Ik heb momentele een probleempje.
Van mijn lak laat het metallic los. lijkt meer de clear coat.
Hierdoor zie je dus lichtere plekken geel en zie je het dus afraffelen.
Weten jullie een goed idee om dit te verhelpen? zonder heel de auto opnieuw te laten spuiten.
Foto's volgen snel.
Je hebt geen metallic lak :)
Het is waarschijnlijk blanke lak wat los laat.
De enige mogelijkheid om het netjes te krijgen is het schuren en opnieuw (laten) spuiten. :)
Bedankt voor je reactie,
Oke heeft iemand hier heel heel toevallig de kleur codes ??
miss kan ik wat laten maken in spuitbus vorm.
Mvg Dennis
Het is niet de kleur die los laat maar de blanke lak.
Wil je dat netjes hebben moet je de blanke lak afschuuren (1000 nat) en dan opnieuw blanke lak en dan is de kleur geel weer zoals het hoort.
Elke auto heeft tegenwoordig blanke lak erop,als dat dus eraf is krijg je een wat mattere kleur te zien.
Om het plaatselijk netjes te maken om op te lossen,zal nooit mooi worden.
Je moet dan echt een heel plaat deel doen,en met spuitbusje zie ik niet zo zitten.
Je hebt inderdaad geen metallic kleur :neen:
Blanke lak bladderd eraf ja..
Mocht je toch de kleurcode nodig zijn. De gele kleur van de Megane is code 377.
Bedankt voor jullie reacties dit helpt veel!
Ik ga het zoals hier gezegd Nat schuren met korrel 1000 en vervolgens weer met blanke lak erover. dit kan wel gewoon met een spuitbus toch?
Welk deel van de auto laat het los? Vooral "liggende" delen zoals een motorkap of dak zullen moeilijker worden om zelf met een spuitbus te gaan doen, ik weet niet of je ervaring hebt met dingen spuiten?
Momenteel mijn deurlijst. en dak + motorkap.
Ik ben begonnen met mijn deurlijst heb alle blanke lak er gewoon met een stukje hout ervan kunnen schrapen en ga vandaag blanke lak spuiten. ik heb spuit ervaring met scooterkappen en oldtimer van mij dus komt wel goed hoop ik :q en ik koop ook gelijk een bus geel 377
De kleur code klopt niet heb net na gevraagd bij mij materialen winkel hun kennen geen geel 377 weet iemand de juiste kleuren
Kleurnummer klopt wel degelijk.
Ik heb een coupe met dezelfde kleur gehad (en Dennis trouwens ook.....)
Dat geel is 377 Geel Y
Kijk maar op je deursticker.
Maar ze hebben niet een standaard spuitbus dat "377 geel" heet ofzo hoor.. :neen:
Oke bedankt.
Weet jij toevallig ook de Motip kleurcode hiervan of een ander merk spuitbus kleurcode??
het zal mij veel helpen.
Alvast bedankt
Ik heb op de site van motip zitten kijken, maar alle nummers kom ik tegen, behalve 377 8)7 l-
Misschien hier (http://www.sleutelwerk.nl/catalog/product_info.php?products_id=439) eens (http://www.qnetonline.nl/lesew/ColorListings/Manufacturer?TypeOfUnit=1&Amount=1.00&AmountDouble=1&Presentation=Cum&ProductNr=10&ColorCode=377&Manufacturer=Renault&HasCombinations=False&HasVariations=False&SearchMethod=ByManufacturer) kijken (http://www.spuitbuswinkel.nl/index.php?action=extra&extra=A_wie_wat_waar&lang=NL)
Motip kleuren komen ook gewoonweg niet overeen met Renault kleuren is mijn ervaring... Beter een bus laten maken bij een goede verfmenger.
Hier bij een lokale autoshop heb ik een spuitbus gehaald met de kleur code 432 = blauw.
En ik vind die precies tot bijna precies goed overeen komen.
Heb je geen "verf"zaak in de buurt? Wij halen het hier bij een verfspeciaalzaak, die heeft álle kleuren van alle automerken op kleurenstaaltjes, en kan ook elke kleur mengen/leveren.
Vraag Pierre eens die heeft ook geel gespoten of is die kleur anders clubgenoten :?
Nee, is ook 377 geel
Naar mijn weten is er van de gele kleur maar 1 code en dat is 377 dus zou het dezelfde moeten zijn. Als het een blauwe was werd het een ander verhaal.
Ik heb geen motip gekocht maar bij de action een bus geel. Heel raar en vreemd de kleur op dop ervan valt veel feller uit maar hij is bijna identiek aan de auto kleur haha 1 tintje verschil en heb er mijn deurlijst mee gedaan en valt zover totaal niet op tot je er met je neus boven zit. Action verf met motip clear coat is niet een top idee haha hij is een beetje grof uitgevallen. Maar hoop het op te kunnen polijsten stuur zsm een foto. Maar de bus van de action ben ik zuinig op haha.
Probleem bij blanke lak is dat je er snel stof etc onder hebt waardoor het niet goed glad is.
Kleurcode van Renault is inderdaad 377. Deze spuitbusjes zijn gewoon bij de dealer te halen. Maar het beste is om een kleur te laten samenstellen die precies jouw kleur is. Doordat je auto al wat ouder is, is de kleur door weersomstandigheden verandert en krijg je hem met de originele kleur niet hetzelfde. Dit kun je ook oplossen door het uit te spuiten naar de overige delen van de auto. Je zult het verschil dan niet meer zien. Dit kost echter meer tijd en moeite maar is het wel waard.
Oke bedankt voor al jullie super reacties fijn om zom hechte groep te hebben:)
Ik dank jullie alleen zeer _o_
Wordt lid van deze hechte groep, dat is nog leuker. Veel zijn de kosten niet.
Ben ik ook van plan. nadat mijn auto is gekeurd en op de weg mag dan kom ik er gezellig bij. !-!
Groetjess Dennis
ik ben gewoon naar het kleurenhuis in Heerlen gegaan ,
Heb daar de kleurcode doorgegeven 377 en nu heb ik een lakstift en een spuitbus voor 35 euro is speciaal gemegt incl. blanke lak .
Heb me voorbumper bij gewerkt met de stift en je ziet er helemaal niks meer van.
heb jij ook een n adres of website voor ons?
http://www.kleurencentrumlimburg.nl/ (http://www.kleurencentrumlimburg.nl/)
Alstu beleefd
Ik heb exact hetzelfde probleem, de hele motorkap is de blanke lak vanaf, een gedeelde van m'n dak en de zijschermen een klein stukje. Wordt gewoon overspuiten dus...
als je het leest heb ik het al verholpen. je kan beter gewoon je blanke lak er helemaal ervan af halen. endan beetje opschuren met 1200 papier endanw eer nieuwe blanke lak erover werkt super goed:D enstandaard gaan de spuitbussen tot 150 graden
Spotrepair.
Normaliter als de blankelak loslaat is het probleem dat er te lang gewacht is met het opbrengen van de clearcoat ( blankelak ) bij mettalic is dit ongeveer 15 A 30 minuten aan laten trekken en dan blankelak, word hier langer mee gewacht heeft de blankelak geen goeie hechting en laat deze na een tijd los, de vraag is ook als er kale plekken ontstaan dat de mettalic niet aangetast door weer omstandigheden
motorkap, dak of schermen kan je beter in het geheel spuiten ( mettalic bijspuiten en de rest geheel blankelak )
Nat schuren is niet echt een optie! omdat dit weer roest kan veroorzaken.
plekken schuren met 400//500 en daarom heen schotsen of met 1000 schuren
motorkap of dak bijspuiten is ook niet echt een optie omdat er dan Nevel optreed en dit slecht weg te halen is zelfs met poetsen ( hierdoor ) kan afbrokkelen onstaan!
motorkap zou ik geheel spuiten, dak netzo.......