Hoi hoi,
zijn we lekker op vakantie, gaat ut goed mis...
bij rijden rond de 80 tot 140 km/h. Hoor je een vreemde zoem in de auto.
bij links sturen issie weg, bij rechts sturen wordt hij minder.
het is alleen echt als je rect door gaat.
lijkt wel of een lagertje defect is geraaakt.... (homokineet)
verder ruik je af en toe een beetje benzine lucht inn en om de auto nadat je een poosje hebt gereden...
ene keer wel en andere keer niet... (motor lampje gaat ook branden ( elektrische storings lampje))
bij gas los laten komen de explosies uit de uitlaat :P. Mooi, maar hakkerd nogal erg....
en sinds net lijkt wel of de v snaar/multieriem over de stuurbekrachtegings pomp glijd...
is niet zo, hij draait netjes mee. Maar het sturen storrert als een gek bij inpakeren athans )s motor warm is.
hoop dat iemand kan helpen of suggesties heeft.
Groetjes
frank
(vanaf mobiel)
Heb je verhaal gelezen maar :neen: daar heb ik geen know 8)7 van dus hopen op sucses !-! Frank, sterkte in iedergeval gewenst en hopen op 'n betere vakantie ;)
Ga zo ff langs de renault dealer.
misschien dat hij ons ff snel verder kan helpen :)
Ben er wel achter dat 1 injector open blijft staan.... (welke is nog de vraag...)
Stotteren en benzinelucht komt mij bekend voor.
Bij mij was het na een tijdje gebeurd en bleek het de brandstofpomp te zijn.
Dat zoemende geluid weet ik niet.
Homokineet gaat na mijn weten meestal "tokken".
Balen is 't wel. Vooral nu je op vakantie bent...
Benzine lucht is opgelost.
incetor blijft idd openstaan. Nu een agresief goedje in de tank gegooit (1enault dealer aangereaden)
volgens hun moet dan de benzine lucht en motor storing opgelost zijn :)
zoemend geluid zijn de banden... :/ waarom heb ik dan banden met veel profiel gekocht :p
Ach... Oppompen en/of leger maken heefft ook de voordelen. Hij zoemt niet meer :p
nu alleen de dansende kilometer teller nog, en dan rijd hij weer als een zonnetje!
yea!
Als het niet naar verbrand rubber of benzine stink, is het geen leuke sport!!!
je eigen woorden frank :D en nu stonk je auto naar benzine en was et niet goed :D :D
Ga eens wat vaker, ga eens wat vaker niet naar de kapper om in de spiegel te kijken maar naar de rallysport Y dan zul je net als ik verbrandrubber en brandstof nog kunnen ruiken _o_
een zoemend geluid kan het begin zijn van versleten wiellager! maar dit zou bij het insturen naar een kant meer hoorbaar moeten worden (net welke kant de wiellager versleten is).
Maar het ziet er naar uit dat je problemen al zijn opgelost!
Alleen het stottent sturen is niet opgelost.
waarom hij dat deed is nog een vraag....
gister 200 km afgelegt en geen problemen....
Ik denk ff wat rotzooi tussen de multie rem waardoor pompje van sturen ff haperde...
Ach... Weer wat geleert :)
vaker naaar de rallycross :)
Weet iemand toevallig hoevel bar er in :
17/205/40 zr 80. Moet?
heb er nu (met zoem) 3;2 bar in zitten.
denk rond de 2.5 bar dat het opgelost is.
Iemand zelfde maatje?
Ik mag hopen dat het 3,2 bar warm is! Zo slijt je bant ook nog veel meer in het midden. Ik weet dat je ergens tussen de 2,0 en 2,5 bar met koude banden het meeste profijt hebt van grip en relatief weinig slijtage.
3,2 bar???? dat zijn bestelbus waardes!!!! Zou hem rap verlagen net wat Benjamin zegt ergens tussen de 2 en 2,5 bar. Btw dat stotterende sturen,zou dat misschien kunnen liggen dat je een te laag oliepeil in je stuurbekrachteging hebt??? (maar ff een ideetje he)
Ik zelf heb altijd 2,5 bar in me banden zitten (koude banden)
Olie is op peil van stuurbekrachteging.
ik vermoed dat er n blaadje of zo tussen heeft gezeten omdat je hiet midden in de bossen staat :p
bandjes met 2.4 bar gevuld :)
ff kijken of allees goed gaat :)
zoem is nog niet weg.... ook niet op 1 bar (veels te laag, maar ja)
Euhm... Ik zou ze dan wel wat oppompen weer... 1.0 bar is veel te laag. Slijten je banden goed van... :x
ehm heb je misschien richting gebonden banden? (kan namelijk zijn dat je banden verkeerd gemonteerd zitten...) Enne 1,0 bar is gewoon gevaarlijk.....