Mijn auto houd in op benzine en ook op LPG.
Alleen heb ik op LPG ook backfires.
Zolang de motor goed koud is rijd de auto gewoon goed maar zodra hij een beetje warm word gaat hij haperen.
Dit is alleen tot circa 2500 toeren, daarboven niet en vooral bij het optrekken.
Backfire op LPG kan ik alleen voorkomen door heel weinig gas te geven bij het optrekken.
Waar zou dit aan kunnen liggen?
Klepspeling?
Misschien heb je hier iets aan? (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=12713.0)
Bougies/ bougiekabels! Doet wonderen, en dan meteen de kleppen stellen.
Deze motor is uitgerust met hydraulische klepstoters, daar kan ik dus niks mee.
Bougiekabels zijn er niet en bougies zijn recent vervangen, net als de bobines.
Het lijkt een luchtprobleem te zijn, ik zit zelf te denken aan een sensor.
Stationair loopt hij ook erg slecht en soms start hij ook slecht.
Mea Culpa, ik had je onderschrift niet gelezen. 8)7
Citaat van: BadEend op 10 januari 2012, 16:27:06
Deze motor is uitgerust met hydraulische klepstoters, daar kan ik dus niks mee.
Bougiekabels zijn er niet en bougies zijn recent vervangen, net als de bobines.
Het lijkt een luchtprobleem te zijn, ik zit zelf te denken aan een sensor.
Stationair loopt hij ook erg slecht en soms start hij ook slecht.
Dan is het m.i. ook geen 'backfire'.
Als je een backfire hebt,dan klapt volgens mij je kunststof inlaat uit elkaar,tenminste als de constructie gelijk is aan een meg2,en dan rij je dus niet echt meer verder
Heb de definitie van backfire opgezocht en zie dat jullie gelijk hebben. Bij mij het zijn knallen in de uitlaat.
Dacht dat dat ook backfire heette.
Heb zelf een 2.0 8v (1998) met LPG(3) gereden en een paar keer zo'n backfire >:( gehad. Meerdere keren was dan ook de slang gescheurd, wat ook die knal verklaarde ondanks preventief om de 10dkm klepspeling gecontroleerd en indien nodig stellen.
Bij de huidige 1.6 16V (2001) met LPG(3) geen enkel probleem gehad met backfire of what so ever. Het enige is om de paar jaar dat niet van benzine op LPG wordt overgeschakeld. Even voor een paar tientjes de computer uitlezen en voila weer verder Spritsparen Y
Maandag gaat de auto naar de garage om er naar te kijken. Hou jullie op de hoogte.
Kijken kost niets, behalve bij de Renault-dealâh o-)
Hij gaf een foutmelding dat er iets zou zijn met injector 2 zei de garage. Maar op benzine zijn eigenlijk geen problemen meer behalve erg rommelig stationair lopen. Het lijkt dus in de LPG installatie te zitten. De lpg installatie word van de week uitgelezen door de gasspecialist.
Toch zul je eerst de motor goed stationair moeten krijgen op benzine wil je het LPG probleem oplossen...
De inlaat bleek kapot te zijn waardoor er lucht lekte, zeiden ze bij de garage.
Deze is gelijmd, morgen weten ze of dit het probleem oplost.
Als dit het probleem niet oplost zou het kunnen liggen aan de injectie simulator van de LPG installatie. (weet iemand trouwens of deze is te repareren?)
Injector fout is gewist en niet meer terug gekomen.
Garage heeft vandaag kort proefgereden en het probleem lijkt te zijn gekomen door de kapotte inlaat.
Morgen zal ik nog wat langer rijden om er zeker van te zijn dat het dat ook is.
Ik hoop voor je dat het probleem nu verholpen is en dat je weer lekker rond kan rijden.
Het knallen is over maar nu loopt hij bij koude motor eerst veel te hoog stationair om vervolgens af te slaan.
Zodra hij warm is blijft hij wel lopen, maar ook niet van harte.
Misschien helpt het als ik de gasklep opnieuw laat inleren, aangezien de gasklep schoongemaakt is.
Op het moment loopt de auto op LPG niet goed stationair.
Wat me wel opgevallen is is dat als de auto op LPG loopt er een tik geluid onder de motorkap te horen is.
Wat zou dat kunnen zijn?