 2 dagen een K&N eronder, klinkt erg lekker bij hoge toeren :D
ook dit in combi met een 1.6
maar jij hebt er wel een sportdemper onder liggen ofniet??????
nog liet helaas, zal niet lang meer duren ;D
Citaat van: Remco_B op 21 juli 2005, 13:00:30
Mijn auto is een 1.6e, ik heb een Sebring einddemper. De middendemper is weggehaald maar dat maakt niet zo heel veel uit, Sebring dempt namelijk veel. Het geluid dat je vooral hoort is het aanzuiggeluid van de Twister. Bij hoge toeren 3500+ zeg maar hoor je hem echt goed. Het is ook hoe warmer de einddemper wordt hoe meer brom er komt.
Ik heb de Twister besteld bij http://www.rpower.be in NL verkopen ze ook of Stroeve hem heeft weet ik zo niet maar ze kunnen hem vast wel leveren.
Ik heb er in Belgi? ? 115 voor betaald in NL zag ik veel prijzen van ? 135. Aangezien ik vlakbij Belgi? woon was het voor mij een kleine moeite.
Let wel op want de kleinste Twister is 65 mm doorsnedeterwijl je aanzuigbuis vanaf je spruitstuk 60 mm doorsnede is.
Green of K&N maakt niks uit alleen de prijs, Green is goedkoper :D
en hoe heb jij dat veloop stuk gemaakt van 60mm naar 65 mm???
ik zit net te kijke op rpower.be maar ik zie alleen maar een twister filter voor 138 euro
e moet ze ff mailen voor de prijs van een 65 mm Twister. De prijs die ze geven is ex BTW maar incl. kwam die op 115 eu.
Ik heb een flex. slang genomen met daarin een stukje uitlaatpijp. Dit goed aangedraaid met slangklemmen en klaar.
betaalde 100 voor kn inclusief montage, 79 voor het filter los ;D
Ja oke maar dan heb je geen Twister, da's toch net iets anders. Er zit een schoepenrad waardoor de lucht gaat wervelen, hierdoor is de verbranding nog betert...:-)
Ik ben eruit
het word een green twister ik ga m bestellen bij tuninghouse uit Middelburg
ze hebbenn dar ook een werkplaats dus gelijk erin laten zetten :D
:D
goed bezig
k ben benieuw hoe ie t gaat doen (geluid, prestaties)
Heeft iemand een foto van hoe hij/zij zijn powerfilter heeft bevestigd op een phase 2???
Omdat ik n auto toch nog neit heb ben ik nog steeds rond aan t kijekn naar filters
Ik denk dat ik de Green Twister niet neem maar de Green Speed Air er zit een high flow buis bij dat ie gelijk op een goeie plek zit met koude lucht (geen gekloot met flex slangen)
Ik heb mn beslissing genomen , als ik mn auto heb bestel ik m gelijk ;D
bij tuninghouse ga ik m halen :D
Niemand een foto van hoe hij/zij het open luchtfilter heeft bevestigd op een Phase 2???
Citaat van: sjender op 22 mei 2005, 11:12:24
Ik heb een Green Twister op mijn 2.0 16V, erg tevreden hiermee. :D
wat maakt dat voor een verschil (een twister)?
Een stuk aggressiever geluid en hij pakt het gas net ff iets lekkerder...
In combinatie met denso iridium bougies helemaal top!!!
Citaat van: sjender op 12 augustus 2005, 19:28:38
Een stuk aggressiever geluid en hij pakt het gas net ff iets lekkerder...
In combinatie met denso iridium bougies helemaal top!!!
dus is het wel de moeite waard? ;)
Op m'n 19 (RT 1.8i) had ik gewoon een simpel AutoStyle imitatie dingetje toen het originele luchtfilterhuis kapot ging (was een leuk geluid maar eventueel stof had in de motor kunnen komen omdat het hele huis loshing :P)
maar ik was dus klaar voor iets van 34 euro ofzo, open luchtfiltertje + wavin riool buisje en ik merkte het zeker wel tijdens het rijden 8)
moet er wel bij zeggen dat bij die motor de luchtfilterslang ovaal was dus die kon je makkelijk om de wavin buis vastzetten.
sinds kort rij ik dus M?gane, met een 1.6e in het vooronder, en een origineel luchtfilterhuis nog.
het geluid mis ik wel een beetje, al is dit luchtfilterhuisje wel sportiever ingesteld dan die van de 1.8i in de 19 die ik had. (geluid van M?gane luchtfilterhuis is wat mooier en het rijdt wat sportiever ook)
de motorruimte van de M?gane is gelijk aan de motorruimte van m'n phase 2 19 (alle dingetjes zoals koelvloeistofexpansievaatje op dezelfde plek zeg maar) alleen hebben ze bij mijn M?gane al een verbindings buis tussen de bumper en het luchtfilterhuis gemaakt, dus ik moet ff kijken hoe ik dit binnenkort ga doen, omdat bij de 19 er meer ruimte was voor het open luchtfilter maar daar verder van de bumper afzat.
m'n komende open luchtfilter wordt denk ik ook gewoon weer een imitatie, hartstikke leuk dat K&N maar ze laten je dik betalen voor de naam (ok kwaliteit is wel beter maar ik hoef dan weer niet zo zeer een complete kit als ik het ook kan redden met een stukkie wavin riool buis (ik werk bij de wavin toevallig ;) )
overigens behandelde ik het filter gewoon met K&N spul :D
en dat bij het stoplichtsprinten het originele luchtfilterhuis even op gang moet komen was me soms al opgevallen (ik was lange tijd een open luchtfilter gewend ;D)
heeft er iemand toevallig ervaring met open luchtfilters van Pipercross
bij Biesheuvel.nl zijn die te koop voor 109 euro
Er staat bij voor renault megane 1.6i 8v 1.6i is toch t zelfde als 1.6e
ja is hetzelfde (1.6i bedoelen ze 1.6 injectiemotor mee)
de e komt van Renault, Energy (je kunt er zuiniger mee rijden)
iemand ervaring met filters van Pipercross ???
Ik heb een klein vraagje en drop hem maar even in dit topic (nutteloos om een nieuw topic aan te maken).
zoals jullie hebben kunnen zien in DGB hebben ze er bij mij ook een open luchtfilter ingezet. nu zit alleen nog steeds mijn normale luchtfilter ertussen,.. dit is waarschijnlijk gedaan vanwege het feit dat de normale luchtfilter vastzit met een ovale aansluiting en de open luchtfilter een ronde aansluiting heeft.
ik zit nu te twijfelen wat ik moet doen,.. is de ronde aansluiting d.m.v. een soort overbrenging aan te sluiten op mijn blok of moet er gewoon een nieuwe luchtfilter voor komen? is het anders mogelijk om de gehele inhoud van mijn originele luchtfilter eruit te trekken zodat ik toch een soort van open luchtfilter heb?
Wat zouden jullie hebben gedaan? ik zit zelfs te twijfelen om het luchtfilter weer origineel te maken maar dan heb ik een nieuwe aanzuigbuis nodig!
beetje een moeilijk verhaaltje geworden maar ik hoopd at iemand hem nog begrijpt!
er zijn verloop ringen verkrijgbaar van ovaal na rond...
en ten 2de ik zou je lekker een inlegfilter erin leggen das beter dan een openluchtfilter :D
@ bas 1984
Hoe kom je er bij dat een inleg filter beter is als een open lucht filter???
Zag in eerdere post van jou het argument dat je met een openluchtfilter bij warm weer vermogensverlies zou hebben??? De lucht die je via het orgineel filter naar binnen zuigt is altijd even warm al dan niet warmer als met een openlucht filter (geplaatst op een plek waar je gekoelde rijwind ontvangt). Bovendien heb je daarbij ook nog is meer lucht met een open luchtfilter dus daarom ook "altijd" meer vermogen!
Altijd, staat hierin tussen haakjes, omdat het nog wel is wil gebeuren dat je vermogensverlies hebt met een open luchtfilter. Dit is omdat er in koelere lucht meer zuurstof zit, en dan wordt er ook nog is meer lucht aangezogen, dus heb je voor een goede verbranding ook meer brandstof nodig. Soms kan het zijn dat je injectiesysteem dit niet aan kan waardoor er dus een slechte verbranding ontstaat enz enz.. de rest begrijp je wel.
Ook stelde je eerder in dit topic de vraag wat het verschil was tussen een k&n inlegfilter en een standaard inlegfilter. Nooit de demostand van k&n gezien, die met lucht een pingpong balletje omhoog blaast? Hier kan je dan een standaard filter inschuiven of die van k&n en dan zal je dus zien dat het balletje bij k&n veel hoger komt. Ofterwijl, deze laten dus ook meer lucht door terwijl ze dezelfde (ze zeggen zelfs betere) filterende werking heeft.
Ik heb zelf ook nog een vraag aan de mensen hier. Ik rij zelf met een 2.0L 8v met G3. Er wordt geadviseerd hier nooit een openlucht filter (of vervangend inlegfilter die meer lucht door laat) te monteren. Dit is omdat je bij een gas-systeem te maken hebt met een verdamper die het gas moet verdampen voor deze het inlaatkanaal in komt, en de verdamper het niet aan zou kunnen om de hoeveelheid gas te verdampen die bij een grotere luchthoeveelheid benodigd is. Zijn er desondanks toch mensen die wel een openlucht filter op zn G3 heeft? Wat zijn je ervaringen hier mee? Weet iemand of er een mogelijkheid is er een grotere verdamper in te zetten???
Ik rij een coupe uit 2000 met een 2.0 IDE 16V blokkie erin, zijn er mensen die hierop ook een openluchtfilter
op hebben zitten? Hopelijk hebben jullie een goed advies hiervoor mijn of misschien nog wat fotos.
Ben er wel benieuwd naar.
Ja, ik heb zelf ook een IDE en heb er een universeel sportfilter opgezet. Je moet er wel voor zorgen dat er genoeg koude lucht binnen komt.
Maar het werkt gewoon en het geluid wordt wel iets leuker... :D
langverhaalf en momenteel geen zin om te lezen ;D
openlucht zuigt dus idd mee warme lucht aan mits je goed koele lucht toevoerd dan zal het nie veel uitmaken tegebover een gewoon filter....
en zowat iedereen zegt dat je bij een openluchtfilter vermogen verlies kan hebben en dat dit bij een inleg filter de winst kan stijgen... denk hierbij dan aan maximaal 1 tot 2 pk.....
bij een opelluch filter heb je dus alleen watmeer herrie wat je bij een inlegfilter nie hebt.,.,..
Als dat klopt heb ik binnenkort een openluchtfilter in de aanbieding, herrie is namelijk al hard zat!!
en aangezien mijn temperatuur verder oploopt dan hij daarvoor deed lijkt het mij verstandig om het weer zoveel mogelijk origineel te maken!
Ik heb net een green besteld voor mijn 2L 16v, als het goed is komt ie morgen binnen of anders volgende week.
Dus dan kan ik mijn ervaring aan jullie mededelen.
Maar ik heb er wel grote verwachtingen van om eerlijk te zijn :D
Citaat van: Hurricane op 23 september 2005, 14:01:34
Ik heb net een green besteld voor mijn 2L 16v, als het goed is komt ie morgen binnen of anders volgende week.
Dus dan kan ik mijn ervaring aan jullie mededelen.
Maar ik heb er wel grote verwachtingen van om eerlijk te zijn :D
zal er nie teveel van verwachten behalve wat meer geluid
Kreeg net telefoontje dat een green-kit niet op de phase II past, terwijl het wel zo
in de catalogus staat :-X Nu ff naar K&N gebeld en die hebben een net nieuwe ontwikkeld
die er wel voor geschikt is en in prijs gelijk is als die van green 8) ff afwachten nu dus
Citaat van: bas1984 op 22 september 2005, 18:03:31
langverhaalf en momenteel geen zin om te lezen? ;D
openlucht zuigt dus idd mee warme lucht aan mits je goed koele lucht toevoerd dan zal het nie veel uitmaken tegebover een gewoon filter....
en zowat iedereen zegt dat je bij een openluchtfilter vermogen verlies kan hebben en dat dit bij een inleg filter de winst kan stijgen... denk hierbij dan aan maximaal 1 tot 2 pk.....
bij een opelluch filter heb je dus alleen watmeer herrie wat je bij een inlegfilter nie hebt.,.,..
aan je reactie te zien merk ik dat jij nu kennis probeerd over te brengen, die je van andere misschien hebt gehoord, maar niet met technische bewijzen weet te onderbouwen..
Meer warme lucht bevat DUS MEER ZUURSTOF als minder warme lucht... O0
Verschil merk je met allebij niet veel hoor, behalve als je het goed doet en ook een compleet groter uitlaatsysteem hebt. Maar gevoelensmatig levert een openluchtfilter meer op omdat er idd meer geluid bij komt en ietsje meer vermogen. (wel 2 tot 5 pk winst met een open lucht filter ipv 0 tot 3 pk winst met een ander inleg filter)
Waarom denk je dat elke grote tuner liever een open luchtfilter heeft als een inleg filter.. (nee, eg nie alleen voor de show hoor..)
warmere lucht bevat meer zuurstof dan koudere lucht........ ??? ???
Citaat van: Stefan op 23 september 2005, 22:09:29
warmere lucht bevat meer zuurstof dan koudere lucht........ ??? ???
eiiinnggggg (buzzer) dat was het verkeerde antwoord!! ;D
leg maar eens een dichte lege colafles in de zon! de fles zet gelijk uit!
als je luchtmoleculen verwarmtk gaan ze "bewegen"en nemen ze meer ruimte in,.. vandaar ook het feit dat warme lucht opstijgt!
is een heel lang natuurkundig verhaal maar warmere lucht bevat minder zuurstof!!
Citaat van: Meganez op 23 september 2005, 20:53:42
Citaat van: bas1984 op 22 september 2005, 18:03:31
langverhaalf en momenteel geen zin om te lezen? ;D
openlucht zuigt dus idd mee warme lucht aan mits je goed koele lucht toevoerd dan zal het nie veel uitmaken tegebover een gewoon filter....
en zowat iedereen zegt dat je bij een openluchtfilter vermogen verlies kan hebben en dat dit bij een inleg filter de winst kan stijgen... denk hierbij dan aan maximaal 1 tot 2 pk.....
bij een opelluch filter heb je dus alleen watmeer herrie wat je bij een inlegfilter nie hebt.,.,..
aan je reactie te zien merk ik dat jij nu kennis probeerd over te brengen, die je van andere misschien hebt gehoord, maar niet met technische bewijzen weet te onderbouwen..
Meer warme lucht bevat DUS MEER ZUURSTOF als minder warme lucht...?? O0
Verschil merk je met allebij niet veel hoor, behalve als je het goed doet en ook een compleet groter uitlaatsysteem hebt. Maar gevoelensmatig levert een openluchtfilter meer op omdat er idd meer geluid bij komt en ietsje meer vermogen. (wel 2 tot 5 pk winst met een open lucht filter ipv 0 tot 3 pk winst met een ander inleg filter)
Waarom denk je dat elke grote tuner liever een open luchtfilter heeft als een inleg filter.. (nee, eg nie alleen voor de show hoor..)
schijnbaar weet ik het dan nog altijd beter als jou dus ga jij nog maar lekker je theorie eens doen.....
een openluchtfilter zal nog altijd meer warme lucht pakken wat bij de moter vandaan komt dat een inlegfilter.....
warme lucht is minder goed dus zal een inlegkruisje beter perseteren.....
dus...... nie dom ###len en geef me maar gelijk :-)
EDIT: en jij krijgt dus NEVER NOOIT van je leven 5 pk winst met een openluchtfilter..... weet je wat je doet.... die briefjes wat de fabrikant bij je luchtfilter doet weggooien en niet lezen want als je hun moet geloven moet je er 15 pk winst mee krijgen.....
als je toch 5 pk winst wil hebben zou je toch een grotere inverstering moeten doen dan een openluchtfilter
en een echte tuner volgens jou heeft dat geen opeluchtfiltertje maar dan heeft ie er wel iets meer aanhangen wat wel helpt.... denk dan bijvoorbeeld aan een twister.....
Citaat van: Timo Z.(Meg-Cabrio) op 23 september 2005, 22:25:53
Citaat van: Stefan op 23 september 2005, 22:09:29
warmere lucht bevat meer zuurstof dan koudere lucht........ ??? ???
eiiinnggggg (buzzer) dat was het verkeerde antwoord!! ;D
leg maar eens een dichte lege colafles in de zon! de fles zet gelijk uit!
als je luchtmoleculen verwarmtk gaan ze "bewegen"en nemen ze meer ruimte in,.. vandaar ook het feit dat warme lucht opstijgt!
is een heel lang natuurkundig verhaal maar warmere lucht bevat minder zuurstof!!
Ik had ook zo'n idee mbt warme en koude lucht idd.... ;D
Waarom wordt anders het open luchtfilter zo ver van de motor geplaatst. En allerlei rare slangen vanachter de bumper richting het filter gelegd!!! :)
Een open filter kan meer lucht aanzuigen, je moet er dus alleen voor zorgen dat de aangezogen lucht koud genoeg is om voor betere prestaties te zorgen. ^-^
Lang verhaal kort : Als een open filter goed gemonteerd is zal het toegenomen aantal pk's meer zijn dan bij welk inlegfilter dan ook!
waarom zie je als je uitademt in de winter wel de condens uit je mond komen en in de zomer niet bijvoorbeeld...
Dat heeft echt niet alleen te maken met het temperatuurverschil tussen je adem en de buitenlucht ofzo.... ;)
Wat heeft condens hier mee te maken ouwe mazdarijder ??? ;D
Moet er nog een beetje aan wennen. :-\
Ik heb een stukje van zijn oude megane ;D
Zet ff een foto op het forum, is leuk om te zien hoe "mijn" wielen nu onder jouw auto staan ;D
@bas1984 en de rest die mijn verhaal verkeerd heeft begrepen.
Oooww ..
Tuurlijk zit er in koelere lucht meer zuurstof dan warmere lucht O0
DIT IS NOGAL OVERDUIDELIJK LOGISCH
Das nie zo moeilijk, warme lucht bevat, zoals boven beschreven, dus minder zuurtof moleculen als koude lucht omdat bij een hogere temperatuur de moleculen harder tegen elkaar aanbotsen waardoor de lucht uitzet...
Wat ik letterlijk zei is:
"Meer warme lucht bevat DUS MEER ZUURSTOF als minder warme lucht... "
Wat ik hiermee bedoel is dus:
stel dat de buitentemperatuur 30 graden is, en je zuigt 1 gram lucht op, dat hier meer zuurstof in zit, als dan dat het 30 graden is buiten en je zuigt maar 0,5 gram zuurstof op...
DUS...
Met dat openluchtfilter zuig je gewoon meer lucht op en ongeacht de temperatuur HEB JE DUS MEER VERMOGEN!!!
en ten tweede zuig je met een openluchtfilter dus vaak ook nog koelere lucht op dus nog meer vermogen.
om even duidelijk te maken wie zichzelf hier nou voor gek houdt, met een vervangingsfilter zuig je dus ten alle tijden MINDER lucht naar binnen. Dat is dus ongeacht de temperatuur..
En nog iets, als je een compleet open uitlaat systeem hebt, en je zet er dan een openluchtfilter op heb je zeker wel 5 pk winst..
En als laatst nog 1 ding voor de duidelijkheid.. ik zit nu in mijn voorlaatste jaar Autotechniek op de Hogeschool Rotterdam.. Autotechniek op HBO niveau dus, om later in de ontwikkeling van autotechnische zaken te kunnen werken.
Citaat van: Meganez op 24 september 2005, 19:49:25
om even duidelijk te maken wie zichzelf hier nou voor gek houdt, met een vervangingsfilter zuig je dus ten alle tijden MINDER lucht naar binnen. Dat is dus ongeacht de temperatuur..
Wij zijn het eens, maar hier bedoel je toch in vergelijking met open filter zeker?
Uiteraard.. :D
en zoals ik al eerder aangegeven heb, met een open lucht filter KAN je dus meer vermogenswinst hebben als met een inlegfilter, als je brandstof injectie het echter niet aan kan om bij een grotere hoeveelheid lucht/zuurstof ook een grotere hoeveelheid brandstof te geven zal je vermogensverlies hebben maar meestal moet dit voor de gemiddelde auto geen probleem zijn. Zo KAN je met een turbo meer vermogen er uit halen maar als je een te hoge compressie hebt zal (hoe raar het ook klinkt) de turbo voor vermogensverlies zorgen..
pffffffff en ik d8 hem alleen voor het geluidt in te hebben gebouwd :P
ow en trouwens voor mij is het een sparco powerflow :D :D :D
en ik blijf er niks vangeloven....... :-X
monteer dan gewoon eens zelf een open luchtfilter (met een goedkope van autostyle ben je voor 30 euro klaar, werkte bij mij voortreffelijk op m'n vorige auto en gaat binnenkort ook op de m?gane.)
niet gaan staan brullen over iets wat je alleen van horen zeggen hebt, terwijl je misschien nul komma nul ervaring met het spul hebt.
het geluid is leuk meegenomen maar wat belangrijker is, is dat je motor gewoon meer lucht krijgt, als ik het goed begrijp is het 'werkgebied' van een open luchtfilter ook groter, bij een origineel luchtfilter, (of dat nou een standaard of K&N vervangingsfilter is), zit altijd dat luchtfilterhuis eromheen, dat beperkt de lucht die aangezogen kan worden, is extra weerstand.
enneh een Twister is ook een open luchtfilter (niet van katoen maar dat maakt 'm niet minder open ;) )
je spreekt jezelf tegen :D
Citaat van: ForeverYoung op 25 september 2005, 16:32:27
enneh een Twister is ook een open luchtfilter (niet van katoen maar dat maakt 'm niet minder open? ;) )
je spreekt jezelf tegen? :D
twister zit in een gesloten behuizing ;-)
weet je wat het is.... met een openluchtfilter zal je altijd nog meer warme lucht aanzuigen dan bij een gewone filterbak......
en geen ervaring.... wahhaa.... heb het zelf in real life mogen meemaken bij een vriend van me...
Twister werkt goed en door de behuizing en evt een aanzuigslang waardoor het een ram airbox wordt werkt ie zeker prima, geen aanzuig van warme lucht, wel mooi aanzuiggeluid!!
Twister zorgt ook nog is voor een gewenste werveling van de luchtstroom wat er uiteindelijk voor zorgt dat je een betere vulling in je cilinder krijgt.. (vandaar twister)
De behuizing van de green twister is hetzelfde princiepe als de kap van de k&n 57i kit, en is dus een hitteschild. De green twister kan je dan zien als een twijfel geval (een openlucht filter met een behuizing) die tevens gebruik maakt van Ram Air (er loopt een buis van vaak onder de bumper voor koelere lucht) maar zo'n "ram" buis of hitte schild kan je natuurlijk voor elk openluchtfilte maken als je zelf een beetje handig bent..
@ Bas, sorry voor de reactie dat ik zei dat je er geen verstand van heb zonder dat ik dat kan weten, ik begrijp jou twijfel goed hoor, in de praktijk komt het idd wel eens voor dat je vermogensverlies hebt met een openluchtfilter, maar dit is puur en alleen omdat je brandstof systeem het dan niet bij kan houden..
Maar voor meer vermogen blijf je toch echt meer lucht nodig hebben ;)
Maar zo iedereen zn eigen gedachten over filters, toch?? :D ;D
yups das waar... maja kan het nog 100 keer zeggen.... jij hebt weer een andere mening.....naar mijn mening blijf je altijd nog een klein beetje warme lucht opnemen mits je je koude toevoer erg goed gemaakt hebt.... en warme lucht vind de moter nie zo fijn als koude lucht.... maja..... mocht je winst hebben zal het HOOOGuit 1 of 2 pk zijn dus zal je nog nie eens merken :D
erg veel pk's zal je er idd niet mee krijgen. Misschien bij extreme vermogens, maar niet bij een megane.
Nou mijn dealer kreeg vandaag mijn k&n kit binnen voor de megane maar deze paste niet :'(, dus toen hebben we
maar even een Green storm filter geplaatst, Is goed te doen moet alleen nog even kijken wat hij doet bij wat hogere snelheden en toeren. En ik wou nog gaan kijken wat het effect was voor een buisje ervoor op te maken.
Citaat van: wess op 26 september 2005, 23:06:58
erg veel pk's zal je er idd niet mee krijgen. Misschien bij extreme vermogens, maar niet bij een megane.
mijn ervaring is dat je het vermogen wat reeds in de motor zit er juist beter mee kunt benutten.
't kan ook mis gaan, vindt het ook niet zo raar dat verzekeringen dit soort praktijken "chiptunen" niet dekken.
Onder m'n motorkop ligt een 1.4 tje (snik snik). Maar goed, snel mag je toch niet (van de week nog gelaserd,, grrr) Heeft het zin om een openluchtfilter te installeren of krijg je alleen een mooi aanzuiggeluid bij een motor met een grotere inhoud?
nee, je krijgt ook wel een mooier aanzuiggeluid bij een 1,4-tje hoor :D
Citaat van: Stefan op 1 oktober 2005, 11:37:04
nee, je krijgt ook wel een mooier aanzuiggeluid bij een 1,4-tje hoor :D
Thanx, dan gaan we toch 'ns rondkijken..?
Je wilt niet weten hoe zo'n kabaal de fiat tipo 1.4ie van mijn broer maakt met een open luchtfilter ;D
Het aanzuiggeluid hoor je idd erg goed. Ik heb er een Twister inliggen klinkt altijd wel goed. De motor ademt ook vrijer waardoor je in de lage toerentallen wat meer koppel hebt. Je bent dus iets sneller weg bij het stoplicht.
Voor 1.4 is het effect hetzelfde als bij 1.6 lijkt mij.
ook bij een 1.1 ofzo moet het effect nog merkbaar zijn hoor kwa geluid ;)
ik hep zaterdag rondgevraagt voor openluchtfilter in zwolle (full speed),
daar kreeg ik te horen dat er geen open luchtfilter te krijgen is voor 2.0 16v ide van 2000.
bij green niet en bij k&n ook niet.
ik dacht demonteer mijn lucht filter huis, en monteer een filter klaar.
kan dit of moet ik dat niet doen.
er zitten geen senzors of zo in de buurt.
gewoon een universele kopen en die kun je dan makkelijk passend maken op een 2.0 16v ide want dat heb ik ook.
En je bent ook nog goedkoper uit
Citaat van: Joost-cabrio op 2 oktober 2005, 16:12:45
gewoon een universele kopen en die kun je dan makkelijk passend maken op een 2.0 16v ide want dat heb ik ook.
En je bent ook nog goedkoper uit
kan dit geen kwaad dan voor de motor kwa luchtverhouding.
kan ik hem er zo opzetten of moet ik er nog een pijp tussen zetten (imv warme lucht van motor)
je zit alleen met de pk catogorie daar moet je ff naar kijken
en ik heb de orginele luchtfilter er af eghaald en toen daar de powerfilter op gezet
Hoe zit het dan met de slang die vanuit het motorblok ook naar m'n luchtfilter gaat. Die hangt , als er een open filter opzit, in het "lucht"ledige.
Niemand foto's van een 1.4 met powerfilter?
ja bij mij zit die slang er ook 20 16v ide.
maar ik denk dat ik de orginele slang die op lucht filter huis zit inkort, (doormidden zaag) en daar mijn open filter opzet.
gebruik dan orginele stuk slang aan motor kant dan gewoon voor mijn aansluiting open filter.
als ik dan ooit mijn orginele filter er weer op wil, dan zit ik er gewoon een verbindings stuk tussen.
Ik heb hem gewoon rechtstreeks op mijn filter gezet en niet eraan gezaagd. Want anders wordt het toch te kort hoor.
En er zijn ook weinig aansluitstukken te maken denk ik zit nogal een grote diameter op vind ik.
maar de aansluiting van slang aan filterhuis (orgineel) is ovaal en niet rond.
of kun je die zo vervormen.
Citaat van: johan hulshof op 3 oktober 2005, 20:54:25
maar de aansluiting van slang aan filterhuis (orgineel) is ovaal en niet rond.
of kun je die zo vervormen.
die vraag had ik ook kortgeleden!, wat ik begreep is dat je een standaard verloopstuk kan kopen!
nou als je de slangenklem los haalt is ie weer gewoon rond hoor, nee je hoeft dan alleen die slangenklem maar weer een beetje rond te buigen en klaar is kees ;D
mensen,
ik heb een coupe 1.6 e uit 96.
wat voor luchtfilter raden jullie mij aan?
is het makelijk te monteren?
gr.
K&N 57i kit
ja maar die is prijzig
Ligt eraan wat je wilt... ;) Wil je makkelijk doen moet je een K&N vervangingsfilter kopen. Hoef je alleen deksel van je behuizing af te halen en filters wisselen.
Wil je bijv een K&N 57i kit zul je het filterhuis moeten demonteren. Dit is best te doen als je handig bent.
Voor een filtertje kun je ook best naar een goedkoop zaakje gaan. Daar zou je ze kunnen krijgen voor 30 euro. Weet dan alleen niet wat de kwaliteit is. Weet bijv dat Remcoshop ze ook in het assortiment heeft, misschien een optie voor je.
BTW dingen aanpassen aan je auto kost nu eenmaal "veel" geld.
oook vraag je wat het beste en makkelijkste keuze is en dat is nou eemaal een 57i kit van K&N
15 min werk en het zit er in + gaat het langer mee omdat je het filter kan schoonmaken!
Heb der sinds 2 weken oook een 57i kit van K&N in zitten en tot nu toe hardstikke tevreden, kosten een centje ( 133 eurio ofsow) maar dan heb je oiok wat hoor.
En je filter hoef je pas na 65.000 km schoon te maken.
Het beste is nog altijd een kit te monteren van Green, K&N, pipercross, sparco, of iets in die aard...
Dan weet je dat je, zo goed als altijd, echt goed zit.
In die universele sportluchtfilters heb ik niet echt vertrouwen. :neen:
heb je eventueel sites waar ik dan een power filter kan bestellen?
je kan bij clubsponsors kijken
Bijv RB-cartuning die kennen dit soort dingen voor je bestellen