Hallo,
inmiddels al heel wat gelezen over de 2.0 IDE, ik ken het hele verhaal van de vervuiling.
heb zelf een megane cabrio 2.0 IDE heeft heel lang goed gelopen, heb hem 2 maanden niet gebruikt en opeens slaat de motor af waneer de motor na +/- 15 minuten stationair draaid.
als ik hem uit laat lezen zijn er geen meldingen, heel vreemd.
Ik heb de bougies al vernieuwd BDP sensor en lucht temperatuur sensor al vernieuwd, zonder resultaat.
Vandaag het inlaat spruitstuk gedemonteerd en heb gezien dat de kleppen behoorlijk vervuild waren, heel goed gereinigd met olefin residue van Forte de boel weer dichtgemaakt, had wel hoop dat hij nu goed was. Ook gelijk het gasklephuis schoongemaakt en via stappenmotor nog met intakecleaner de boel gereinigd. Ook de EGR gelijk afgeblind. Toen de proef op de som na +/- 15 minuten stationair draaien viel de motor weer opeens stil, zonder echte grote schokken of stoten.
Heeft iemand nog suggesties ?
ja zo snel mogelijk verkopen die rampenbak 8)7 IDE is een gebed zonder end en kost je klauwen met geld . je had direct moeten afdoppen nu is je kop denk ik verkoold met troep .
Gauw op zoek naar een andere ph2 2.0 16V >>F4R-746 _o_ Y
Holy thread revival Batman!
zoef, de laatste post was uit 2011!
Zo'n IDE verjaart nooit 8)7
Hij heeft wat liefde en aandacht nodig ;-)
groet Mike
Hoi,
ik heb nu helaas dezelfde problemen GRRR
Hou je op de hoogte van mijn vorderingen om het probleem te tackelen
groet Mike
@zoef100 waar slaat dat rampenbak op? ik rij zelf exact dezelfde auto als de topicstarter, zelf motorisch 0 problemen mee gehad afgelopen 25.000km. auto's gaan nu eenmaal stuk, dat heeft een 1.6 net zo goed als IDE.
Hoi,
ik heb hetzelfde probleem en het is erger geworden, helaas niet de financien om een en ander na te laten kijken
Heb wel veel zelf vervangen en schoongemaakt maar ben er nog niet
gevraagd aan de renaultdealer voor een blinde pakking, die zegt, zit er niet op :?
raar
Ben nog steeds aan het sleutelen en kijken waar het probleem zit
elektrisch (kabelbreuk)
of brandstoftoevoer?
Blinde pakking moet je zelf maken. Ik had het geluk dat ik een beugel vond met precies dezelfde aansluitingen met een vlakke plaat. Die dichte hem precies af. Wat je ook kan doen is de egr losmaken en dan aftekenen op een stuk papier of karton. En dan dat uit een plaatje ijzer halen. Maar ik zou dit wel zo snel mogelijk doen of laten doen. Scheelt je 1 probleem minder.
Het vreemde is dat de een wel problemen heeft met een ide motor en de ander totaal niet.Rijstijl?Ik weet het echt niet.
groetsels,
Ben