Renault Mégane Club

Algemeen => Algemene zaken => Topic gestart door: Dennis Postma op 9 januari 2012, 14:23:47

Titel: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 9 januari 2012, 14:23:47
En hier weer verder met de taart van Rick.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 9 januari 2012, 14:34:08
Ik stem voor vlaai.....

Y
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rick Santbergen op 9 januari 2012, 14:35:27
Kom niet uit limburg. Geen vlaai, gewoon taart.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 9 januari 2012, 14:54:48
 :cry:
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 9 januari 2012, 14:57:53
(http://frommysecretgarden.files.wordpress.com/2010/01/imgp1141-685x6851.jpg)

zoiets?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 9 januari 2012, 15:22:25
Kijk Rick, zo moet dat. Maar dan wel een echte Mégane taart.  ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 9 januari 2012, 15:38:21
Nee een taart in de vorm van het renault logo, zo komt ie er te makkelijk van af :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 9 januari 2012, 15:40:15
ja,  renault logo :)

al hij maar lekker is :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 9 januari 2012, 15:58:35
Dat vind ik wel een goeie inderdaad. Ik stem voor.  !-! 8)7
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 9 januari 2012, 16:26:32
Deze taart ziet er ook lekker uit zeg

(http://3.bp.blogspot.com/_E9NPoeLuzC4/TRUBTv35YQI/AAAAAAAAC-w/10c1wmaDqjc/s1600/HootersGirls_Cake.jpg)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 9 januari 2012, 16:27:36
Bedoel je niet,  ''de meiden'' zien er lekker uit
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 9 januari 2012, 16:28:04
Ik kan me goed voorstellen dat je hebt getwijfeld die hier neer te zetten of toch in Benjamins hobby topic.  :9~
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 9 januari 2012, 16:30:05
Ik wilde Benjamin's hobby hoekje niet aantasten :P, en om over het taart onderwerp neer te zetten is ook zo wat :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Koentje op 9 januari 2012, 17:11:50
@ Rick, ik ga/heb een mailtje gestuurt met mijn vraag.
Dus ff wachten op het antwoord
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Christian de Vriend op 9 januari 2012, 17:25:19
dan wel een taart met het oude renault logo,met de strepen,zoals het logotje op de taart,en niet
de nieuwe,dan ben je (te) snel klaar. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nd-photo.nl op 9 januari 2012, 18:47:32
Deze kwam ik laatst nog tegen, gruwelijk! Dat geluid  :9~

Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roy (Coup a One) op 9 januari 2012, 18:57:41
Toch gruwelijk mooi v/d tuning kwa model Y
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 9 januari 2012, 19:25:36
Ik heb ooit het genoegen mogen hebben om er één in het echt te zien (niet rijdend of met draaiende motor). Echt een vet ding. Al zal er vast nog wel een ergens in een museum staan, toch ben ik wel benieuwd of er nog wel eens mee gereden wordt.  :9~
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 9 januari 2012, 19:31:25
Prachtig.

Maar welke zieke geest bedenkt er zoiets.
Zo zou ik later ook wel de kinderen naar school willen brengen 8)7
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 9 januari 2012, 20:34:25
Zullen de kids wel de blaren op de billen hebben. :D
Echt iets voor Renault, het wordt tijd dat ze weer eens met zoiets komen; na de Clio V6 is het wat stil qua echt extreme sportmodellen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 9 januari 2012, 23:06:08
Is megane rs niet goed dan?
Want die gaat net zo hard als een clio v6.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Jeroen op 9 januari 2012, 23:38:14
Maar is toch "gewoon" een Megane II met een snelle motor.
De Clio V6 en de 5 turbo waren toch ff spectaculairder.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Christian de Vriend op 9 januari 2012, 23:42:41
En de alpines niet te vergeten,die mag ook gauw weer eens gebouwt worden,zolang het maat niet een bij elkaar geraapt zooitje is.

Het schijnt dat ze van de renault uit een alpine wilde maken,maar omdat die dan uit verschillende onderdelen zou bestaan
van verschillende auto's,kwam er hevif verzet van de alpine rijders,en hebben ze het in de koelkast gezet,de originele alpines
zijn van grond af nieuw ontworpen en opgebouwt
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 10 januari 2012, 12:15:09
Zometeen na Zwolle toe, even een oud club genootje op zoeken. En gelijk wat spullen mee na huis nemen :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Fubar (Marcel) op 10 januari 2012, 13:29:46
en zomers wordt het minder snel warm in mijn auto!

Geen airco :huh:
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 10 januari 2012, 13:35:57
arko!

Alle
Ramen
Kunnen
Open
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Fubar (Marcel) op 10 januari 2012, 13:41:46
airko

alle
ingeslagen 8)7
ramen
kunnen
open
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 10 januari 2012, 13:45:20
Doe hem de groeten Rogier.
Ben pas vanavond weer in Zwolle :q
Heb lekker een weekje vrij.
Netb zijn de nieuwe schijven eronder gegaan.
Zal straks even een plaatje maken. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 10 januari 2012, 18:15:08
Edje, je krijgt de groeten terug :P.
Wat is er veel veranderd rondom het meubel boulevard (heb ik vroeger op school gezeten)

Vanmiddag ook de auto weer eens een goeie wasbeurt gegeven, de auto glimt weer mooi.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 10 januari 2012, 19:49:28
Ja in die hoek is aardig wat verbouwd. Maar dan heb jij zeker op de vd Cappellen scholengemeenschap gezeten zeker?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rick Santbergen op 11 januari 2012, 14:52:27
Ben ik de enige die continu Nicole en Roy (Coup a One)  door elkaar haal?
Ze hebben vrijwel dezelfde profielfoto.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 11 januari 2012, 14:55:05
Zeer begrijpelijk idd :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 11 januari 2012, 14:56:39
Denk het wel Rick :P, Roy (coup a one) heeft een andere motorkap, dan Nicole.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 11 januari 2012, 14:56:47
Ja inderdaad best verwarrend.. 8)7
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 11 januari 2012, 15:06:26
Even een vraagje tussen door.

mijn Bdp sensor is kapot of gaat kapot, ik belde net de Renault dealer en zo'n sensor kost 30,- valt nog mee alleen nu moest ik er ook een nieuw kabeltje bij kopen van 30,- klopt dit. Want de Velba en de Brezan vertelde mij niks over een kabeltje die ik er los bij moest kopen. Brezan had de sensor niet meer, en de Velba verkoopt niks meer aan particulieren :neen:.
Dus wie kan mij hier het antwoord opgeven
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rick Santbergen op 11 januari 2012, 15:18:03
Volgens mij past de sensor alleen als je de kabel aanpast of het kabeltje erbij koopt.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 11 januari 2012, 15:44:24
weet dat er een modificatie is geweest,heb ik ook op de Kangoor moeten doen,enkel was de dealert hier in de buurt bijna 2 keer zo duur als jou dealert,dat is dus ook (1 van de) reden dat ik daar niet meer heen ga. Maar kan dus wel zo zijn dat het anders niet past.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 11 januari 2012, 16:57:31
Citaat van: Fubar op 10 januari 2012, 13:29:46
en zomers wordt het minder snel warm in mijn auto!

Geen airco :huh:

Wel airco, alleen je stapt niet meer in een hete zweettent + als de zonschijnt dan weerkaatst veel licht weer terug naar buiten, een soort spiegel effect
En het staat een stuk mooier dan een saaie groene voorruit!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 11 januari 2012, 17:04:13
@Rogier: Bij mijn BDP sensor zaten krimpkousjes & een duidelijke beschrijving hoe de nieuwe aangesloten moest worden !-! Kijk anders ff op m'n project pagina ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 11 januari 2012, 17:08:34
had ik al gedaan Dante maar kon het niet snel vinden :P ik zal nog is kijken, is het voor of na je remklauwen ?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 11 januari 2012, 17:12:37
Okey Dante ik heb het gevonden, al wordt ik er niks wijzer van. Wat is het verschil, en de vraag wat heb je er voor betaald ?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 11 januari 2012, 17:17:05
Volgens mij rond de 30 euro. Het verschil is dat je geen apart kabeltje nodig hebt, omdat je de oude bekabeling gebruikt om de andere stekker op aan te sluiten.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 11 januari 2012, 17:41:13
En werkt dit goed ? (al heb ik jou niet horen klagen) en is dit makkelijk te doen ?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 11 januari 2012, 17:51:59
Citaat van: Rick Santbergen op 11 januari 2012, 14:52:27
Ben ik de enige die continu Nicole en Roy (Coup a One)  door elkaar haal?
Ze hebben vrijwel dezelfde profielfoto.

Ik zelf heb er ook last van! Bijna niet uit elkaar te halen!
@ Roy: Wordt tijd dat je Twents gaat typen!  :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 11 januari 2012, 17:53:35
Ik had hem eerder. :q Haha geintje.
Ik had al een andere op 't oog, zal hem ff aanpassen haha! !-!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 11 januari 2012, 17:56:06
laat dat twents praten maar zitten, of er moet voor elk stukje dialect een woordenboek uitgegeven worden binnen de club.

we hebben mensen uit

Friesland  (is eigenlijk al geen NL meer)
Brabant   
Twente
Limburg (al behoord dat stuk tot België)

zijn allemaal dialecten die niet tot nouwlijks te verstaan zijn.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 11 januari 2012, 17:58:10
Gronings is d'r ook nog. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 11 januari 2012, 18:00:00
Hier ff een tijdelijke andere foto. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 11 januari 2012, 18:16:28
Nee Gronings is lekker begrijpelijk. Ja mien jong, nee mien jong, is goed mien jong.  8)7
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rick Santbergen op 11 januari 2012, 18:16:41
Brabants kan iedereen verstaan, je vergeet alleen Zeeuws Rogier.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 11 januari 2012, 18:24:37
Ik ken hieah eauk haags gaan âhwe####ah... ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 11 januari 2012, 18:26:15
Citaat van: Dennis Postma op 11 januari 2012, 18:16:28
Nee Gronings is lekker begrijpelijk. Ja mien jong, nee mien jong, is goed mien jong.  8)7
daar komt t bij veel wel op neer ja :P
maar als sommigen echt groningen gaan praten is t soms voor mij ook wel ff goed luisteren hoor :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 11 januari 2012, 18:27:20
Lekkâh hòr!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 11 januari 2012, 20:29:01
Wat is er mis met Limburgs, Rogier? >:D Zelfs ik versta sommigen dialecten niet hoor, dus niet getreurd... :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 11 januari 2012, 22:13:27
@Rogier
De bdp sensors zijn vervangen en daar hoort idd een andere stekker bij.
Kosten genoemd is zonder montage.
(@Roadkill bij zal we lmet montage zijn geweest dus).
Bij brezan krijg je ook met losse stekker erbij.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 11 januari 2012, 22:16:41
hee,   even een vraagje,   soms op schadeauto`s staan wel eens doormidden gezaagde auto te koop voor onderdelen.

Waarom zijn die bakkies (o.a. clio rs en nog wat snellere modellen) doormidden gezaagt????
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 11 januari 2012, 22:18:43
Citaat van: Rogier op 11 januari 2012, 17:41:13
En werkt dit goed ? (al heb ik jou niet horen klagen) en is dit makkelijk te doen ?
Ik heb twee linkerhanden dus ik heb daar een "mannetje" voor :D
Deze komt bij D'Uston & Allard vandaan waar mijn mannetje korting krijgt. Op de foto zie je ook dat er een aparte stekker bij zit, met krimpkousjes:
(http://img404.imageshack.us/img404/3660/2000renaultmganebreakrx.jpg)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 11 januari 2012, 22:23:09
@Frank: jij doelt op die gele Megane III RS en blauwe Clio III RS op marktplaats?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 11 januari 2012, 22:25:32
Ja  die !!!   @ tedo
er staan er meerdere ook op andere sites (andere merken e.d.)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 11 januari 2012, 22:36:36
Citaat van: matthew op 11 januari 2012, 22:13:27
@Rogier
De bdp sensors zijn vervangen en daar hoort idd een andere stekker bij.
Kosten genoemd is zonder montage.
(@Roadkill bij zal we lmet montage zijn geweest dus).
Bij brezan krijg je ook met losse stekker erbij.


Nope,heb hem zelf gemonteerd,woonde nog niet zo lang in Hoorn dus wist ook niet van mijn huidige garage.. (sensor zelf 69 euri en kabeltje 30 ,ff uit mijn hoofd,moet de bon nog ergens hebben denk ik)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 11 januari 2012, 22:43:44
@ Frank: misschien om zeker te weten dat ze nooit meer de weg op komen?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 11 januari 2012, 22:57:23
@Roadkill
Dat moet niet kunnen want elke dealer heeft dezelfde prijs.
En samen zijn ze een 60euro
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 11 januari 2012, 23:03:55
@ tedo   daar was ik ook al achter :P  hahah,   misschien een rede dat ze veeeeels te snel hebben gereden?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rebecca Fontijn op 12 januari 2012, 07:21:39
zo heb alles weer gelezen en ben weer op de hoogte  !-!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 12 januari 2012, 09:27:01
@ Frank,heeft te maken met belasting geloof ik,een hele auto,schade of niet is invoerechten btw en Bpm verschuldigd. Op onderdelen enkel btw en eventueel invoer rechten,dus zaag een schade bak in 2-en en je bent iig van de bpm af.

@ Mathew: vertel dat de dealert hier maar..... (maar mijn huidige garage was dus vroeger de Renault dealer,en kan ook gewoon nieuwe Renaults en alle onderdelen leveren,dus dan is de keuze makkelijk..)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 12 januari 2012, 09:31:30

@ mattew,

ah zo!

en dan weer inelkaar lassen
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 12 januari 2012, 09:59:46
Nee Frank, niet weer in elkaar lassen l-
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 10:07:32
Er zijn er die het doen hoor!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 12 januari 2012, 10:08:22
Die sporen niet...:neen:
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 10:19:36
Er zijn echt mensen die het inderdaad doen, iemand verder op uit het dorp heeft het ook gedaan... Of het het waard is met al die keuringen die je daarna weer moet ondergaan is het volgende..

Ik had vorige week even een twijfel momentje, ik zag bij Veban een blauwe clio rs staan! Link was in het marktplaats topic gepost!
Ik twijfel eigenlijk nog steeds. Wat zouden jullie doen?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 12 januari 2012, 10:31:35
Ik zou het niet doen, maar dat komt sec omdat ik die 5 plaatsen + ruimte in de Meg nodig heb & die kan die Clio gewoon niet leveren :D
Daarnaast ben ik m'n wilde haren al een tijdje kwijt, dus is zo'n snel ding niets voor mij o-)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 12 januari 2012, 10:35:24
Welke dan,staan er meer,en als je het geld hebt ga dan voor de Meg 2 RS of de Clio RS turbo... Verder ben ik het met Dante eens,maar ja wij stellen andere eisen dan jij :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 12 januari 2012, 10:48:13
lassen is denk ik niet zo moeilijk.

maar het werk erna!

spuiten, kabelbomen vervangen en al dat soort zooi (benzine slang etc..) weer aanleggen.
Dat is de prijs en moeilijk heid.
En uiteindelijk weer een nieuwe apk keuring met nummerbord
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 12 januari 2012, 11:27:56
Citaat van: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 10:19:36
Er zijn echt mensen die het inderdaad doen, iemand verder op uit het dorp heeft het ook gedaan... Of het het waard is met al die keuringen die je daarna weer moet ondergaan is het volgende..

Ik had vorige week even een twijfel momentje, ik zag bij Veban een blauwe clio rs staan! Link was in het marktplaats topic gepost!
Ik twijfel eigenlijk nog steeds. Wat zouden jullie doen?

Was dat een blauwe clio B phII?
rijd echt geweldig.
heb er zelf 1 gehad.(zie mijn projectpagina).
maar hij werd mij te duur.
Maar wil er ooit weer een kopen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 13:25:55
Ja het was een blauwe phase II

Het zal inderdaad wat meer kosten als dat ik nu betaal, maar volgens mij is het echt geweldig z'n auto te rijden!
Ja klopt ik heb de foto toen in je project topic gezien, wat een schoonheid. Volgens mij zijn die clio'tjes ook super snel

http://www.veban.com/clio2rsph2blauw.html
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 13:36:37
Best nette vraagprijs ook volgens de ANWB:
(http://img406.imageshack.us/img406/4921/advies.png)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 12 januari 2012, 13:40:55
Doe mij anders deze maar..

http://www.veban.com/cliorsturbo.html

-- _o_
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 13:43:55
Misschien, maar voor iemand van 21 lijkt me een RS met 172 pk op de voorwielen al link genoeg (laat staan 300)  :police:
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 13:57:11
Hahah, ja helaas heb ik niet zoveel geld dat ik een RS turbo kan kopen!

Maar deze met 172pk lijkt me wel echt een leuke sportieve auto, maar ik twijfel of het verstandig is
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 12 januari 2012, 14:00:32
Als je een beetje bedachtzaam rond rijdt dan valt het allemaal reuze mee. Het wordt pas erg als je 21 bent en 300+ pk op de achterwielen hebt. Toen ik laatst naar Zolder ben geweest is een maatje mee gegaan met een R32 GTR (RB26 !-!) en daar was het bij het kleine beetje vocht op de weg een uitbrekende achterkant. Als je dat midden in een bocht gebeurd en je bent er niet op bedacht dan kan het slecht aflopen als er boompjes/palen staan.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 14:09:23
Naja het is niet qua vermogen dat ik twijfel, dan zal ik mijn Megane moeten inruilen/verkopen en een gedeelte bijleggen. Ik ga in verzekering omhoog, benzine kosten en ik ben voornemens om eind dit jaar op mezelf te gaan :P.

Maarja, het is wel een extra beleving en plezier om in z'n bommetje rond te rijden :)!

@ Benjamin dat lijkt me echt ziek, maar wel een hele beleving!  Een vriend van mij heeft een astra OPC, is ook ze eerste auto, dat ding is ook redelijk snel, ik zit wel eens naast hem maar dat is echt een kart af en toe :P, hij werd er laatst wel vierkant uitgereden door een clio rs (A)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 14:29:14
Dat zal met de huidige versie (http://www.autoweek.nl/autonieuws/17907/opel-astra-opc-280-pk) minder snel gebeuren.

Mijn advies; nog even lekker blijven rondrijden, en dan t.z.t. een Clio III RS kopen  Y
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 12 januari 2012, 14:36:44
dikke opel is het wel :)

Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 14:49:59
Omdat 'ie 30 pk meer heeft wil dat nog niet direct zeggen dat 'ie ook altijd en overal sneller is natuurlijk.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 12 januari 2012, 15:10:45
Het gewicht van de auto doet ook een hoop.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 15:26:49
Ja vriend van me heeft nog de eerste astra OPC lijn. Dat is 2.0 16v zonder turbo. Die clio is qua fabrieksgegevens ong. 1 seconden sneller naar de 100 :)

Ben wel benieuwd hoe edje zijn ervaring is geweest met zijn clio rs toen!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 12 januari 2012, 15:46:01
De helft van de acceleratietijd komt ook voort uit GOED schakelen..... Y ;)
De meeste mensen kunnen niet ECHt snel schakelen en trekken bovendien meestal te ver door in de toeren.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 15:57:10
In een Renault kan je sowieso niet echt snel schakelen vanwege de lange overbrenging. Wat dat betreft kan je beter een VAG-bak hebben  o-)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 12 januari 2012, 16:18:20
hebben alle renaults dan zon lange overbreng?

dacht dat ik een van de weinige was :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 16:24:58
De RS modellen hebben dat (natuurlijk) minder, maar ze halen het qua schakeloverbrengingen betreft niet bij een VAG bak.
Jij hebt nog een 'oldschool' Renault bak die wel lange overbreningen heeft, maar wél soepel schakelt. Nee, dan de vijfbak uit een Megane II  l-
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Koentje op 12 januari 2012, 17:25:08
Citaat van: Stefan op 12 januari 2012, 13:40:55
Doe mij anders deze maar..

http://www.veban.com/cliorsturbo.html

-- _o_

Ik geef je groot gelijk.. zou ik ook best willen als ik er geld voor had...
Wie wil mij sponseren ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 12 januari 2012, 17:33:06
Citaat van: Heatzone (Mark) op 12 januari 2012, 15:26:49
Ben wel benieuwd hoe edje zijn ervaring is geweest met zijn clio rs toen!

Mijn ervaring met de RS?
1 pot genieten met rijden.
Maar was toen 20 en kon hem niet zelf verzekeren destijds ivm een schade geval. ;(
Maar kon ik hem wel op naam zetten dan had ik mij helemaal scheel betaalt.
Maar zo'n RS rijd vele malen beter dan Megane(sorry mensen).
Reden dat ik hem weg heb gedaan is omdat er onderhoud aan zat te komen waar ik geen zin in had ;).
Maar snel? ik vond van wel.
Als ik mijn Tom Tom mag geloven heb ik er 245 mee gereden op top.
Al was hij ook gechipt o-)
Ook wil ik er ooit weer 1 terug kopen.
Wel een phase 1 model en dan in het geel. ;)
Ik heb ook wel eens een sprintje getrokken tegen een 206 GTI (nee, niet die van Dennis :q )
Maar die had het er wel moeilijk mee.
het is een auto waar ik echt van genoten heb.
Ook een auto waar je weinig aan hoeft te doen als je hem mooi wilt maken.
Al zal ik wel bij die blauwe die jij op het oog hebt een mooiere auspuff onder planten.
Deze hangt er zo lelijk onder :D
Tip. www.pmperformance.nl (daar staat mijn megane en de RS ook we bij)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 17:40:59
Ga dan voor een Clio II RS 182 phase 3 (met dubbele eindpijpjes). Die heeft 10 pk meer.
Een 206 GTI heeft "maar" 135 pk en is geen partij voor een Clio RS 172. De 206 RC (180 pk) kon 'm wel aan, vandaar dat Renault de phase 3 10 pk meer heeft gegeven.  :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 12 januari 2012, 17:49:42
Maar ook van die VAG bakken waren makkelijk te doen 8)7
BMW, Mercedes, Audi enzovoort.
Kan je zeggen dat je er wel lol mee kan hebben.
Want niet iedereen verwachte een Clio met een 2.0 16V 8)7
Maar een 182 RS is inderdaad leuker.
Maar was voor mij wat te duur destijds. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 12 januari 2012, 18:41:55
Citaat van: Megaantje  (Frank) op 12 januari 2012, 16:18:20
hebben alle renaults dan zon lange overbreng?

dacht dat ik een van de weinige was :P
Bij je megane?
Wat heb je dan alles van een Megane RS?  :x
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 12 januari 2012, 19:28:31
Citaat van: Tedo op 12 januari 2012, 16:24:58
De RS modellen hebben dat (natuurlijk) minder, maar ze halen het qua schakeloverbrengingen betreft niet bij een VAG bak.
Jij hebt nog een 'oldschool' Renault bak die wel lange overbreningen heeft, maar wél soepel schakelt. Nee, dan de vijfbak uit een Megane II  l-

Valt ook goed mee te schakelen hoor! als je een 1.6 16v heb net als ik zou je die van de Renault Twingo RS in kunnen zetten, kortere overbrenging en 6 versnellingen, Twingo RS heeft namelijk de zelfde blok als wat ik heb hetzij dat er 3 dingen anders zijn: ( Correct me if am Wrong )
1) Grotere Inlaatspruitstuk
2) Ander uitlaat systeem 
3) Andere versnellingsbak met vele malen kortere overbrenging.



Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 20:01:31
Nou, ik zou het zo doen! De standaardbak van een Megane II 1.6 16V vind ik persoonlijk beroerd schakelen (heb er twee gehad). Volgens mij komt die van Nissan. De zesbak in de 2.0 16V is veel beter.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 12 januari 2012, 20:03:53
Dan heb je nog niet in een Mitsubishi gereden en dan ook geen RS variant. Daar zit ook een erg korte schakelgang in. Deze is dan vooral gebouwd voor de sprints naar bochten toe. De GSR heeft een korte schakelovergang maar door de turbo moet je goed inschatten wanneer te schakelen. Alleen ben je vrij veel aan het roeren met de pook. Af en toe is dat wel vervelend, omdat er in de bocht niet geschakeld moet worden en je dus moet wachten tot je bocht uit bent. Als je een bocht in een hogere versnelling neemt heb je weer een turbogat. In de Mégane vind ik de lange schakelgang juist wel fijn. Je moet alleen wat langer doorhalen, maar dat ben ik inmiddels gewend.

Afgelopen jaar heb ik tijdelijk een Clio 1.6 16v als leenauto gehad en dat vond ik erg fijn om te rijden. Dee kwam ook lekker van zijn plek en was een totaal andere rijbeleving die me goed beviel.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 20:08:25
Mitsubishi ken ik niet, en ik heb wel in een Megane II RS gereden (trouwauto in 2006). Die schakelde wel beter, ongeveer hetzelfde als mijn 2.0 16V (die je lekker lui kan schakelen).

Welk bouwjaar was die Clio? Ik heb er een gehad uit 2000, en die was ook lekker fel en schakelde prima (want nog een Renault-bak met ring voor de achteruit)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 12 januari 2012, 20:14:57
Niks mis met die bak,die van mij rijd bijna als een automaat,bij 50 kan ie in zijn 5 en ja verder schakelen kan niet he :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 12 januari 2012, 20:19:45
Citaat van: Tedo op 12 januari 2012, 20:08:25
Welk bouwjaar was die Clio? Ik heb er een gehad uit 2000, en die was ook lekker fel en schakelde prima (want nog een Renault-bak met ring voor de achteruit)
Geen idee. was een van de leen auto's die ik mee kreeg toen de Mégane moest blijven overnachten in de werkplaats.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 20:34:44
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 12 januari 2012, 20:14:57
Niks mis met die bak,die van mij rijd bijna als een automaat,bij 50 kan ie in zijn 5 en ja verder schakelen kan niet he :D
Zou het dan de combi van die vijfbak met een 1.6 16V zijn? Ik heb er twee gehad en een veelvoud gereden, maar allemaal schakel(d)en ze wat hakerig.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 12 januari 2012, 21:02:44
Een clio rs heeft een korte slag om te schakelen,waardoor je dus lekker snel kunt schakelen.
De megane rs heeft ook best een lange slag om te schakelen.

Een clio rs rijden heb je meer  beleving met de weg en kart gevoel,echter verre reizen naar het buiteland zou ik een comfortabele megane voor pakken.
Ik rijd zelf clio 3 rs nu en heb ook weleens clio 2 rs gereden en dat rijdt ook gewoon goed.

@Mark
In de advertensie staat 17inch velgen,maar is gewoon 16,verder nette prijs.
En verbruik bij clio 2 rs 1op12 is goed te halen.

@Erwin
Een twingo rs heeft ook een 5 bak,alleen wel kort schakelen maar je wint er dus geen extra versnelling mee.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 12 januari 2012, 21:31:09
O ik d8 dat die zes Versnellingen had, maar ja 120 rijden met een korte overbrenging is niet fijn voor je Portomonee, BP en Shell zijn wel blij met je!  :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 12 januari 2012, 21:33:29
Nee,maar zijn wel megane 3 1.6 16vmet een 6bak
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 21:35:44
De Twingo RS lijkt wel een bak met een ring voor de achteruit te hebben (dus Renault bak). Zou kunnen dat die wel beter schakelt. De normale Twingo II heeft die bak ook (en schakelt als een Clio II).

1:12 in een Clio RS? Dat is knap! Ik haal met mijn 2.0 16V net de 1:10.  _o_
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 12 januari 2012, 21:43:02
Clio 2 rs rijdt collega van me mee,en die houd wel van door rijden en rijd 1 op 12.
Ik rijd clio3 rs en rijdt wat meer als ouwe ###,met af en toe een keer een momentje waar die voor is en rijd 1op 10 1 op11.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 12 januari 2012, 21:45:14
Hmmz... Dat haalt de mijne ook net alleen in de stad... Ik rijd te weinig snelweg een om duidelijk combi-beeld te hebben... Naar Italie haalde ik 1:12,5 Nog niet om over naar huis te schrijven, maar ja, da's de rechtervoet geweest... :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 12 januari 2012, 21:49:38
Met de sedan (1.6 16V ge-piggy-bagged) halen we gecombineerd wel 1:12 à 1:13. De 2.0 is alleen zuinig te rijden op de cruise control tijdens lange ritten.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nd-photo.nl op 13 januari 2012, 09:13:04
Ik rijd met mn oldskool 1.6e 8v ook rond de 1:13. Zie mn signature voor mn tankhistorie etc :)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 13 januari 2012, 10:25:09
Pff net op de fiets na Arnhem gegaan, wat valt dat tegen zeg Y. Heb sinds afgelopen niet meer op de fiets gezeten , merk je wel :P.

Ik vindt dat de 1.6E best zuinig is, heb vorige week weer moeten tanken en toen heb ik 690 KM gereden op 1 volle tank. Me record is 708 KM
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Fubar (Marcel) op 13 januari 2012, 10:55:10
Wat dachten jullie van 1:11 op LPG (0,659 per liter). Volle tank = c.a 500 km (nog geen € 30,=)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 13 januari 2012, 11:21:36
Dat is zwaar relaxt, alleen bij LPG gaat dacht ik wel je wegenbelasting omhoog. En je moet er uiteraard wel de KMers voor rijden anders haal je je voordeel er niet uit dacht ik zo.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 13 januari 2012, 11:36:51
Hmm haal zelfs redelijk makkelijk de 600 km op 1 tank LPG,record staat nu op net geen 640km! En als er al LPG-G3 in de auto zit heb je de kosten er met 6000km per jaar al uit,ik tank 1 keer in de week voor ongeveer 30-35 euri,als ik benzine zou rijden dan een eurotje of 70,en aangezien de wegen/houderschapbelasting maar 8 euro in de maand hoger is is het een vrij makkelijke keuze. (Lpg doet hier nu 72 cent/liter benzine 1,69.....)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 13 januari 2012, 11:40:59
Die van mij is zuinig !-!
1:4 :q met de vrachtwagen :D
1; tot aan de shell rijd de megane :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 13 januari 2012, 12:08:01
Vandaag weer ruim 50 liter V-Power in de 2.0 16V gegooid à 1.715 (Shell Express)  l-
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 13 januari 2012, 12:35:46
Zo gaat dat af en toe met een auto hè...... -- Y :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 13 januari 2012, 12:38:16
Zo, straks vertrekken Janneke en ik en de rest van de family richting Zandvoort voor een weekendje uitwaaien :P
Ook heb ik vanmorgen de roadbox er weer ingezet o-)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 13 januari 2012, 12:56:22
Gezellig Edje !-!, ga je met de familie trein of gezellig met de auto. En niet teveel op het forum hangen via het mobiel internet :P maar goed genieten van de koude wind die eraan zit te komen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rick Santbergen op 13 januari 2012, 13:07:11
Citaat van: edje op 13 januari 2012, 12:38:16
Zo, straks vertrekken Janneke en ik en de rest van de family richting Zandvoort voor een weekendje uitwaaien :P
Ook heb ik vanmorgen de roadbox er weer ingezet o-)

Waarvoor de roadbox? Rij je met dit weer nog veel met opendak?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Karin op 13 januari 2012, 13:11:39
Rick, bij mij zit de roadbox er ook in. Ik neem toch nooit meer dan een persoon mee dus waarom zou ik hem eruit halen. Hoop gedoe voor niets haha.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Fubar (Marcel) op 13 januari 2012, 13:17:55
Citaat van: Rogier op 13 januari 2012, 11:21:36
Dat is zwaar relaxt, alleen bij LPG gaat dacht ik wel je wegenbelasting omhoog. En je moet er uiteraard wel de KMers voor rijden anders haal je je voordeel er niet uit dacht ik zo.
Qua wegenbelasting scheelt het 14 euri's per maand...........
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Fubar (Marcel) op 13 januari 2012, 13:19:04
Citaat van: Karin op 13 januari 2012, 13:11:39
Rick, bij mij zit de roadbox er ook in. Ik neem toch nooit meer dan een persoon mee dus waarom zou ik hem eruit halen. Hoop gedoe voor niets haha.
Hoop gedoe was dat he Karin :D ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 13 januari 2012, 13:20:19
Citaat van: Tedo op 13 januari 2012, 12:08:01
Vandaag weer ruim 50 liter V-Power in de 2.0 16V gegooid à 1.715 (Shell Express)  l-

jezus,  dat moet een rekening zijn geweest....
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Karin op 13 januari 2012, 13:23:30
Fubar, echt wel. En toen gelukkig niet op camera. Wie weet als het me nog eens gebeurd dan wel en dat zie ik niet zitten  :D :D
Kom ik misschien nog wel op youtube te staan.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 13 januari 2012, 14:42:49
Karin, je bent tegenwoordig wel snel een hit op youtube. Hoe gekker hoe beter, kijk maar na die duiven jonge :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 13 januari 2012, 15:47:07
Citaat van: Fubar op 13 januari 2012, 13:17:55
Qua wegenbelasting scheelt het 14 euri's per maand...........

Dan is jouw auto waarschijnlijk net in een zwaardere klasse terecht gekomen,ik betaal maar 8 euri meer per maand. (en een Meg2 Grand tour is zwaarder dan een meg1 cabrio)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 13 januari 2012, 17:36:53
"Hoe..." bedoel je, Rogier... ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 13 januari 2012, 19:00:30
Citaat van: Megaantje  (Frank) op 13 januari 2012, 13:20:19
jezus,  dat moet een rekening zijn geweest....

Nou inderdaad. Ik zie dat er in plaats van een komma een punt in de literprijs is terechtgekomen.
Maar dat nog: wat is/wordt het goudgele vocht duur....
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 13 januari 2012, 20:34:36
@Rick, omdat ik tog niemand achter in doe.
Doe ik dat weldan zal mijn onderkant het moeten voelen. 8)7

@Rogier, tijdens gtst zit ik op mobiel te internetten omdat mij dat niet boeit.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: juul op 13 januari 2012, 22:29:12
even terugkomend op het verbruik ik rij met een vol tank al gauw 710+ km maar ja veel snelweg (I.v.m werk van de vriendin )
En ook zoveel mogelijk op lange stukken 50km/h (prins mauritssingel Nijmegen) gewoon in z'n 5 rijden.

En wil je ruimte hebben voor je spullen neem dan gewoon een HB ruimte zat _o_ :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Fubar (Marcel) op 14 januari 2012, 00:08:48
Citaat van: Rogier op 13 januari 2012, 14:42:49
Karin, je bent tegenwoordig wel snel een hit op youtube. Hoe gekker hoe beter, kijk maar na die duiven jonge :D
Hoe Hoe dan :huh: :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 14 januari 2012, 01:29:42
Zo... Dalijk "ff" naar die Heimat karren om een setje Reinastella's te bekijken en mee te nemen...:)
Nu tukkie doen :sleepey:
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 09:32:00
 !-! Dante!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rebecca Fontijn op 14 januari 2012, 09:59:27
ik heb ook mn roadbox standaart er in hoor al dat geswitch voor niks heb ik ook geen zin in
als ik weg ga met de auto ( wat nog heel zelden gebeurt ) gooi ik mn tas er in  ;)

zo dinsdag weer gezellig onder het mes dus voorlopig niet rijden en dus geen last van de benzine prijzen  !-!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Karin op 14 januari 2012, 12:51:37
Rebecca, heel veel sterkte dinsdag en ik hoop dat je snel weer alles kan doen zonder pijn.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nielsjoh op 14 januari 2012, 13:09:24
Toch gek zeg. Gisteren nog even een krachtmeting gedaan tussen mijn Mégane Coupé 2.0 8v, en een Skoda Octavia 2.0 8v... We waren allebei PRECIES net zo snel.. net zo snel weg bij een stoplicht, en net zo snel op de snelweg, namelijk precies 200 km/u  :)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 13:37:29
Dat kan harder Niels :q
Haha!
Onze 2.0 8v heeft volgens mij nét 215km/h gehaald.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 13:38:18
Op de teller dan zeker?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 13:47:42
Hoezo? ;)
Bedoel je naar mij toe dat hij dat niet kan redden?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: megcab2000 (Verkocht) op 14 januari 2012, 14:04:34

Sorry, maar verwacht dat ook niet.
Mijn slechts 150kg zwaardere (gechipte) 2.0 16v turbo haalt slechts 5km/u meer.

groet,
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 14:06:19
Dan heeft onze 16v dus ook geen 230km/h gehaald?
Ik weet wel wat ze gelopen hebben hoor, ik ben niet degene die zoiets gaat verzinnen. ;)

Kijk dat je bij de verhalen over 254km/h bij een 2.0 8v gaat zeggen dat het niet kan, oké, maar dit is wel mogelijk hoor ;)


Edit: Van de 16v heb ik iig wél bewijs, dat ik niet loop te l*llen. ;)
(http://92.media.hyves-static.net/1300884991/6/lrJ7/0/img1300884991.jpeg)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Colin op 14 januari 2012, 14:17:05
Maar dit is op de teller hé ;)

Des al niet te min zou een 2.0 16v het wel moeten halen.

Nooit met GPS getest?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 14:19:39
Dat zeg ik, op de teller. Die heeft altijd afwijking, zeker bij hogere snelheden. Een 16V heeft een fabriekstop van 212 km/h. Een 8V zou misschien net de 200 op te teller kunnen halen (haalde ik met mijn 19 1.8S ook net). Tenzij het ding gemodificeerd is natuurlijk....
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 14:21:36
Nee, mijn GPS die ik toen had werkte helaas niet goed..
16v stond op orginele velgen, dus echt tellerafwijking zal er niet zijn :).
Helaas kan ik het nu ook niet meer testen.
Gingen toen op top gelijk op met een 325 cabrio, alleen weet ik daar de top niet van haha.
Dit was trouwens wel het max van onze 16v.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 14:24:02
Citaat van: Tedo op 14 januari 2012, 14:19:39
Dat zeg ik, op de teller. Die heeft altijd afwijking, zeker bij hogere snelheden. Een 16V heeft een fabriekstop van 212 km/h. Een 8V zou misschien net de 200 op te teller kunnen halen (haalde ik met mijn 19 1.8S ook net). Tenzij het ding gemodificeerd is natuurlijk....
Fabrieksopgave klopt zowiezo niet ;)
Mijn 1.6 loopt ook meer (die wel op met goede GPS gemeten) ;)
Maar je hoeft me niet te geloven hoor. ;)

Jammer dat er gelijk zo gedacht wordt, en door je eigen ervaringen iets bij een ander niet mogelijk is.
Ik zou de huidige eigenaar van de 2.0 8v eens vragen of hij een keertje zou willen kijken wat hij op top doet. ;)

Maar goed, ik ben een vrouw dus zal t wel allemaal verkeerd hebben.  :x
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: megcab2000 (Verkocht) op 14 januari 2012, 14:25:30
Misschien met 20 inch wielen (= afwijking) en wind mee ?  ;)
Of je moet een foto van de gps snelheid hebben.
Ik zeg natuurlijk niet dat jij of een ander iets overdrijft, maar wel de snelheidsmeter.

Geen enkele motor presteert exact hetzelfde, je zult vast een goed exemplaar gehad hebben.
Als je/jullie in de buurt zijn, mag je best m'n  turbo eens uitproberen (niet tot 220km/u) als vergelijkingsmateriaal.

ps: sorry, typte wat traag.

groet,
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 14:30:21
Ik ga hier wel niet verder over in discussie (Ga mezelf toch alleen lopen opfokken). ;)
Gelukkig weet ik zelf hoe hard ze gelopen hebben.
Je kan er zelf wel vanuit gaan dat ze niet op 20 inch staan, dus met dat soort (rare) dingen hoef je dan ook niet aan te komen.
Als iemand niet geloofd dat 254km/h zoals die van Frank moet lopen volgens zijn GPS snap ik 't nog.
Maar die snelheden die ik aangeef zijn echt niet onmogelijk hoor.

Edit: En daarbij was dat even als geintje naar Niels toe bedoeld, en niet bedoeld als discussie onderwerp. ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 14:34:43
Ik geloof je zeker wel, maar ik zeg alleen: op de teller. Die wijkt altijd een aantal procent af. Monteer je andere velgen of banden dan standaard, dan wordt die afwijking alleen maar groter. Hoe hoger de snelheid, hoe groter de afwijking. 230 op de teller is al snel 215-220 echte km/h.
En dat je vrouw bent heeft er niets mee te maken; je zit op een auto gerelateerd forum, en dus zal je er zeker verstand van hebben, toch?  :)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: megcab2000 (Verkocht) op 14 januari 2012, 14:37:04

Hoi Nicole, maak je niet druk om mij hoor.
Typte te sloom en ondertussen liep ik al 3 berichten achter.

groet,
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 14:38:31
Je moet je sowieso niet druk maken. Ieder zijn/haar mening en/of bevindingen.  _o_
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 14:51:18
Test 2.0 16V uit 1998 (http://www.autoweek.nl/autotest/253/renault-megane-coupe-20-16v)

Test 2.0 16V IDE uit 2000 (http://www.autoweek.nl/autotest/902/renault-megane-coupe-20-16v-ide-sport)

Een test van een 2.0 8V heb ik helaas nog niet kunnen vinden, maar je mag aannemen dat die onder doet voor de beide kemphanen hierboven.

Wel een  Sedan met 2.0 8V (http://www.autoweek.nl/autotest/798/renault-megane-sedan-rt-20) Ik neem aan dat het blok hetzelfde is, maar dat de coupe daarmee wat sneller is omdat 'ie lichter is. Zou kloppen met de bevindingen van Niels.

Maar zo zijn er meer van dat soort dingen:

http://www.youtube.com/watch?v=x9VbEWtusbs&feature=youtube_gdata_player

Dat haalt zelfs mijn gechipte 1.6 16V niet. Dus moet er wat aan de hand zijn.

Een Megane coupe 1.6e heeft een fabriekstopsnelheid van 187 km/h, een 1.6 16V haalt 195 km/h
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nielsjoh op 14 januari 2012, 16:05:47
Bij mijn test liep ie gewoon 200 op de teller, de Skoda ook, maar toen was het ook echt op. Vond het trouwens ook snel genoeg, had net voor €63,- getankt, haha, maar dat de mijn harder zal lopen, geloof ik niet, hij wou echt niet verder :p
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 14 januari 2012, 16:52:56
Net terug met een setje Reinastella's in de kofferbak... Man man man, wat is die Autobahn toch lekker... Een (praktisch) lege 3-baans >130km/h snelweg & lekker cruisen met ~145km/h. En dan nog ingehaald worden alsof je stilstaat door de gebruikelijke Audi's, BMW's & taxi's (= Mercedessen).
Kon ook meteen weer merken dat je in NL was met meer verkeer op de linkerbaan dan op de overige rijbanen, mensen die niet opletten (Lees: Geen voorrang verlenen) bij invoegen & gerem op de snelweg :neen: Ik moest in Duitsland 1x remmen & dat was voor de afslag :D
Serieus, Duitsers rijden beter dan Nederlanders Y Maar dat was al jaren bekend (Schumacher docet ;))
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 14 januari 2012, 17:03:52
Goed geregeld Dante... Komen ze onder de break? Autobahnen zijn ook lekker! Als ik van Gronau naar huis rij pak altijd de duitse variant. Bijna iedereen let daar goed op. Geen onnodig linksrijders als je met een lekker gangetje aan komt. Je merkt het verschil al als je net over de grens komt.
Belgen letten ook wel goed op moet ik zeggen als je er met een vaartje aan komt vliegen, alleen de NL-platen moeten dan weer net een vrachtwagen in gaan halen als je bijna bij ze bent. Als ze nu even 5 seconden hadden gewacht was ik er voorbij en hoefde ik niet vol op de rem. l- :x >:(
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 14 januari 2012, 17:08:54
Citaat van: Benjamin Renon op 14 januari 2012, 17:03:52
Komen ze onder de break?
Nee, ik wilde ze als plantenbak op het balkon gebruiken...:D :D :D



;)

[EDIT]Ik heb ze net even voor de andere wielen gezet & ze staan wel bruut, vond ik. Morgen even langs de wasstraat om ze eens goed te reinigen. Ze zijn helemaal puntgaaf. Het enige minpuntje is dat het sleuteltje van de afdekkapjes ontbreekt, maar daar zal via de dealer wel aan te komen zijn !-!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: megcab2000 (Verkocht) op 14 januari 2012, 17:13:54

Ik zal verklappen, dat ik al jaren niet harder dan 180 km/uur meer rijd, ondanks dat ie veel harder kan.
Bang voor motorschade (vroeger ging ik vaak naar DTM races kijken in Duitsland en altijd klonk er naderhand wat niet lekker) en voor torenhoge boetes, heb ik er niet voor over.

Maar, de topsnelheid van een wagen is afhankelijk van de eindoverbrenging x toerental, simpelweg het soort versnellingsbak.
In m'n 2.0 16v turbo hangt dezelfde bak als die van de V6, die 235 km/u haalt.
Al zou er nog eens 100 pk bijkomen door allerlei getune, dan zal ie nog onder de - laat zeggen- 240 echte km's blijven.
Mijnes (dezelfde motor als de megane turbo) heeft vanaf 1500 tpm al 80% van z'n koppel (max. zo'n 330 Nm), aan de trekkracht ligt het niet.

Weet wel zeker, dat zo'n 2.0 8v of 150pk 16v megane coupe sportiever rijdt en stuurt. Belangrijker  dan topsnelheid.

groet,
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 17:36:02
@Dante: fijn dat ik je aan velgen heb kunnen helpen. Zo'n sleuteltje heb ik geloof ik nog wel over. Zal voor je kijken die mag je ophalen voor niks (of versturen tegen verzendkosten).
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 14 januari 2012, 17:38:50
@ Dante,ik heb anders nog wel een setje boutjes en sleutels voor je,orgineel Renault!! Had ze gehaald voor de oude velgen die er dus niet onder zijn gekomen,voor 10 euri mag je ze hebben (setje was geloof ik 25 euri ongeveer (zal morgen ff kijken of ik het nog helemaal compleet heb)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 14 januari 2012, 18:10:12
@Benjamin: Klopt helemaal! Het ergste is de NLers rijden overal beroerd. De Zwitsers rijden net zo beroerd, maar alleen in eigen land...l-

@Tedo & Michiel: Heb ik eigenlijk nieuwe/andere bouten nodig om deze velgen te monteren of kan ik die van de huidige velgen gebruiken?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 18:59:22
Even tussendoor hoor haha  :P o-)
Zijn er trouwens nog mensen (misschien die niet posten wel lezen :q ) vanavond in Groningen of omgeving?
Vanaf half 9 vanavond is daar een meeting op het Sligroterrein.
Er wordt een zeer grote opkomst verwacht omdat ze alle plekken waar eerder meetings gehouden werden nu in de weekenden afgesloten hebben voor auto's!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 14 januari 2012, 19:22:49
nee, het noorden is een beetje te ver rijden vanaf arnhem, ik ga lekker na veenendaal vanavond :P.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 14 januari 2012, 19:23:18
@ Dante,dacht dat er wel anders bouten werden gebruikt voor LM velgen,ik heb zo wie zo andere bouten,maar dat is meer dat ze langer zijn,want wil de wielen net ff verder naar buiten hebben,al ga ik niet meer de 15mm die ik in mijn hooft had. Maar je moet iets andere kop hebben dacht ik,maar daar weet Tedo wel meer van denk ik.

@ Nicole,heb vandaag al "even" 4 pubers afgezet bij de winter efteling,dus ik kom echt niet meer van de bank vanavond,en Groningen is btw ook best een eindje hier vandaan :D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 14 januari 2012, 19:30:20
Ik dacht dat die Reinastella's ook een andere ET hadden dan de Saros velgen. Mogelijkerwijs kunnen/moeten er spacers onder om ze te monteren, dus ik weet niet hoe het dan zit met bouten... Overigens gaat het nog wel een maandje minimaal duren voor ik ze eronder zet, hoor... Eerst ff sparen om de juiste bandenmaat te kunnen kopen...:D
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Albert001 op 14 januari 2012, 19:48:33
leuk allemaal de gesprekken over de motorblokken ik heb zelf een 1,6 8v erin liggen en die stopt met trekken bij de 195 en loopt dan uit tot de 215 tot 220 km/h op de klok
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Albert001 op 14 januari 2012, 19:57:27
Citaat van: Dante op 14 januari 2012, 16:52:56
Net terug met een setje Reinastella's in de kofferbak... Man man man, wat is die Autobahn toch lekker... Een (praktisch) lege 3-baans >130km/h snelweg & lekker cruisen met ~145km/h. En dan nog ingehaald worden alsof je stilstaat door de gebruikelijke Audi's, BMW's & taxi's (= Mercedessen).
Kon ook meteen weer merken dat je in NL was met meer verkeer op de linkerbaan dan op de overige rijbanen, mensen die niet opletten (Lees: Geen voorrang verlenen) bij invoegen & gerem op de snelweg :neen: Ik moest in Duitsland 1x remmen & dat was voor de afslag :D
Serieus, Duitsers rijden beter dan Nederlanders Y Maar dat was al jaren bekend (Schumacher docet ;))


weet er alles van kom elke dag in duitsland woon tegen over de grens en wat rij ik daar toch graag ze zien iets geels aankomen vliegen en gaan gelijk opzij heerlijk is dat beter als rijden in nl dan wordt je alleen maar agresief van al die mensen die niks beters te doen hebben en dan heb ik het nog niet over die pryus rijders de ergste van allemaal wat pas op straks geef je te veel gas dan is ie niet meer eco vriendelijk pfffffffffffffff
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 14 januari 2012, 20:06:58
Haha ja voor jullie is het wat te ver rijden om "even" een avondje te gaan kijken. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 14 januari 2012, 20:18:35
:(

jammer...

gegroet van 150-200 km verder op
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 14 januari 2012, 20:56:07
@Dante: de bouten zijn in principe hetzelfde. Dus met conische kop. Alleen is de ET waarde anders bij Megane II dan bij I. Kan zijn dat je dus spacers nodig hebt, en dan ook andere (langere) bouten.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 15 januari 2012, 14:07:27
Viel opzich allemaal tegen, we reden met een groep van zo'n 15 auto's richting Groningen.
Maar er stond rondom Groningen en industrieterrein overal politie.
Dus veel zijn alsnog door gereden. 

Als je aan kwam rijden of weg ging stond er een politieauto die alle kentekens controleerde dmv zo'n systeem in de auto.
Wij zijn iig weer op tijd weg gegaan.

Maar een positief ding, de politie wil mee werken aan een locatie waar de wekelijkse meeting gehouden kan worden! !-!
Nu alleen de gemeente nog.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: ShiftGear ( Erwin de Rijke ) op 15 januari 2012, 14:17:09
Hebben jullie geen Mac Donalds of iets anders in de buurt met wat parkeerplaatsen?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nielsjoh op 15 januari 2012, 14:26:23
Gisteren nog een sprint gedaan in Venlo met een gele Mégane Coupé (cabriolet) 1 phase 1. Iemand toevallig bekend met deze auto hier? Helaas niet er aan gedacht kenteken te noteren.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 15 januari 2012, 14:31:11
Zijn door de meetings al hekken omheen gekomen.
Het zijn bij ons geen 50 auto's haha.
'T zijn groepen met gemiddeld 250 auto's..
Maar er zijn een aantal keren ongelukken gebeurd (oa. door straatraces), net als afgelopen zaterdag weer..
En sinds dien is de laatste locatie ook weer afgesloten door hekken en daar staat nu de hele avond politie bij..

http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/7332/crash-bij-automeeting-kielerbocht.html (2009)
http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/6848/sportieve-auto-total-loss-na-crash-naast-deli-xl.html (2009)
http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/14397/peugeot-106-gti-slaat-over-de-kop-bergenweg-in-stad.html (2011)
http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/13864/16-bekeuringen-bij-controles-automeeting.html (2011)
http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/15652/grote-controle-bij-automeeting-groningen.html (2011)
http://www.112nederland.nl/Groningen/nieuws/16999/automobilist-23-raakt-macht-over-stuur-kwijt.html (2012)

en zo zijn er nog heel wat meer..
in maart komt het ook in beeld bij wegmisbruikers.

er zijn een aantal bij die het moeten verpesten voor de normale groep, waardoor het helaas alleen slecht in beeld wordt gebracht.
Terwijl 9/10 gewoon hun auto's neerzetten en niets met sprinten/racen doen.

De huidige locatie is volgens mij in 4 jaar tijd de 5e of 6e locatie, de rest is nu afgesloten.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 15 januari 2012, 14:31:35
Citaat van: nielsjoh op 15 januari 2012, 14:26:23
Gisteren nog een sprint gedaan in Venlo met een gele Mégane Coupé (cabriolet) 1 phase 1. Iemand toevallig bekend met deze auto hier? Helaas niet er aan gedacht kenteken te noteren.
Gewonnen? :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Karin op 15 januari 2012, 14:37:17
Nicole, jammer dat het meestal dezelfde zijn die het verpesten voor de rest. Maar snap wel dat de politie er daarom wat aan doet. Als er een dode valt en ze hebben er niets aan gedaan dan is het ook niet goed. Ze zouden eigenlijk degene die het verpesten voor de rest er tussenuit moeten halen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 15 januari 2012, 14:39:46
@ Dante,ik heb hier dus een complete set boutjes + sleutel origineel Renault voor je liggen,dus als je intresse hebt hoor ik het wel,eind deze maand begin volgende maand ga ik toch jullie richting op...

@ Nicole,gaan bij jullie de straatracers naar een meeting toe???? (Dat ik nog dat deed werd er echt afgesproken voor het racen als er wat kwam kijken prima maar niet naar meeting omdat daar meestal teveel politie was)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 15 januari 2012, 14:40:41
Ja ik hoorde dat er  (nadat wij weg waren) bij de Sligro ook allemaal glas en troep is neer gegooid, dus die plek zal ook voor korte duur zijn helaas.
Het is inderdaad erg jammer dat sommigen het voor de normale groep moeten verpesten, maar helaas kunnen we er weinig aan doen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 15 januari 2012, 17:16:59
Is het iemand van de mods opgevallen dat het Wie is wie (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.msg272095#msg272095)-topic gelockt is..?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 15 januari 2012, 17:25:30
Humor

deel2 ?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nielsjoh op 15 januari 2012, 17:35:40
Citaat van: Nicole op 15 januari 2012, 14:31:35
Gewonnen? :P
gewonnen ja, en ruim ook nog :p
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 15 januari 2012, 17:47:45
Dat is altijd goed. :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 15 januari 2012, 18:18:46
Citaat van: Dante op 15 januari 2012, 17:16:59
Is het iemand van de mods opgevallen dat het Wie is wie (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=1627.msg272095#msg272095)-topic gelockt is..?
Ik heb hem weer opengezet. Dank je voor het melden.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 15 januari 2012, 23:25:39
Vreemd...??
Foutje, met slotje zetten door iemand... :D :huh:
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 16 januari 2012, 10:41:59
Om hier maar even door te gaan over het banden gedeelte:
Ik reed eerst op een mikmak van banden met de Evo. Toen een andere wielen set gekocht en daar zaten Toyo Proxes T1S banden op. Op droog plakten deze erg goed, maar op nat een ramp. Sinds augustus vorig jaar rij ik op Goodyear Eagle F1 Assymetric. Deze vind ik op droog en nat een goede band. Op het circuit houden ze zich ook best goed. Deze hebben alleen een iets zachtere wang.
Ik hoor over de RE050A ook erg goede verhalen. Als de F1's niet goedkoper waren, was ik voor de Bridgestone's gegaan.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 16 januari 2012, 14:28:28
Fijn al die ervaringen te lezen !-! Iemand toevallig ervaring met Kumho?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 16 januari 2012, 16:03:10
Ik!


Niet :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 16 januari 2012, 16:08:53
Geen idee. Het klinkt misschien wat minder (bekend), maar worden veel Aziatische wagens daar niet mee afgeleverd? Ik heb Hankook (ook zo'n minder gangbaar merk) winterbanden, ook niet de goedkoopste met 160 pst., en die bevallen goed. Ze waren in het jaar van uitkomen zelfs Testsieger bij de ADAC. Toch zou ik voor zomerbanden voor iets beter gaan. Kléber al bekeken (is B merk van Michelin)?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 16 januari 2012, 16:40:44
Kumho wordt inderdaad standaard onder Kia & het voormalige Daewoo gemonteerd. Het merk werd na enige vragen door de medewerker van Profile voorgesteld voor 430,-. Christian's Falken kwamen op 500,-, beide inc. balanceren & monteren
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 16 januari 2012, 17:29:50
Zou ik voor die € 513,- toch eerder de Good Year of Vredestein pakken. Als je ze bestelt bij die site die ik noemde kost het je namelijk nog 12 euro per band voor montage en balanceren. Totaal ben je dan voor iets meer dan 500 klaar.
Mijn motto is; in banden moet je soms investeren (komt later weer naar je toe) en niet bezuinigen op je veiligheid.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 16 januari 2012, 18:47:56
Montage & balanceren moet ik sowieso betalen ;)
Als ik dan kijk op AutobandenMarkt vs. Profile Tyrecenter voor de volgende merken, zit er (uiteraard) een aardig verschil in prijzen per band:
Prijzen bij Profile zijn inc. balanceren & montage. Als ik dan toch die montage & balanceren moet betalen, koop ik m'n banden liever ergens goedkoop ;)
Bij Profile betaal ik dan 80,00 voor balanceren & montage apart als ik m'n "eigen" banden meeneem.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 16 januari 2012, 19:10:43
Ook (hier in nl) redelijk onbekend merk: Roadstone,heb ze onder de Peug partner gehad niet meer van de weg af te krijgen... (was bestel uitvoering en verhoogde ophanging en te grote en brede banden) Was ik toen voor 110 euri mee klaar,per 4 banden inclusief monatge en de hele rambam!!!!! Maar goed je moet ook per automerk kijken,zag ff terug al het merk Kleber langskomen,zijn op zich best knappe banden,maar monteer ze alsjeblieft niet onder een Opel bijvoorbeeld dat werkt echt voor geen meter (alsof het hartje zomer geijseld heeft serieus geen grip)maar onder een peug 306 ging weer prima..
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Nicole op 16 januari 2012, 19:30:02
Ik zal geen tips geven over banden, want tot nu toe is mijn huidige (winter)set de eerste set waar ik écht tevreden over ben haha.
Deze maand gaat hij (speciaal voor de meeting) weer ff op LM met conti banden, die vind ik opzich ook erg fijn. :)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: matthew op 16 januari 2012, 20:11:28
Kleber is idd b merk michelin en ook een goede band,slijt wat harder dan een michelin.
Ik heb een paar collega's die er mee rijden en zijn er tevreden mee.

Wat ook een goede band is unriroyal rainsport,aangezien we toch veel regen hebben in Nederland ook een goede optie.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Karin op 16 januari 2012, 20:34:27
Ik heb een ideetje, is het wat om de tips c.q. ervaring met banden in een apart topic zetten zodat het goed te vinden is als er in de toekomst nog vragen over komen of als mensen benieuwd zijn naar dit soort dingen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Stefan op 16 januari 2012, 20:35:23
Volgens mij zijn er al een heel aantal topics over banden en welke/wat/hoe/waarom etc.. Y
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Karin op 16 januari 2012, 20:37:56
Zou ik niet weten, heb er nog niet naar gezocht en af en toe maar een berichtje gezien in de tijd dat ik nu lid ben, vandaar het idee.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 16 januari 2012, 20:42:31
@Dante: bij autobandenmarkt kan je zelf een aangesloten garage uitkiezen (meestal een banden en velgenboer) bij jou in de buurt. Daar laat je de banden na betaling via www afleveren, en betaal je sur place nog € 12,- per lichtmetalen wiel voor het monteren en balanceren (dus nog geen € 50,- voor de set). Let op: het is alweer twee jaar terug dat ik bestelde, dus kan iets hoger geworden zijn. Wat je ook kan doen is ze thuis laten afleveren, achterin gooien en bij jou op de Geestbrugkade laten monteren  Y
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roy (Coup a One) op 16 januari 2012, 23:20:02
Citaat van: Benjamin Renon op 16 januari 2012, 10:41:59
Om hier maar even door te gaan over het banden gedeelte:
Ik reed eerst op een mikmak van banden met de Evo. Toen een andere wielen set gekocht en daar zaten Toyo Proxes T1S banden op. Op droog plakten deze erg goed, maar op nat een ramp. Sinds augustus vorig jaar rij ik op Goodyear Eagle F1 Assymetric. Deze vind ik op droog en nat een goede band. Op het circuit houden ze zich ook best goed. Deze hebben alleen een iets zachtere wang.
Ik hoor over de RE050A ook erg goede verhalen. Als de F1's niet goedkoper waren, was ik voor de Bridgestone's gegaan.

De Bridgestone's we hebben ze onder de Mazda 323Fastbreak gehad, in de zomer zijn het geweldige banden met goede eigenschappen voor zowel nat als droog maar in de winter is het een harde compound met slechts tot geen grip (dus ik zal ze nooit weer aanschaffen)!!
Heb na de Toyo's Proxes de Maxxis Victra MA-Z1 onder de Megane laten zetten en ben er tot nu aan toe zeer content mee zowel bij droge als natte omstandigheden een goede band.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: nd-photo.nl op 17 januari 2012, 00:08:15
Ik heb ook nog een tijdje geleden een bandenvraag gesteld in het Phase 1 gedeelte. Ik zou ook autobandenmarkt (of een vergelijkbare) aanraden, scheelt je veel knaken. Zelf een garage uitzoeken en gaan!

Nog een tip: http://www.tyrereviews.co.uk/

Daar lees je "echte" reviews van mensen die de banden hebben gehad en op welke auto. Kan je ook helpen in je besluitvorming.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 17 januari 2012, 19:53:48
Vandaag na een bezoekje aan m'n vaste garage & een babbeltje besloten dat het deze (http://www.kumhotire.com/tire/tire_detail.jsp?prdt_id=16#) jongens gaan worden:
(http://www.asb24.eu/product_images/i/551/KUMHO_KU31_II__35831_zoom__01674.jpg)
Ben benieuwd Y
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Heatzone (Mark) op 18 januari 2012, 12:48:29
Ben erg benieuwd Dante!! Zal de auto vast een hele andere uitstraling geven :)

Mijn auto gaat volgende week dinsdag voor de APK Keuring !-!
Kroonenburg gaat de auto keuren, ben benieuwd wat eruit gaat komen
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Roadkill (Michiel) op 18 januari 2012, 13:45:15
Goed dat je het zegt,zal ff een afspraak gaan maken voor de Kangoo.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 19 januari 2012, 11:00:02
@Tedo: Yep :neen: Komt vanochtend bij de auto, stond-ie op blokken tegels... Ben al de hele ochtend bandenboeren in Den Haag eo aan het bellen. De velgen zijn het voornaamste probleem... Waarschijnlijk ook de reden dat ze gestolen zijn >:(
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 19 januari 2012, 11:08:42
Die auto's hebben lastige maatinderdaad.
Succes met de zoektocht.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Tedo op 19 januari 2012, 11:16:29
Damn! Hier staat een setje dikke 17" velgen (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/essen/autoteile-reifen/reifen_felgen/u2279681) voor de Almera, of anders een setje staal met doppen (http://kleinanzeigen.ebay.de/anzeigen/s-anzeige/nordrhein-westfalen/autoteile-reifen/reifen_felgen/u224858).
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 19 januari 2012, 11:23:37
@Tedo: Bedankt voor de andere opties, alhoewel ik m'n 55+ schoonmoeder nog niet met 17" OZ's zie rondrijden...:D

@Edje: Bedankt, maar ik zoek 185/65/15 staal op banden met deze doppen:
(http://www.bradgatemotors.co.uk/spares/media/gbu0/prodlg/u_almera_wheetrim_71198.jpg)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 19 januari 2012, 11:26:44
Almera Tino doppen volgens mij ;)
Dan kan ik je ook niet verder helpen kerel
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 19 januari 2012, 11:28:54
Mocht je zoiets ergens op het internet zien, dan kan ik een PM wel waarderen hoor ;) !-!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 19 januari 2012, 11:35:23
Er stond volgens mij wel een set op winterbanden te koop :q
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 19 januari 2012, 12:17:30
iemand ervaring met een doorgelaste motorkap? (booskijkers idee)

Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 19 januari 2012, 12:24:22
Weet niet wat je wilt weten, hier heb ik een afbeelding ervan.

(http://www.yve5.be/kenny/kenny1.jpg)

Deze cabrio is een bekende van hier ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 19 januari 2012, 12:31:12
ja :)

nog meer ervaringen?
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 19 januari 2012, 12:36:13
Hij is zover ik weet de enige die dit gedaan heeft. Ik wilde dit ook doen maar werdt me afgeraden :P door wat bekende van me ;)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Benjamin Renon op 19 januari 2012, 13:48:16
Ik zou ook niet aan zoiets gaan beginnen, tenzij je een hele ervaren plaatwerker hebt. Anders ga je logo (:P) en misschien de lijn erin zien als het niet goed is gedaan.

Sinds gisteren hebben we in een van onze vestigingen een leuk speeltje binnen gekregen nl. de R35 GTR. Ik snap alleen niet waarom deze aangekocht is. Ik verwacht ook niet dat deze heel erg snel verkocht zal zijn.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 19 januari 2012, 14:09:34
misschien een idee om booskijkers aan de grilletjes vast te zetten.
Vind een dorgelaste kap niet echt mooi op een phase 1 o-)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 19 januari 2012, 14:24:38
Ik zou zeggen maak een testrit benjamin, en ga even full pull door de straten heen.
Of zet je evo ernaast en doe een 200 meter sprint :P
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 19 januari 2012, 14:35:55
Citaat van: Benjamin Renon op 19 januari 2012, 13:48:16
Ik zou ook niet aan zoiets gaan beginnen, tenzij je een hele ervaren plaatwerker hebt. Anders ga je logo (:P) en misschien de lijn erin zien als het niet goed is gedaan.

Hahaha... ja,  maat van me had ook een doorgelaste motor kap maar dan gepolyd aan ijzer.
Zag bij aankoop er goed uit en had hem netjes gespoten voor 100 euro.
maandag en dinsdag koud...   komt hij dinsdag avond naar me toe,  EEN KEI DIKKE SCHEUR!

ik wil het echt lassen :)  just like the back :)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Rogier op 19 januari 2012, 14:38:23
http://www.telegraaf.nl/buitenland/11332369/__Truck_rijdt_slaapkamer_in__.html

is wat om wakker te worden door een vrachtwagen die je slaapkamer in komt denderen.
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dante op 19 januari 2012, 14:38:46
Mogguh!
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Edwin Postma op 19 januari 2012, 15:25:44
Wel raar wakker worden inderdaad.
Alleen jammer dat de chauffeur omgekomen is l-
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 19 januari 2012, 15:39:48
lekker wakker worden
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 19 januari 2012, 15:43:05
Tjonge, ik schrik meestal al van de wekker....  8)7

@Frank, je kan natuurlijk ook zoeken naar iemand die heel erg handig is met polyester en een complete kap laten maken.  o-)
Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Xanquezer (Frank) op 19 januari 2012, 15:47:02
ja,  dennis,  je hebt eens goeie ideeen :)

Dat kan ik zelf ook nog doen :)  heb al wat ervaring ermee :P  (in de pc wereld)

Titel: Re: Klets maar raak DEEL 172
Bericht door: Dennis Postma op 19 januari 2012, 15:48:03
Maar we gaan even verder in een nieuw deel.  :)
EhPortal 1.39.5 © 2025, WebDev