Hallo mede rijders.
Ik heb een megane cabrio uit 1997
nu lekt hij al een tijdje wat olie uit de versnellingsbak ( altans denk dat dat de versnellingsbak is)
er loopt een lange staaf vanuit de pook naar het midde van de motor, daar gaat deze over in een as de de motor in gaat, langs deze as loopt olie weg...
nu ben ik al ff aan het zoeken hoe de keerring heet of waar ik die kan vinden,
helaas heb ik geen werkboek,
misschien heeft iemand van jullie een tekening ?
oja onder het asje zit een plastic opvangbakje aan de motor vast, deze staat telkens vol olie,
en het op of afschakelen naar zijn 3e versnelling wil wel is ooit wat moeilijk gaan..
help help
Bedankt
Niels
Mierlo NB
Vaak lekt de bak ook op de hoes van de linker aandrijfas bij de afdichtimg hoes/as. Als je het rubber dan vervangt is de grootste ramp over. Zo was mijn ervaring met de JB3 bak.
Oke,
Alleen lekt hij dus langs die as die het blok in gaat
ik kan nergens iets vinden welke keerring hierin moet
of hoe deze genoemd wordt
zie foto ( sorry voor het formaat foto krijg hem niet kleiner
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-RUFPOSYT.jpg)
na eenig speurwerk heb ik een handboek gevonden online.
en na wat zoeken heb ik denk ik gevonden wat het probleem is wat er lekt en wat ik moet vervangen.
het gaat om num: 58
weet iemand hoe ze dit noemen
en is dit zelf te vervangen ?
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-NWVQ4PRO.jpg)
Misschien kom je hier verder mee http://link.marktplaats.nl/540266288 (http://link.marktplaats.nl/540266288) ;)
Sans demonter BDV (=Boite de Vitesse) Ik ben benieuwd.
Citaat van: Roy (Coup a One) op 14 maart 2012, 23:52:10
Misschien kom je hier verder mee http://link.marktplaats.nl/540266288 (http://link.marktplaats.nl/540266288) ;)
hey bedankt
heb gelijk 20 euro geboden
maar moet er zeker de hele bak onderuit :?
Mmmm niemand ervaring ???
Voor de kering moet de bak er wel onderuit, maar ik zou de auto wel eens willen zien want er zijn andere oplossing. wellicht hoeft de bak er niet onderuit.
Ik ben benieuwd. De adverteerder zeg "Sans demonter BDV (=Boite de Vitesse)". Maar volgens mij kun je de as alleen eruit krijgen door de hele bak te demonteren. Of het moet een lapoplossing zijn tegen de buitenkant.
Bak moet wel Los, de As waar de kering omheen zit kan je NIET zo vervangen. zoals op numm:58 te zien is. de schakelstang zit aan een gaffel numm:67 ( met rubberhoes erom heen ) aan die gaffel zit de As die de versnellingsbak ingaat en van binnen zit de as verbonden met de inwendige schakelvork die geborgd is. tik je van binnenuit de versnellingsbak de splitveer eruit kan je de schakelas uit de bak halen en dan de kering vervangen.
dat marktplaats setje behoeft geen demontage. Het zal wel een gepiel worden om de keering eruit te krijgen zonder de bak te demonteren. Waarschijnlijk zit daarom dat koper ding erbij.
Sans demonter, ni dessouder et sans outillage specifique. Zonder demontage, zonder lassen, en zonder speciale gereedschappen.
Dat Koper ding is de schakelstang gelijder die achter de kering zit en die krijg je er dus zo ook niet in, zoals ik al aangaf de bak moet los zoals omschreven.
vorig jaar heb ik mijn eigen 200016V versnellingsbak zelf gerepareerd met een revisieset €304.00 daar zat alles in, alle lagers, synchroomringen, kerings. kogelrollagers,plastic delen, schakelstang gelijder, borgveren, etc etc
PS. dat koper ding kan ik op het schema niet vinden, zelfs niet op mijn instructie tekening (Weard )
http://www.mijnalbum.nl/Album=GCLXCH8S
he mede rijders,
heb toch maar even met de renault garage gebeld,
en ja deze setjes zijn bekend bij de dealer, ook daar verkrijgbaar ( 68 euro ex btw)
de werkplaats medewerker vertelde mij dat bij dit reparatie setje de bak er niet onderuit hoeft,
we gaan het proberen