Ik wil mijn megane coupe verlagen. maar nu is mijn vraag wat is het mooiste. hebben jullie mischien foto's hoe jullie auto is voor en na het verlagen.
Ik wil alleen veren kopen maar als ik veren koop die de auto 4cm laat zakken gaat dat nog op de oude veerpoot of moet ik dan een schroevenset kopen.
Kijk maar in mijn project dan kun je het verschil zien.
Je kunt de veren op je originele poten zetten, houdt er wel rekening mee dat deze veel harder slijten en op den duur vervangen moeten worden.
4cm is het maximale wat meestal word aangeraden op originele schokdempers, lager dan moet je aan de dempers met kortere zuigerstang. Kwa slijtage zou ik het sowiso nooit doen, koop maar direct een nieuw setje dempers want de originele gaan je snel lek ! Dit komt omdat je nu een deel van de schokdemper gaat gebruiken dat normaal nog nooit gebruikt is.
Ik heb zelf gekozen voor een Koni STR.T setje, ik wilde er niet al teveel aan uitgeven en ik wilde sowieso niet te laag gaan (ook max 4 cm). Alleen veren kopen zou ik je ook afraden, dan kan je binnen de korste keren je veerpoten ook vervangen. Setje van Koni kostte me €313 euro bij SKG (duurde wel even voordat het binnen was). Voor hetzelfde geld heb je een Vmaxx schroefset, waarmee je zelf de hoogte kan instellen.
Weet niet hoe duidelijk je het kan zien, maar je krijgt hopelijk een idee ervan (verlaging 3.5 / 4 cm)
(http://farm3.static.flickr.com/2017/5787161967_809d4aeefe_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/andyramdin/5787161967/)
Koni STR.T kit, soon... (http://www.flickr.com/photos/andyramdin/5787161967/) by AndyRamdin / ND-Photo.nl (http://www.flickr.com/people/andyramdin/), on Flickr
Met Koni set
(http://farm4.static.flickr.com/3211/5858013050_dfcf1db7a7_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/andyramdin/5858013050/)
Status Quo: RMC overview (http://www.flickr.com/photos/andyramdin/5858013050/) by AndyRamdin / ND-Photo.nl (http://www.flickr.com/people/andyramdin/), on Flickr
Zonder Koni set
(http://farm3.static.flickr.com/2355/5711133659_207cf3c35a_z.jpg) (http://www.flickr.com/photos/andyramdin/5711133659/)
RMC with center caps (http://www.flickr.com/photos/andyramdin/5711133659/) by AndyRamdin / ND-Photo.nl (http://www.flickr.com/people/andyramdin/), on Flickr
Okee. maar hoe snel gaan de veerpoten dan kapot. en hoe komt het dat ze kapot gaan.
Wat ik al zei, je gaat een deel van je schokdemper gebruiken dat nog nooit gebruikt is en dan gaat het mis. Dit doordat de afdichtingen in de demper zijn ingesleten op het bovenste stuk van de demper dat gebruikt word op normale hoogte.
je zou ook een vaste en complete verlagings set kunnen nemen
dan ga je ongeveer 4cm omlaag,en zijn de schokdempers er
voor gemaakt.
schroefsets zijn wel duurder,zeker als je echt voor wegligging
gaat,maar dan kan je alles op smaak afstellen.
mijn gebakje staat niet zo super laag,maar alles schokdempers
staan zo hard als kan,waardoor je lekker kan karten en hoeken.
Chris, hoe snel gingen die van jou kapot? Na 6 maanden ofzo?
Ik heb twee jaar met verlagingsveren gereden zonder dat de schokdempers kapot gingen.
@ Andy en Rick
Het is maar net hoe je ermee rijdt.
mn 1e setje was enkel veren,en ja,naar enkele maanden waren de schokdempers kaas
daarna een vaste set van weitec,maar dat was na een jaar kaas (weitec is leuk voor de looks,maar niet voor het hoeken)
daarna KW vaste set,deze beviel wel,maar ik kon toen die voor een goeie prijs verkopen,en ben toen gegaan voor KW variant 2
en dat is de beste beslissing geweest kwa wegligging
moraal van het verhaal? ga je echt hoeken en bochten pakken? of gebruik je het enkel voor het uiterlijk?
enkel voor uiterlijk,dan idd,zou je het bij enkel veren kunnen doen
ga je voor het bochtenwerk,dan moet je toch echt een vaste set nemen,maar dat is mijn mening.
Nee ik ga echt voor het uiterlijk.
dan zou je het met enkel veren afkunnen.
Heb je bij gebruik van een schroefset ook minder snel slijtage van de schokdempers, omdat het gehele systeem op elkaar aansluit? Of staat het gebruik / slijtage van een schroefset gelijk aan gebruik / slijtage van een NIEUW set schokdemper en NIEUW verlagingsveren?
Een schroefset bestaat uit schokdempers en veren. Deze schokdempers zijn gemaakt voor verlagingen en slijten dus niet extra hard (zoals standaard schokdempers met verlagingsveren).
Wat zou het beste zijn?
Ik hou wel van wat lekker hoek werk.
Maar wil er natuurlijk geen troep onder hebben.
Wat raden jullie mij aan?
Wil wel goed laag gaan
(niet zo ver als Rick maar wel een mooi stuk)
Edje, we zitten in hetzelfde schuitje....als ik het zo allemaal lees, denk ik dat we toch beter af zijn met een schroefsetje en dus zullen we iets langer moeten sparen ;) Denk dat een Vmaxx schroefset al best aardig is hiervoor en voor een prima prijs??
ik had een schroefsetje van v-maxx en deze was gewoon goed was wel stug maar als je snel de bocht door wou kon je dat ook echt.
ik heb hem nu verlaagd met veren en dan heb je gewoon veel meer rijdt comfort..
Het enige nadeel van sneller en strakker door de bochten gaan, is dat je bandjes dit meestal niet zo fijn vinden ;) die zullen wel eerder slijten lijkt mij...de zijwaartse druk moet zich ergens uiten ;)
ja dat inderdaad wel ja.
maar als je echt wil weten wat je auto doet dus lekker snel de bocht door wil en zo zou ik een schroefset nemen.
we hebben hier in d omgeveing een bocht waar je met een normale auto hooguit met 90 95 door heen kan en ik ging er soms met 120 a 130 door heen dus in het bochten werk merk je het erg goed..
V-maxx is gewoon goed spul voor de prijs die je betaald ! Alleen na het monteren en afstellen even de stelringen invetten zodat ze niet vast komen te zitten !-!
Als je het geld heb is KW het beste, anders inderdaad v-max nemen.
Citaat van: Rick Santbergen op 13 november 2011, 13:27:20
Als je het geld heb is KW het beste, anders inderdaad v-max nemen.
helemaal mee eens !-! !-!
KW is zeker het beste merk, maar je hebt ook nog weitec ervoor, ook een goed merk
ik heb 3 jaar gereden op veren(-4,5cm) en originele schokdempers.
Geen problemen gehad.
Op de huidige had ik een schroefkit (H&R) en veel fijner om te rijden.
Ik raad een schroefkit aan.
Van mij mag die hobbelen ;) :9~
maar wat zijn ongeveer de kosten van kw of v-maxx?
En wat kan ik achter het beste monteren?.
En wat kost zoiets +-?
Moet zeggen dat ik over weitec niet echt te spreken ben als het op weg gedrag komt,als je echt voor wegligging gaat,raadt ik die niet aan
maar dat is mijn mening.
Ik was voor mij setje 1250 kwijt,moet wel zeggen,dat als ik,na 4 naar na montage,de hoogte wil afstellen,
dan heb ik enkel een koperen borsteltje,remreiniger,poetsdoek en de schroeftool/sleutel nodig,en afstellen maar,niks geen roest ofzo na 4 jaar.
hier is een link naar de weitec schroefset
http://91.192.36.156/~gkbimport/zoekweitecschroef/
KW-suspension:
http://www.gkb-import.nl/catalogisch/indexkw.htm
gezien het prijskaartje van de KW denk ik dat ik tog maar eens ga kijken naar een V-maxx. o-)
Citaat van: edje op 13 november 2011, 19:56:39
gezien het prijskaartje van de KW denk ik dat ik tog maar eens ga kijken naar een V-maxx. o-)
ze geven het niet bepaald weg bij een pakje boter :q :)
Citaat van: edje op 13 november 2011, 19:56:39
gezien het prijskaartje van de KW denk ik dat ik tog maar eens ga kijken naar een V-maxx. o-)
Ik denk ook niet dat jij gaat hoeken met je cabrio, zoals Christian en Ik vaak doen.
Dus een V-max setje zou in jou geval al prima volstaan! Je auto staat dan al lekker laag op z'n pootjes, en af en toe kun je toch een beetje sportief een bocht nemen, of veiliger kunnen uitwijken! ( is ook een groot voordeel met een schroefset!)
vergis je niet Erwin.
Ik kan er ook wel wat van.
Maar dat is al wel minder sinds ik de meg heb. 8)7
Citaat van: Christian de Vriend op 13 november 2011, 20:01:19
ze geven het niet bepaald weg bij een pakje boter :q :)
Nee? ook niet met freebees? o-)
Een tijdje terug met Frank van MCC sport gepraat tijdens het uitlijnen van de Evo en heb ik het met hem ook over het verlagen van een Mégane 1 gehad. Hoewel een KW set toch kwalitatief beter is, is het vooral de prijs voor de huidige eigenaren een drempel vormt.
Ze willen/kunnen niet meer investeren in een goede set en ik denk dat o.a. V-maxx daar heel handig op inspeelt.
Voor een Mégane 2 of 3 eigenaar zal het wel nog lonen om zo'n KW-set aan te schaffen.
Ik denk ook dat ik voor een V-maxx ga.
Wat kan je het beste achter doen?
Koni's? of iemand een andere goeie suggestie? o-)
http://link.marktplaats.nl/501802258
Geschikt voor Cabrio
1.6 / 1.6 16V
Nu voor slechts € 269,00
Iemand ervaring met dit bedrijf?? :?
Citaat van: Benjamin Renon op 14 november 2011, 19:50:44
Een tijdje terug met Frank van MCC sport gepraat tijdens het uitlijnen van de Evo en heb ik het met hem ook over het verlagen van een Mégane 1 gehad. Hoewel een KW set toch kwalitatief beter is, is het vooral de prijs voor de huidige eigenaren een drempel vormt.
Ze willen/kunnen niet meer investeren in een goede set en ik denk dat o.a. V-maxx daar heel handig op inspeelt.
Voor een Mégane 2 of 3 eigenaar zal het wel nog lonen om zo'n KW-set aan te schaffen.
En gaat Frank nu ook vmax verkopen?
Blijft een clubsponsor dus wel handig om te weten
Als MCC een intresante aanbieding heeft met spulletjes voor de achterkant dan ben ik benieuwd. o-)
Nee zoals ik begreep wil hij alleen kwaliteit verkopen. Maar misschien kun je wel informeren of hij dat wil doen. Hij kan denk ik aan vrij veel dingen komen. Je kunt ook altijd nog naar Joost-Cabrio (geloof ik) gaan voor montage.
Die laatste tip heb ik al vaker gehoord.
Wil hem dan tzt ook even gaan mailen.
Maar MCC zat in Veghel dacht ik??
Ik kom uit zwolle en dan is het wel een heel eind rijden. o-)
Denk dat je 1,5 uur onderweg bent ofzo? Valt toch best mee? ;) Kun je de terug weg lekker binnendoor weggetjes pakken om de set te testen. o-)
8)7 8)7
Als ik zover ben ga ik mcc is even mailen. o-)
Citaat van: edje op 14 november 2011, 20:09:05
Ik denk ook dat ik voor een V-maxx ga.
Wat kan je het beste achter doen?
Koni's? of iemand een andere goeie suggestie? o-)
De v-maxx dempers die je bij het setje krijgt voor achter misschien ? :D
Krijg je die er bij? :q
koni geel is instelbaar,moet je wel de demper los halen,maar is toch
vrij makkelijk te doen,uurtje of 2 zal het hooguit duren.
Citaat van: edje op 15 november 2011, 10:05:12
Krijg je die er bij? :q
Die zitten er gewoon bij volgens v-maxx !-!
He al een mail gedaan naar MCC. ;)
Even vragen wat de kosten zijn. :P
Net mail terug gehad.
CiteerHallo Edwin,
Ik heb geen ervaring met V-maxx dus wil het ook liever niet verkopen.
Als je het zelf wilt aanschaffen kunnen we het wel voor je monteren.
Eventueel: KW set kost 1095 euro inclusief afstellen torsieassen, montage
4 schokbrekers, hoogte afstellen, uitlijnen en btw.
Met vriendelijke groet,
MCC Sport
Dan pas ik nog even.
Vind 1095 beetje aan de hoge kant ;)
Niets ten nadele van jou Edwin, maar ik kom toch weer bij de volgende quote uit. ;) Kwaliteit kost je geld. Voor een all-in prijs valt het mij nog mee. (zal bij mij wel komen omdat ik van dit soort prijzen niet meer echt schrik als je een sportwagen rijd. :P)
Citaat van: Benjamin Renon op 14 november 2011, 19:50:44
Hoewel een KW set toch kwalitatief beter is, is het vooral de prijs voor de huidige eigenaren een drempel vormt.
Ze willen/kunnen niet meer investeren in een goede set en ik denk dat o.a. V-maxx daar heel handig op inspeelt.
Voor een Mégane 2 of 3 eigenaar zal het wel nog lonen om zo'n KW-set aan te schaffen.
Bij SKG is ook kw te koop misschien ook wat goedkoper? Dan zelf er onder (laten) zetten. Scheelt ook weer wat.
Wil je de schroefset persee laten monteren of kun je het ook zelf ?
Als je het zelf gaat doen heb je echt van die veerspanners nodig, dat scheelt ook veel. Kijk ook gelijk je veerpootlagers na (juiste term toch?) en vervang ze indien nodig, die van mij waren kaput!
Ik vind het een echte mooie prijs hoor moet ik zeggen. !-!
Zeker voor een KW set, inclusief torsieas, uitlijnen etc.. Y Y
Citaat van: Renegade op 16 november 2011, 14:36:34
Wil je de schroefset persee laten monteren of kun je het ook zelf ?
zelf doen word hem niet.
Omdat ik zelf 2 linker handen heb.
Mijn schoonvader wil zich daar niet aan wagen.
Heeft hij ook geen verstand van en is niet zo'n fan van verlagingen enzovoort. 8)7
Of er moet iemand hier zijn die zich geroepen voelt dit voor mij te doen.
En ik ben bereid ervoor te betalen.
Maar vind 1095 zelf we wat veel.
Aangezien ik volgend jaar ook op mezelf wil gaan.
En dus het geld ook goed kan gebruiken daar.
Daarom ligt mijn intresse meer bij V-maxx. o-)
Het is niet te veel, is zelfs een mooie prijs. Maar niet voor iedereen betaalbaar.
Kijk eens bij stroeve, ik zie op je profiel dat je in het noorden woont, daar zitten hun ook. Het nadeel is dat de v-maxx set daar wel duurder is maar volgens mij doen ze ook montage.
Stroeve ken ik wel.
Maar stroeve doet niet trorsie as verstellen :x
Robert(stony) heeft daar ook zijn front laten doen doen.
Maar achter deden ze daar niet.
Maar ik zal altijd kunnen informeren
Citaat van: Renegade op 16 november 2011, 16:53:15
Kijk eens bij stroeve, ik zie op je profiel dat je in het noorden woont, daar zitten hun ook. Het nadeel is dat de v-maxx set daar wel duurder is maar volgens mij doen ze ook montage.
Ik heb mijn V-maxx op de site zelf besteld
bestellen kan ik ook zelf wel 8)7
ow ik dacht dat het 'probleem' was
Nope.
Het monteren is het probleem.
Heb Stroeve ook al een mailtje gedaan. o-)
monteren heb ik zelf gedaan... alleen de torsie nie:P ;(
Heb er nu ook V-maxx onder,ga ook meer voor de looks dan voor prestaties,word na verloop van tijd btw wel iets minder stug,maar blijft in vergelijking met orgineel wel hard. Zelf doen is niet zo veel werk,en veerspanners heb je niet echt nodig,lukte mij ook prima met spanbanden! Wat Andy al zei,wees wijs en vervang meteen je veerpootlagers. En ja het verschil is wel heel groot in prijs,en ik kreeg de kw er echt niet doorheen thuis,maar de v-maxx wel want die complete set was ongeveer net zo duur als de orginele veren en dempers achter. Heb er geen spijt van,ligt voor mij super op de weg,en het verbruik zakt ook mooi weer wat meer.
Als je m toch online wilt bestellen en dan ergens monteren, bestel hem hier:
http://www.lowering.nl/webshop/index.php?cPath=2462_9522_9565_9595&osCsid=438df81633c48d5db3781d02fc2fa651
Scheelt je behoorlijk wat geld dat je weer kan investeren in het laten monteren !-!
Vering is niet heel moeilijk om te vervangen, als je de juiste tools maar hebt. Ik liep dus een dag vertraging op door de kapotte veerpootlagers (we gingen ze op een feestdag monteren, alle winkels dicht). Veel tijd ging er zitten in die veerspanners (konden er geen luchttol op zetten, dus lekker handmatig draaien!). En achter heb je een aparte (lees: afwijkende) dop nodig (dacht dop 21 ofzo) om die dempers los te krijgen. Bij mij zaten die echt vast, nu allemaal aangedraaid met het juiste moment.
Makkelijkste is ook als je met zn 2en bent.
Klopt helemaal,achter heb je dopje 21 nodig.
Bij mij waren die duitsers de hele lager vergeten,dus als ik in stuurde,hoorde ik de veren springen,stuurde ik terug
dan schoot mn stuur weer in de zelfde richting,best wel schrikken als je dit voor het eerst hebt.
Zelf zou ik het nooit met spanbandjes doen,als zon ding los schiet,wil je niet in de buurt zijn
Spanbanden ook enkel gebruiken met montage schroefset,niet als je enkel veren doet!!!!! Als je namelijk de complete veerppot in zijn geheel demonteerd dan kan er ook niks weg schieten mocht ie losschieten.Wel zaak om een week of 2 van te voren te beginnen met de bouten en zo in te spuiten met kruipolie,scheelt je een hoop ge-etter...
Net mail van stroeve terug gehad.
Zij doen het voor net geen 500 euro. Maar zij doen geen torsieas verstellen.
Maar dan ik altijd joost vragen.
Dit is dan
V-maxx schroefset
Schokbrekers
montage
Uitlijnem.
Ook krijg ik 20% korting ivm lidmaatschap van de club.
Kan je niet joost ook vragen of hij een schroefset te monteren? scheelt wellicht nog iets meer centen ;)
Goed om te lezen Edje! Je bent zeker wel bijna klaar met je cabrio?
na het verlagen nog paar dingetjes. maar niks groots 8)7
Maar kan het Joost altijd vragen.
Pm verstuurd 8)7
Opzich is het monteren van schroefpoten voor niet zo een grote klus :) al doende leer je het en je hebt er dus echt geen speciaal gereedschap voor nodig ! Alleen de veerspanner is een aanrader maar deze kun je bij de meeste zaken wel lenen als je een kleine borg achterlaat. Ik weet niet hoe de veerpootlagers bij renault vastzitten ? Met een grote moer bovenop die je aan kan draaien door de binnenzeskant in de veerpoot tegen te houden ? In dat geval kun je een goedkope dop halen of een oude gebruiken en hier met de haakse slijper platte kanten aan maken zodat je een moersleutel erop kan zetten.
Wellicht een handige tip voor de zelf-willen-doener....bij het programma Wheeler Dealers (zal iedereen wel kennen) hebben ze dit enkele keren gedaan en er word ook verteld hoe je zoiets aanpakt als je dit zelf wilt doen, wat je nodig hebt etc. ;) Dus kijk maar op youtube naar enkele filmpjes van hun projecten !-!
Hier een kort filmpje:
En hier een filmpje over torsieveren & verlagen van Franse auto's:
pm terug ;)
Voor torsie,
http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8780
Die link doet het niet als je niet geregistreerd bent...:neen:
CiteerGisteren hebben we met zelfgemaakte tools de achterkant van de R5 GTS van mijn broertje verlaagd en voorzien van GT Turbo dempers. Omdat ik zeer tevreden ben over mijn goedkope torsie-trekker wil ik dit graag even met jullie delen
Recentelijk verscheen hier op het forum een 'how to' met foto's over torsie verstellen, afkomstig van een engelse site (deze foto's zijn te zien op de site van Tom: http://www.gtt.web1000.com/ )
Het zelfmaak gereedschapje dat ze daar gebruikten ziet er zo uit:
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/Torsie04.jpg)
Dit bestaat uit een stuk uitlaatpijp en een paar heeele grote ringen.
Ik ben denk ik niet de enige die dit soort spul niet voorhanden heeft, dus ik ben op zoek gegaan naar wat meer gangbare materialen waarmee hetzelfde resultaat te verkrijgen is. En dat is gelukt
Die van mij ziet er zo uit:
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie02.jpg)
Benodigdheden voor deze torsie-trekker:
- een T-stukje van PVC buis
* Edit: gebruik een dop 32 *
- een bout M10x70 of langer (op foto M10x100)
* Edit: gebruik een bout uit je versnellingsbak, deze zijn knalhard en lang genoeg. Succes gegarandeerd
- een moer M10
* Edit: gebruik RVS moeren, die zijn ook lekker hard
- een stapeltje ringen M10x40 (of groter)
* Edit: RVS ringen M10x30x2 voldoen bij het gebruik van de dop ook (een stuk of twee is wel genoeg)
doen:
Zaag van het PVC T-stukje de uiteinden af zodat je alleen het dikke middenstuk overhoudt.
Klaar
* Edit: pak dop 32 uit de doos. Klaar *
Verder nodig voor het verlagen:
-een forse platte schroevendraaier
-een bus WD-40
-2 krikken
-2 assteunen
-een ratel en steek- danwel ringsleutel 17
0.
Het is aan te raden om in de weken voorafgaand aan deze operatie, regelmatig de uiteinden van de torsiestaven in te spuiten met WD-40
Haal hiervoor met een schroevendraaier de dop aan de zijkant van de achterbrug er af, spuit de hele handel vol, en doe de dop er weer op. Herhaal aan de andere kant
1.
Draai de wielbouten van de achterwielen los
Krik de auto omhoog en zet hem op de asssteunen
haal de achterwielen eraf
zet de krikken onder de uiteinden van de veerarmen en krik ze iets omhoog zodat de spanning van de schokdempers is.
Haal de schokdempers onderaan los
laat de veerarmen helemaal zakken en haal de krikken er onderuit
laat ze even uitzakken (tijd voor een slokje bier?)
Pulk ondertussen met een schroevendraaier de dopjes van de uiteinden van de achterbrug af en spuit de uiteinden van de torsiestaaf goed in met WD-40
* Edit: in het geval van een GTT of GTE, verwijder de spatbordverbreders *
2.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/Torsie02.jpg)
Meet de afstand van de wielnaaf naar een vast punt op de rand van het spatbord. Goed onthouden!
3.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie01.jpg)
Zet de knutseltool inelkaar en draai de bout in het uiteinde van de torsiestaaf. Draai dan de moer tegen de ringen aan en zo de bout met de torsiestaaf naar buiten. It's that simple
4.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie03.jpg)
Haal de torsietrekker los en herhaal de procedure aan de andere kant. De staven moeten er altijd allebei uit.
5.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie04.jpg)
En dan heb je dus de torsiestaven los.
* Edit: de torsiestaven hoeven er niet helemaal uit *
* Edit: monteer de schokdempers weer, want als de as versteld is krijg je ze er waarschijnlijk niet meer tussen. *
6.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie05.jpg)
de veerarmen hangen nu helemaal vrij te bungelen. Zet de krikken weer onder de uiteinden en krik ze zover omhoog als je de auto lager wilt hebben. Meet ter controle weer de afstand van de naaf tot het spatbord, deze afstand moet dus de eerder gemeten afstand zijn, min het aantal mm dat je de auto lager wilt hebben.
7.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie06.jpg)
* Edit: smeer beide uiteinden van de torsie staven goed in met kopervet, je weet nooit of je ze nog een keer los moet hebben... *
Schuif nu de torsiestaven er weer in. Waarschijnlijk gaan ze er niet in 1 keer in. Verdraai de staaf steeds 1 tandje totdat hij er wel in gaat. Indien nodig timmer je er nog een beetje tegenaan totdat hij ongeveer een halve centimeter naar binnen zit.
* Edit: smeer af met kopervet en * Druk de dopjes er weer op.
8.
* Edit: Bij verlagen met dezelfde schokdempers heb je dit hopelijk al gedaan *
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie07.jpg)
Zet de schokdempers er weer op en peuk een rookje :wink:
9.
(http://members.chello.nl/m.haard1/torsie/torsie08.jpg)
Post door matijs op Renault Tuning Club http://www.renault-tuning.com/viewtopic.php?t=8780
Ik heb hem even helemaal letterlijk gekopieerd. Voor een megane moet dit niet veel anders zijn aangezien het niet echt handig lijkt om voor elke renault weer een ander torsie-systeem uit te vinden 8)7
is idd niet veel anders, maar het is wel makkelijk het op een brug te zoen, ivm de torsie as zit vaak zeeeeeeeeer vast en moet met geweld los
V-maxx schroefset besteld !-!
koop er 2 bovenste veerschotels bij en je kunt de voorpoten zo wisselen,
zonder de veren te hoeven demonteren.
2 boutjes boven en 2 bouten onder, dan pak je de hele veerpoot er zo onder uit.
dan zorg je dat je een nieuwe veerschotel hebt voor je schroefset.
en je kunt dan heel makkelijk wisselen. bij evt verkoop ofzo.
Torsie kan aardig vast zitten, ik heb er pas 1 gehad die ik niet los kreeg aan de wagen.
(sorry Sebas :-*)
Joost-cabrio gaat het voor mij in orde maken zei die o-) (indien hij hem los kreeg idd)
als voorzorg,lang van te voren inspuiten met goeie kruipolie,en als je klaar bent
goed invetten,dan gaat het de keer erna nog makkelijker
Citaat van: edje op 18 november 2011, 21:05:41
Joost-cabrio gaat het voor mij in orde maken zei die o-) (indien hij hem los kreeg idd)
laat joost maar schuiven, dat komt wel goed. !-!
Ik zal hem vanmiddag is even lekker in spuiten 8)7
Mijn auto is gezakt inmiddels.
Voor foto's zie mijn project pagina ;)
halo ik heb vraag hoe kan ik die achter van renault megane coupe uit 1999 verlagen van die achter kant ???
grts
Dan zou jij je torsie as moeten verstellen o-)