Mijn megane cabrio op G3 start slecht, de startmotor draait goed rond maar de motor slaat niet aan.
Soms start hij in 1 keer en de andere keer slaat hij niet aan.
Dat probleem heb ik ook gehad. Niet met de megane, maar met een Fiat Punto mk2.
Daar was toen een sensor kapot. Ik weet zo snel alleen even niet meer welke helaas.
Wellicht hetzelfde probleem, dat er een sensor kapot is?
Misschien een stomme vraag, maar ook al geprobeerd om wat "langer" te starten? Ca. 10 seconden zoiets?
ja dat heb ik ook al geprobeerd maar dat maakt niets uit.
Soms start hij in 1 keer en dan weer niet.
En als je dan 2 tot 3 minuten wacht doet die het weer perfect.
Bij mij was het toen echt een sensor.
De welbekende BDP-sensor? :huh:
Ik vermoed 't wel...
Als ik zo de reacties bekijk dan vermoed ik inderdaad dat het om de bdp sensor gaat, morgen even naar laten kijken.
Bedankt voor jullie reacties.
Klinkt idd als het probleem wat ik ook had voor ik de BDP sensor heb laten vervangen... Y
BDP-sensor kan, maar denk het niet, want dan zou de motor ook na een paar km afslaan en moet je een halfuurtje wachten voordat ie weer start. Tenminste dat had ik met een vorige auto.
Mijnes (1.6 16v) start trouwens ook niet altijd in 1x als de motor al warm is.
Klinkt gek, maar het gaspedaal volledig ingetrapt houden en dan de sleutel omdraaien.
Dan start ie meteen, wel dan gelijk weer gas los vanwege de herrie (maar de motorolie is gewoon warm, kan geen kwaad die ene seconde).
groet
Hoeft niet.
Citaat van: megcab2000 (Willem) op 14 augustus 2012, 12:58:06
BDP-sensor kan, maar denk het niet, want dan zou de motor ook na een paar km afslaan en moet je een halfuurtje wachten voordat ie weer start. Tenminste dat had ik met een vorige auto.
Citaat van: megcab2000 (Willem) op 14 augustus 2012, 12:58:06
BDP-sensor kan, maar denk het niet, want dan zou de motor ook na een paar km afslaan en moet je een halfuurtje wachten voordat ie weer start. Tenminste dat had ik met een vorige auto.
Mijnes (1.6 16v) start trouwens ook niet altijd in 1x als de motor al warm is.
Klinkt gek, maar het gaspedaal volledig ingetrapt houden en dan de sleutel omdraaien.
Dan start ie meteen, wel dan gelijk weer gas los vanwege de herrie (maar de motorolie is gewoon warm, kan geen kwaad die ene seconde).
groet
Motor moet zowel koud als warm starten zonder gas te hoeven geven anders is er iets niet goed.
Kijk gewoon of je een blauwe of een zwarte bdp sensor er op hebt zitten
Als je een zwarte hebt meteen vervangen
En als je een blauwe hebt is het verstandig om de auto ff uit te laten lezen want die blauwe horen niet zo snel stuk te gaan !-!
Was bij mij ook inderdaad het geval van eerst een keer het gaspedaal intrappen voor dat die aansloeg Y
Mijn BDP-sensor is ook vervangen en blijf hetzelfde probleem houden.
Ik had wel een blauwe er in zitten.
@ arisbuddingh: heb jij ook een IDE?
Tja met een IDE blijf je soms bezig o-)
Hallo mensen
Ik heb toevallig dit probleem ook gehad gisteren
Hij wilde niet meer starten en als je hem aankreeg viel hij
Na een tijdje stationair draaien zo ineens uit
Heb de anwb erbij gehaald en hij gaf aan dat de krukas sensor defect was
Met een beetje rommelen aan het stekertje starte hij weer in een keer
Hij zij tegen mij dat ik even de renault dealer moest gaan raadplegen
Dat er een andere sensor met nieuwe stekker erop moest gaan zetten
Dit bleek een veel voorkomende kwaaltje te wezen en nu perfect
Probleem is opgelost
Ik hoop jullie ermee te kunnen helpen mee deze info
Mvg wesley911
De dag van het vervangen van de bdp sensor had ik nog hetzelfde mankement.
Nu echter heb ik er alweer een paar ritten opzitten en alles werkt weer perfect. !-!
Dus ja... bdp sensor, krukas sensor. Het is in ieder geval een sensor :D
yep zwarte vervangen door de blauwe
(heb ff een foto van dante gejat, zal die vast niet erg vinden)
(http://img404.imageshack.us/img404/3660/2000renaultmganebreakrx.jpg)
Goedenavond,
Bij de laatste foto zie je dat er ook een nieuwe stekker is bijgeleverd,en daar zit het hem in.
De kleine pinnetjes van de sensor en stekker branden nl in en moeten dus beide vervangen worden.
Helaas is dit best kostbaar,sensor en stekker kosten beide rond de 40 euro.
Mvgr Eric
De prijs vind ik nog wel mee vallen (ik zelf was 60 euro kwijt, zelf gemonteerd uiteraard)
Ik bij de dealer zelfs rond de 90 euro, en dan dus ook zelf gemonteerd...
Hehe werknemers korting :D
Beste forum-leden,
Ditzelfde probleem heb ik nu ook met mijn 2.0 16V IDE uit 2001.
Koud start hij prima, warm start hij heel soms tot niet (hij geeft dan een vrij hoog en snel geluid)
De BDP sensor is ooit vervangen (want het is een blauwe), EGR klep is al afgedopt. N.a.v. het uitlezen heeft de dealer niet direct een juiste conclusie en heeft daarom de injectoren maar eens gereinigd. Ik rijd naar huis en er is niets aan de hand. Totdat ik de auto neer zet, en weer probeer te starten bij warme motor.. dit lukt dus niet.
Zou dit de BDP kunnen zijn? Ook al is het een blauwe, toch vervangen? En zo ja, waar kan ik deze bestellen? alvast bedankt.
Zou hem eerst eens schoonmaken, dat wil ook nog weleens helpen, en als ie het dan doet kan je gweoon bij de Brezan of zo halen dacht ik
Uhh ik heb een vraagje ik rij zelf een renault coupe 2.0 1996
En dit is mijn probleem.
Dat ding start soms wel en soms niet --ouwd nieuws i know--
Als ik de sleutel draai krijg ik alleen 1 tik en thats it elke x
Ik staa soms echt een uur stil met dat ding en in de hoop dat die aan gaat wordt er gek van
Mijn maat zegt dat het de startmotor is omdat hij wel tik geeft
Wildt dus zegge dat er electronies goed zit maar de startmotor versleten is
Ik hoor hier dat het over een sensor gaat die vervange moe worden
Ga morgen naarde sloop voor een start motor MAAR ken ik die handmaatig vervange?
En is dit ook de oorzaak :x
Omdat hij soms wel en soms nie wil starten wildt dus zeggen
1 code sleutel werkt _o_
2 de aangrijpings punt van de key naar de motor is ruk ;(
3......tijd voor een nieuwe waggy :D
Hoor alles door elkaar 8)7
Ps weinig geld dus dealer gaat hum niet worden :neen:
startmotor een of bedrading.
Citaat van: foamy op 13 februari 2014, 01:50:44
Uhh ik heb een vraagje ik rij zelf een renault coupe 2.0 1996
En dit is mijn probleem.
Dat ding start soms wel en soms niet --ouwd nieuws i know--
Als ik de sleutel draai krijg ik alleen 1 tik en thats it elke x
Ik staa soms echt een uur stil met dat ding en in de hoop dat die aan gaat wordt er gek van
Mijn maat zegt dat het de startmotor is omdat hij wel tik geeft
Wildt dus zegge dat er electronies goed zit maar de startmotor versleten is
Ik hoor hier dat het over een sensor gaat die vervange moe worden
Ga morgen naarde sloop voor een start motor MAAR ken ik die handmaatig vervange?
En is dit ook de oorzaak :x
Omdat hij soms wel en soms nie wil starten wildt dus zeggen
1 code sleutel werkt _o_
2 de aangrijpings punt van de key naar de motor is ruk ;(
3......tijd voor een nieuwe waggy :D
Hoor alles door elkaar 8)7
Ps weinig geld dus dealer gaat hum niet worden :neen:
Begrijp niet helemaal wat je typt, beetje gekke taal.
Maar gaat je startvergrendeling lampje uit?
Als je start, gaat dan de startmotor wel rond? En dan niet 1 klik maar ook rustig 10 seconden lang?
Niet starten of niet aanslaan is een wereld van verschil.
Mocht het de BDP sensor zijn dan ------>
Blauwe sensor type erop zetten en de bevestigings gaten van de sensor een klein beetje uitruimen/vijlen zodat de sensor iets zakt /dichterbij het tandwiel komt te staan voor een veel betere puls en geen problemen meer !
heb je geen geld over voor een blauwe sensor dan de oude sensor bevestigings gaten iets uitruimen/vijlen en de sensor laten zakken .
In mijn 1.4 zit dus nog wel een zwarte sensor is het dan echt aan te raden deze te vervangen?
Heel soms start die niet en blijft die maar draaien zonder aan te slaan maar als ik daarna eerst even paar sec in contact zet dan start die wel gewoon gelijk.
Verder niet echt een probleem met starten oid dus is het vervangen dan nodig?
De kans is groot dat het daar aan ligt. ;)
En zeker als er nog een zwarte sensor in zit. !-!
Je kan er mee blijven rijden, totdat er een moment komt dat de sensor helemaal niks meer doet.
En dan kun je drukken. :D
Is dus wel aan te raden om die zo snel mogelijk te vervangen. !-!
En bij de 1,4e e7j heb je ruimte genoeg om er makkelijk bij te komen. !-!
Dat klopt zeker !-! net in de mcdrive viel ineens me motor ook uit toen ik na het optrekken me gas los liet om uit te rollen naar het raam dus lijkt erop dat het erger word l-
Zal hem is gaan bestellen en dan gelijk is kijken waar die speling op me wiel vandaan komt