Ik heb intussen een schroefkit zitten en ondanks deze op het laagste geschroefd zit is dit nog steeds te hoog voor mij.. nu heb ik mij laten wijsmaken dat je ofwel "extra low veren" kan kopen of je veren kan laten inkorten... iemand enig idee waar ik dit zou kunnen doen? En of dit eigenlijk veilig genoeg is?
Alvast bedankt :)
heb je de schroefset al helemaal na beneden geschroefd dan ? en heb je een foto van je megane ?
Ja ik ben ook wel benieuwd naar een foto en welk merk schroefset je hebt gekocht?
Veren mag je niet afslijpen om in te korten of warm stoken.
Ik ken wel iemand die dat ook vond schroeset maximaal laag en die heeft de veren nog laten persen daar werd 1cm extra mee gewonnen.
En je zou buiten het persen ook de onderste ring weg kunnen halen meen ik zakt ie nog eens een halve cm.... ( ik heb hem ivm de winter net weer omhooggeschroefd :D )
Je kunt inderdaad 1 stelring weglaten, dat scheelt vaak al best wat.
En anders bestaan er, als ik mij niet vergis, ander veerpootschotels van Bonrath die ook nog bijdragen aan een iets lagere auto..
in belgie laten ze meestal de veren persen ofwel kortere veren plaatsen(ultra low)
je kan ook de stelring eruit halen ofwel het potje er ook nog bij. dan zak je zeker nog twee of drie cm.
ik had de stelring vooraan weg genomen(een van de twee ringen) en vanachter ook een ring, daarmee zakte ik cm voor aan en cm achteraan.
ofwel heb je nog een hulpveer, die je er ook kan uithalen.
het hangt ervan af welke schroefkit je hebt steken natuurlijk.
grtz
Ik weet niet welk merk schroefset jij hebt, maar toen ik mijn vmaxx setje op z'n laagst had staan en een paar hout blokken van 10 cm dik onder de voorwielen had kreeg ik mijn hb niet van de brug af. (2 collommer)
En de dorpels lagen ongeveer 15 cm van de grond af, en de megane leunde nog met het volle gewicht op de brug
dus als mijn hb dan op de vlakke grond zou staan dan lag ze gewoon met de dorpels op de grond >:D
ik heb dan een meg 1 maar zo veel verschil kwa veerpoten zal er toch niet in zitten?
Je kan ook de demper laten inkorten.
Veer afslijpen lijkt me geen slim plan.
veren afslijpen is zeker niet aan te raden
heb met iemand mee gereden die dat eens gedaan had om te proberen. maar was echt niet te doen.
gelukkig waren het oude veren.
hij heeft daarna schroefkit geplaatst en veren laten persen.
@Mark, qua rijhoogte zit er een wereld van verschil tussen de MegI/MegIII en de MegII, de MegII lijkt gewoon niet zo laag te kunnen als de andere 2.... (Al hebben ze voor het vervangen van mijn voorremmen mijn meg moeten optillen voor ze poten van de brug er onder kregen :D )
Aha, wij hebben bijna geen meg2's in onderhoud op werk dus vandaar ;)
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 oktober 2012, 21:07:21
@Mark, qua rijhoogte zit er een wereld van verschil tussen de MegI/MegIII en de MegII, de MegII lijkt gewoon niet zo laag te kunnen als de andere 2.... (Al hebben ze voor het vervangen van mijn voorremmen mijn meg moeten optillen voor ze poten van de brug er onder kregen :D )
Ze kunnen alle 3 op de grond gelegd worden.
Alleen zowel bij de MegII als de MegIII is dat een stuk moeilijker dan bij een MegI.
De MegIII van Joey is volgens mij gewoon verlaagd met een schroefset, maar die ligt echt een eind lager dan mijn MegII
Scheelt ook welke set je steekt. Dit is echt appels met peren vergelijken
Volgens mij was jij het die zei dat een MegII gewoon niet zo laag kon als de andere 2 ook ivm de aandrijfassen.... (btw mijn MegII met V-maxx is lager dan die van Erwin met KW, beide stonden toen voor volgens mij op standje laagst)
V-maxx kan doorgaans lager als KW, dat heb ik al op meerdere merken auto's ondervonden.
KW word vaak gekozen vanwege de minimale inlevering van comfort tov een bijvoorbeeld standaad af-fabriek sportonderstel en voor mensen die er dagelijks in rijden.
V-maxx en andere goedkopere merken worden vaak gekozen voor hobby/project auto's die meer stil staan dan dat ze rijden.
Ik rijdt nu op mijn hobby-auto (vw) een in demping instelbare v-maxx, en om goed laag te kunnen, is dat echt een aanrader want hij is kneiter-stug.. ;-)
Dit kan nu compleet zonder aanlopen, 4mm lager ook geprobeerd maar dan schrubt de band door de kas.
(https://fbcdn-sphotos-c-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/246621_3984971740991_151079104_n.jpg)
Vind de V-maxx qua comfort erg meevallen, nou rij ik wel met 16 inch maar is comfortabel genoeg voor de 30K die ik per jaar mee rij....
De v-maxx is ook best comfortabel, maar ik heb de hardheid instelbare erop, en die staat op standje ''kneiterstug'' zegmaar...
Om inveren tot een minumum te voorkomen als het ware, auto moet zo laag als mogelijk maar wel zonder aanlopen :P
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 25 oktober 2012, 09:20:14
Volgens mij was jij het die zei dat een MegII gewoon niet zo laag kon als de andere 2 ook ivm de aandrijfassen.... (btw mijn MegII met V-maxx is lager dan die van Erwin met KW, beide stonden toen voor volgens mij op standje laagst)
Het kan wel, alleen alles gaat kapot ;)
Maar dat verhaal gaat voor zowel de MegII als de MegIII op.
Citaat van: Rens op 25 oktober 2012, 10:19:46
V-maxx kan doorgaans lager als KW, dat heb ik al op meerdere merken auto's ondervonden.
Bij de MegI dus niet, daar kan KW veel lager
Als ik ook nog lager zou gaan, dan zou ik op een of andere manier dus ook me blok evenredig hoger plaatsen, zodat de hoek van de assen niet verder verandert, maar dat word wel een hoop werk dus denk dat ik het zo maar laat ;)
Citaat van: Rogier op 24 oktober 2012, 12:08:49
heb je de schroefset al helemaal na beneden geschroefd dan ? en heb je een foto van je megane ?
Ik zou graag een foto posten maar geen flauw benul hoe dit moet xp
Schroefset staat helemaal naar beneden :(
Alvast bedankt!
beste oplossing is inversteren in airride ( 2000/2500 euro zal dat kosten en kan je hem plat op zn pens legge :P )
Citaat van: megje op 28 oktober 2012, 17:13:23
beste oplossing is inversteren in airride ( 2000/2500 euro zal dat kosten en kan je hem plat op zn pens legge :P )
Hierin klein belgie is het jammergenoeg verboden :(
http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RVYFZKOD.jpg (http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RVYFZKOD.jpg)
klopt heb ik ook last vn gelukkig is mijn kw schroefset gekeurd echt ### keuring hier in bels
als je toch van belgie bent, stuur eens een mail naar kean suspension.
die kunnen je zeker helpen om nog lager te gaan met je schroefkit.
die mannen kennen hun job heel goed hoor
grtz
zit jij trouwens ook op het renault forum belgie?
Citaat van: eliatuning op 28 oktober 2012, 19:43:21
als je toch van belgie bent, stuur eens een mail naar kean suspension.
die kunnen je zeker helpen om nog lager te gaan met je schroefkit.
die mannen kennen hun job heel goed hoor
grtz
zit jij trouwens ook op het renault forum belgie?
Nee... geen idee dat er daar ook 1 van bestond :P
wist ik idd ook niet :)
Even off-topic:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RVYFZKOD.jpg)
Hoe heb je die DRL gemaakt of waar gekocht? Ziet er namelijk niet verkeerd uit (net als de hele auto trouwens).
Citaat van: Tedo op 28 oktober 2012, 22:49:23
Even off-topic:
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RVYFZKOD.jpg)
Hoe heb je die DRL gemaakt of waar gekocht? Ziet er namelijk niet verkeerd uit (net als de hele auto trouwens).
gewoon een led strookje gekocht en deze op de bumper kleven :p
bedankt ˆˆ
Citaat van: gielguner op 28 oktober 2012, 20:29:51
Nee... geen idee dat er daar ook 1 van bestond :P
renaultclubbelgie.be, en dan forum aanklikken, en je dan registreren.
wagen ziet er goed uit
en voor die kortere veren: Kean suspension. mannen weten wat ze doen