Goedenmiddag Allen,
Even een vraagje zijn de remschijven van de 1.6 16v groter dan die van de 8v ? zoja past dit gewoon op de 8v ? aangezien ik de schijven van de 8v te klein vindt ogen of past die van de 2.0 variant ook ?
Mvg Rogier
ph2 schijven zijn 280mm,jij hebt 238mm
het is helaas geen kwestie van "ff" aanpassen,dit heb ik ook overwogen bij de 1,6
je moet de fusee overzetten van een ph2,samen met de rem zadels en klauwen
pas dan kan je 280 schijven monteren.
bij sommige 8v modellen zitten er 259mm schijven onder,deze maat heb ik nog nieuw
liggen,komen uit engeland,ze paste niet,en terug sturen was geen optie ivm verzend koste.
als je de zadels en klauwen kunt vinden van de 259mm variant,dan heb ik nog een hagel
nieuw setje voor je liggen,en heb je voor relatief weinig centen,grotere remschijven.
het setje wat ik heb bevat 2 remschijven en 4 EBC blackstuff remblokken
dit setje is afkomstig van K-tec
Wij hebben ook aanpassingen gedaan bij de voige megane om 280mm schijven te monteren.
Wij hebben naven, en remmerij van een 2.0 16v, alleen past 1 aandrijfas (rechts) niet 1 op 1 in een bak van een 1.6e.
Je hebt als je het op dezelfde manier wil als wij nodig:
- Aandrijfassen (1 moet aangepast worden, zodat het gedeelte wat in de bak moet van een 1.6e is, en het buitenste gedeelte van een 2.0 16v)
- Fuseelichamen
- Veerpoten of schroefset van 2.0 16v, of je huidige schroefset aanpassen zodat de veerpoot aan het fuseelichaam gemonteerd kan worden (afstand van de gaten is veschillend)
- Remzadels
- Uiteraard remschijven en remblokken
Volgens mij heb ik nu alles wel gehad. :q
pff dat wordt me te veel van het goede :P het klinkt allemaal makkelijk maar zo makkelijk is het achteraf nog niet :P
Als je remklauwen hebt met een hart op hart afstand van 82mm, dan kun je overwegen 259mm schijven te nemen van een Megane of R19 16V of Clio1 1.8 16V. De bijbehorende remklauwen zitten op een R19 16V en een Clio 1 1.8 16V (bj 1992-1996). Daar zijn er zat van. Meestal vraagprijs 40 euro per set. Past in een keer.
Deze schijven zijn geventileerd.
en zon 259 maat heb ik nog een set van liggen,2 schijven en 4 blokken.
mocht je intresse hebben?
nog even een vraagje, aangezien ik weer begonnen ben met het zoeken na remschijven, vanaf welk punt kan ik het beste mijn remschijven opmeten ? ik heb namelijk 2 varianten gevonden die een maat hebben van 238. Ik wil dan mits het weer het vrijdag toe laat even me schijven opmeten.
hoe bedoel je 2 varianten?
als je een schijf besteld met de maat 238,dan zal die gewoon passen.
Ik heb 2 verschillende merken gevonden, maar jij vertelde hier boven dat er sommige 8v's een grotere schijf hebben, of lees ik het nou verkeerd ?
klopt ,je hebt de 238mm schijf,en de 259mm,dus is de totale diameter van de remschijf.
wat is het bouwjaar van de auto?
wacht ff,als even geduld heb tot morgen avond,dan kan ik betere maten geven
mn 1,6 is vandaag naar zn laatste rustplaats gebracht,en heb die EBC schijven er af
laten halen,dan maak ik een foto,en meet ik de afstand tot de buiten naaf,dat laat ik op een foto zien.
Gewoon over de hartlijn meten Rogier over de hele lengte,en dat is je maat.
Okey dank je Matthew.
Ik heb gister op advies van een oud clubgenoot lúk een bedrijf gemailt over remschijven, en ik heb voor 233,- incl een setje geperforeerde Brembo schijven en Formel ceramisch sprortremblokken.
Ik hoor ook van een aantal mensen dan EBC niet veel verschil maakt vergeleken met de originele waar door ik ben gaan twijfelen, daardoor is denk het besluit beter om ze dan niet te nemen, het bedrijf van die ik gemailt heb krijg ik perfecte uitleg over de verschillende schijven, en ook verschil met het rem gedrag normaal tot sportief.
ebc gelijk aan orgineel??? now way
ik vertrouw het stadaard meuk nooit meer,echter vergelijken ze het wellicht met greenstuff
ja.. die trapte ik er in 2 maanden doorheen,daarna overgestapt op yellowstuff
en dat remt als een huis,ongeacht de snelheid.
moet er welmbij zeggen dat de set remmen die onder de 16v komen,geen ebc's zijn
ik neem van Jo een set 280 brembo cup schijven over,en een set ferodo 3000 blokken.
hierbij neem ik ook een set klauwen en zadels over om de 280 schijven te kunnen monteren.
Het is wat ik hoor hé. En het origineel is echt niet slecht, alleen je moet er niet mee gaan stampen, maar gewoon normaal gaan rijden.
Ik ga ook over op Brembo, begin januari ga ik ze bestellen.
ik heb ooit een keer mn remmen vervangen voor standaard meuk (toen ik nog niet wist)
na een paar maandjes waren ze ingeremt,echter reedt ik een keer op de snelweg toen er 1 voor
me sprong,ik schrok en trapte op de rem (140km/h) en daar gingen mn schijven,volgende
dag nog een set remmen besteld,
met die yellowstuffs kan je lekker door remmen zonder dat alles gaat krom trekken of faden.
Citaat van: Christian de Vriend op 20 december 2012, 17:09:51
ebc gelijk aan orgineel??? now way
ik vertrouw het stadaard meuk nooit meer,echter vergelijken ze het wellicht met greenstuff
ja.. die trapte ik er in 2 maanden doorheen,daarna overgestapt op yellowstuff
en dat remt als een huis,ongeacht de snelheid.
moet er welmbij zeggen dat de set remmen die onder de 16v komen,geen ebc's zijn
ik neem van Jo een set 280 brembo cup schijven over,en een set ferodo 3000 blokken.
hierbij neem ik ook een set klauwen en zadels over om de 280 schijven te kunnen monteren.
Als je 280 neemt schijnt 300 icm espace klauwen ook plug&play te zijn....
Btw ik heb onder mijn Kadett Gsi ook met EBC schijven + greenstuff blokken gehad, en daar heb ik nooit klachten over gehad (toen deed ik ook nog veel aan straatracen) en toen de Gsi wegging is die set over gezet op een Vectra, en die heeft er ook nog een 2 jaar meegreden! Oh btw bij de Kadett had ik er ook Bleudot remolie in zitten, en dat scheelde wel een hele hoop t.o.v. standaard remolie (zeker in prijs!!! bijna iets van 5 keer zoveel)
Wat moet je nu met Ferrodo 3000 op de openbare weg. Die blokken remmen pas goed als ze op temperatuur zijn.
eehmm... remmen?
Jo had ook nog ceramische blokken liggen,maar das echt circuit spul,die yellowstuff blokken van ebc
waren ook voor circuit bedoeld,toch geen problemen ondervonden,dus ferodo 3000 blokken
gaan ze er ook gewoon onder...
Heren,
Ik ben in het bezit van een Megane met standaard 280 mm schijven. Deze heb ik onlangs vervangen door Brembo sport cross-drilled schijven, tesamen met Ferodo DS 2500 blokken. Ik heb toen ook maar de remslangetjes vervangen door staalommantelde Goodridge embroided brake hoses. Ik heb hier bij vorige auto's en meganes ook al goede ervaringen mee gehad. Geen last van fading meer, een "hard" pedaal, en zeer prettig doseerbaar. Het kost een beetje, maar beter gaat niet met deze schijfgrootte.
Brembo FD 117.000
Ferodo FCP406H
Borishag.
Aangezien ik zelf ook toe ben aan een nieuwe rempartij (voor) lees ik dit topic uitvoerig mee maar wat maakt het verschil in het remmen, aangezien ik wel eens een sportief rijgedrag heb vraag ik me af wat zou de beste keuze zijn :?
Citaat van: borishag op 21 december 2012, 22:48:09
Heren,
Ik ben in het bezit van een Megane met standaard 280 mm schijven. Deze heb ik onlangs vervangen door Brembo sport cross-drilled schijven, tesamen met Ferodo DS 2500 blokken. Ik heb toen ook maar de remslangetjes vervangen door staalommantelde Goodridge embroided brake hoses. Ik heb hier bij vorige auto's en meganes ook al goede ervaringen mee gehad. Geen last van fading meer, een "hard" pedaal, en zeer prettig doseerbaar. Het kost een beetje, maar beter gaat niet met deze schijfgrootte.
Brembo FD 117.000
Ferodo FCP406H
Borishag.
Nette aanpassing moet ik zeggen,remmerij en banden zijn voor mij 1 van de belangrijkste dingen die goed moeten zijn aan de auto.
Off Topic, ik denk dat je motor ook goed moet zijn Christian :D ander heb je niks aan je remmen en banden :D
Ontopic maar weer.
dat klopt
echter doelde ik op het rijgedrag van de auto,ik bezuinig dan niet op de remmen en banden.
Citaat van: Roy (Coup a One) op 22 december 2012, 09:29:45
Aangezien ik zelf ook toe ben aan een nieuwe rempartij (voor) lees ik dit topic uitvoerig mee maar wat maakt het verschil in het remmen, aangezien ik wel eens een sportief rijgedrag heb vraag ik me af wat zou de beste keuze zijn :?
Welk merk en type het beste is,kan je hele topics mee vol maken,en hele discussies voeren.
Zelf heb ik ervaring gehad met EBC remmen,de 1e set (greenstuff) hielden het niet lang vol met mijn rijstyle
toen ik de remblokken moest vervangen,heb ik een type overgeslagen (redstuff) en ben meteen voor yellowstuff gegaan (op aanraden)
en die zijn me echt goed bevallen,dat is 150 rijden,rem op de vloer,en stil staan zonder dat alles krom trekt.
Nu met de 16v ga ik brembo proberen met ferodo blokken,dus weer eens wat anders.
Hoe sportief je rijdt kan ik niet oordelen (achter de pc) echter bij elke stap omhoog die je doet,komt er ook een prijs bij kijken
nu ik er aan denk,je kan mn schijven en blokken overnemen die ik nog heb van de 1,6
ze liggen hier nu op zolder,dus wellicht kan je die overnemen,dan heb je goeie remmen.
Citaat van: Christian de Vriend op 20 december 2012, 17:39:37
ik heb ooit een keer mn remmen vervangen voor standaard meuk (toen ik nog niet wist)
na een paar maandjes waren ze ingeremt,echter reedt ik een keer op de snelweg toen er 1 voor
me sprong,ik schrok en trapte op de rem (140km/h) en daar gingen mn schijven,volgende
dag nog een set remmen besteld,
met die yellowstuffs kan je lekker door remmen zonder dat alles gaat krom trekken of faden.
Kan zijn dat de fase 1 remmen onderbemeten zijn, ik heb een fase 2 en heb nog nooit problemen gehad daarmee.
Ook niet na een noodstop vanuit zeer hoge snelheid.
Dat kan kloppen,de schijven van een ph2 zijn 280mm,op de klauwen na,zijn die het zelfde als die van de clio RS
zal niet zeggen dat de ph1 slecht remt,grotere schijven remmen sowieso beter.
Ik denk dat ze de remschijven niet voor niks groter hebben gemaakt op de PH2.
kan ook gemak zijn,1 maat scheelt weer productie kosten,voor de ph1 had je in principe 4 maten.
238,259,262 en 280
voor die kleine maat die ik had,moet ik zeggen dat die EBC set het goed uit hield.
Ik heb ooit een Opel Kadett GSI 16v gehad, die had ook vrij kleine remmen waardoor het remmen op hoge(re) snelheden geen sinecure was.
Tegenwoordig is de kleinste remschijfmaat die ze gebruiken in de klasse waar de Megane valt 280 mm en de klasse daaronder 266 mm.
Vanaf ongeveer het jaar 2000 zijn de meeste fabrikanten overgestapt op deze remschijfmaat.
Citaat van: Christian de Vriend op 23 december 2012, 13:28:59
Welk merk en type het beste is,kan je hele topics mee vol maken,en hele discussies voeren.
Zelf heb ik ervaring gehad met EBC remmen,de 1e set (greenstuff) hielden het niet lang vol met mijn rijstyle
toen ik de remblokken moest vervangen,heb ik een type overgeslagen (redstuff) en ben meteen voor yellowstuff gegaan (op aanraden)
en die zijn me echt goed bevallen,dat is 150 rijden,rem op de vloer,en stil staan zonder dat alles krom trekt.
Nu met de 16v ga ik brembo proberen met ferodo blokken,dus weer eens wat anders.
Hoe sportief je rijdt kan ik niet oordelen (achter de pc) echter bij elke stap omhoog die je doet,komt er ook een prijs bij kijken
nu ik er aan denk,je kan mn schijven en blokken overnemen die ik nog heb van de 1,6
ze liggen hier nu op zolder,dus wellicht kan je die overnemen,dan heb je goeie remmen.
Christian persoonlijk zit ik te twijfelen aan de Redstuff of de Ferodo DS 2500 blokken, en echter niet aan de yellowstuff maar dat is mijn persoonlijke keuze ;)
redstuff,yelowstuff,greenstuff, brwonstuff en alle andere stuffen moet je gewoon links laten liggen. Tis allemaal troep !
DS2500/3000 of carbon loraine gebruiken ;)
mijn ervaringen zijn goed met ebc,maar zoals ik al zei,ik stap ovér op brenbo met ferodo
Jo weet precies welke schijven en blokken ik ga overnemen.