En weer verder in nieuw deel. !-!
Citaat van: Dante op 14 juli 2012, 01:07:17
Zou het niet handiger zijn om site-gerelateerde problemen voortaan hier (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14831.0) te melden..? Anders staat-ie ook maar te verstoffen... o-)
Zou erg fijn zijn idd, hoef ik niet paginas door te zoeken naar info.. :-))
@ Dirk: hoe is het ondertussen met je Meg????Dacht dat ie eind april zou worden afgesteld, is dat al gelukt?
:)
Nee, is iedere keer iets. De man die hem zou afstellen heeft het financieel niet zo goed meer en is daarom genoodzaakt ernaast te gaan werken. Dit doet hij in dubai.. Dan is hij 8 week weg, en 2 week thuis. In die twee weken moet hij dan thuis de boel bijwerken (en zijn zoon probeert de rest te doen).
De auto loopt wel, maar nu maakt hij teveel herrie en wil hij hem niet afstellen, dus moet ik hem eerst weer ophalen en de uitlaat voorzien van extra dempers.. Maar als ik hem daarna breng, moet ik maar weer afwachten wanneer hij eraan toe komt.. De vorige keer lekte hij olie en moesten we hem ook ophalen en dat oplossen.
Ik begrijp hem wel, maar zeg het dan ff in één keer, zo blijven we bezig..
Maar daarnaast heb ik zelf ook weinig tijd op dit moment, dus ook aan mijn kant gaat het niet heel snel, en dan blijkt dat je zo weer een jaar verder bent... 8)7
Dirk, er zullen toch wel meer mensen zijn die een std alone kunnen afstellen (ongeacht het merk) ?
Ok nou ja wat je al zegt als ie het nou meteen zegt van de olie en je uitlaat, maar goed als je het zelf dan ook druk hebt dan begrijp ik dat je er ook geen mega haast mee hebt. Gaat natuurlijk om het eind resultaat dat ie zo meteeen wel helemaal goed gaat rijden.
Jammer om te lezen dirk, maar begrijpelijk. Hoop 'm ooit eens in real life te kunnen zien. :)
Helaas slecht nieuws voor de Nürburgring en de omgeving. Hopelijk blijft de Nordschleife wel bestaan en kunnen we nog lang genieten van de omgeving daar en het bij behorende circuit.
Helaas komt dit ook weer niet als een complete verrassing aangezien het al bekend was dat het niet goed ging met de aanbesteding en afwikkeling van het nieuwbouw complex aan het circuit.
CiteerNürburgring failliet - restschuld deelstaat 300 mln
Een harde klap voor de Eiffel-streek in Duitsland want de Nürburgring moet deels of in z'n geheel worden verkocht. De Europese Commissie wil geen hulp bieden voor de redding van Nürburgring GmbH, die bijna geheel in handen is van de deelstaat Rheinland-Pfalz.
Dat meldt de Duitse Rhein Zeitung, op basis van 'goed geïnformeerde kringen'. De ring was een Mekka voor fans van autosport uit alle delen van de wereld maar het is zover dat de deelstaat Rheinland-Pfaltz zijn deelneming in de ring moet beëindigen met een faillissement. Met het besluit uit Brussel is de GmbH definitief failliet. De Nürburgring is een van de belangrijkste racebanen van de wereld.
Het bericht zal voor opschudding zorgen in de politiek in Mainz. De rood-groene deelstaatregering heeft tot het laatst toe gehoopt het faillissement te kunnen voorkomen maar het besluit in Brussel levert wat dat betreft een harde politieke nederlaag op. De deelstaat had Brussel gevraagd de dochteronderneming te steunen, omdat het veel schulden heeft en met een faillissement werd bedreigd. Men had dertien miljoen euro nodig om de rente te betalen voor de lening van 330 miljoen euro die Nürburgring GmbH heeft gekregen van de investeringsbank ISB van de deelstaat. Maar het financiële reddingsplan werd afgewezen door de EU (mededinging). Daarmee is het doek gevallen en ligt de toekomst in handen van de curator.
Volgens de balans is het ringcomplex maar 126 miljoen euro waard. Volgens het industriële tijdschrift Wirtschafswoche heeft Ernst & Young een analyse opgesteld en de deelstaat zou uiteindelijk, zelfs wanneer alles verkocht zou worden, kunnen blijven zitten met een restschuld van bijna driehonderd miljoen euro.
Wat ik begreep ging het hoofdzakelijk om het nieuwbouwcomplex. De races die geplant stonden voor dit jaar zouden allemaal gewoon doorgaan. Nu weet ik niet in hoeverre de ring hier financieel aan verbonden is. Maar ik denk wel dat het nog wel eens afgelopen kon zijn met de F1 daar.
Ach ja, als ik zondag nog maar een rondje kan rijden :P
ik ben dan opzich wel benieuwd wat er dan gaat gebeuren met de diverse VLN en 24 uurs races volgend jaar. Die maakten veelvuldig gebruikt van beide circuits. Met de Touristenfahrten harken ze in ieder geval genoeg geld binnen voor onderhoud etc.
Ze zouden gek zijn als ze de Nordschleife zouden sluiten. Op een goede zomerse dag heeft de hele omgeving daar profijt van.
Yep ben ook erg benieuwd. Helaas kon er nog niets over 2013 gezegd worden. Zal eens kijken of ik nog wat kleingeld in de zak heb. 8)7
Maakt niks uit welk onderdeel winstgevend is. Er is een algehele schuld van 330m. € terwijl de (totaal) geschatte waarde amper 130m € bedraagt. Men is al jaren interesten op interesten op interesten aan het betalen. Het betreft gewoon 1 grote pot wanbeleid. Het rollercoaster verhaal is helemaal fantastisch, terwijl het niet eens in dienst is.
Inderdaad, die achtbaan is een grote aanfluiting geworden. Wel jamer hoor. Ook zonde van het museum wat er in zit.
Aan de andere kant kan het wel weer de redding zijn van Spa Francochamps, aangezien ze de f1 om en om zouden gaan krijgen, en dan zou Spa er ook niet meer mee rond komen..... (al vind ik het altijd jammer als circuits moeten sluiten..)
Spa staat los van dit verhaal. Ze zouden op Spa om en om met de GP van Frankrijk gaan rijden. Maar Spa heeft net afgelopen week een nieuw contract voor de komende 3 jaar getekend dus dat om en om verhaal hoe dan ook niet door de eerste 3 jaar.
Het verhaal gaat al langer dat ze om en om met de nurburgring gaan rijden, en contracten in de F1 stellen niet echt veel voor (en qua Spa Francochamps, zat ik tot een jaar of 2 terug behoorlijk dicht bij het vuur zeg maar ;) )
Oke, ach ja we zullen het allemaal wel zien. Las dat Eckelstone er wel graag zou willen blijven racen.
@Dennis. Wanneer gaan wij weer eens naar de Ring? 8)7 :q
Geen idee.
Persoonlijk zou ik er bijna mijn Megane voor weg doen ;)
http://vernieuwd.marktplaats.nl/a/auto-s/renault/m576627920-renault-gt-turbo-5-express.html?c=08c285449651fa109c354bbabe740c1b&previousPage=lr
Heel erg stoer dit !-!
Die is inderdaad !-! Jammer dat er niet bij staat hoeveel vermogen 'ie heeft en hoe snel 'ie is.
Het vermogen vind je in 1 van mijn dynotopics op rtc. Deze auto heb ik meermaals gerold.
Hey die herken ik wel
Heeft ook injectie gemonteerd (dual point)
Had hem gewoon eens gemaild.
Hij draait op 3 bar en heeft +- 160PK's. Janneke is het er niet mee eens maar anders l-
hoho, je hebt ook niets met mij overlegt. Het blijft MIJN erfstuk he die cabrio. Ook al heb ik inmiddels een eigen. :q
Een 2e erbij is altijd goed toch? :q
Daarom. Ook al kreeg ik 'm in losse onderdelen. 8)7
Zojuist bericht gehad dat mijn Apex veren voor de Clio verstuurd zijn. Volgend weekend proberen te monteren aangezien ik dan toch een weekje vrij heb dan.
Kijk dat zijn mooie berichten Ben. We willen uiteraard ook foto's zien, maar dat is logisch hè
Moet ook nog een veerspanner ergens zien te regelen en dan is het een kwestie van een paar uurtjes rustig sleutelen. Foto's volgen dan vanzelfsprekend. ;)
Kun je dat niet op het werk doen ben?
Want zo'n clio tje is in een uur verlaagd hoor.
na even weg geweest te zijn heb ik nieuws.
De megane is afgeschreven...
zondag ben ik op de snelweg mijn rechter achterwiel verloren, gelukkig zijn mijn vriendin en ik er zonder kleerscheuren vanaf gekomen, had ook heel anders kunnen zijn.
Het erge ios nog dat het een fout van een monteur is geweest. die heeft een borgpen vergeten.
ik heb gister weer gereden, maar ik was echt bang. schakelen ging zelfs niet meer. alles leek fout te gaan, ik was natuurlijk ook helemaal oversteur en zag het allemaal even niet meer zitten. gelukkig ben ik thuis, en lijkt alles op zijn pootjes terecht te komen.
Dank u rechtsbijstandsverzekering!!
Dat wilde ik even melden.
Verder blijf ik het een hele leuke auto vinden, waar jullie echt heel trots op mogen zijn. Alleen voor mij was het mijn laatste renault..
Groeten Kevin
Kevin, mazzel dat het goed gegaan is. Balen dat je auto is afgeschreven. Gewoon in een auto blijven stappen he, de angst wordt vanzelf minder en als je het nu niet doet dan wordt het alleen maar erger.
Citaat van: edje op 19 juli 2012, 19:44:00
Had hem gewoon eens gemaild.
Hij draait op 3 bar en heeft +- 160PK's.
Edje, 1.3 bar en het vermogen is aan de wielen.
Citaat van: matthew op 19 juli 2012, 22:39:16
Kun je dat niet op het werk doen ben?
Want zo'n clio tje is in een uur verlaagd hoor.
Kan wel Matthew, maar dan moet ik weer naar het werk toe in het weekend. Doordeweeks is het voor mij rond 18:00 uur dat ik weg ben en nog een stuk moet rijden. Gelukkig heeft een vriend van me in Roermond ook een brug en uitlijn apperatuur, dus daar zou ik eventueel ook terecht kunnen.
@Kevin:Ik kan over een soortgelijk iets mee praten. Bij mij is bijna 1,5 jaar geleden het voorwiel "los" gelopen. En die angst zal even blijven. Of het nou dezelfde auto is, of een andere. Maar gewoon door gaan, het wordt vanzelf minder. :)
Citaat van: Calve op 20 juli 2012, 09:28:32
Het erge ios nog dat het een fout van een monteur is geweest. die heeft een borgpen vergeten.
Alleen voor mij was het mijn laatste renault..
Groeten Kevin
Zo snap dat het schrikken is geweest, en gelukkig ben je er zonder kleerscheuren vanaf gekomen. Maar Renault is op zich geen slechte auto, maar jij hebt een slechte monteur gehad, als je een Rolls Royce had gehad en de monteur de zlefde fout had gemaakt, had het op dezelfde manier kunnen aflopen....
Bij deze wil ik te kennen geven dat ik in tegen wil RMClub vrienden uit mijn fasebook heb gezet, niet omdat ik geen vrienden wil hebben maar blijkbaar kan het even niet anders :neen:
Beste Roy,
Wat jij op/met facebook allemaal doet sta je helemaal vrij in.
;)
Jammer Roy, maar wat jij wilt... Y Je weet me te vinden, mocht je me terug willen ;) :q
De gebroeders Postma staan nog in je vrindenlijst, overigens :police: (http://forums.newtek.com/images/smilies/brians/neener.gif)
Zoals ik via de mail al aangegeven heb hebben wij niets te zeggen over jouw bezigheden op facebook. Zoals Stefan al zei, je bent helemaal vrij wat je daarmee doet. Ik kan daar niets meer aan toe voegen.
Het is je eigen account, als jij daar mensen uit wilt verwijderen is het uiteraard aan jezelf ;)
Maar om weer even in de positieve sfeer te komen, de zomer komt eraan !-! wordt aankomende week weer heerlijk warm een BBQ weer.
Benjamin ga jij morgen nog na de ring toe ??
Ik heb net voor 30 Euro een set Angel Eyes op de kop getikt... ik ben benieuwd wat het gaat worden, want de prijs is wel erg laag. Gokje dus. Heb ook meteen een setje zwarte Lexus achterlichten besteld bij Winparts. Langzamerhand gaat de Megane er anders uitzien. Nu nog de schade herstellen, setje leuke wielen en een lichtblauw metallic matte wrap... !-!
Ben benieuwd Ed, angel eyes mis staan de auto echt niet en de ledjes zijn zelf te vervangen !-!
Bedoel je de leds van de ringen?
Ja zeker, of je moet ccfl ringen hebben dan kan het niet ;) maar ga der stiekem vanuit dat je ledjes hebt ;)
zitten er leds in de ringen? Dante heeft ook angeleyes op zn brake,die werke op een ander
princiepe,als ik me niet vergis op een gas ontladings buisje.
ah,rogier was me voor :)
Er zijn verschillende soorten, wat mij betreft 2 stuks: je hebt ze van ca vanaf 125/135 Euro, maar er zijn er ook van ruim 200 Euro. Ze zien er beiden ook anders uit. Die van 200 Euro zien er beter uit, wordt meestal ook verkocht met de omschrijving "Halo rims". De vraag is dan welke met leds is, welke niet en welke ik nu heb gekocht hehe.
Je hebt inderdaad 2 varianten, de led versies en de ccfl versie. Je kan heel makkelijk zien of het een led ring is de ja of de nee, haal de grote rubbere dop eraf (zit aan de achterkant waar je lamp in moet) en daar onder zit een klein rubber dopje dan heb je een led ring, zit die er niet dan is het een ccfl ring ;) onder dat kleine rubbere dopje zitten de 2 ledjes !-! de ledjes branden nog wel is door namelijk, ik zelf heb de ringen al niet eens meer aan staan.
ccfl geeft ook een egaale gloed,met leds is het onderste van de ring feller dan de bovenkant.
en de led zie je overdag niet en de ccfl wel ;)
Ah ok. Het gaat om deze lampen trouwens:
(https://fbcdn-sphotos-a.akamaihd.net/hphotos-ak-snc6/165910_3929935739841_1319948836_n.jpg)
Kan je hieraan afleiden welke het is?
ik zou zeggen dat het leds zijn.
het lijken mij indedaad ook de led versie, alleen de ccfl versie ziet er dacht ik het zelfde eruit. kijk even waar het zwart witte draadje na toe gaat die is namelijk van je stad lichten ;)
Is er veel ruimte voor de leds (als het leds zijn), want dan zet ik er 0.5 Watt leds met weerstanden in.
Dat is ook een idee,ik ben wel benieuwt wat "bright" leds doen met angeleyes,en of ze dan niet te warm worden.
Nee, die 0.5 watt niet, daar heb ik wel ervaring mee. Die 1, 3 en 5 Watt leds, die wel. Die worden superheet. Maar volgens mij zijn die ook weer veel te fel daarvoor. En trouwens, zitten gesoldeerd op een printplaatje, dus volgens mij krijg je die er ueberhaupt niet eens in.
conrad bied ze los aan,maar 0,5w is idd genoeg denk ik,ben benieuwt
Ja, maar met die power-leds ontkom je er toch niet aan om fatsoenlijke koeling te maken, dus dat wordt al snel een "hele" installatie. :)
een stel koelribben zou genoeg moeten zijn,als je kijkt naar led lampen.
van het lente akkoord word je ook niet vrolijk,als je een bedrijfs wagen hebt,of leasebak
dan word je woon-werk verkeerd als prive gezien,en mag je 300€ per maand gaan betalen om
met de bedrijfs wagen naar het werk te mogen gaan.
dus als je het hebt over staatskas vullen,leuke is,dat was een middel voor nu,ze verwachten volgend
jaar weer te kort te komen,ik zeg,stop het eerst eens in de economie,en probeer dan eens de schulden
te minderen.
Ah ik ben dus niet de enige die er last van gaat krijgen, al heb ik geen lease bak of busje van de zaak, ik krijg 19ct/kilometer nu nog belastingvrij vergoed.......
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 21 juli 2012, 13:10:04
Ah ik ben dus niet de enige die er last van gaat krijgen, al heb ik geen lease bak of busje van de zaak, ik krijg 19ct/kilometer nu nog belastingvrij vergoed.......
zelfs trein kosten worden blijkbaar niet meer vergoed
echter heb ik het ennder gehoort en gelezen dat er zo veel tegen dit regeltje zijn,zowel bedrijven
als kabinets leden,dat wellicht na de verkiezingen deze grondig word aangepast,of beter,verwijdert word
Voor mij betekend dat tijdens mn storingsdiensten ik eerst naar de zaak moet rijden voor
de auto,en dan als het tegen zit,de zelfde weg weer terug,sommige (grote) klanten van ons
eisen dat we binnen 30min ter plekke zijn,en alles repareren,dus dat betekend dat ik ook niet in
mn eigen omgeving ff met prive auto naar een storing kan gaan.
Momenteel krijg ik alleen vergoeding voor de diensten die voor 6 uur beginnen en na 0.00 uur eindigen. En dan moet het ook nog eens zo zijn dat er dan geen reismogelijkheid meer is per trein. Dat zijn gemiddeld 2 a 3 diensten in de week. Dus heel veel zal ik er niet van merken. Daarnaast kan ik eind dit jaar hier in Dronten op de trein stappen en hebben wij vrij reizen. Dus hier bakt het er gelukkig niet hard in. Maar kan me voorstellen dat als je er van afhankelijk bent dat het er behoorlijk in hakt. Als het niet veranderd zullen wij het in de trein ongetwijfeld ook gaan merken qua aantal reizigers die dan maar de auto voor het gemak pakken als het qua kosten niet veel meer uitmaakt.
Citaat van: Christian de Vriend op 21 juli 2012, 13:03:45
,ik zeg,stop het eerst eens in de economie,en probeer dan eens de schulden
te minderen.
Liever niet, of wil je eindigen zoals Griekenland, Italië of Spanje?
Van zowel Roy als Rogier heb ik hun bericht verplaatst naar http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=3639.msg293571#new. (alleen zichtbaar voor clubleden).
"Het topic of board dat je zoekt bestaat niet of je beschikt over onvoldoende rechten om het te bekijken."
Klopt is alleen zichtbaar voor clubleden.
Oh, dat akkefietje. Ok.
Dan heb jij het nog luxe Michiel, ik krijg maar 0,05ct per km en het is ook nog zo dat ik de eerste 10 heen en de eerste 10 terug voor me eigen kosten heb ;) ik krijg letterlijk maar 7,- benzine vergoeding per maand. Ik moet namelijk 11,8km rijden om op me werk te komen. trein kosten krijg ik wel volledig vergoed, alleen hier in het dorp stopt de trein om het half uur, terwijl de trein elke 15 rijd vanaf winterswijk na arnhem. Dus met de trein ga ik ook niet dan ben ik zelf pas rond 19:15 thuis terwijl ik om 18:15 de winkel gesloten heb. en met de auto ben ik bijna 45 min eerder thuis.
0,05? leuk als ze met een radius werken.
gelukkig werkt saskia letterlijk om de hoek,daar hebben we geen kosten aan.
destijds heb ik voor de 1,6e gekozen voor de zuinigheid,ondanks dat iedereen me voorbij vliegt
hield ik geld over in de maand van de benzine kosten,die waren toen 17 of 18 ct/km
als je een paar simpele aanpassingen maakt,is de 1,6e erg zuinig.
Ik wilde net zeggen, volgens mij is de 1.6 toch helemaal niet zo zuinig..
@Rogier,nou ja die 19ct/kilometer maakt het voor mij nu gewoon ook erg intressant om te werken, maar als de plannen ongewijzigd doorgaan word het zometeen dus niet alleen belast maar ook nog eens bij het balastbaar inkomen opgeteld (dat is iets wat veel mensen vergeten) en dan weet ik dus niet of ik daar kan blijven werken want dan kost het ons gewoon weg erg veel geld. Want zodra het bij je belastbaar inkomen word geteld heeft het dus ook gevolgen voor de zorg toeslag/huurtoeslag en stufi van de kids... En dat is balen want ik werk er met veel plezier, maar moet wel rendabel zijn om te werken
Laten we hopen dat dit, net als de forensentax en rekeningrijden, uiteindelijk niet doorgaat.
Dit is de forensen tax tedo ;) (al lijkt het mij meer een soort van : hoe krijgen we nl zo snel mogelijk naar de kl*te.......)
Nee, forensentax was dat je extra moest betalen met een kastje in je auto als je in de spits van de (snel)weg gebruik wilde maken (zoals vrijwel iedereen die overdag werkt).
Deze nieuwe maatregel treft iedereen die werkt en daarvoor moet reizen, ongeacht of je nou in de spits rijdt of niet.
Phoe gelukkig geen last van ga iedere met de fiets naar het werk. En de vriendin begint na de vakantie ook dichterbij dus die gaat ook met de fiets dan(of het moet heel slecht weer zijn/nachtdienst) dus die heeft ook geen vergoeding meer.
Citaat van: Ed_16v op 22 juli 2012, 01:34:16
Ik wilde net zeggen, volgens mij is de 1.6 toch helemaal niet zo zuinig..
met grote moeite haalde ik 1:10 en dat was op circuit zandvoort,dit was op een circuit
meeting van de rmc vroegah kwa ,zuinighied is
het record 1:18 onderweg naar frensch car show,we hadden toen veel renaultjes 5 gtt bij
dus het was rustig aan rijden. gemiddelt zit ik op 1:12 a 1:13 in de stad,en 1:15 a 1:16 snelweg
Ik zit met een 1.6 gemiddeld p 1:12/13 en dat is dan snelweg/stadsverkeer.
Als ik heel erg mijn best doe red ik de 1:15,5/ 1:16.
maar als ik het naar mijn zin heb ook rond de 1:12 ongeveer.
Maar is dan ook een grandtour, dus windvanger ten top.
En de sub zorgt ook voor het nodige extra gewicht achterin.
Hè, een grand tour met een 1.6? Dat moet dan een 1.6 16v zijn.
Uhm stations hebben meestal betere stroomlijn dan niet stations,enne een grand tour is echt geen grotere windvanger dan een hatchback, een Scenic is hoger dus zal wel meer wind vangen.
ik merkte dat de combinatie van goed geplaatste luchtfilter,magnecore bougiekabels en
denso iridium bougies,de motor zuiniger werd,ergens logisch,de ontbranding word beter en
schoner,door de extra lucht gaat de ecu vanzelf zien (door de lambdazonde) dat de onbrandig
beter word,en stelt de injectoren in dat deze iets minder inspuiten.
Gisteren een geweldige dag gehad op de Nürunbergring gehad, wat is het toch prachtig om daar na toe te rijden (zodra je van de snelweg af bent) mooi door de bergen heen rijden en door de echte duitse bergdorpjes, dit was echt puur genieten. En wat een prachtige auto's rijden daar zeg pff, er stond daar van alles wat, ik keek echt me ogen uit daar zo. Zelf ben ik toch niet het circuit op gegaan met mijn auto, was stiekem toch bang dat ik mezelf niet in de hand zou houden, achter af was ik blij toe dat ik het niet gedaan had, we gingen weer door de bergen terug na beneden dan raad je het uiteraard al een mooi stuk asvalt met heerlijke bochten erin (Erwin dat is echt genieten voor jou :P en voor de evo van Benjamin ook :P) en ik ging zat achter een Ford Fiesta ST te drukken in de bochten :P want daar was ik toch wel weer een stukje sneller in dat de Ford :P en einde van de berg stond iedereen plots stil en ik trapte me remmen helemaal door tot aan de bodem, ze waren een beetje te erg oververhit geraakt door het berg pad. gelukkig gingen nog vrienden van mij even tanken waardoor me remmen konden afkoelen en even later had ik me remmen in orde gelukkig.
We hebben gister 461 KM gereden en het was puur genieten, gister uiteraard ook nog even de auto voor mij doen :P los getrokken, en op de gps was me top 195kmh en dat voor een 1.6 8v :D
Ik ga zeker vaker de die kant op, het zo genaamde ring virus heeft mij toch wel te pakken !-!
Dat klinkt idd als een mooi dagje. !-!
Heerlijk als je het gas er eens op kan zetten he. Ik heb hem helaas nog nooit via GPS gehad, alleen op de teller. :q
Helaas gaat dat hem voor mijn megane eerst ook niet meer worden.. :neen:
het is inderdaad even lekker, alleen moet wel zeggen dat ik de langzaamste was vand de groep :P
Goed zo, Rogier! !-! Ja, het Ring virus heeft meerdere mensen al te pakken gekregen. ;)
Als je niet via de snelweg wilt rijden, zou je eigenlijk eens via Maastricht binnendoor die kant op moeten gaan. Dan kom je ook flink wat mooie en vooral leuke bergweggetjes tegen. Je bent waarschijnlijk via Altenahr en Adenau gereden? Als je zelf eens wilt rijden zou je er eigenlijk een lang weekend van moeten maken (er zitten daar een paar goede slaapplekken!) en dan eens op een doordeweekse dag of 's avonds een keer rijden, dan is het veel rustiger dan nu in het "hoog-seizoen". Wat ook een optie kan zijn is dat je een keer in het voor- en na seizoen gaat, dan is het ook rustiger op de baan.
Ik ben de eerste dag dat de Ring op is gegaan na de winter geweest en het was toen wisselvallig en ook helemaal niet druk.
Het is daar inderdaad mooi rijden in de omgeving. Wij zijn een aantal jaartjes geleden een weekje naar centerparks geweest daar (park eiffel). Half uurtje vanaf het circuit en altijd leuk als je weer eens in de auto stapt. Door de weeks is zowiezo vaak genoeg leuks te beleven. Als je zelf de baan niet op kan zijn er vaak wel autofabrikanten met prototypes bezig. Veel fabrikanten hebben ook een testcentrum op het industrie terrein naast de baan. Als ik er ben rijd ik ook altijd daar even een rondje. Soms kom je dan bij toeval iets apparts tegen. Zo kwamen Edwin en ik des tijds het protoype van gefacelifte Nissan GTR tegen. Zowiezo loop je daar in de omgeving kans zoiets tegen te komen in de omgeving. In het bijzonder de Duitse fabrikanten kom je daar (vanzelf sprekend) tegen.
Ik raad echt iedereen aan om daar is een kijkje te gaan nemen ;) ik zag gister een aantal ferrari's en lambo's en 1 hele bijzondere een Mclaren, die vondt ik wel heel mooi !-!.
de terug weg was ook prachtig, we kwamen een redelijk recente ferrari tegen op de snelweg, een jonge die met ons mee reed zat die ferrari op te drukken, die man ging al aardig hard maar die jonge met zijn peugeot 106 bleef mooi strak achter hem rijden, dat vondt die ferrari rijder erg appart !-! een camaro wilde op de snelweg al niet meer sprinten tegen de 106 want die man herkende die jonge en wist dat de camaro het af ging leggen van de 106 :D dat kleine peugeotje heeft 380 pk onder de motorkap liggen :D
Dat is zeker humor zo'n wolf in schaapskleren. :D
Citaat van: Rick Santbergen op 21 juli 2012, 15:55:44
Liever niet, of wil je eindigen zoals Griekenland, Italië of Spanje?
Ik heb altijd op school geleerd dat in tijden van crisis je moet investeren in de economie om het op gang te helpen. Wat ze nu doen werkt averechts en dan gaan mensen op hun geld zitten. Wat voor nog meer ellende zorgt. Het is allemaal een vicieuze cirkel. Slechte economie, bedrijven verkopen minder, gaan minder produceren, minder arbeidsplaatsen, groei van de werkeloosheid, iedereen gaan sparen voor nog slechtere tijden, waardoor bedrijven nog minder producten en/of diensten verkopen en ga zo maar door..
Niet dat we een keuze hebben omdat we van de EU ons begrotingstekort moeten wegwerken naar een acceptabel niveau. Dus nu moeten vooral de werkenden even harder bloeden.
Hoezo crisis :? 8)
http://www.autoblog.nl/cabriorijders-zijn-gelukkiger-gezelliger-stemmen-vvd o-):grin:
Dan heb ik schijnbaar toch iets andere politieke opvattingen.
Maar hier kan ik me wel in vinden 8)7:
Citeer• 48 % van de cabriorijders is hoog opgeleid (25 %)
.....en de overige 52% nog hoger :? :D
Fubar, waar kunnen wij je profiel foto's in iets groter formaat zien !-!?
Ik ben wel nieuwsgierig eigenlijk haha.
Citaat van: Dennis Postma op 23 juli 2012, 15:29:06
Dat is zeker humor zo'n wolf in schaapskleren. :D
Dat is inderdaad humor, hij is aan de buitenkant origineel alleen lekker verlaagd :D en andere velgen
Ik zit hier in de buurt van het circuit van Brno( Tsjechië ) en afgelopen weekend was er de superbikes.
Konden vanaf de camping de motoren horen die reden. Gister uit eten geweest vlak langs het circui(niet gezien was allemaal afgezet) en ook dat is een mooi bochtig weggetje. En ben toch nog wel vanplan om er te gaan kijken.
Ja Marcel waar kunnen we grotere foto's van je Meg vinden, of weer eens in het echie zien, want ineens lijk ik allemaal nieuwe dingen te zien aan je wagen... :S
Citaat van: Fubar op 23 juli 2012, 15:49:05
Hoezo crisis :? 8)
http://www.autoblog.nl/cabriorijders-zijn-gelukkiger-gezelliger-stemmen-vvd o-):grin:
Hahaha lekker makkelijk.
Volkswagen geeft de opdracht om Golf rijders met andere auto rijders te vergelijken.
Dan kan je zulke resultaten verwachten. Je krijgt hetzelfde resultaat als:
- De dierenbescherming laat onderzoeken wie gelukkiger zijn, mensen met een hond uit het asiel, mensen met een pup.
- Greenpeace de opdracht geeft om te onderzoeken of CO2 invloed heeft op de stijging van het zeeniveau.
- Syrië laat onderzoeken of hun burgers gelukkig zijn.
- De katholieke kerk laat onderzoeken of homo's gelukkiger zijn dan hetero's.
- De verenigde staten gaat onderzoeken of drugs een verrijking voor je leven kan zijn.
Enzovoorts
Citaat van: -Jo- op 20 juli 2012, 10:07:59
Edje, 1.3 bar en het vermogen is aan de wielen.
Dt is wat hij mij melde dus heb dat gewoon zo gekopieerd.
Maar dat is niet gek:P
Citaat van: Dennis Postma op 23 juli 2012, 15:29:06
Dat is zeker humor zo'n wolf in schaapskleren. :D
Ooit een keer in Den Bosch een paar stoplichtsprintjes gedaan met een Golf II CL (uiterlijk) met VR6-blok erin gelepeld.... Needless to say dat mijn Civic (toentertijd) 'm niet bij kon houden... :D
zooo nog drie weekjes en dan sluit ik de deur ook weer achter me voor 3 wkn heb er nu al zin in eindelijk na een jaar weer mn knollebeest bekijken en berijden !-!
Gaat nu opschieten he Rebecca, al heb ik het vermoeden dat het nu niet snel genoeg gaat haha.
Nog een dag of 6 dan ga ik alweer aan het werk....... (vind mijn werk leuk hoor,maar vakantie toch net ff leuker :D )
Ik heb je Espace IV lip ook (deels) gemonteerd, Michiel. Niet waar je die zou denken, maar ik heb er twee van die opvulstukken tussen modderkuip en voorbumper van gesneden. De RS bumper is nl. onderaan breder, en daar zijn opvulstukken voor te koop bij de dealer. Natuurlijk weer alleen met de onderplaat samen, en die had ik al in goede staat. 8)7 --
Het materiaal van de lip was perfect voor dat doel, en ook de vorm was goed.
Verder heeft er vrijdag iemand tegen mijn stootlijsten van de grand tour rechts (passagierszijde) aangeschuurd over de volle lengte van twee deuren. Kras over de lak was gelukkig weg te poetsen. Geen briefje natuurlijk, ik weet alleen dat het een hardblauw metallic Mazda Demio was.
Dus als iemand die lijsten nog ergens weet? Ik zat er toch aan te denken er zwarte (niet meegespoten) exemplaren op te zetten. In dat geval zou ik ze allevier nodig hebben.
380 pk in een 106 is volgens mij eerder het equivalent van een rijdende doodskist. Dat zeiden ze vroeger al van de R5 GTT's en die had toch even een "paar" pk minder...
Citaat van: Rogier op 23 juli 2012, 15:27:02
Ik raad echt iedereen aan om daar is een kijkje te gaan nemen ;) ik zag gister een aantal ferrari's en lambo's en 1 hele bijzondere een Mclaren, die vondt ik wel heel mooi !-!.
de terug weg was ook prachtig, we kwamen een redelijk recente ferrari tegen op de snelweg, een jonge die met ons mee reed zat die ferrari op te drukken, die man ging al aardig hard maar die jonge met zijn peugeot 106 bleef mooi strak achter hem rijden, dat vondt die ferrari rijder erg appart !-! een camaro wilde op de snelweg al niet meer sprinten tegen de 106 want die man herkende die jonge en wist dat de camaro het af ging leggen van de 106 :D dat kleine peugeotje heeft 380 pk onder de motorkap liggen :D
dat zal hard rechtdoor gaan en daarmee is ook alles gezegd. Bij deze vermogens mag je nog een sper steken, zodra het vol op de voorwielen komt is er geen houden meer aan...dus...hard rechtdoor.
Citaat van: Tedo op 23 juli 2012, 22:41:31
Ik heb je Espace IV lip ook (deels) gemonteerd, Michiel. Niet waar je die zou denken, maar ik heb er twee van die opvulstukken tussen modderkuip en voorbumper van gesneden. De RS bumper is nl. onderaan breder, en daar zijn opvulstukken voor te koop bij de dealer. Natuurlijk weer alleen met de onderplaat samen, en die had ik al in goede staat. 8)7 --
Het materiaal van de lip was perfect voor dat doel, en ook de vorm was goed.
Verder heeft er vrijdag iemand tegen mijn stootlijsten van de grand tour rechts (passagierszijde) aangeschuurd over de volle lengte van twee deuren. Kras over de lak was gelukkig weg te poetsen. Geen briefje natuurlijk, ik weet alleen dat het een hardblauw metallic Mazda Demio was.
Dus als iemand die lijsten nog ergens weet? Ik zat er toch aan te denken er zwarte (niet meegespoten) exemplaren op te zetten. In dat geval zou ik ze allevier nodig hebben.
Fijn is dat he... dat ik vakantie had en vrolijk van mijn werk terug liep naar mijn auto, had ik het "geluk" dat iemand even flink met ze trekhaak achteruit was gereden in mijn voorbumper..
Resultaat een hele kromme kenteken plaat en een aardige bolling daaronder in mijn bumper.. >:(
Het kan de beste gebeuren, maar laat dan een briefje achter. Dit moet diegene gewoon gemerkt hebben.
@ Tedo, heb de zijlijsten voor je op het te zoeken lijstje gezet, ben zelf eigenlijk ook op zoek naar nieuwe lijsten, maar dan het liefst al gespoten lijsten (kleur niet intressant) en het liefst dan zonder type aanduiding.
@Ed-16v ik vindt het echt geniaal, zo'n simpele auto met machtig veel kracht.
Citaat van: Dante op 23 juli 2012, 21:17:12
Ooit een keer in Den Bosch een paar stoplichtsprintjes gedaan met een Golf II CL (uiterlijk) met VR6-blok erin gelepeld.... Needless to say dat mijn Civic (toentertijd) 'm niet bij kon houden... :D
Zo rijden er hier 3 golf mk2, 1tje met een R32 blok erin 1 met een R36 blok erin en dezelfde van eigenaar van de R36 heeft er nog 1 met een G60 blok :P
Ik zie eerlijk gezegd het geniale er niet van in... Wat is er zo geniaal aan dan? Dan is wat mij betreft een ongeblazen 2 liter Honda S2000 toch nog stukken genialer of desnoods de 1.6 VTEC zoals die in de oude Civics en CRX'en zaten. Om maar wat te noemen. Een groter blok ergens in lepelen met kennis en geld, zodat je op rechte stukken keihard gaat is nou niet echt een toonbeeld van genialiteit.
Citaat van: Rogier op 23 juli 2012, 23:46:15
@Ed-16v ik vindt het echt geniaal, zo'n simpele auto met machtig veel kracht.
@ed-16v dan raadt ik je echt eens aan om naar engeland te gaan,naar frensch car show
dit jaar stonden er een clio met een r32 blok achterin met turbo (het was een clio 1)
een r5gtt met 380,deze was puur voor sprinten gebouwt,tot 5000toeren deed die niet veel
en een bekendere was citroen C2V12 met voor en achter in een v6
enkele jaren geleden stond er een pug 306 met voor en achterin een v6 met turbo en nos
en dan zo gebouwt dat het echt af was.
die engelse zijn motorisch zo gek als een deur,maar laten niks heel jammer genoeg.
@Michiel: bedankt! Van de sloop alleen als ze onbeschadigd zijn (moet wel te doen zijn). Ondertussen check ik ook eBay. Probeer de dader aankomende vrijdag nog wel te achterhalen op dezelfde plaats en hetzelfde tijdstip. Mensen zijn tenslotte gewoonte-dieren. ;)
Zonder type-aanduiding hadden de latere phase 2 modellen. Maar dat moet op de jouwe ook wel passen.
Btw waarom eigenlijk ongespoten stootstrips?
Dan nog, ik begrijp nog steeds niet wat er geniaal aan is... Ik denk dat je bedoelt dat veel pk's in een kleine wagen geniaal is?
Citaat van: Christian de Vriend op 24 juli 2012, 01:51:13
@ed-16v dan raadt ik je echt eens aan om naar engeland te gaan...
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 24 juli 2012, 08:59:08
Btw waarom eigenlijk ongespoten stootstrips?
Vanwege de gevoeligheid ervan; een deurtje ertegen of iemand die niet kan parkeren (bleek vrijdag maar weer) en ze zijn beschadigd (en ik pissed)
@Chris, VR6 met T90 turbo was het toch ?
kleine autos met veel vermogen is 1 ding. In uk hebben ze er een sport van gemaakt. Momenteel zit Scoff (efi parts) op 740 pk in zijn 5. Vraag is, wat heb je eraan ? En hoelang blijft dit heel ? Naar mijn bescheiden mening is alles boven de 300 pk een maat voor niks op een fwd. Ik bouw liever een auto die even hard de hoek omgaat als rechtdoor, maar goed, das mijn mening maar.
Juist, zo denk ik daar dan ook over. Misschien een mooi recent voorbeeld van genialiteit, niet al teveel pk maar toch stevig bochtenwerk (drift :q) is die achterwielaangedreven GT-86 van Toyota / Subaru.
Citaat van: -Jo- op 24 juli 2012, 10:05:00
Ik bouw liever een auto die even hard de hoek omgaat als rechtdoor, maar goed, das mijn mening maar.
Bochten werk ben ik ook met je eens, maar ik vind het genialer dat je met een auto waarvan je het niet verwacht achter een snelle standaard auto kan blijven hangen ;)
Maar iedereen heeft zo zijn mening hier over.
Eens, zeker als die auto waarvan je het niet verwacht er helemaal standaard uitziet aan de buitenkant. --
Mijn Laguna ziet er zo standaard uit als het maar zijn kan. Maar geloof me, de gemiddelde hot hatch, 16v, VR6 en dat soort wagens en zelfs redelijk potente diesels, daar heb ik bij het verkeerslicht toch een voorsprong op, al dan niet met moeite. Zeker op snelheid is de V6 voor een familiebak als de Laguna gewoon snel. Maar is het geniaal? Absoluut niet! Waarom niet? Probeer die Laguna eens snel door een bocht te jagen.... :cry:
Overigens, een leuk voorbeeld ook van veel pk's versus minder pk's maar uitgekiend bochtengedrag is die video van de Porsche 911 vs Megane RS.
Citaat van: Ed_16v op 24 juli 2012, 10:18:53
Juist, zo denk ik daar dan ook over. Misschien een mooi recent voorbeeld van genialiteit, niet al teveel pk maar toch stevig bochtenwerk (drift :q) is die achterwielaangedreven GT-86 van Toyota / Subaru.
Uhm geloof dat ze die subaru hebben vergeleken met een MegIII Rs (filmpje staat hier ook ergens op het Forum) Daaruit bleek dat de Subaru alles behalve geniaal is, gewoon weg bijna beroerd.
Maar weet nog wel van vroegah, dat mijn oom met een onopvallende volgauto van de politie ff langs kwam: oude Opel Rekord Van, maar dan wel met aangepast onderstel, remmerij en een dikke 3,0 24v er in...... Man wat was dat ding snel, maar je zou er een glazenwasser in verwachten, zeker geen pliesie. Maar ben het ook met jo eens, 300 pk is eigenlijk gewoonweg de max op de voorwielen, met meer kom je niet sneller weg en bochtenwerk gaat ook hachelijk worden
Misschien dat het bochtenwerk geen beginnen aan is. Ik vind het gewoon al geweldig dat het kan. En alleen de fun al van het opjagen van een Ferrari met je ogenschijnlijk standaard 106 vind ik het al schitterend. Zie je die gefrustreerde kop van die Ferrari rijder al voor je? :D
Totdat de 106 de macht over het stuur verliest daar waar de Ferrari bij wijze van spreken met een kop koffie in de hand de bocht door gaat... en dan is het opeens huilen. En komop, een 106, hoeveel pk die ook heeft, is nog steeds geen Ferrari hoor.
|Dat ben ik met je eens. Y Het is natuurlijk ook onverantwoord. ;) :D
Ik denk dat ik te oud word voor dat soort dingen.. ;)
Trouwens, even wat anders: wat is de oorzaak dat een Megane 2.0 16v niet zo snel op 100 is als een 2.0 16v Clio Williams, ondanks hoger koppel en een gewichtsverschil van ca 70 kilo meer? Zelfs een Clio 16v is sneller op de 100. Wat is trouwens de acceleratietijd van een Megane op 80-120? Heb het zelf niet geprobeerd...
ik heb evenveel geinvesteerd in het onderstel als in de motor. 9 cm per kant breder geworden en alle materialen gebruikt die bestemd zijn voor race auto's. Overdone ? Mssn wel maar ik vind het super om een dikke powerbak er genadeloos uit te rijden bij de eerste bocht. :)
Trouwens, wisten jullie dat je met een clio 16v een 911 te kakken zet op Zolder wanneer het geregend heeft ? Dan zie je pas een groen uitslaande piloot. :D
Citaat van: Ed_16v op 24 juli 2012, 13:13:09
Trouwens, even wat anders: wat is de oorzaak dat een Megane 2.0 16v niet zo snel op 100 is als een 2.0 16v Clio Williams, ondanks hoger koppel en een gewichtsverschil van ca 70 kilo meer? Zelfs een Clio 16v is sneller op de 100. Wat is trouwens de acceleratietijd van een Megane op 80-120? Heb het zelf niet geprobeerd...
minder gewicht en andere bakverhouding
Hard door de bochten, dikke motor en ziet er standaard uit !-!
(http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/3501-3600/DSC_7250-3506-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg)
(http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/3401-3500/DSC_6787-3496-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg)
(http://www.dutchbuild.com/images/igallery/resized/3401-3500/DSC_6699-3486-600-400-80-wm-right_bottom-100-watermerk3png.jpg)
1.8 turbo met de hele 4motion aandrijving pas gemaakt en de VAG DSG bak 8)7 goed voor een 450pk en 800NM bij 1.8bar
ziet er goed uit ! Dat is wel weer een voordeel van volkswagen, ze hebben sterke bakken ! Ik ben bijna verplicht een vag-bak te gebruiken omdat het renaultspul niet heel wil blijven.
Zoals ik al zei ed, ieder heeft daar zo zijn mening over. en of al die pk's onverantwoord is ligt helemaal aan je rechter voet ;) je kan namelijk ook gewoon 50 of 120 rijden met een auto waar je 600pk uit trekt. En als je goeie banden onder je auto doet, kan jij ook met een familie wagen of een klein autootje met zoveel pk goed door de bochten heen komen ;)
En als ik na een sprint kijk of zelf doe heb ik liever een recht stuk, zie je tenminste wat er gebeurt :D
En misschien is het inderdaad het leeftijds verschil :D
Ik heb ook wat te vermelden
De cabrio gaat de deur uit.
Ik wil meer ruimte.
En aangezien je meren deels met dak dicht rijd in het jaar vind ik het zonde om daar voor te betalen.
Ik koop zeker weer een megane. Wat voor 1 houd ik voor mijzelf.
Komende tijd zullen er een aantal dingen te koop komen te staan. 8)7
Jammer Ed, al snap ik de reden wel. Ben benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
ruilen Ed? :q
Ja, laten we het daar op houden. Y
Citaat van: Rogier op 24 juli 2012, 17:22:54
En misschien is het inderdaad het leeftijds verschil :D
Megane en meer ruimte. Mhhh, dat zou toch een station moeten worden. :D
Oh ja? Dan heb je nooit in een Laguna V6 gereden met zware motor in de kop. Daar kun je hele goede banden onder zetten, maar die Laguna wil alleen maar rechtdoor hoor... ;) Is gewoon verkeerd werktuig voor bochtenwerk.
Citaat van: Rogier op 24 juli 2012, 17:22:54
En als je goeie banden onder je auto doet, kan jij ook met een familie wagen of een klein autootje met zoveel pk goed door de bochten heen komen ;)
Citaat van: keesos op 24 juli 2012, 21:12:07
ruilen Ed? :q
Haha nee kees.
Ik wil een 1.6. 2.0 kan ik niet verzekeren. Te jong.
1.4 vind ik te slap.
Edwin, waarom kan je geen 2 .0 verzekeren? Ik heb de Impreza verzekerd bij Nationele Nderlanden.
En dat met 0 schadevrije jaren (nog niet eerder een verzekering gehad op mijn naam :P ).
Maar succes met de zoektocht! !-!
Grappig is dat, de Megane staat op naam van mijn vrouw en ze wilde het verzekeren bij de goedkoopste die we konden vinden via Independer. Wat blijkt, kan de Megane bij die maatschappij (Klavertje nog iets) niet eens verzekerd worden omdat ie teveel vermogen heeft... :? Lekkere maatschappij dan...
@Ed: als je voor een Megane II gaat: neem geen 1.6 16v --
En waarom zou je geen tweeliter kunnen verzekeren; je had toch ook een Clio RS?
hey, op advies van mijn broer een filmpje gemonteerd waar ik een raam blindeer.
Iemand belangstelling? en zal ik hem dan hier posten? of in een ander topic?
greetz
@Edje, aangezien je ook een huis hebt nu, probeer eens een pakket af te sluiten voor je verzekeringen. Hebben wij laatst ook weer eens laten nakijken en zijn nog een stuk goedkoper uitgekomen dan voorheen, zo is mijn Meg nu allrisk verzekerd voor nog geen 250 euri (per jaar) Enne je bent vrachtwagen chauffeur dus een 2 liter hoeft dan ook geen enkel probleem te zijn, zou ook beetje krom zijn want daan zou je een 1,4Tce wel kunnen verzekeren en een 2 liter met nagenoeg hetzelfde vermogen dus niet???
Vraag is dan nog wel: neem je genoegen met een verbruik van 1:10? 8)7
En dan zegt Michiel: gastank erin. Maar rij je daar genoeg voor?
Als die gastank er al in zit haal je het er makkelijk uit, echt daar hoef je geen 5000 km per jaar voor te rijden, en volgens mij rijd een 2 liter echt niet veel onzuiniger dan een 1,6 (6bak tegenover 5 bak scheelt bijna 1000 tpm bij 120km/u)
Neem van mij (als bezitter van beide) aan dat het wel zo is (en dat ligt echt niet aan die 90 kg die een grand tour 2.0 zwaarder is t.o.v. een 1.6 sedan). Die zesde versnelling scheelt echt geen 1000 toeren/minuut (ik zal eens voor je kijken wat het wel is). Die zit er alleen maar op om de auto niet nóg onzuiniger te maken (op lange stukken snelweg op cruise control heb je er eigenlijk nog het meeste aan).
Klaverblad?
Ik heb geen problemen gehad om als (toen nog) 21 jarige een auto met 211pk te verzekeren. :)
En dat zonder geregistreerde schadevrije jaren. :)
Alleen betaal ik iets meer dan bijv voor een megane coupe 1.6e. :q
Citaat van: Ed_16v op 24 juli 2012, 22:47:27
Grappig is dat, de Megane staat op naam van mijn vrouw en ze wilde het verzekeren bij de goedkoopste die we konden vinden via Independer. Wat blijkt, kan de Megane bij die maatschappij (Klavertje nog iets) niet eens verzekerd worden omdat ie teveel vermogen heeft... :? Lekkere maatschappij dan...
Het punt is dat ik eenbschade verleden heb.
Maar ik zal eens een belletje doen richting unive ;)
Bij verzekeren maakt het vaak uit welke tussenpersoon je hebt. Dan is meer mogelijk en kan je ook goede pakketten samenstellen. Een goede tussenpersoon weet precies hoe en wat bij welke verzekering en huishoudsamenstelling een goed pakket is te halen.
Bij de internet verzekeringen nemen ze minder risico en willen ze bepaalde leeftijd en vermogens combinaties weren.
Een goede tussenpersoon of financieel adviseur (of hoe noemen ze zich nog meer) is zijn geld waard. zowel bij verzekeren, hypotheken, belastingaangifte en meer.
Ja precies, die! Ik weet het ook niet, maar mijn vrouw kon die echt niet verzekeren hoor. Ze is toch 36 en verder staat ze niet op een zwarte lijst of iets. Ze werd gebeld door een Independer medewerker die dat haar meedeelde. Het is nu Bruns Ten Brink geworden. Ach ja. lukt het bij de een niet, dan wel bij de ander, keuze te over he.. :)
Citaat van: Nicole op 25 juli 2012, 06:40:39
Klaverblad?
Ik heb geen problemen gehad om als (toen nog) 21 jarige een auto met 211pk te verzekeren. :)
En dat zonder geregistreerde schadevrije jaren. :)
Alleen betaal ik iets meer dan bijv voor een megane coupe 1.6e. :q
Citaat van: edje op 24 juli 2012, 20:05:30
Ik heb ook wat te vermelden
De cabrio gaat de deur uit.
Ik wil meer ruimte.
En aangezien je meren deels met dak dicht rijd in het jaar vind ik het zonde om daar voor te betalen.
Ik koop zeker weer een megane. Wat voor 1 houd ik voor mijzelf.
Komende tijd zullen er een aantal dingen te koop komen te staan. 8)7
Zonde, maar ik deel die ervaring totaal niet.
Ik rij een zeer groot gedeelte van mijn 20.000 kilometer per jaar met dak open.
Zou ook voorlopig niets anders dan een cabrio willen.....
Helemaal met je eens Rick. En vind het dan ook doodzonde wat Edwin gaat doen, zeker als je kijkt hoe weinig hij tegenwoordig de auto nog gebruikt.
Maar goed. Hij heeft het in zijn kop en dat krijg je er niet meer uit. Of de negatieve adviezen over de Meg2 moeten hem er nog van weerhouden. Als het wel door gaat zullen er zeer waarschijnlijk een aantal zaken over gezet worden op mijn auto. Dat zijn natuurlijk de.velgen en de schroefset. ;)
Kan je niet beter meteen de hele auto overnemen?
Ik heb alles al mooi zitten uitpluizen.
Ik weet het zeker.
Ik heb ook al gekeken of de phase 2 betaalbaar is.
Scheelt dat hij dat is. ;)
@Rick: ik totaal niet. ik denk misschien de helft.
En het gaat mij het grootste deel om de ruimte die ik gewoon weer wil hebben. o-)
Waar heb je die ruimte voor nodig dan?
Of komen er al kleine edwins aan?
Heerlijke deze warme dagen, waarop iedereen met airco of dampende auto rijd. Ik mijd de snelweg en rij heerlijk door de polder naar huis. :9~
Zoals Tedo al zei, kan jij de auto van Edje niet overnemen en vervolgens die van jou te koop zetten?
Het is natuurlijk een optie.
Zowiezo zonde dat jij je auto weg doet Edje, maar ik begrijp de keuze opzich wel.
Vind het toch wel de mooiste (megane 1) cabrio momenteel binnen de club.
Ik neem Edje zijn cabrio niet over. Het overnemen van een paar spullen is altijd nog goedkoper. Daarnaast ben ik erg wijs met de kleur van de mijne. Daarnaast is de mijne dan wel "maar" een 1.4 16V, qua vermogen valt ie niet tegen, dat is vergelijkbaar met de 1.6e phase 1. En het verbruik staat me ook aan.
Haha nee Rick.
Voorlopig nog geen kinderen.
Maar ik wil ook gewoon mensen meenemen en als ik de achterbank er weer in zet wil je er nog niet zitten.
Ook met het boodschappen doen enzovoort.
En zowie zo wat jongers is niks mis mee :q
Net even met de versekering gebeld.
En ik mag de 2.0 verekeren. !-!
Dus dan gaan we kijken naar een ph2 2.0 ;)
Ik vind het uiteraard ook jammer, maar wel begrijpelijk van Ed...:)
Daarnaast neem ik z'n strutbar naar alle waarschijnlijkheid over, dus...o-)
Ben het met Rick eens, dat ik mijn Kadett cabrio had reed ik ook gewoon open, zolang het maar droog is!! En ruimte voor anderen die mee willen rijden?? die wurmen zich maar achterin of bestellen maar een taxi! Maar goed is je eigen keuze en een MegII vanaf 2005 is echt geen slechte auto, mits je maar een goed adres voor het onderhoud hebt. (en met 2ehands auto's heb je nou eenmaal altijd nog een beetje geluk nodig,wat en waar je zo ook koopt)
@Tedo een MegII met 5-bak doet rond de 3800tpm @120km/u en met 6-bak rond de 2900 tpm@120km/u (bekeken in de hoogste versnelling) Btw ik zit vaak al bij 50 in de 5....
Hallo allemaal
ik ben hier nieuw dus weet nog niet goed wat hier allemaal kan enzo.
ik heb een Megane Coupe III van 2009 1.9DCI 130PK en zou die graag wat verder personaliseren.
weten jullie enkele sites of winkels voor lichten of bumpers ed voor dit model?
chiptuning heb ik ondertussen al gevonden :-)
thx!
greetz
Dimi
Als eerste welkom Dimi.
Als 2e stel je even voor in het wie is wie topic. !-!
Auto klinkt goed !-!
Karin had laatst nog een link geplaatst in het marktplaats topic. Misschien is het iets voor je:
http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/renault-onderdelen/578198942-rtuning-renault-megane-3-coupe-voorlip-cd.html
Stel je anders ook even voor in het volgende topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.0
!-!
Citaat van: edje op 25 juli 2012, 10:55:57
Haha nee Rick.
Voorlopig nog geen kinderen.
Maar ik wil ook gewoon mensen meenemen en als ik de achterbank er weer in zet wil je er nog niet zitten.
Ook met het boodschappen doen enzovoort.
En zowie zo wat jongers is niks mis mee :q
Boodschappen?
Ik kan toch makkelijk 5 grote boodschappentassen kwijt in de cabrio.
Sterker gezegd er is genoeg laadruimte voor: Een tent, 2 grote koffers, 2 weekendtassen, 2 kussens, dekbed, 1 klapstoel, 1 luchtbed en nog veel meer dat ik nu vergeet.
En ja oke, mensen zitten achterin niet prettig, mits ze groter zijn dan 1 meter 80 of fors. Dat is het enige waar je een goed punt heb ;)
Maar daar kan ik me nooit druk over maken :P Rijden ze zelf maar....
Citaat van: edje op 25 juli 2012, 11:46:40
Als eerste welkom Dimi.
Als 2e stel je even voor in het wie is wie topic. !-!
Auto klinkt goed !-!
Thx voor de welkom :) auto is ook goed! !-!
ik heb thuis nog lexusachterlichten liggen voor jouw model, interesse?
Nope.
Ik ga de auto 1 deze dagen te koop zetten 8)7
en wat komt er in de plaats? als je iemand anders weet mag ook altijd :)
Heeft ie een paar berichten terug gezegd. Mijn kleine broertje wil een Megane 2.
sorry ik heb niet de tijd om alle berichten te gaan lezen, ben eigenlijk op mn werk 8)7 hij kan beter ineens Megane 3 kopen dan !-!
Als jij die megane 3 betaalt vind ik het goed.
Ik denk trouwens als jij je achterlichten hier te koop zet dat je ze zo kwijt bent o-)
ik heb de mijne al moeten betalen, en nog steeds eigenlijk, en dat is al meer dan voldoende :) gelukkige kennen we de baas van de garage, dat scheelde al een aardige som! :q ja bij deze de lichten staan te koop, maar ik zoek nog wel thuis een foto en de juiste plaats om ze te koop te zetten!
Ik heb me de laatste tijd weinig laten zien, maar ik heb vandaag een andere auto gekocht ( volgende week ophalen :) )
Het is geen Renault geworden maar een Ford Focus uit 2008.
Citaat van: Dimi1987 op 25 juli 2012, 11:44:26
Hallo allemaal
ik ben hier nieuw dus weet nog niet goed wat hier allemaal kan enzo.
ik heb een Megane Coupe III van 2009 1.9DCI 130PK en zou die graag wat verder personaliseren.
weten jullie enkele sites of winkels voor lichten of bumpers ed voor dit model?
chiptuning heb ik ondertussen al gevonden :-)
thx!
greetz
Dimi
Persoonlijk zou ik hem verlagen. Vind ik mooier dan bumpers.
Maikel, jammer maar veel plezier met je nieuwe auto.
@ Edje, ik neem ook wel is mensen mee, maar ik ga daar geen rekening mee houden, het is mijn auto ;) zoals rick zegt dan rijden ze lekker zelf maar :P
Karin, ik zal vast nog wel een keer komen kijken op een meeting ;)
Wij hebben sinds vanavond een nieuwe inwoner bij ons.
Haar naam is turbo en is ongeveer een jaar oud !-!
(http://a7.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-ash3/538967_363108297095405_1442968650_n.jpg)
(http://a1.sphotos.ak.fbcdn.net/hphotos-ak-snc7/422230_363102267096008_1500301626_n.jpg)
@Edwin: Mooi dat je toch een 2.0 kan verzekeren, altijd fijn haha. :)
Trouwens, wil je er nog een kitten bij? :q
We hebben nog een nestje van 3 kittens die nog een goed thuisje zoeken. :P
Haha nee.
1is voorlopig genoeg en deze heeft alles al gehad 8)7
met in mn achterhoofd dat het autorijden vanaf 7 september weer wat maanden onmogelijk is geniet ik ook vollop van het weer ... beetje naar mn ouders beetje rond rijden door de dorpjes hier .. ik zeg ZON blijf voorlopig nog maar schijnen
Citaat van: edje op 25 juli 2012, 22:33:45
Wij hebben sinds vanavond een nieuwe inwoner bij ons.
Haar naam is turbo en is ongeveer een jaar oud !-!
Nu begrijp ik waarom cabrio rijden niet meer kan, de turbo moet dus meer ruimte hebben ;)
@Edje: leuk beest!
@Rebecca, geniet maar lekker van het weer, en vanaf het weekend hebben we ook gewoon weer thuis de koffie klaar staan ;) (jammer genoeg alweer de laatste hele dag op vakantie adres... :( )
Geniet er nog maar even van michiel 8)7
Nou ga zo beginnen met inpakken, geloof dat we er morgen ochtend om 10 uur al uit moeten... (dus mag van mij wel ietsjes koeler worden, gisteren de hele dag lopen zweten hier en het enige actieve wat ik gedaan heb was heen en weer lopen tussen koelkast en bank.........en de hond een aantal keren onder de douche gezet, en in de schaduw gehouden :D :D :D )
Succes.
Ik mag zo weer gaan werken.
Dagje diepvries voor c1000.
Aantal adresjes in omgeving van nijmegen o-)
@Edje en Janneke, wat een schatje zeg. Veel plezier ermee.
@Rebecca geniet er maar lekker van.
@Michiel, balen he dat het al weer voorbij is.
Komt wel goed karin
Het is de bedoeling dat er een megane 2 ph2 grand tour komt
!-!
Wat wil je besteden? Kan ik voor je opletten. Er staat hier bij "mijn" dealer een zwarte 2.0 16V grand tour te koop uit begin 2009 (een van de laatste Megane II ph2's), maar die moet nog bijna 13 duizend opbrengen.
Dat ga ik pas bekijken als de cabrio weg is
Ik kan bij ons op de zaak ook wel eens informeren of er wat staat. Er staat wel een 350Z te koop, maar dan heb je niet veel ruimte. ;)
Zojuist heb ik een set Midlock veerspanners binnen gekregen om de Clio veilig te verlagen. Alleen met deze warmte ga ik niet sleutelen. :P
@Karin zeker weten, en het erge is dat ik nog maar iets van een dag of 4 over heb, voor de rest van het jaar......
@Michiel, dat is wel erg weinig. Ik heb nog twee weken te goed in september, ook al met kerst/oud en nieuw vrij vastgezet en dan nog wat over al weet ik niet meer uit mijn hoofd wat. Voordeel op mijn werk is dat we met een kloksysteem werken dus daar kan je ook wat vrije tijd op sparen.
@Michiel, haha je bent niet de enigste! Ik heb er in totaal nog 4 tot 5.
Ik denk dat ik er tot nu toe ongeveer 4 heb opgenomen. ;-)
Mijn verlof moet nog komen. Heb wel een paar daagjes vrij gehad tot nu toe, maar komende week 1 week vrij en heb nog genoeg uren om vrij te pakken. Ik heb altijd nog als motto als ik geen reden heb om vrij te zijn, dan pak ik geen vrij.
Ik heb nog 5 dagen over ongeveer. Net 3 weken opgemaakt 8) 8). Net spullen gepakt en rijde vanavond weer naar huis. Ach en voor je het weet is het alweer januari en heb ik in ieder geval weer nieuwe dagen.
Ik krijg die vrije dagen maar niet op. Heb dit jaar al zo'n dag of 30 opgenomen/gereserveerd en heb nu nog een dag of 15 over. o-)
Dan heb je flink dagen gespaard, of je werkt nogal eens over (tijd voor tijd?). Y
Inderdaad afgelopen jaren eigenlijk altijd wel wat dagen gespaard + ik kan er voor kiezen om gewerkte feestdagen te laten uitkeren in tijd voor tijd. Dus dat kan best hard gaan inderdaad (pasen/pinksteren/kerst).
ik heb ook te veel uren / dagen staan, ik kan bijna 1 week weg van me over uren en dan heb ik nog 3 weken te goed van dit jaar, en ik heb nog wat vakantie uren/dagen over van vorig jaar.
Heb een 32 uurs contract dus bouw ik snel over uren op ;)
Net even gegeten en nu lekker genieten van een weekje geen administratief werk. Als het een beetje afkoelt eens proberen de Clio omlaag te zetten. Heb zowat alle gereedschappen in huis om het klusje te klaren.
Kijk goed bezig, ik moet nog 45 min werken en morgen ook nog ;) zometeen de auto inspringen vol gas na Arnhem toe en lekker op het terras zitten zolang het droog blijft ;)
Ik heb een 40uren contract.
Ik maak meestal 60 tot 70uur.
Ook ik heb nog dagen zat staan 8)7
Waarom werkt iedereen uren voor uren.
Omdat veel mensen dat niet voor het kiezen hebben?
Omdat meneer de belastig aardig wat inpikt als je ze uit laat betalen?
Citaat van: JanJ op 28 juli 2012, 08:58:48
Omdat meneer de belastig aardig wat inpikt als je ze uit laat betalen?
Krijg je aan einde van jaar gewoon terug. Dat doen ze namelijk omdat bij overwerk de jaarinkomen lastig te schatten wordt ivm met heffingen. Dus doen ze veel heffen zodat je aan einde van jaar niet bij hoeft te betalen.
Dan nog is tijd voor tijd meestal de lucratiefste oplossing, ook voor werkgevers.
ik kan kiezen of zwart uitbetaald of voor tijd (werk alleen niet gauw met over)
Mensen even kort, wie weet een goede zaak waar ik heen kan voor onderdelen voor mijn Megane I. Ik bedoel dan voornamelijk voor bijv. uiterlijk dingetjes zoals uitlaat-stukjes, versnellingsbak-stukje en een nieuwe & goed (race) stuur. Ik wil er vandaag even op uit, dus kan overal in Friesland wel even heen touren.
Misschien beetje brak uitgelegd, kwam even niet op de juiste benamingen haha... dank jullie!
voor versnelling's bak stukje neem ik aan dat je eigenlijk je Versnelling's pook bedoelt.
Voor site's kun je bij de volgende terecht:
http://www.fullcartuning.nl/
http://www.tuningdiscount.nl/
http://www.onlinetuning.com/
Ik heb gewoon in Google het woord: Tuning getikt en dan krijg je de bovenstaande link's.
Maar mocht je meer een tuning garage zoeken dan zou je even moeten kijken welke er het dicht's in jou buurt zit.
voor mij is dat http://www.tuninghouse.nl/ ( Middelburg )
Succes
Haha ik stap net in de auto en ineens kwam schoot het woord weer te binnen... krijg je na een lange nacht werken :D Versnellingspook, ik zal het niet weer vergeten 8)7
Ja, ik weet dat er genoeg sites zijn... google is een grote vriend, maar zat meer te hopen of iemand uit Friesland ook geschikte locaties wist. Kon ik daar vandaag mooi even heen cruizen haha.
Toch bedankt !
Citaat van: Rick Santbergen op 28 juli 2012, 07:18:50
Waarom werkt iedereen uren voor uren.
Omdat ik werken best leuk vind, maar geen hobby is.... Enne met veel overwerken voor geld heb je dus minder vrije tijd, en dat vind ik toch belangrijker dan een hoop geld dat dan toch wel voor mij opgemaakt word :D
en we kunnen weer naar het nieuwe deel :P
na een verandering in de huiselijke situatie heb ik besloten om me fyne megane cabrio automaat te verkopen
nu heb ik hem immiddels verkocht en ik heb het geluk gehad dat de koper een scenic in wilde ruilen
dus nu ben ikeen (blije') scenic ryder het is een 1.6 uit 1999 en ryd verder wel goed maar niet zo fyn als de cabrio maar die werd te klein daarom moest hij weg
Mag ik hier uit wijs maken dat je papa word?
Soja, van harte natuurlijk en veel plezier met je scenic