ik had weer is een vraag;
ik zou graag een overzicht willen hebben van wat onze renault's gemiddeld verbruiken.
zowel benzine, diesel of lpg.
dit omdat ik vind dat mijn megane er dorstig is en me zorgen maak.... :?
ik maak een start en miss dat jullie het zo willen noteren... !-!
alvast bedankt _o_
Renault Megane 2 cc phase 2
2006
1.6 16v
1348 kg
lpg g3
1:12,5
1:12 op lpg, nice !-!
Als ik kijk hoe zwaar jou CC is begin ik me nu zorgen te maken over mijn verbruik... een krappe 1/12,5 met een 1,4 en 100kg lichter... (en een oude ###len rijstijl :D )
:x
Zit nu momenteel op 1:13,5 met een 1.6e
met moeite, netjes 100 rijden in de 5 rij ik nu 6 liter op 100 KM.
dat isss... uuhhh.. 1 op 15 of zo? (2.0 8V)
Had m'n verbruik in een ander topic geplaatst.......
Mijlpaal qua gasverbruik: 1:12
Datum: 30-05-2012
Km-stand: 191.396
Afstand: 541,0
Hoev.: 44,95 liter
€ 30,52
gem.: ø8,31
Het betreft een MC1-ph2 1.6 16V !-!
PS: het waren wel hoofdzakelijk snelwegkm's en het weer qua temp. werkte ook mee.
In de stad 1:10, op de snelweg met standaard 10-15km/u boven de toegestane snelheid zo'n 1:12,5
Renault megane coupe 1.6 16v uit 1999
Rij veel binnendoor en verbruik ook zo een 1:12,5 (8L op 100km)
en als ik snelweg rij verbruik bij 120km/u zo een 6,7L op 100Km dat is 1:14,9.
Met 100km/u rij ik zo een 1:15,5
mijn cabrio 1,6 16 automaat uit 2001 rijd door elkaar genomen 1 op 10 !-! stad en snelweg heb nog geen lange stukken achterelkaar gereden
okee...
het zit ongeveer allemaal gelijk !-!
hoop wel dat nog meer mensen het in willen vullen
tot zo ver bedankt
Nou Vincent, dan rijd jij waarschijnlijk nogal wild.
Met mijn cabrio 1.6 16v automaat uit 2000 ben ik nog niet onder de 7.8L/100 km ( 1 op 13 gemiddeld) geweest.
Langere stukken snelweg 6.0L/100km , 1 op 16.6 .
ps: had hiervoor een MX5 1.6 16v aut4, evenzwaar en evenveel pk's, en die reed wel met moeite 1 op 10.
Moet welk zeggen, dat ik met die cabrio al 2 jaar geen bekeuring heb gehad. Het is ook geen sportieve wagen, die daartoe uitnodigd.
M'n Laguna turbo aut5 (1300 kg) op lange stukken of vakantie 8.0L/100km (1 op 12.5), maar op korte stukjes 12.5L/100km (1 op 8 ).
Daar rijd ik wat sneller mee.
De massa telkens op gang krijgen, dat slurpt nu eenmaal.
Of je meet het verbruik op de verkeerde manier.
Voltanken, wat dagen rijden en weer voltanken en het aantal gereden km's dan delen door het aantal bijgetankte liters.
gr.
mijn coupe 1.6E 8v uit 98 gemiddeld op 1:14
Ik rij met een megane 1 2.0 16v 1 op 13...
Vind het opzicht wel vrij zuinig aangezien ik mensen om mij heen met 1.6jes (BMWs) toch 1 op 10 zie rijden en 2.3jes (VW v5) 1 op 7 :p
En het leukste is nog, qua optrekken is de mijne het snelste en qua top ook :D
@Megcab: vergeet ff niet dat Dennis met een MegII cc rijd,denk een 300kg zwaarder dan jou Meg1 cabrio,en zijn verbruik op LPG is,ik vind zijn verbruik dan ook gewoon netjes hoor.
!-!
dat verschil had ik al mee berekend maar toch bedankt.
maak me al veel minder zorgen, is ook even wennen denk van een skoda fabia 1.4 16v 100 pk waar je met een tank +/- 45 liter 850 km rijdt en
een renault megane II cc 1.6 16 v op lpg..
( wil geen appels met peren vergelijken maar van 1;18,5 naar 1:12 is even anders )
wel super bedankt allemaal
Niet dat je er wat aan hebt, maar hier rijden we 1:8,5 als we gewoon normaal rijden.
Hier en daar even inhalen of vlot invoegen. Dorstige paardjes in de RS hier ;)
nooit berekent en sta er ook niet bij stil, 1 op 6 of zoiets met de clio. De Daily (meg1 1.6 16v automaat) haalt 740 km per tank op de snelweg (gemiddeld 141 km/h). Diverse keren getest op weg naar schoonpa (la france).
aan alle info heb ik iets dus evengoed bedankt!
!-!
Megane II grand tour 2.0 16v 6-bak benzine: 10l./100 km (1:10) gemiddeld.
Megane II sedan 1.6 16v 5-bak benzine (gechipt): 8,2l./100 km (1:12,5) gemiddeld.
Met beide auto's wordt met name woon-werk verkeer gereden met veel optrekken/remmen/files e.d. en we houden wel van doorrijden. Maar als dat niet gaat, wel snel schakelen naar hogere versnelling.
Maar goed: je hebt je auto net 4 dagen, dus dan kan je over een gemiddeld verbruik nog totaal niets zeggen natuurlijk... :)
het is idd niet helemaal opjectief maar als tot nu toe 400 km per dag heb gereden met snelweg, stad en file denk ik wel dat ik een richtlijn heb... maar kom er op terug :)
Eens, maar ook het weer en temperatuur (en het eventueel op winterbanden rijden) zijn van invloed op het verbruik. Maar je hebt wel enige indicatie nu !-!
willem ik moet erbij zeggen dat woon werk een afstand is van 2,5 a3km maar ik rijd echt rustig dat wilde rijden doe ik al jaren niet meer rijd soms maar 100km in de week ik doe ook maar 1 en soms 2x tanken in de maand
Voor 3 km met de auto naar het werk? Kan je beter op de fiets. Y
Dat doe ik ook, met de Polo...:D
Sorry, ik ook.
Haal elke dag m'n vrouw op (sinds overval) en als ik enkel die ritten tel zou ik ook tevreden zijn met 1 op 10.
Bij een automaat hang je dan meestal rond de 2000/2500 tpm.
gr.
ik heb geen fiets wel een scooter maar daar rij ik te weinig mee ik rij regelmatig als ik dienst heb met de vrachtauto(ben autoberger) dus vaak te lui om met de scooter te gaa maar daartegen als ik met de cabrio rij voel ik me weer de koning te rijk :)
Bij alles minder dan een kilometer of 10 ga ik op de fiets,nou ja wat werk betreft,de boodschappen doe ik dan weer wel met de auto. maar goed ik moet elke dag 55km heen en sávonds dezelfde afstand weer terug,en dat is me nu (nog) iets te ver fietsen :D
Ik heb een 2.0 8v en zit op 1/13 met toch verschillend 150/180 km/u ligt denk er ook aan waar en wanneer je schakeld als ik zuinig rij doe ik dus ook eco schakelen op de snelweg is het gewoon lekker doorscheuren 8)7
Hier 1 op 10 op LPG en 1 op 12 op benzine.