Renault Mégane Club

Algemeen => Algemene zaken => Topic gestart door: papaatje op 4 september 2012, 20:10:41

Titel: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: papaatje op 4 september 2012, 20:10:41
hallo medeclubleden,

ik ben Eric uit Drachten, al weken op zoek naar een renault megane coupe.
Nu is mijn vraag, welk blok of type, jaartal raden jullie me af?
Ik hoor al verschillende dingen uit allerlei hoeken, maar weet het nu helemaal niet meer. :?

Het enige wat ik in ieder geval WEL wil is airco in mijn auto...........

Please, geef me tips............ !-!

Het scheelt wel, ik ben zelf automonteur, dus kan 90% van de mankementen zelf verhelpen, maar vraag jullie van tevoren vast waar ik op moet letten voordat ik een keuze maak.

Groetjes Eric
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Dante op 4 september 2012, 20:21:38
Hier (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=13593.0) staat een berg info !-!
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Christian de Vriend op 4 september 2012, 20:26:01
zolang er GEEN ide op de zijkant staat,zijn het allemaal sterke motoren,en ieder blok heeft zn
voor en nadelen.
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Dante op 4 september 2012, 20:29:55
(http://www.teamwarfare.com/forums/smilies/iamwithstupid.gif)

Die dingen leveren alleen maar gedonder (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=174.0) op... :neen:
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Tedo op 4 september 2012, 20:40:58
Als je lekker rap wil zijn pak dan een phase 1 met 2.0 16V, of een van de laatste phase 2's uit 2002 met hetzelfde motorblok (de IDE werd toen niet meer geleverd vanwege de hierboven genoemde problemen). Een 1.4 16V en een 1.6e komen (m.i.) net wat te kort qua vermogen, maar een 1.6 16V phase 2 is een goede middenweg. Ik had een hatchback met dat blok erin.
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: papaatje op 4 september 2012, 20:45:23
Citaat van: Christian de Vriend op  4 september 2012, 20:26:01
zolang er GEEN ide op de zijkant staat,zijn het allemaal sterke motoren,en ieder blok heeft zn
voor en nadelen.
Waar staat dit "IDE" voor? Welk type motor is dit? Hoe kom ik er achter dat ik een IDE koop, waar staat dit?
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Dante op 4 september 2012, 20:48:22
Citaat van: papaatje op  4 september 2012, 20:45:23
waar staat dit?

Citaat van: Christian de Vriend op  4 september 2012, 20:26:01
op de zijkant

Y !-! Boven het zijknipperlicht

IDE = Directe Injectie
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Nicole op 4 september 2012, 20:56:13
@Dante: uiteraard niet altijd. :) er zijn ook mensen die het eraf halen.

Het beste is gewoon op bouwjaar letten. Bij de phase 2 zit je vanaf 2002 safe. Dan zal je geen IDE blok hebben.
Dit aanbod is alleen niet zo groot als van de IDE.
Als je voor een 2.0 16v wil gaan zou ik een phase 1 kopen.
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: papaatje op 4 september 2012, 21:02:26
Citaat van: Nicole op  4 september 2012, 20:56:13
@Dante: uiteraard niet altijd. :) er zijn ook mensen die het eraf halen.

Het beste is gewoon op bouwjaar letten. Bij de phase 2 zit je vanaf 2002 safe. Dan zal je geen IDE blok hebben.
Dit aanbod is alleen niet zo groot als van de IDE.
Als je voor een 2.0 16v wil gaan zou ik een phase 1 kopen.
Ik heb een 1.6e op het oog uit 1999, 177000 kilometer op de teller................
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Tedo op 4 september 2012, 21:04:56
IDE is de Franse afkorting voor "Injection Directe d'Essence", hetzelfde systeem als wat Mitsubishi in die jaren had en GDI (Gasoline Direct Injected) noemde. Bij beide merken flopte dit totaal. Niet aan beginnen dus. :neen:
Titel: Re: Wat raden jullie me aan?
Bericht door: Christian de Vriend op 4 september 2012, 21:18:05
wat bedoeld word met directe injectie (in dit geval) is dat normaal de injectoren voor de kleppen zitten,
dat wil zeggen dat de benzine en lucht bij elkaar komen vlak voor de kleppen,en dat zij beide
de ontbrandingskamer in gaan.

Directe injectie zitten de injectoren zo gemonteerd dat zij de benzine meteen in de ontbrandingskamer
(de cilinder) spuiten,en de lucht word via de kleppen toegevoerd,het nadeel hiervan is,dat er op en om
de kleppen veel vuilte aankoekt,wat normaal door de benzine werd weg gespoeld.
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev