iemand enig idee op hoeveel punten de achterste uitlaatdemper bij een meg 2 in rubbers hangt? Ik heb sinds een tijdje een gebonk onder de auto,en heb er vandaag ff onder gelegen maar kan maar 1 punt vinden waar die in een rubber hangt,kan zo op het eerste gezicht geen andere punten vinden. Vind hem persoonlijk wat slap,heeft aardig wat bewegingsvrijheid.
P.s. kan ik als niet lid eventueel wel gebruikmaken van de groepbuy? Hangt er van af wat het gaat kosten natuurlijk,prijsverschil tuseen hun of orgineel Renault moet niet al te groot zijn,mocht het zo zijn dat de huidige uitlaat op zijn eind loopt...(met bijna 2 ton op de teller zou dat het geval kunnen zijn)
bij mij hing die op 1 punt,naast het achterwiel ongeveer..
ik vond het een raar soort ophangsysteem,heb het ook vervangen voor een zelfgemaakt beugel met 2 universele rubberen ringen..
zit nu een stuk steviger onder de de auto,niet meer het gevoel dat de demper er een beetje bij hangt,..
Hmm ok dus het hoort zo en ik ben niet de enige die het beetje een "knullige" constructie vind. Maar goed dan zal ik er nog een keer ondermoeten want dan ben ik bang dat de uitlaat een beetje verbogen is,en dan mijn achterbrug raakt.
In het begin toen ik net de Mégane gekocht had, bonkte mijn uitlaat (als hij goed warm was) tegen de achteras aan, hier was ook slijtage door het gebonk zichtbaar. Oplossing: de uitlaat los maken, hoger hangen, en weer heel strak vastdraaien die handel. Geen gedoe meer gehad, en het kost niets!
Bij mij is ie door die slappe ophanging waarschijnlijk finaal van de buis afgescheurt.De demper was nog zo goed dat ik hem rondom heb kunnen lassen, inmiddels een half jaar geleden en hij is nog goed.Hoe kun je die demper hoger ophangen??
Groetsels,
Ben
Bij mij kun je het laatste stuk van de uitlaat hoger hangen ja.
maar jij hebt een meg1,wij een meg2 ik heb nou niet kunnwn zien dat ik hem hoger kan hangen.
Goed ik heb nu een dilemma,heb vanochtend offerte binnen gekregen van Maxiperformance Van af de kat een rechte buis naar een einddemper en dan een linksrechts uitlaat a la Laguna GT zonder sierstukken (vind veel sierstukken overdreven) van 304 RVS voor 495 euri incl btw en montage. en van mijn garage orgineel Renault uitlaat,dus tussendemper en einddemper,inclusief montage en btw een kleine 500 euri. Aangezien er dus eigenlijk bijna geen prijsverschil in zit ben ik erg geneigd om voor de maxiperformance te gaan,ook omdat die 20 jaar garantie geven en ik voorlopig van plan ben om door te rijden met de Meg. maar nu is enkel mijn vraag,is het verstandig om de middendemper te laten vervallen,zou dat nadelig kunnen zijn voor de prestaties,of juist beter zijn? Meg rijd op gas en motorisch helemaal standaard. Meestal dempt de tussen demper niet erg veel van het geluid,dus daar maak ik me niet zo druk om,al moet het geen herrie bak worden,maar een beschaafde diepe brom vind ik prima.
Oh moet nog wel ff melden dat ik zaterdag eerst nog ff langs de dealer ga om te kijken hoe de uitlaat er aan toe is,zou ook een rotte klem kunnen zijn of een gescheurd rubber,en dan is de keuze makkelijk,geld groeit me niet op de rug 8)7
Is je uitlaat kapot Michiel? Als je een nieuwe uitlaat neemt is het dan niet een idee deze af te stemmen op een eventuele RS achterbumper als die er gaat komen? o-)
Rs bumper gaat er niet meer komen,die is nog lager dan de trekhaak,en die raakt al redelijk vaak de grond,dus een RS bumper geef ik 2 weken dan is ie aan gort :D
Dan zou ik voor een rvs uitlaat gaan.
Maar kun je bij maxiperformence niet zelf je uitlaatgeluid bepalen d.m.v. kiezen tussen verschillende einddempers?
Want dit kan namelijk wel bij pm performence,maar die zijn wel iets duurder.
Ja kan volgens mij wel,gaat mij er meer om,of het ten koste gaat van koppel/vermogen als ik de middendemper weglaat,of dat het misschien iets toeneemt? Verlies kan ik niet hebben,winst is altijd meegenomen,en dacht dat auto's vanaf de fabriek af iets geknepen worden door de uitlaat ivm uitlaatgeluid?
Geen verlies in ieder geval.
Mooi morgen naar de garage om te kijken hoe of wat,en als ie echt te slecht is dan woensdag naar Hengelo (afspraak gemaakt onder voorbehoud)
(http://img687.imageshack.us/img687/5786/snellesoep.jpg)
Net al bij Klets maar Raak topic gezegd, maar doe het hier nog een keer: Persoonlijk zou het mooi zijn als je rond de uitlaat ook nog halve RVS ring maakt, soort bumper beschermer, dat zou hem helemaal af maken. ;)
Ah nou begrijp ik wat je bedoelt,maar ook daar dikke nee op,ga voor een duistere look,dus geen glimmerige delen,daarom ook niet voor sierstukken gekozen..
Maar goed na controle bleek de uitlaat zelf gewoon in heel goede conditie te zijn,enkel een beugeltje verbogen (waarschijnlijk door de verlaging iets geraakt) en daar kwam dat gebonk vandaan. Dus voorlopig gaat het project uitlaat de koelkast in,financieel kwam het toch al niet op zo'n goed moment. Wel een nieuwe accu rijker,de oude werd slecht,kreeg vanochtend de auto amper aan.
Toch nog ergens goed voor geweest dat je naar de garage moest.
J ahij heeft nu ook klein beetje speling op de stuurkogels,niks ernstigs,maar met de apk word het wel vervangen eind mei,en op 20 februari gaat ie nog ff naar de garage want ik heb een klein beetje koelvloeistof verlies....(ook niet echt ernstig maar moet wel ff gemaakt worden,slangetjes laat ik vernieuwen)