elke ochtend na een km of 2 te hebben gereden schokt de motor blijft in een versnelling doorrijden ( schakelt niet meer) na de motor te hebben uitgezet en weer starten rijd het weer normaal. wat is het probleem ?
Ooit al eens de versnellingsbak olie en filters ververst? Zou je ook iets meer gegevens over de auto kunnen geven,enne wel zo netjes om je eerst voor te stellen ;)
olie ;)
had maar van me ook last van...
De auto schakelt op olie druk
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 8 juni 2012, 10:41:23
Ooit al eens de versnellingsbak olie en filters ververst? Zou je ook iets meer gegevens over de auto kunnen geven,enne wel zo netjes om je eerst voor te stellen ;)
Helemaal mee eens. voorstellen kan in het volgende topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.0
Klepje stuk in automaatbak(hydraulisch blok gedeelte).Komt vaker voor.
Ja, denk ik ook : die klep (bij 4traps automaten) en in mindere mate de olie (zolang er geen lekkage is hoeft die maar eens in de 180 dkm vervangen te worden).
Het is wel zo, dat automaten met nog koude motor/bakolie altijd wat langer in de eerste 2 traps blijven hangen, heeft inderdaad met oliedruk te maken. Als je jouw bak ook handmatig/sequntieel kan schakelen, zou ik dat voortaan de eerste 1,5 km proberen, daarna pas in Drive duwen.
gr.
Mijn automaat voel ik nu ook wat meer schakelen zegmaar, vooral terugschakelen voel ik weleens met stootjes.
Nou lees ik iets over een klep en olie, is dat een kostbaar iets om te laten vervangen bij een dealer?