Beste collea's
Ik heb al het ene ander gezocht op de forum enkel is er niet veel over te vinden.
Ik wil graag een powerbox kopen voor mijn megane 1.5 dci techline van 2005
Auto heeft een 105 pk motor en je kan op de volgende site een powerbox kopen in 2 variatie's
Is dit allemaal verantwoord?
Auto heeft op moment 143.000 km gelopen.
http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Renault-Megane-II-1-5-dCi-1989-r.html (http://www.racechip.de/racechip-chiptuning/Renault-Megane-II-1-5-dCi-1989-r.html)
Ik ben zeer benieuwd naar jullie reactie's !!
Ik zeg,niet doen.
Die boxen hebben afstellingen die ze ingeven met de natte vinger,en dus niet zijn ingesteld op elke motor
want een motor met 143k op de teller,kan gerust gechipt worden,zet er 10 naast elkaar met de zelfde km stand
en je krijg 10 verschillende waardes te zien,zowel standaard als opgevoerd,ik heb wel gemerkt dat je beter kan
gaan naar de bedrijven die gespecialiseerd zijn in bepaalde merken,in dit geval renault,bedrijven die ALLE merken
doen,hebben er gewoon de tijd en geld er niet voor over om voor elk merk en type de juiste instelling te vinden
of deze fijn af te stellen,er heeft iemand op de testbank gestaan in goes met ook zoiets,voor een VW pasaat
ding gaf veel koppel en vermogen,echter stond de turbo te pieken als een gek,kortom,leuk voor op de weg (en dan is het nog opletten)
maar 1 rondje circuit,en blok is op en rot.
Kortom,kijk goed uit met wat je neemt,zelf sta ik achter fastchip,maar dit is puur omdat ik deze man al 7 jaar renaults
heb zien afstellen,hij zal je nooit vertellen wat je erbij krijgt,hij stelt je motor af op wat hij kan hebben,niet op wat
er uit te persen is,dus dan heb je een winst,optimale afstelling,en toch betrouwbaarheid.
Zeeeeer goed kope racechip dan voor 129/229 euro...
Wist niet dat je zo goedkoop en snel iets kon opvoeren :P
Nee, net iets te mooi om waar te zijn...
Ik zeg,niet doen. (zoals Christian zegt)
Mocht je nog heel wat jaartjes willen genieten van je auto :)
@ megane2003: Ik zit er nu ook over na te denken om in oktober mijn megane 1.6 16v van 2003 te laten chippen, hij heeft nu 115 pk koppel weet ik effe niet uit mijn hoofd, maar wat vooral fijn aan zo een zo een chip is, is dat de dodepunten onderin weg wordt gehaald, waardoor je motor vlotter op je gaspedaal reageert!
Is toch zeker een must bij onze auto's!
Ook ik laat in oktober mijn auto chippen bij fastchip in Goes!
Mod edit: Insinuaties weggehaald, laat dit voortaan achterwege
Benzine en diesel zijn 2 aparte motoren erwin,dat is appels met peren vergelijken,al helemaal tussen een atmosferische benzine
motor,en een turbo diesel.
Weet je al zeker dat fastchip je megane kan chippen?
Foutje: Ik heb er overheen gelezen dat het om een diesel ging, mijn Excuses! l-
Beste,
Ik heb m'n auto eerst met een powerbox getuned en was hier zeer tervreden over.Ben nu overgestapt op OBD tuning Chiptuning Expierence Nederland.Dit komt omdat wij daar nu officieel leverancier van zijn geworden.Het voordeel hiervan is dat de auto op +/-28 punten zijn gegevens vandaan haalt, waardoor de tuning veel beter is en zeker VEILIGER.Dit soort tuning zogt ervoor dat je koppel vooral tussen de 80km/h en 130km/h veel beter is waardoor je minder hoef te schakelen en gast te geven om toch meer prestatie's te krijgen.Een bijkomend voordeel is bij normaal rijgedrag je brandstof verbruik zal dalen ook niet geheel vervelend.Ik heb een 1.9 Dci en mijn verbruik gemiddeld is 1 op 16/17 met zeer druk woonwerk verkeer.
Ps ik heb powebox te koop liggen voor diegene die daar interesse voor heeft(mail maar)
Maar ook voor een OBD tuning.
en dit wordt allemaal op de testbank afgesteld?
Sorry voor de late reactie,
Chiptunning exp. werkt samen met tuners over heel europa en alle tuningen zijn dus volledig getest op de auto's die dus ook op de testbank zijn geweest.
mocht je nog meer info willen kijk dan ook eens op www.chiptuning-experience.nl
Hoe achterlijk kan je zijn om 700 euro te vragen voor een Megane RS 225 te laten chippen l- Fastchip doet dit voor nog niet eens de helft en dan staat ie voor en na op de testbank dus doe me een lol en verwijder je post dat je het durft neer te zetten 8)7
ik zeg "niet doen z'n powerbox"als je elende wil moet je dat zeker aanschaffen
Of 1 nemen die vrij instelbaar is,dan kan je altijd naar een testbank gaan,en aanpassingen maken.
http://perfectpower.com/index.php?option=com_content&view=article&id=5&Itemid=7
Deze ga ik waarschijnlijk nemen,mocht je intresse hebben,je kan hem kopen en eventueel laten installeren en instellen
door http://www.tovami.com/
Wat het mooie is van die systemen,je kan er 2 setting in programmeren,bijvoorbeeld tuning en eco (om te zetten zonder stoppen ofzo)
je kan er ook turbo conversies mee maken,en nos systemen mee aansturen,of andersom.
mij krijg je niet over! blijft troep en hoe meer je er mee kan hoe sneller het kapot gaat!
succes voor de personen die dit kopen! maar ben wel benieuwd als het er toch in gaat
Citaat van: Minkert op 29 mei 2012, 21:52:24
Hoe achterlijk kan je zijn om 700 euro te vragen voor een Megane RS 225 te laten chippen l- Fastchip doet dit voor nog niet eens de helft en dan staat ie voor en na op de testbank dus doe me een lol en verwijder je post dat je het durft neer te zetten 8)7
En reken maar dat je met zo een - - ->>> 8) Glimlach weer naar huis rijdt!
de ANWB ook na een maand of zes Y -- 8)7
Citaat van: dennis1985 op 30 mei 2012, 23:53:18
de ANWB ook na een maand of zes Y -- 8)7
Tenzij je je eigen blok verrot hebt opgebouwt,is er tot op heden nog geen motor kapot gegaan door toedoen dan de afstelling van Henk
komt er bij dat die een paar keer door renault zelf is benadert om betaalde problemen op te lossen voor de clio en megane cup wagens.
ik ken deze mensen niet en veroordel ze ook niet maar het is een algmeen bekend dat als je meer vermogen cq koppel wil dat je gewoon moet chippen en geen powerbox moet instaleren omdat deze verkeerde waarden door geven. maar ik hoop dat alle renault rijders alleen maar plezier hebben van hun auto ipv dat hij bij de garage staat Y
Ik heb ook het vermoeden dat er bij mij een powerbox tussen zit. Mijn verbruik is over 12.000 km ongeveer 1 op 19 en ik rij altijd redelijk door ( wel constant en zoveel mogelijk op cruisecontrol)
Iemand ervaring hiermee en kan ik deze gewoon zonder problemen eraf halen, heb nu zonder problemen bovenstaande afstand gereden dus misschien beter laten zitten?