Hallo,
Sinds gisteren blijft het lampje op mijn schakelaar, waarmee ik kan kiezen tussen benzine of gas, knipperen. Normaal schakelt de auto boven de 3000 toeren over op benzine. Dat doet hij nu dus niet. Wat is hier aan de hand?
Alvast bedankt
Groeten Ruud
denk dat je lpg systeem er af is??
is dit zomaar gebeurd of is e auto weggeweest voor reparatie/onderhoud oid??
heb het ook gehad na dat er een nieuwe startmotor in gezet was, ook bij mij bleef ie knipperen en schakelde niet over... na kort bezoekje aan de lpg boer was het duidelijk dat het systeem erafwas, door accu te lang losgekoppeld ofzo..kosten het er opnieuw oplaten zetten was toen 125 euro? :o
Misschien een kapot hoofdrelais.
Welke merk g3 zit erin en welk type?
De vorige keer begon de G3 na enkele dagen weer normaal te werken...ongeveer 2 weken geen last gehad. Net, vanmiddag weer hetzelfde euvel. Het valt me wel op dat ik net LPG-getankt heb. Waarschijnlijk was dat de vorige keer ook zo. Ik heb een tank op de plaats van het reservewiel en van het merk EUROGAS.
Wie kan me helpen?
Greetz
Dat is een bekend probleem.
Meestal is de lambda-sensor de boosdoener.
Probeer maar uit: Overschakelen op benzine en daarna weer starten op gas. Dan is het probleem weg, totdat je na een tijdje weer op gas gaat rijden.
Jammer dat je de km-stand niet vermeld, dan is boven de 120.000 bijna wel zekerl.
De auto heeft inmiddels 177000km gelopen....
Wat kan ik eraan doen?
Greetz
Ruud
Ik heb trouwens een 1.6 16v van 99
Ik rij ook G3 met 175dkm, heb ook wel is de zelfde problemen gehad.
Toen ik een tijdje geleden de hoop voor mn beestje op had gegeven, toen hij in de verkoop stond, had een potentieele koper gevraagd om er een soort anwb keuring op los te laten. Toen was de lambda absoluut niet in de buurt van 1. Toen ik een dag later naar mijn eigen dealer ging (hij had em (erg verstandig) niet gekocht) en weer een 4-gas test liet doen was de lambda gewoon in orde. In deze tijd had ik tevens problemen dat ik hem af en toe niet om kon schakelen van gas naar benzine en af en toe heel het lampje uit ging. Als je dan op die knop drukt komt er een rare piep/kraak geluid uit de ?computer? Had er nu al 3 maanden geen last meer van gehad, tot vorige week, deed ie zomaar ineens weer zo raar. Is dit hetzelfde probleem? Hoe is dit op te lossen?
Voor zover mijn kennis strekt, is bij AG de lambda sensor niet gesimuleert, evenals sommige Vialle types. Als de sensor defect is, dan reageren die systemen daar direct op. Vandaar de hierboven genoemde benzine test. Een nieuwe sensor a 75 Euris moet dat probleem dan oplossen.
Ik heb een soort gelijk probleem gehad. ALs ik op Lpg reed ging het lampje knipperen en soms viel de motor gewoon stil. Na wat zoekwerk bleek dat het LPG systeem geen goede massa had. Na de omgeving te hebben schoongemaakt en de bout weer goed was aangedraaid geen problemen meer gehad.
Bij mij knippert hij rood ipv groen was is er dan aan de hand??? :-[
Misschien heb jij er wel gewoon een ander knopje in zitten.
Als het goed is heb je ook vast wel een instructie boekje van de gastank liggen, hier staat meestal precies in beschreven wat al dat knipperen kan zijn.
Ik heb er geen boekje bij :'(
Maar voorheen brande die groen als ik op gas reed.
Ik heb gisteren een algehele reset gedaan (gewoon de accu polen eraf gehaald en 30 sec gewacht) en nu is ie weer groen.
Ik heb zelf het idee dat de lambda sensor stuk is omdat de auto stationair niet lekker draait, wel 750 tpm maar hij pruttelt een beetje(onder gas en benzine) ik had al de stappenmotor schoon gemaakt maar dat hielp niet. Kijk wel of de fout terug komt, zo ja dan maar naar de gasboer toe. :(
Lambda sensor vervangen hoeft niet eens bij de gasboer(kan bij iedere garage). Ik heb toevallig over anderhalve week zelf ook een afspraak bij een gas-inbouwspecialist. Dit voor een algemene controlle en om de boel opnieuw af te laten stellen. Die van mij loopt namelijk ook nie helemaal lekker stationair. Ook ik heb de stappenmotor schoongemaakt en zo'n flesje injectoren reiniger door de benziene heen gegooid maar bij mij hielp dit ook niet. (en ja, ik heb toen wel op benziene gereden :) )
Als het bij jou toch ook de lambda sensor is hoor ik het wel op 't forum. Dan zal ik er ook is aan gaan denken om deze te vervangen.
Heb jij er trouwens ook last van dat je na het overschakelen op gas (bijvoorbeeld meteen na het starten) altijd ffies een keertje het gaspedaal naar beneden moet trappen omdat de auto anders afslaat?
Bij het overschakelen heb ik er ook last van (tijdens het rijden houdt ie ook in "heel even") maar dit lijkt me normaal ???
Hij schakeld pas over boven de 3000rpm, ik heb hem nog niet gelijk laten over schakelen anders om wel ( van gas naar benzine)
maar ook dan slaat ie af (als ie stil staat). Gisteren met regen sloeg ie zelfs een paar keer af (op gas) toen ie nog koud was dus het lijkt wel
erger te worden als het kouder wordt. :-\
Als ik dan weer om schakel naar benzine en de auto effe warm wordt dan kan ik weer probleemloos op gas rijden. ;D
Vandaar mijn vermoede dat het de Lambda sensor is (ivm voorverwarming van de Lambda). :P
ik heb vandaag een proefritje gemaakt in een particuliere coupe op g3. de verkooper melde al meteen dat er een probleem was met de g3 installatie. bij deze auto ook hetzelfe verschijnsel. led van de lpg installatie blijft geel knipperen (auto rijd dus op benzine), pas na een aantal km gereden te hebben brand de led continu geel. dus ook deze auto rijd als hij warm is probleemloos op gas.
zou dus ook de labda kunnen zijn?
als de led geel brand, dan loopt hij toch 100% zeker op gas?
edit: vandaag met de lpg specialist gebeld welke de g3 installatie in onderhoud heeft. de labdasonde was al vervangen, andere oorzaak dus!
Beste onderzoekers in Spéé,
Als het ledje knippert, kijk dan even bij je gastank, daar komen een aantal draden bij éé'n op een relais, die moet je allemaal even goed aandrukken, probleem verholpen (vijf tellen werk)
Succes,
Als je erg veel geluk hebt wel ja, maar meestal in dan de computer kapot.
kijk eens rechts onder het dashboard daar zit vaak de gas computer kans dat er een stekker los
zit
Citaat van: gerrie op 4 januari 2007, 22:04:40
kijk eens rechts onder het dashboard daar zit vaak de gas computer kans dat er een stekker los
zit
is niet alleen los die stekkertjes, de pinnetjes in de stekkers willen het op den duur na meer dan 300000km ook wel eens begeven, gaat bij mij om vialle installatie
nou mensen, sommige problemen die beschreven zijn lijken exact op de mijne.
op snelweg begon hij te piepen, ik dacht gas is op maar dat kon niet omdat ik net getankt had. toch ben ik gaan tanken en vanaf dat moment reed ie wel op gas en een week later weer dezelfde probleem maar dit keer reed hij niet meer op gas. ben naar een zeer ervaren lgp installateur in Wijchen geweest, onderzoekskosten €,130,= en de diagnose: injectoren kapot(alle4?), kosten inclusief reparatie €745,=
ik twijfelde en heb 4 weken op benzine gereden totdat ik van Lex Vilier in Elst hoorde. ik kom er net vandaan, mijn auto is gerepareerd en de kosten?schrik niet.... €25,= echt. en natuurlijk komt de arbeidsloon van 3 kwartier en btw bij, exact 89,24 afgerekend.
mijn gasmerk is Eurogas en wat was er aan de hand. er zat een foutcode op en die moest opgelost worden door een "massa modicatie pen 25/53" uit te voeren. sindsdien ben ik zeker 20 keer gestopt/gestart en uit/aan gedaan en tot nu toe gaat het prima. voor mij was het de eerste keer bij Lex en wat me opviel dat was dat ze erg vriendelijk zijn en vooral zeer bekwaam.
Bij de eurogas LPG installaties wil de computer nogal eens stuk gaan.
Symptomen van een defecte gascomputer:
- Loopt niet meer op gas.
- Ledje brandt niet meer of heel zwak
- Ledje blijft knipperen
- Ledje knippert rood
Je kan hem als je handig bent zelf repareren, ben je dat niet kan je hem laten reviseren.