Heeft iemand een montage handleiding om een v-maxx schroefset op een megane 1 ph 2 te monteren? Heb geen ervaring met die dingen.
Hoe moet je veerschotel en lager gemonteerd worden? Ben ook nog opzoek naar een stel sleutel om hem te stellen.
Info is altijd welkom.
Kan me niet herinneren dat er een handleiding bij zat.
Zou kunnen. heb een setje liggen nieuw in doos. Dan verander ik me vraag moet de bovenste schotel tussen de bovenste 2 moeren gemonteerd worden? Zit er al een lager tussen die set gemonteerd?
Als je hem nieuw in doos hebt zal de stelsleutel er ook bij moeten zitten, ik had er ook geen beschrijving bij zitten, en qua montage van de lagers kan ik je geen atwoord geven,aangezien het om een megI gaat en ik een MegII heb
Nee die zat er ook niet bij. Daar was de prijs ook naar. Maar die zijn los te bestellen. Heb volgende week vakantie zal dan de leverancier is bellen
Niemand die weet waar je je veerpootlager moet monteren bij een v-maxx schroefset? Er zitten ook 2 moeren bovenop de schoefset 1 borg moer en 1 normale. neem aan dat de normale weg kan blijven na montage van je originele bovensteveerschotel?
2 dikke grote bouten achter de rem schijf los draaien. (17)
2/3 (type afhankelijk) boutjes op bij de veerootbrug losdraaien.
POF eraf...
nieuwe veer/schroefset erop.
zelfde boutjes/moetjes weer aandraaien. (met voorkeur nieuw)
Alleen dan nog de originele schotel er bovenop monteren anders gaat het toch echt niet passen.
Is hier al helderheid in? Ik zit met hetzelfde probleem namelijk.. :)
Van alles wat ik gehoord heb moet ik gewoon die bovenste schotel erop zetten. Dat heb ik nog niet geprobeerd. Maar ga ik binnenkort doen. Dan maar afwachten of eht functioneert
Bij de phase II van de megane 1 heb je dopsleutel 21 nodig om de bouten onderaan je veerpoten los te kunnen krijgen.
Deze kunnen aardig vast zitten, dopsleutel erop zetten, stalen pijp over de sleutel heen en dan lostrekken naar beneden toe!
Als je de topschotels van je huidige veerpoten afhaalt moet je zeker weten veerklemmen gebruiken ook voor het eraf halen !-!.
Wellicht kunnen jullie een foto posten van hetgeen jullie geleverd hebben gekregen van v-maxx?
Dat de- en monteren gaat wel lukken, het is gelukkig niet de eerste keer dat ik dit ga doen. Het gaat me voornamelijk om de volgorde van onderdelen !-!
Het toplager zit bij een standaard veerpoot van een megane onder de onderste veerschotel, bij een schroefset gaat dat natuurlijk niet lukken, dus.... wat moet nu waar :)
Dit heb ik van VMaxx ontvangen:
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0736.jpg)
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0737.jpg)
De 2 kleine blauwe ringen zijn aan de onderzijde compleet vlak.
Er rijden er hier genoeg rond op V-maxx, is er niet een iemand die even kan kijken hoe de schroefset is bevestigd??
Lijkt mij zo op het eerste gezicht dat je de topschotel wel nodig hebt! Ik heb zelf (helaas nog) geen schroefset.. Dus ik kan jullie hier verder niet mee helpen..
Zover ik weet monteren zoals het op foto 1 inelkaar zit, borgmoer alleen even eraf, originele rubber/schotel dat aan de bovenkant zit erover en de borgmoer vast zetten :) hoe de lagering inelkaar zit zou ik niet weten (rij zelf met een kw setje).
Ik weet trouwens niet hoe de vorm/gaten in het toplager van een golf mk1 overeenkomen ? Evt. zou je de bovenste 2 "schoteltjes" dan weg kunnen laten, de grote veerschotel vastzetten met de dunne moer en daar bovenop een golf 1 toplager (die hebben de lagering in de bovenste schotel/rubber verwerkt).
het lijkt mij dat de diverse merken schroefset qua opzet niet heel veel verschillen, dus wellicht kunnen jullie nog wat foto's posten tijdens jullie montage?
Dialogys zegt mij dit :
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/diaMeg.jpg)
Het lijkt er op dat je schokkers hebt met het lager of met het lager boven? Ik heb er geen ervaring mee, weet alleen dat mijn vorige coupé het lager onder had zitten. Weten jullie dit? :huh:
Zo te zien heb je nr 13 nodig. Heb van velen mee gekregen dat er boven een lager gemonteerd moet worden.
ik mag toch hopen dat als ik een schroefset koop voor een auto bij de fabrikant, ik niet nog eens onderdelen bij Renault hoef te halen om het geheel gemonteerd te krijgen......
Deze dingen kun je toch van je oude set gebruiken, maar ik zou gezien de leeftijd toch voor een nieuw lager gaan. Het zou zonde zijn als je alles weer uit elkaar moet halen vanwege een lager dat niet meer goed is.
Bij een schroefset zijn er altijd een aantal delen die je om moet zetten.
Ik zal dan ook maar met de winterwissel een paar nieuwe lagers bestellen
Mijn veren zijn al aardig door gerot dus met de winterwissel tijd voor een schroefset !-!
@Benjamin: ja, ik snap wel dat je het toplager over moet zetten en wellicht andere onderdelen die ik van de schokdemper af moet halen, maar de vraag is nou juist : WAT moet ik overzetten en in welke VOLGORDE op de schroefpoot. Y
Als ik je veerpoot bekijk alleen de grote bout loshalen en dan lager + zwarte schotel (van originele poot) + bout erop en weer monteren.
met de montage van mijn schroefset kwam ik ook bij deze tekening,kw was vergeten mij een
lager te geven die van onder zit,bij de 16v zit deze aan de bovenkant (topschotel)
zit er allicht een lager bij voor de veer?
Er zit geen lager bij, het zijn alleen de twee schroefpoten met busjes+moeren die op de foto staan en natuurlijk de achterdempers..
Het toplager moet erop en de bovenste schotel om m aan de carrosserie/veertoren te bouten, maar wat moet nu waar?
Bovenschotel schroefpoot - lager - recht busje - bovenschotel - afgeschuind busje - moer - zelfborgende moer????
Ik ga vanavond eens kijken of ik de torsies uit de achteras kan krijgen, mocht dat lukken, doe ik de voorkant ook meteen. Als het allemaal lukt, zal ik wat foto's maken van de volgorde, enz :)
Kan je ook wat foto's maken van de torsie as?
Dat zou heel fijn zijn !-!, succes ermee
Nog gelukt met de torsieas? Hoor er veel mensen over klagen toch vond ik die reuze meevallen met mij zelf gefabriceerde pers. Ben nieuwsgieriger naar de v-maxx set hoe jij die gemonteerd hebt en waar jij je lager gelaten hebt. Ben er zelf nog niet aan toegekomen, moet nog die stelsleutel bestellen.
Torsie is eruit gekomen,al was het na 3 uur werk... Daarna had ik niet genoeg tijd om voor ook nog te doen,ik hoop op morgenavond. Ik hou jullie op de hoogte! !-!
@mark: wat voor fotos wil je zien? Dan probeer ik ze nog ff te maken? Ik heb wel wat hulpstukken gebruikt .... Oa de moker 8)7
buh... de reden dat ik zo aan het doorvragen was over de volgorde, was omdat ik er niet blind op wilde vertrouwen dat het paste en het boeltje er niet voor niets onderuit wilde halen. Helaas... het is toch voor niets geweest, want het past niet. De schokdempers onder mijn coupé hebben het toplager onder zitten (dus onder de onderste veerschotel) en dat lager kun je met geen mogelijkheid overzetten op de Vmaxx poot. De onderste lagerschaal is de schokdemper namelijk en de bovenzijde de onderste veerschotel.
Als ik in Dialogys kijk (zie vorige) pagina, lijken de afmetingen van het toplager in beide gevallen (toplager boven en toplager onder) gelijk, dus ik vraag me af hoe dit zit.
Ik gok dat ik Vmaxx maar eens een mail ga sturen..
:x :0
Zie mijn post hierboven.
16v en non 16v worden wel eens door elkaar gehaald denk ik,of ze gaan er vanuit dat je het wel aanpast.
bij KW moest er een hele andere ring voor opgestuurd worden,met een lager.
Volgens mij is dit punt weleens vaker naar voren gekomen.
Citaat van: Bertje op 22 juni 2010, 12:18:35
Hier ff een update van het verspringende veren probleem!
Heb alles eens goed bekeken en heb nog op internet zitten speuren. Dacht hierna dat het om mijn veerpootlagers zou gaan. Nu heb ik deze nieuw (van Monroe) gekocht. Heb ze vandaag opgehaald en eens bekeken. Nu zag ik dat er boven (in de schotel die op de carrosserie komt) helemaal geen lager zit. Wil dus zeggen dat je de schroefset koud op de schotel zet, dit terwijl het feitelijk een draaipunt is :?.
Zou het niet kunnen zijn dat de veren verspringen omdat alles bij het insturen wat aan het wringen is. Het draaipunt is immers koud vastgedraaid. Bij de originele setup gaat alleen de schokdemper richting dit punt, en de veer drukt ergens anders tegen de schotel. Nu gaat de gehele nieuwe veerpoot richting dit punt.
Ook zag ik dat er in de v-maxx veerpoot helemaal geen lager zit welke het draaien van de poot op zou kunnen vangen.
Nu hoorde ik mensen over nieuwe en oude producties van v-maxx. Zit er bij de nieuwe productie wel een lager in dan??
Zal ff wat foto's van mijn auto proberen te uploaden (lukte niet echt) l-
Graag jullie ervaren reacties.... !-!
Greetz Bert
Zoals ik begrijp wordt die zonder lager gemonteerd? Vandaar ook het knoepen bij sommige vmax setjes?
Dat zou ik toch geen optie vinden,ik weet niet hoe de vmaxx setjes dan sturen,maar bij mij schoot het stuur een stuk terug naar
de posities waar die naartoe gestuurd was,niet zo fijn als je een bocht uit komt,je laat je stuur ff los,en het stuur schiet een stuk terug.
@Christian, ja, dat er iets mis gaat is zeker ;)
Ik ben gewoon benieuwd hoe het dan wel de bedoeling is, ook als deze poten 'bedoeld' zijn voor een 16v, want het lager is en blijft dan dezelfde maat houden?
@Rick, leuke quote heb je boven water getoverd! Ik kan het verhaal wel volgen, maar ik hoop toch dat er niemand rondrijdt zonder veerpootlager??? Ik snap wel wat er bedoeld wordt met de bevestiging van de veerpoot aan de stalen bovenschotel, maar als je het wil laten draaien daar, draaien de aluminium ringen op een stalen plaat rond. Dat blijft A. nooit lang heel en B. een veerpootlager is gewoon onmisbaar.
Bedankt voor de reacties!
Des tijds heb ik bijna een hele veerpoot besteld bij de renault om er achter te komen wat nu het probleem was.
uit eindelijk bleek het probleem te zijn van KW,bij de 1,6e en de 2.0 8v zit het lager onder de veer,en bij de 16v in de topschotel
zonder lager kan de veer niet onafhankelijk draaien van de schokdemper.
of de lager onderin,of in de topschotel het zelfde zijn,dat weet ik niet,dacht van niet om eerlijk te zijn,echter op de tekening hier boven zie je
lager afmetingen, die bij elk het zelfde zijn.
misschien kleine tip,ff topic titel aanpassen van handleiding vmaxx naar montage probleem Vmaxx
wellicht dat er (meer) vmaxx rijders reargeren.
aangezien dit een veel voorkomend setje is bij rmc rijders is naar mijn weten.
goed plan! !-!
Alleen... kan ik dat, als niet topic starter? Of kan een moderator dat voor me doen ? _o_
ff je beginpost aanpassen,tekst niks doen,enkel titel aanpassen
lukt het niet,dan moet je ff een gil geven :)
Ik heb het al gewijzigd.
Dit probleem is toch al vaker voorgekomen? Ik dacht dat Joey en Koen hetzelfde probleem hadden en bij een van hun is er ook een lager in gezet.
Tnx Benjamin! !-!
Ik heb al wat zitten zoeken op dit forum, maar kon zo niks vinden. Weet jij zo waar daar iets over staat of heb je een linkje?
Nou, inmiddels weer wat topics doorgelezen hier, al weer wat wijzer.
Zojuist ook ff met Vmaxx zelf gebeld, de kunststof ring onder de hulpveer moet dienst doen als veerpootlager. Welliswaar dus geen kogellager zoals bij de standaardpoot, maar een glijlager.
Ik ben er in eerste opzicht ff huiverig voor, maar goed, we gaan een poging wagen. I'll keep u posted! Y
EDIT: btw, de bovenste veerschotel heb je uiteraard wel nodig, omdat je de poot daarmee aan de carrosserie bout.
Ik heb nooit problemen gehad met mij vmax set mbt trekken aan het stuur.
Volgens mij werkt het systeem gewoon. Misschien niet zo fantastisch als KW, maar daar betaal je dan ook niet voor.
Bij mij is de blauwe ring niet van kuntstof. Als dat als lager dienst moet doen weetik niet of ik hem eronder schroef. Met die vaste verlaging zit er iig een degelijk lager op. Alhoewel die willen ook nog wel eens stuk gaan ;)
Die blauwe ring is van aluminium inderdaad, maar het gaat om de zwarte ring onder de hulpveer, zie :
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0736.jpg)
Het zou op zich wel kunnen werken denk ik, dus ik ga gewoon een poging wagen Y
Wat hersenspinsels ondertussen :
- zwarte ring boven de hulpveer doen ipv eronder vanwege de wrijving van hulpveer op bovenschotel?
- wat (lager)vet op de zwarte ring om piepen/kraken tegen te gaan?
Zaterdag gaan we aan de slag mannen !-!
Ow dat smalle zwarte randje. Die zit er bij mij dus niet bij. Zo zie je maar goedkoop is duurkoop. Deze set lag nog bij iemand op zolder. Dat de stel sleutel er niet bij zat wist ik.Maar da tplatte ding had ik geen idee van. Ben zowiezo benieuwd of het dan werkt. Anders toch maar ff spullen gaan bestellen.
dat kunststof kost geen hol, dus wellicht kun je net zo goed die ringen los bestellen bij Vmaxx nederland?
Dat denk ik ook niet zal er van de week ff naar kijken. Kunstof kost geen drol. Maar sommgie fabrikanten menen dat als er een mooi vormpje in zit dat het heel duur mag zijn
Citaat van: Haas op 20 september 2012, 11:37:03
- zwarte ring boven de hulpveer doen ipv eronder vanwege de wrijving van hulpveer op bovenschotel?
- wat (lager)vet op de zwarte ring om piepen/kraken tegen te gaan?
De zwarte ring boven de hulpveer zal niet gaan werken, dan gaan de hulpveer en de hoofdveer scheef staan als de set onder spanning komt te staan. Je zou wel evt de hulpveer weg kunnen laten en dan de schotel met het kunststof tegen de veerschotel aan. De hulpveer weglaten is zo geen probleem, alleen met de apk omdat de hoofdveren los komen te liggen bij het opkrikken van de wagen (en de set word iets stugger).
Lagervet icm kunststof kan ik je NOOIT aanraden ! Ik weet niet van welk type kunststof de ring is gemaakt maar een groot aantal kunststoffen werkt bij vloeistoffen als een spons met als gevolg dat de maat van het onderdeel niet meer klopt. De kunststoffen die ze voor deze toepassing zullen gebruiken zullen overigens ook zelfsmerend zijn.
Nou, het is gelukt !-!
Nog ff wat foto's van de achterkant (daar was vraag naar, toch?):
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0747_zps9290ff98.jpg)
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0750_zps0a4fdefd.jpg)
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0753_zpsbe752f8a.jpg)
De voorkant:
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0766_zps932c418f.jpg)
Schokdemper gedemonteerd en verenklem erop
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0767_zpse92e5260.jpg)
Bovenschotel eraf halen en veer weer ontspannen. Schokdemper, onderschotel, enz berg je op, de bovenschotel heb je nodig.
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0768_zpsc32d7c44.jpg)
VMaxx poot draai je in elkaar, zodat de dunne moer op het einde van het schroefdraad zit. Dit voorkomt dat de schroefpoot uit elkaar valt.
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0769_zps3932c285.jpg)
In detail dus
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0771_zps1eead4b0.jpg)
Originele bovenschotel erop zetten en met de meegeleverde zelfb. moer vastdraaien.
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0772_zps3e911a82.jpg)
Nogmaals
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0774_zps1d9169a4.jpg)
Schroefpoot weer terugschroeven op de auto
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0777_zps63e63238.jpg)
Onderkant onderste stelring tot bovenzijde fusee op 80mm.
Het was natuurlijk even afwachten hoe alles stuurde, maar ben inmiddels er al weer bijna 1000km mee verder en heb nergens last van. Het piept niet, het kraakt niet, bonkt niet, niks... ben blij verrast !-!
Ik ben happy Y
(Nu nog ff die achtervelg vervangen door de gerepareerde Nervasport -- )
ziet er netjes uit _o_ _o_
Ziet er goed uit. Heb met v-maxx nederland gemailt en die melde dat die glij lager niet in die set hoort te zitten. Mijn garage die hem zou monteren zou weten hoe het gemonteerd zou moeten worden. Daar heb ik dus geen reet aan. Met welk bedrijf had jij contact gehad? Miss dat die die glijlagers kunnen leveren want bij mij zitten ze er niet opt.
Dat ziet er echt super strak uit, goede keuze die nervasport velgen!!
Mag ik vragen wat voor banden je erom hebt zitten? En heb je ook spacers gebruikt of nodig gehad?
Bedankt voor alle duidelijke foto's!
Netjes! !-!
Citaat van: Benjamin Renon op 11 september 2012, 10:35:03
Als ik je veerpoot bekijk alleen de grote bout loshalen en dan lager + zwarte schotel (van originele poot) + bout erop en weer monteren.
Toch wel gelijk gehad. ;)
Ziet er goed uit! Nette verlaging in ieder geval. !-!
Dank!
@Brouwertje : V-maxx Nederland, zie rechts onderaan (http://www.v-maxx.com/uk/contact/)
Ik weet niet precies hoe het zit, misschien heb jij een van die 'eerdere' setjes? Ik heb een 60RE01 set en daar hoorde het zo bij te zitten.
@Heatzone : Die Nervasports had ik hiervoor onder mijn Clio II liggen en zijn eigenlijk meeverhuisd. Staat idd best vet 8)
Er liggen nu Kumho's op (Kumho Ecsta SPT KU31) in de maat 195/40/17. Deze maat komt voort vanaf mijn Clio en is voor de Megane eigenlijk net wat te klein, beter 205/40/17, maar ik twijfel of ik dat ga doen, vind het er wel vet uit zien zo en het scheelt nagenoeg niks. Er zit nu rondom 2cm spacers op, wederom ook overgezet vanaf mijn Clio. Die Nervasports hebben een ET van 47 (uit mijn hoofd), dus dan wil je wel graag een spacertje zetten.
Net nog even bij de auto staan kijken en meten, wellicht zet ik m t weekend nog een tandje lager voor, zodat ik achter ook nog een tandje kan zakken.....
:9~
Nu nog eens subtiele lip voor de voorbumper? :)
Ik heb nervasport altijd enorm vet gevonden alleen rondom spacers, nieuwe banden en vaak ook spuiten wordt best wel duur..
Maar rijd dat nou echt lekker 17 inch voor en zo te zien 16 inch achter.... (edit sorry ff over je laatste regel heen gelezen... :shocked: )
@Heatzone, nou omlaag die auto, ziet er toch echt beter uit!! :D
Citaat van: Heatzone (Mark) op 24 september 2012, 23:19:44
Nu nog eens subtiele lip voor de voorbumper? :)
Ik heb nervasport altijd enorm vet gevonden alleen rondom spacers, nieuwe banden en vaak ook spuiten wordt best wel duur..
Die lip zit ik nog over te denken. Heb nog een lip liggen van een Skoda ... (?), maar moet nog ff kijken wat dat wordt.
Ik heb de velgen gloednieuw van iemand over kunnen nemen voor een (daarvoor) zacht prijsje. Dingen zijn dus helemaal strak, netjes, enz.
helaas ben ik een tijdje terug in Parijs door een gat in de weg gedonderd, dus 2 velgen hebben daardoor een licht tikje. Even laten richten dus..
Spacers werd ik ook niet vrolijk van ( € 120.- per 4 ex bouten.... :x ), maar die heb ik maar gekocht zonder er bij na te denken.... :?
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 25 september 2012, 09:33:32
Maar rijd dat nou echt lekker 17 inch voor en zo te zien 16 inch achter.... (edit sorry ff over je laatste regel heen gelezen... :shocked: )
Ik merk er weinig van moet ik zeggen haha!
We hebben van het weekend een Laguna 1 ph2 lip onder een Meg1 gehangen, moet zeggen staat super strak!
@haas, een lip kost op de sloop ongeveer 20 euro en het staat echt zoveel mooier aan de voorzijde.
De lip die Michiel en ik bij de coupe van Michael erop hebben gezet staat echt super, zelf heb ik een Espace lip en er rijden er ook een aantal rond met een Laguna lip andere als op de foto die je hieronder zit!
Dit is de lip die Michiel bedoelt.
(http://img.photobucket.com/albums/v76/rkill/foto5_zps16c92e63.jpg)
Deze was btw een tientje... ;)
Zullen we maar weer on-topic gaan..? :police:
Die lippen hebben zo weinig met een schroefset te maken... ;)
:police:.... ;)
Waar hebben jullie die vmaxx schroefset besteld, want ik zie dat je die niet op de site van vmaxx kan bestellen.
Als ik dan ga googlen dan kom ik op deze site:
http://www.v-maxx-vering.nl/
En die verwijst mij dan weer hier heen:
http://www.benboon.nl/renault-megane-9602-p-1436.html
Kan dat kloppen??? :?
Ik heb hem bij stroevemotorsport besteld volgens mij. Altijd goede service.
Oke dan zal ik daar ook is ff kijken !-!
Ze hebben geen schroefsets van vmaxx voor de megane, ik zal ze is ff een mailtje sturen ;)
Ik heb de mijne toen bij v-maxx zelf besteld volgens mij.
Een week later had ik ze binnen.
http://www.stroevemotorsport.nl/Schroefsets/Renault/Megane_Coupe/
Schroefsets genoeg hoor Mark.
Aha, ik zocht alleen op megane dus vandaar
zolang er het bestelnummer 60 RE 01 bij staat dan past het ook onder mijn hb toch? !-! !-! !-!
Iemand???
Ja... http://www.v-maxx.com/uk/show-products/coilover-kits/1/176/180/
(Bovenste 2 regels lijken mij duidelijk genoeg.)
Schroefset van een megane coupe past naar mijn weten ook op een cabrio, classic, brake, hb en scenic. Kan het mis hebben. Wil per motorboot anders zijn.
Ik heb het nu besteld !-!
Ik had van de week nog even gemaild met stroeve motorsport, of ze die vmaxx schroefset op voorraad hadden zodat ik het zaterdag op kon halen. Ik heb het nu net een kwartiertje geleden besteld en betaald met het verzoek of ze meteen konden mailen als ze het binnen hadden. En ik werd nu net gebeld door hun met de vraag of ze het ook meteen vanaf de leverancier naar mij toe konden sturen, omdat ze het pas maandag binnen zouden krijgen.
Nu krijg ik het thuis gestuurd zonder de verzendkosten.
Echt super goede service van stroeve motorsport !-! !-! !-!
Dat is zeker een goede service.
Netjes, enne wanneer is de planning dat het er onder gaat dan, dit weekend al?
Dat is zeker netjes, Hoeveel heb jij nou betaald voor de Schroefset Mark?
Inderdaad goede service.
Stroeve staat natuurlijk ook goed bekend in het wereldje !-!
En het blijkt wel weer waarom.
Ik heb 314 euro voor het setje betaald >:D
Ik ga dit weekend ff speciaal gereedschap maken om de achteras te blokkeren zodat de as keurig op zijn plek blijft als ik bezig ben (en nog ff op de sloop rond neuzen voor een paar dingetjes voor het interrieur)
En dan gaat volgend weekend het spul er onder ( en laten uitlijnen uiteraard ) !-!
Ik ben van plan om voor zo'n 4 cm te zakken en achter 1 tandje om mee te beginnen >:D !-!
Ik heb het vandaag binnengekregen !-!
alleen mis ik die kleine veren die boven in moeten >:( , ik heb er al achteraan gemailt ;)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-GYFYCEJL.jpg)
Opzich geen enorm probleem om ze zonder te monteren. Vaak worden ze zelfs extra weg gelaten om net dat beetje extra lager te kunnen gaan :) Voor de apk zijn deze wel belangrijk, dan komen je veren niet los te liggen als je de auto opkrikt.
Yup maar ik wil het nu gewoon in 1 keer goed monteren zodat ik er ook geen gezijk mee krijg op de apk ;)
En ik heb een paar grote drempels in de straat liggen >:(
dus zo laag wil ik nu ook weer niet gaan, het gaan mij vooral om de betere wegligging !-!
Ik heb het binnen, dus waarschijnlijk toch nog morgen een stukkie zakken !-!
Mooi !-! en niet vergeten: pics or it didn't happen ! succes !
dankje ;)
ik ben nu voor 35mm gezakt(zal volgende week nog wel wat meer worden)
en voor de achteras had ik nog geen fatsoenlijke slagtrekker dus die is volgendeweek aan de beurt !-!
ik zal morgen ff een plaatje schieten :)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-HGS6QKY4.jpg)
bij deze ff een plaatje geschoten !-!
Bij mij blijven nu die stootrubbers bovenin hangen (dus tegen het kleine hulpveertje)
dit is verder toch geen ernstig probleem neem ik aan?
Dat zijn toch je bumpstops? zo ja dan maakt het niks uit
Ja maar ze hebben er ook een mooi "hoesje" aan vast gemaakt en die valt dan over de veerpoot heen dus vandaar ;)
Ja dan moet je hem toch verder naar beneden schroeven als je nu nog wat van de zuigerstang kan zien... :D (al zou het hele hoesje er volgens mij niet op hoeven te zitten volgens mij)
ja of ik zet er een slangenklemmetje overheen (mits deze de veren niet raakt natuurlijk)
Dat hoesje schuift meer als 10 cm omhoog en gaat dan klem zitten tussen die kleine hulp veren dus als ik dan zoveel moet zakken dan rij ik met de dorpels op de grond :D
zo laag kun je m waarschijnlijk niet schroeven, anders gaan mn kw voorpoten der voor volgend seizoen onderuit en komt er v-maxx onder !-!
@ mark Uhm ik heb de vmaxx bijna op het hoogst staan en dan is mijn megane alsnog 40 mm verlaagt. Ik kan die onderste ringen nog minstens 15 cm naar beneden schroeven. !-! (ik zal als ik haar binnenkort weer op de brug heb wel ff een foto maken)
Om je ff snel een idee te geven heb ik nog ff snel wat plaatjes geschoten
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-YV87LGUY.jpg)
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-DBJCF8W6.jpg)
Hier kun je duidenlijk zien dat nog een heel stuk lager kan gaan !-! >:D
(En zeker als je vergelijkt met die foto waar ik ze nog in de doos had >:D )
Het heeft ff geduurd. Maar ook bij mij zitten ze er zonder problemen onder. Die kunstof ringen besteld en gaan. Alleen de bevestiging van de bedrading van de abs en de brakesnake moest aangepast worden. Staat wel super zo. Niet meer dat enorme gat aan de bovenkant van de band. Miss laat ik hem nog wel een cm zakken. Ff aankijken hoe dit gaat.
Ik moet wel zeggen die glijlagers werken perfect, alleen soms als ik dan moet keren of iets schuin over een drempel moet dan hoor ik "tok". Dan schieten de veren iets over de glijlagers, verder werkt het perfect !-!
En verder van de zomer weer een stukkie zakken als ik de achterkant los krijg !-! (nieuwe poging)
Citaat van: Renegade (Mark) op 14 november 2012, 19:14:57
zo laag kun je m waarschijnlijk niet schroeven, anders gaan mn kw voorpoten der voor volgend seizoen onderuit en komt er v-maxx onder !-!
Niet doen, KW kan lager bij de Meg 1
Ik heb het idee dat mijn megane met de vorst een heel stuk stugger is dan als het een graadje of 10 is. (niet dat ik dat niet erg vind ofzo maar toch :) )
Ik heb nu bijna geen veerweg meer, maar dat zal wel aan de dikte van de olie in de schokbrekers liggen neem ik aan.
(dat die dikker word door de vorst ;) )
Is jullie dat ook toevallig opgevallen?
Dat is mij niet opgevallen. Wel dat ik veel vaker TOK hoor als die veren verspringen zwaar irritant. Wacht het ff af wat ze gaan doen als het weer warmer word. Prut glijlagers ;)
Die van mij liggen nog in de schuur in de doos ;(
Daar horen ze niet. ;)
zoveel werk is het niet.
haha, nou koud is het wel! Heb ook geen veerspanners thuis liggen, dus ik wacht wel tot het beter weer wordt :P
Nieuwe veren zakken altijd nog een klein stukje na onder belasting, misschien dat het daardoor komt dat de veerweg iets korter is geworden :)
Voor je schroefset heb je geen veerspanner nodig. Behalve als je de originele veerschotel van je standaard veerpoten demonteerd. Koud is het idd wel.
Heeft iemand trouwens een afbeelding voor mij van de originele topschotels en lager en hoe die vastzitten aan de v-maxx veerpoten?
Hoe heb jij dit dan gedaan Brouwertje? Als je geen originele topschotels heb gebruikt?
Ik heb ze wel gebruikt. Er zijn er bij die nieuwe aanschaffen. Er zijn bij jou in de buurt vast wel garage bedrijven die tegen een kleine vergoeding die veerschotels willen demonteren voor je.
Ik heb er over getwijfeld of ik nieuwe zal kopen of de oude zal gebruiken, ik heb namelijk nog een set originele veerpoten liggen met verlagingsveren. IK ga echter wachten tot een vriend van me terug is in nederland en me achteras kan verstellen. Hij is momenteel op uitzending en zou me ermee helpen, hij heeft zelf een renault 9, 5 en clio en voor hem is het een eitje, hij heeft ook veerspanners :D
Het is opzich niet moeilijk. Ik heb er met de achteras zelf nog nooit problemen gehad. Dan nog maar ff geduld. Morgen ga ik hem weer verstellen.
Inmiddels rij ik al een poosje redelijk tevreden rond. rijd prima. Maar dat geluid van die verspringen de veren. Die glijlagers werken niet helemaal optimaal. Iemand nog goede ideeen of ervaringen om dit op te lossen?
Gewone lagers monteren is dan de enigste optie, dit ga ik ook van de zomer nog een keer doen !-!
Voor de megane 1 heb je lagers die onderaan de veerschotel zitten maar je kunt ook lagers krijgen die je op de bovenste veerschotel kan monteren (bij de dealert verkrijgbaar, ik dacht zo rond de 70 euro) dit word ook in het begin van dit topic vermeld !-!
Dat stukje over die toplagers van een 16v? vraag me af of die toplagers en schotel wel passen in combinatie met de veerpoten van een normale.
anders moet je er ook een bovenste schotel van een 16v bij kopen (staan er zat van op de sloop)
Klopt maar volgens mij komt dat niet uit met de rest van je veerpoot. Die van een 16v staan scheef. Dus ook moet je dan je veerpoten aanpassen. of je fusses
Oh ja dat zou best kunnen >:(
Dan zouden wij een lager moeten regelen die op die middelste blauwe ring past, als ik dat zo zie.
(http://i15.photobucket.com/albums/a377/Haas123/IMAG0737.jpg)
Naar mijn idee doet die ring niets anders dan de twee veren gescheiden houden. Ik verwacht dat het lager ergens onder in de stelschroef zit. Denk wel dat je die los kunt krijgen.
Nee ik bedoelde de middelste van die drie bovenste ringen :)
Maargoed onderaan zou ook heel goed kunnen. !-!
Binnenkort de boel maar weer is uitelkaar trekken. Maar datlager word eenlastig verhaal denk ik.
Ja ik ben wel benieuwd
Verwacht er niet teveel van. Een lager heb ik niet. En zo gauw ook geen tijd.
Ik zal eens een mailtje naar stroeve motorsport sturen, misschien weten die een oplossing ;) !-!
EDIT: mailtje verstuurd !-!
Misschien een idee om alle bussen boven de veerschotel weg te laten en dan iets als dit http://www.heliosracing.com/raceveren.php?view=productListPage&category=2 pas te maken ? Het kost wel wat meer geld en ik heb geen idee in hoeverre het aangepast moet worden om op een megane te monteren.
Ik kan er een uit elkaar halen? Die van mij ligt nog steeds in de doos.
Mocht iemand ergens specifiek foto's ofzo van willen hebben :)
Hebben jullie ook zo'n last van roestende veren? Ik heb mijn vmaxx set er nu iets meer als 3 maand er onder, maar de verf laat los van de veren dus ze beginnen te roesten. Ik heb de veren dus maar even in de tektiel gezet !-!
Dat dan weer niet. Wel een hoop zand. Boel schoongemaakt en ingevet knoept nu iets minder. Maar het blijft een lapmiddel. Ben blij dat ik er neit de volle pot voor betaald heb. dat knoepen is zooo jammer
Mark, als je die veren nieuw hebt gekocht zou ik toch een klacht indienen. Lijkt me erg snel na 3 maanden.
Ik had dat ook toen der tijd met mijn V-maxx set ook, daar is niks voor.
Ja de verf is slechte kwaliteit maar de roest is er nog niet helemaal ingetrokken.
Mochten de veren binnen een jaar knappen dan dien ik uiteraard een klacht in.
(en het eerste wat ik dan doe als ik dan nieuwe veren krijg/bestel dan leg ik ze meteen in de remolie om de verf er af te halen, en ze meteen goed in de tektiel zetten ;) )
Bij mijn toenmalige KW set helemaal geen last van gehad. Hier merk je nu dus het verschil tussen de coatings die gebruikt worden door verschillende merken.
Bij mijn V-maxx set geen last van roest, en de constructie is anders bij de MegII dus ook geen last van "knoepen"
Die van mij laat aan de onderkant ook wat verf los, naja maar ff goed insmeren en tegen roest beschermen voor ze eronder gaan😇
Tuurlijk het allemaal wat minder zijn voor dit geld. Alles naar zijn waarde. Maar roesten doe die van mij niet. Ze zijn zo vet als bagger. Tja en dat knoepen is erg jammer. Is ff niet anders. Volgende keer (als die er komt) Bestel ik een betere set. ;)
Citaat van: Benjamin Renon op 24 februari 2013, 12:50:58
Bij mijn toenmalige KW set helemaal geen last van gehad. Hier merk je nu dus het verschil tussen de coatings die gebruikt worden door verschillende merken.
dat is het verschil tussen 1200 € en 200 €
Citaat van: Brouwertje op 24 februari 2013, 23:01:58
Maar roesten doe die van mij niet. Ze zijn zo vet als bagger. Volgende keer (als die er komt) Bestel ik een betere set. ;)
weet je zeker dat er geen demper lek is ? Dat willen ze ook wel eens doen, tis echt het goedkoopste van het goedkoopste. Strak plan om voor een degelijke set te gaan.
Citaat van: Renegade (Mark) op 19 februari 2013, 23:40:48
Misschien een idee om alle bussen boven de veerschotel weg te laten en dan iets als dit http://www.heliosracing.com/raceveren.php?view=productListPage&category=2 pas te maken ? Het kost wel wat meer geld en ik heb geen idee in hoeverre het aangepast moet worden om op een megane te monteren.
let hier mee op, dit past niet op alle schroefkits en alles is afhankelijk van het bovenste deel van de demper. Bij de cup clio is dit 16mm, bij de cup megane 19 mm enz enz. Aftermarket kits hebben dikwijls ook het nadeel dat er niet genoeg vlees aanwezig is om dergelijke topmounts te monteren.
Weet zeker dat er geen demper lek is. Die vettigheid heb ik er zelf opgesmeerd. En idd is dat het prijsverschil. Zoals ik zei zoek volgende keer een iets betere en waarschijnlijk duurdere op.
Voor de mensen die nog last hebben van knoepende veren, alles goed ontroesten en de veren in een dikke laag tectiel zetten.
Heb er nu bijna geen last meer van. Heel af en toe een keertje, maar voor de rest is het weg. !-!