Verder met deel 166 alweer Y
Wat is sneller naar 100 km/H
meer NM
OF
meer PK
?????
Nou, dat kan je moeilijk zo zeggen, combinatie van Nm, Pk's en GRIP (en snel schakelen en gewicht van het voertuig) en ga zo nog maar even door natuurlijk.........
Ongeacht alles het zelfde is.
gewicht, grip etc...
meer pk`s voor sneller op trekken
of meer NM`s om sneller weg te trekken.
ik weet het nog steeds niet..
Ik denk nog steeds dat het een combinatie is, met meer pk's zitten volgens mij ook meer nm's gebonden!
Zag trouwens nog een toyota mr2 met speedshift, echt dik!! maar 940kg met 140pk echt een bommetje
net wat stefan zegt.
Pk's,nm's,tijd van schakkelen,gewicht,goede bande(grip),airodinamica,rij hoogte,en zo kan je idd alles wel gaan verzinne.
Maar de NM's zitten volgens mijn ook gekoppelt aan je pk's en daarmee je lengte van je versnelling......alleen dat weet ik nie zeker......
Ik zou zeggen laat de skyline gewoon staan, als je ziet hoe de meeste met zo'n apparaat omgaan zijn het vaak dodemans machines ;)
en zoals ik jou vaak hoor rij jij vaak hard met je auto.
+1
Valt niet mee om een goede auto met vermogen te vinden..........waarvan je zeker weet dat deze deugt!
Maar het jou wel gelukt ;)
ja maar vraag niet hoe edje......
Met mijn is een monteur van subaru mee geweest die ook mee gaat met het mitsubishi van dakar.....
die jonge weet wel wanneer zo'n ding goed loopt en wel of niet is afgetrapt.
Anders mocht ik niet eens gaan kijken van me vader...
Met zulke auto's moet je of geluk hebben of gewoon een bak met geld hebben. In dit soort gevallen is het wel zo dat goedkoop vaan duurkoop is.
En in je profiel staat dat je (nog maar) 21 bent Frank. Als ik zie hoe het ging bij mijn broertje (Edje) met het verzekeren van de Clio RS die hij hier voor had vrees ik het ergste als jij een skyline wil gaan verzekeren. :0
Net als wat benjamin zegt dennis,kopen is 1 ding,maar onderhoude........
ik kreeg idd met heel wa moeite ook de impreza verzekert en ben moeten over stappen.
Nu is het ook alleen maar gedaan omdat ik schadevrije jaren heb en van me puntenrijbewijs afben,wel staat er in de overeenkomst
dat als ik schade maakt door het vele vermogen of snelheid dat de verzekering zich terug kan trekken........
En jha als je zo'n auto wil hebbe en dan op je papie's naam zet.....tjha,dan is hij eigenlijk nog niet van jou.......
Zeker op meetings een lachtertje als ze je zien aan komen met "papie's" auto.......
Is jouw N trouwens van het toetsenbord gesodemieterd? :?
Sorry, valt me al een poosje op. ;)
Maar je hebt inderdaad gelijk. En als je wat gebeurd gaat het ten koste van de no claim van je pa. Maar goed, aan de andere kant, je moest eens weten hoeveel er zo rond rijden in dit land. Maar dan wel in een "normale" auto en geen pk monster. :neen:
Is trouwens ook verboden. De verzekering moet op naam van de hoofdgebruiker staan... ;)
Dat was voor mij 1 van de meerdere redenen om de Clio RS weg te doen.
Nu heb ik meer luxe voor minder 8)7
Word tijd dat je die luxe na de winter eens in gaat ruilen voor wat stugheid en een strakkere wegligging. ;) Maar dat komt vast wel goed. !-!
Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Of ik moet onverwachte rekeningen krijgen 8)7
Hmmmm.. als ik zou mogen kiezen tussen een Clio RS en een Megane cabriolet, dan zou het toch die eerste worden. Maar inderdaad; als je jong bent niet te betalen qua verzekering. Daarom kan je als beginnend bestuurder beter beginnen in een normale auto met < 100 pk, en eerst echt leren rijden. Het rose kaartje is slechts een toelating tot de weg. Leren rijden doe je daarna. Vind ik.
Maar dan ben je natuurlijk niet cool.
Yep, mee eens Tedo.
Maar ik ben begonnen in een Peugeot 205.
Die is plat gereden helaas.
Daar door is mijn schade verleden tot in de nul gezakt ;(
Ik heb toen in een oud cliotje gereden (1.2).
En toen flink gespaard en een "bom"gekocht.
Verzekering had eerst gezecht dat het wel kon maar achteraf tog niet.
Naar een jaar was ik het zat om met een auto te rijden die op mijn vaders naam stond.
Dus besloten hem weg te doen.
Het liefst had ik hem gehouden.
Was een geweldige wagen.
Met gemak over de 200km te krijgen.
Maar dat wist ik en wou ik ook te graag doen.
En ik ben chauffeur van beroep.
Als ik mijn rijbewijs kwijt zou raken raak ik ook mijn baan kwijt. l-
Dat was nog een reden om hem weg te doen.
En nu rij ik veilig op mijn eigen naam en met een auto die niet te hard gaat.
Anders had ik het volgende gekocht denk ik o-)
Wat een bak zeg.
http://link.marktplaats.nl/498641994
Citaat van: edje op 3 november 2011, 20:00:09
Daar hoef je niet bang voor te zijn.
Of ik moet onverwachte rekeningen krijgen 8)7
Ik heb er nog wel een paar voor je. :D
Als ik de plaats Losser icm import wagens zie, dan begint het bij mij al te kriebelen. Niets dan slechte verhalen over gehoord en gelezen.
Leuk die Starlet. Bijzonder ook.
Als ik de ruimte niet nodig had zou ik gaan voor deze (http://auto.marktplaats.nl/renault/494558907-renault-megane-coupe-2-0-16v-turbo-rs-250-pk-climate-cont.html?return=eJwtikEOgjAQRe9iAktoSwixpDG4cuMGT9BAlYbSTpghGo13d4zu3nv%2FWy31y2vRopb1Xu%2FQ2XWY2okIdFnOCVwsFrvOBMFawiKG8ncpYILDIxiZj2goZVUns%2BoYiOHpgRGvI%2F4rfKtgWHjo4ra41Q%2Bs85317G42ukzVSvQXjgk9V5UDbEbkkJCGNDqjGtWc%2Bl37%2FgAkqzgm&df=1&fta=eNotkElu4zAQRe9CoL0mWRxL8D6b9CJ9AKM4yBEiW0IoJ0IHuXtYQnavpv8Ln9DjV8OA4vE%2BXz5obmLopUWxz2d1Ku28LaiGecP%2F0zq0sbRerRvK4bbi%2FXGr71Me3j7xuV7pXv9o%2BfJvWNqE%2BrSuj7M8rUvb8lLqWXvtn15Y3KBY6VrFMHWphoBiKoerjg4FpJi0tmGHRMoW6fffjt9VyVqS1x2cC6nkDpCNJegQi%2FFj3VUOsbqRl5MtAAwhjc4wEFE08oBQnGUdo8ESdzzIYBgsjL4yKK1dYOWcQlYdlAmKuilFijqzYPQZ4NjxyRznskiqiTsaKLFFIFMK7%2FTHQPPz0kSqx8hH7xk82Zr4yhHUkcEWA45ftdKN0K8oGeMPUyPr6C0Hpnp227JSaZe53q%2FbK2cKfRBR3Gi%2FcMw92YKa00VBn2L4%2B4sfYiCU%2BPX9%2FQOe95u6&fta_ind=28&fs=1) die hier in Zoetermeer staat. :9~
Blijft toch mooi he zo'n RS. :9~
Zeker! Maar papa heeft voorlopig een station nodig, en dus staat deze (http://auto.marktplaats.nl/renault/493211268-renault-megane-estate-2-0tce-gt-180pk-navi-18-clima.html?return=eJw1jcsOgkAMRf%2FFBJY8CgQdQoxudOPG%2BAMTGIXwmIaW%2BIr%2Fbifo7px7b1OtYvVuVVSQAkjUioyeqqZomFGFYWfRjMGgp46x15opGPtwmQTY4PbRl7FfU8nWS3axl%2BxxFogE6lbABfgLehZ4taJ7utb03%2FOvHtxunAcztZVbP0Q3GaRrJ0%2BRNEth4066u9jJ3PRoPMggMsSaFzxcpLfkXoOPOJeRj5a4srUpIYf8eF4Vny9mr0iH&df=1&fta=eNotz01PxCAQgOH%2FQmLPwNIPZtKzXvRverdoriedY2EqkLdmhu9XN%2Fncp8faESeYdDLRwJ%2BiAbZcwXE0ghgRCtsD20IvKUp9WEBg34Gg9YIwZIcGvj0hnS8cs5ac5wrLN7uJHDDvoWqoOww%2BoWkkt8PsGr24yi3uS3FEy6cDzB67kQVYxbj2v4kppXK3rZSvbl%2FfjDgUsmskx9DlDcALmbTmwkcCE1aOp62Yv4KKg%2Fex4ARdCnjI6KU52zGjq0XUqQ2lt1bl8My9MazSWhuCWKX0dIZ4HGths9uFo55wt8Vw0N4Zv%2F7wyNMDh%2Fnj8ASVsYlc%3D&fta_ind=6&fs=1) eerst maar op de verlanglijst. Wel met andere velgen, want die van de GT vind ik spuuglelijk. Gelukkig heb ik al een setje van de GT line liggen.
@benjamin. Inderdaad, losser hoor ik veel slechte verhalen over.
Maar hij is wel super dik
Ik ben er nog steeds niet over uit,maar tot nu toe vind ik een meg3 grand tour niet zo mooi als een Meg2,twijfel er ook sterk aan of dat terzijner tijd de vervanger van de mijne word.Maar goed mijn Meg gaat voorlopig niet weg
Haha, nou ondanks dat ik deze Megane heb rij ik alsnog vaak te hard. Nou vind ik de 1.6 16v ook nog redelijk fel hoor! Snelheden boven de 140 zijn minder aantrekkelijk vanwege de rijwind. Maar daaronder wil die maar al te graag.
Vriend van me heeft een astra OPC en dat gaat helemaal snel! Qua verzekering zit hij heel laag, staat op ze vaders naam haha, die van mij trouwens ook nog steeds.. Misschien maar eens omzetten als ik 21 word.
@ michiel, persoonlijk vind ik de Megane grand tour die jij rijdt nog de mooiste, maar de auto die Tedo posten is wel mooi hoor!!!
@Tedo. De Megane 3 station vind ik ook zeker een hele nette auto, en al helemaal in een GTline jasje. Die velgen is gewoon een kwestie van smaak natuurlijk, de een vind het mooi de ander niet. Y
FF snel een technische vraag tussendoor. Het viel me gisteren op dat de auto wat moeilijker startte. Ik moest de sleutel wat langer omgedraaid houden voor-ie aansloeg. Dat bleef-ie ook doen, zelfs bij warme motor. Vanochtend startte de auto helemaal niet. Stroom is aanwezig, startmotor draait ook, maar motor slaat niet aan. De auto heeft recentelijk een grote beurt gehad, waarbij filters & bougies zijn vervangen. Iemand enig idee?
@Michiel, Dennis en Mark: ik vind de Megane II grand tour ook net wat mooier dan de Megane III Estate. Die laatste heeft iets teveel Mazda trekjes (wat niet raar is, omdat de Nederlandse ontwerper Laurens van den Acker van Mazda naar Renault is gegaan). De Megane II heeft nog een typisch (lees: eigenwijs) Frans design. Maar goed: eens zal er een keer een nieuwe moeten komen, en dan is de Megane III Estate toch een goede opvolger, helemaal als GT (of eventueel GT line). De dikste estate is de TCE 180 (tenzij je er eentje zou ombouwen tot RS natuurlijk 8)7).
Als ik al voor de Meg3 ga dan voor de 1.4 tce,op gas dan weer,maar ik hab laatst ff bij mijn garage gekeken bij een Meg3 Grand Tour en volgens mij is de kofferbak kleiner. En ik wil ruimte. Ben bang dat ik hierna ga overstappen naar het zustermerk DAcia,maar dan wel naar mijn smaak maken,of een c5 tourer of 508 sw..... Maar goed ik wil zeker tot de 3 ton met deze en het liefst door tot de 5 ton,maar dat moet wel haalbaar zijn,niet tegen elke prijs.
Citaat van: Dante op 4 november 2011, 09:32:57
FF snel een technische vraag tussendoor. Het viel me gisteren op dat de auto wat moeilijker startte. Ik moest de sleutel wat langer omgedraaid houden voor-ie aansloeg. Dat bleef-ie ook doen, zelfs bij warme motor. Vanochtend startte de auto helemaal niet. Stroom is aanwezig, startmotor draait ook, maar motor slaat niet aan. De auto heeft recentelijk een grote beurt gehad, waarbij filters & bougies zijn vervangen. Iemand enig idee?
misschien gasklephuis reinigen? penbobines?
Uit het nieuws:
Volgeladen schip zinkt op Spaarne
Gelukkig is de megane er zonder natte voeten vanaf gekomen !-!
(http://media.nu.nl/m/m1fz013alucq_700.jpg)
Zolang het met de megane maar goed gaat :P
Wie is dat?
Hoe moeten wij dat weten? Niet iedere Mégane rijder is hier bekend lijkt me.
Je haalt me de woorden uit de mond en was me dus net voor. ;)
Maar verder natuurlijk een goede zaak dat de coupe gered is. 8)7
@Michiel: Dat eerste stond al in de planning, het tweede wordt een dure grap toch?
Bobines moet je even op Ebay zoeken; scheelt een hoop geld!
Bij de dealert zijn ze duur ja,maar wat tedo zegt,op map/ebay eens kijken,winparts artaparts vallen ook wel mee dacht ik,en eventueel misterauto.nl,hoor ik hier ook goede verhalen over,enne kijk dan meteen voor de penbobines voor de 2 liter,die passen ook en zijn dacht ik sterker (zitten er bij mijn 1,4 nu ook op geloof ik
Geldt dat van die 2.0 bobines ook voor de Megane 1 (want die heeft Dante)?
Bobines kan je ook bij de brezan halen, club kaart mee nemen en korting pakken :P
Dat weet ik niet,maar kan je altijd navragen
Van die 2.0 bobines zou ik ook wel graag willen weten. Enne... De Brezan wil van dat soort aparte kaarten af, vertelden ze mij een tijd terug... ;(
Dat is dan alleen bij de Brezan bij jou zo. Claudia (mijn vrouw) werkt bij Brezan en heb ik eens gevraagd hoe dit zit. Maar bij Brezan in Zwolle is daar niets over bekend.
We gaan hier wel even verder, volgens mij is het een fout bij de autoweek. Eerste geeft hij aan dat het een 1.6e is en het volgende tabblad een 2.0 8v.
Het doet er ook niet precies toe, welke versie van de 2.0 8v je ook hebt. Sneller als 9.5 seconden naar de honderd (volgens fabrieksopgave) ga je gewoon niet.
Citaat van: Heatzone (Mark) op 4 november 2011, 12:03:13
We gaan hier wel even verder, volgens mij is het een fout bij de autoweek. Eerste geeft hij aan dat het een 1.6e is en het volgende tabblad een 2.0 8v.
Het doet er ook niet precies toe, welke versie van de 2.0 8v je ook hebt. Sneller als 9.5 seconden naar de honderd (volgens fabrieksopgave) ga je gewoon niet.
Op de fabrieks opgave is de auto geheel standaard.
Geen chiptuning, geen race uitlaat, geen andere filter, geen moddefecaties.
Dat heb je goed Frank. Vandaar dat je auto vanuit de fabriek niet sneller zal gaan als 9,5 seconden naar de 100. Welke modificaties heb jij aangebracht?
Hmm laat me raden chiptuning (waarschijnlijk Lays patatje joppie) Raceuitlaat (autostylemeuk schat ik zo in) Luchtfilter (zie race uitlaat),dat zullen de modificaties wel zo ongeveer wezen. Of hij heeft er een Turbo van een SCANIA opgezet en de compressie verhoogd,dus nu een dikke 8 bar,en vergeet ook de lichtgewicht dashboard verlichting niet,valt me tegen dat ie nu dan nog niet binnen de 2 seconden op de 400km/uur zit....
@ Frank heb het al eerder vermeld;als je beetje serieus over wil komen praat dan geen onzin!
Citaat van: Heatzone (Mark) op 4 november 2011, 12:12:32
Dat heb je goed Frank. Vandaar dat je auto vanuit de fabriek niet sneller zal gaan als 9,5 seconden naar de 100. Welke modificaties heb jij aangebracht?
Ik ben afgelopen weken druk bezig geweest met meer snelheid en optrekken.
Huidig zijn de mods zo veel dat het lijstje best lang is geworden... :P
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 4 november 2011, 12:18:41
Hmm laat me raden chiptuning (waarschijnlijk Lays patatje joppie) Raceuitlaat (autostylemeuk schat ik zo in) Luchtfilter (zie race uitlaat),dat zullen de modificaties wel zo ongeveer wezen. Of hij heeft er een Turbo van een SCANIA opgezet en de compressie verhoogd,dus nu een dikke 8 bar,en vergeet ook de lichtgewicht dashboard verlichting niet,valt me tegen dat ie nu dan nog niet binnen de 2 seconden op de 400km/uur zit....
@ Frank heb het al eerder vermeld;als je beetje serieus over wil komen praat dan geen onzin!
NIETT!!! 1 SECONDE :p
haha
(http://4.bp.blogspot.com/-IOEL061W16w/TVjr6sCpIXI/AAAAAAAAAIQ/rHNGfR4EcFM/s1600/huge_turbo_01.jpg)
DEZE!
Dan zou ik daar niet meer na toe gaan :P.
Laatst haalde ik een pot lager vet en een klem voor me as hoes, ik zei zo krijg ik nog clubkorting, en die beste man zei ja is goed. en ik liet me club pas zien ;) en kreeg korting :P
Citaat van: Rogier op 4 november 2011, 12:28:13
Dan zou ik daar niet meer na toe gaan :P.
Laatst haalde ik een pot lager vet en een klem voor me as hoes, ik zei zo krijg ik nog clubkorting, en die beste man zei ja is goed. en ik liet me club pas zien ;) en kreeg korting :P
Oeh nice :)
Waar was dat?
arnhem presikhaaf ;)
Dan is je project pagina een beetje verouderd. Ben benieuwd welke "mods" je hebt uitgevoerd.
Tot zover zie ik alleen een carbon luchtfilter en een andere uitlaat. Daarnaast heb je de auto verzwaard met alle verlichting en geluidsinstallatie. Ik betwijfel sterk of jou auto 9 seconden zal halen, laat staan ergens daaronder.
Mocht je hem wel gechipped hebben dan ben ik benieuwd naar de uitdraai :)
Die uitdraai van Frank hebben we het een hele tijd geleden ook al over gehad Mark ;)
Maar laten we het hier maar bij laten nu ok?
!-!
haha, vooruit omdat je het zo lief vraagt :P,
Ik heb trouwens vorige week mijn certificaat voor privaatrecht gehaald :)
Gefeliciteerd. Nu moet je mij alleen uitleggen wat dat inhoud :P
Gefeliciteerd,en ik ben je nog steeds niet tegen gekomen....(op de weg he,ben niet zo gestudeerd als jij ;) )
Gefeliciteerd, leg het mij dan ook even uit. Dan weet ik ook wat het is. :?
Is toch iets met wetgeving.
Oja, ik wil graag ook nog 1 mening delen. :)
En dat is?
haha, danku!
Privaatrecht, regelt de regelgeving tussen burgers onderling en/of bedrijven. Mijn examen was vooral gericht op de vastgoed sector. Privaatrecht is o.a. van toepassing bijvoorbeeld bij het kopen van iets in een winkel, het aangaan van een huwelijk. Ook regelt het alles met betrekking tot rechtspersonen. Dagelijks kom je in aanraking met privaatrecht. Al deze regels zijn opgenomen in het burgerlijk wetboek. Het wetboek is weer onderverdeelt in 7 aparte boeken, zo kan ik nog wel even doorgaan!
@ michiel, nee dat klopt ik let elke keer wel goed op, vooral op de velgen haha. Daar mee zou ik hem moeten kunnen onderscheiden! Ik kom vaak bij het sportcentrum Hoorn, woon jij ook niet daar ergens in de buurt?
ik vind (ja let op in dit vrijeland) dat de admins op dit forum het goeie voorbeeld moeten geven.
Ja, gebeurd dit niet dan? Mag ook gerust even via de PM.
ik stuur zo een PMtje
(gedaan)
----
Ga verder!
haha... :D
Frank ik heb je een PM terug gestuurd. Hopelijk maakt de PM jou het een en ander duidelijk.
Citaat van: Dennis Postma op 4 november 2011, 13:08:36
Frank ik heb je een PM terug gestuurd. Hopelijk maakt de PM jou het een en ander duidelijk.
Perfect!
Weer wat meel terug gegooit :P
Bedankt!
@ Marksportcentrum?????geen idee,woon in de Kersenboogerd,enne het effect van de wielen valt erg tegen,volgend jaar eens wat anders proberen,daarom ook nog geen foto gepost,niet de moeite waard namelijk ;)
Citaat van: Heatzone (Mark) op 4 november 2011, 12:34:06
haha, vooruit omdat je het zo lief vraagt :P,
Ik heb trouwens vorige week mijn certificaat voor privaatrecht gehaald :)
Ik weet wat privaatrecht is. Dat krijgen wij ook op de Hoge School.
Maar wat kan je precies met het certificaat?
Citaat van: Rick Santbergen op 4 november 2011, 13:16:58
Ik weet wat privaatrecht is. Dat krijgen wij ook op de Hoge School.
Maar wat kan je precies met het certificaat?
Het is een van de 7 certificaten die ik nodig heb voor een inschrijving bij vastgoedcert. als k-rmt (kandidaat register makelaar/taxateur).
Overige zijn, publiekrecht, bouwkunde a, bouwkunde b, vastgoed economie, financien fiscaliteiten en taxatieleer, makelaardij leer en de zojuist behaalde privaatrecht.
@ michiel, ja sportcentrum Hoorn, bij de Waterhorn? Kersenboogerd kom ik ook wel eens, daar woont een vriend van me!
*edit, ik vond de foto met de velgen + verlaagd anders toch echt wel dik hoor
Citaat van: Heatzone (Mark) op 4 november 2011, 13:57:36
Het is een van de 7 certificaten die ik nodig heb voor een inschrijving bij vastgoedcert. als k-rmt (kandidaat register makelaar/taxateur).
Overige zijn, publiekrecht, bouwkunde a, bouwkunde b, vastgoed economie, financien fiscaliteiten en taxatieleer, makelaardij leer en de zojuist behaalde privaatrecht.
Oke nu wordt het mij al duidelijker.
Gefeliciteerd. !-!
Citaat van: Heatzone (Mark) op 4 november 2011, 13:59:13
@ michiel, ja sportcentrum Hoorn, bij de Waterhorn? Kersenboogerd kom ik ook wel eens, daar woont een vriend van me!
*edit, ik vond de foto met de velgen + verlaagd anders toch echt wel dik hoor
Ik rij meestal via Zwaag Kersenboogerd in,rijd prettiger,minder stoplichten ;) enne die velgen op die foto zitten er niet meer onder nu hoor,staat weer op de steelys nu ivm de winter (die er nog niet echt is btw....)
Citaat van: Dante op 4 november 2011, 11:35:39
Van die 2.0 bobines zou ik ook wel graag willen weten. Enne... De Brezan wil van dat soort aparte kaarten af, vertelden ze mij een tijd terug... ;(
dat gaat niet gebeuren hoor :neen:
welke brezan is dat dan?
Citaat van: Dennis Postma op 4 november 2011, 11:48:02
Dat is dan alleen bij de Brezan bij jou zo. Claudia (mijn vrouw) werkt bij Brezan en heb ik eens gevraagd hoe dit zit. Maar bij Brezan in Zwolle is daar niets over bekend.
wat leuk, werkt ze dr al lang ?
helaas vandaag is het zover ..het afscheid van de Benz ... zal wel vrouw eigen zijn maar ik vind het wel zonde .
zo even 2 nieuwe voorbandjes op de meggie laten doen ( puntje van de APK) en dan gaat ze maandag aan de bak !-! naar maastricht !-!
Citaat van: Remko op 5 november 2011, 00:06:46
wat leuk, werkt ze dr al lang ?
Bijna 1,5 jaar inmiddels. :)
Even nog terug komen op die arosa,wel jammer.
Maar die accu lijkt sprekend op een renault accu.(detail).
En Dante ik denk eerder een bdp sensor.
Knipperd dan niet snel je startvergrendelingslampje,anders is je sleutel niet goed.
Met een kapotte bobine start je auto wel hoor.
en er kunnen 2.0 bobine's in,no problemo.
@Matthew: Dank voor het meedenken. Nou stond ook die BDP sensor op de vervanglijst, aangezien die merkbaar moeite had een warme motor aan te zwengelen...:D Die BDP sensor is alleen via de Renault-dealer te verkrijgen, toch?
Startvergrendelingslampje knippert op de normale snelheid zonder sleutel & dooft zodra de sleutel omgedraaid wordt.
Fijn ook om te weten dat de 2.0 bobines eventueel ook zouden passen. Ik begreep dat ze wat krachtiger zouden zijn dan de 1.6 variant. Klopt dat? Zit er een merbaar verschil en/of profijt in om die te monteren, mocht ik dat ooit moeten doen?
[EDIT]Ik heb de FAQs even bekeken, maar kon geen info vinden m.b.t. het vervangen van de BDP-sensor. Is dit uberhaupt voor de deur op de stoep te doen..?
Bdp sensor is makkelijk zelf te vervangen,je zou hem ff kunnen demonteren en schoonmaken,heb ik gedaan bij de scenic van me zusje,dat hielp wel een paar maanden maar daarna echt moeten vervangen.Trouwens ook gedaan bij de Kangoo van mijn vriendin,ff klooien maar met een half uurtje moet het echt gedaan zijn. De penbobines zijn volgens mij niet perse krachtiger,maar wel sterker ten opzicht van de warmte,is gewoon een ruk constructie zo bovenop de motor,zx had daar ook last van,word daar gewoon erg warm en daar kunnen ze op den duur slecht tegen.
Ben ik toch benieuwd waarom die van de 2.0 anders zijn, en waarom Renault niet overal dezelfde in heeft gezet als die van 1.6 motoren problemen geven (en ze kennelijk gelijk zijn qua pasvorm).
Dit mede omdat ik van beide typen motoren er een heb.
Dat is mijn toen verteld dat ze bij mij werden vervangen..
!.6 en 2.0 hebben zelfde maten.
Tegenwoordig zit ook overal de 2.0 bobine in.
Bij de dealer kun je ook alleen nog maar de 2.0 bobine kopen.
Verder merk je er niks van dat het van een 2.0 is.(ze gaan alleen niet meer kapot.)(mischien zelden een keer 1tje).
Bdp sensor kun je bij dealer of auto materialen zaak kopen.
Afgelopen zaterdag kom ik bij mijn auto.
Briefje onder de ruitenwisser.
Rechts voor een leeg lopende band.
En idd bandje plat.
Reserve wiel eronder gezet.
Zaterdag de boel voor elkaar maken.
Dat briefje was een boete? of heeft iemand je band lek geprikt :D
Iemand die je dus met dat briefje wees op je lekke band?
Meestal liggen die briefjes namelijk met een andere reden onder je ruitenwisser.... l-
Als het zo is is het wel een zeldzaam iets, bedoel als ik iedereen moet wijzen op een kapotte lamp...
In 't (noord)oosten van het land helpt men elkaar nog _o_ (kunnen we ons in de randstad niet meer voorstellen).
Haha ja inderdaad.
Collegas onder elkaar.
Het bandje van je truck of de Cabrio lek?
Niet alleen in het noord-oosten doen ze dit hoor ook in het zuid-oosten. Alleen ik ga niet naar iedereen seinen of zeggen dat ze een kapotte lamp hebben, dan heb ik er bijna een dagtaak aan.
afgelopen zaterdag 2 nieuwe voorbandjes onder de megane laten zetten zodat ze niet meer zou trillen voor de grote reis naar maastricht Y.
vervolgens vraag je dan of alles goed gegaan is enzo ... krijg je als antwoord ze trilt nog steeds ..
waarop ik wel verbaasd reageerde van .. he hoe kan dat dan ..
krijg ik als antwoord ... het is gewoon een hutauto (ik hou het netjes) want ze trilt boven de 150 :shocked:.
het wachten is op de envelop met de paarse rand :police:
Hebben ze hem ook gelijnd? Verkeerde sporing etc kan ook het trillen veroorzaken.
Zwaai even als je voorbij Eindhoven komt. ;)
uitgelijnd gebalanceerd en noem maar op maar welke achterlijke gaat nou 150 rijden l-.
ik ben niet degene achter het stuur benjamin met een gipsarm kan dat niet he ;).
manlief rijdt 8)7 dus ze wordt even goed door getrapt nu denk ik
Dan kun je toch zeker even zwaaien? :P Zwaai in gedachten dan even terug. --
-- doeggg benjamin -- haha .
ik zit helemaal niet in de auto hoor bejamin manlief is te werk daar Y
@Michiel: Bedankt voor de info!
@Matthew: Bedankt voor de uitleg :)
We gaan morgen even eerst naar de bobines kijken & dan eens aan een BDP-sensor denken & ook eens dat gasklephuis schoonmaken. Ik zal wel foto's maken mochten we iets gaan doen...;)
Ik kwam van de week hier iets tegen wat mij ook wel leuk leek, maar ik weet niet meer wie het er over had. Het betrof het aansluiten van de mistlampen als "meesturende" lampen, zoals je die tegenwoordig vaak ziet op nieuwere auto's. Zijn daar modules voor te krijgen die dat regelen of wordt dat zelf knutselen? Weet iemand of die meesturende mistlampen alleen wit mogen zijn of zou geel ook geen probleem zijn..? Ik loop nl. nog steeds met het idee rond om de mistlampglazen geel te maken. Iemand enig idee hoe dat het beste zou kunnen? Gewoon gele folie erover plakken..?
Heb een tijdje terug naar die modules gezocht (jaartje of zo geleden)maar waren toen rond de 300euri,vond ik ff te gek,maar intussen kunnen ze goedkoper zijn geworden. Btw probeer je bdp gewoon eerst ff schoon te maken,dat hielp bij de scenic
Toevallig heb ik die module een weekje terug ergens op internet gezien en deze koste volgens mij rond de 30 euro.
Geen idee meer welke site, maar weet wel dat ik toen op onderdelensites en marktplaats aan het kijken was.
Citaat van: Dante op 7 november 2011, 17:16:23
Ik kwam van de week hier iets tegen wat mij ook wel leuk leek, maar ik weet niet meer wie het er over had. Het betrof het aansluiten van de mistlampen als "meesturende" lampen, zoals je die tegenwoordig vaak ziet op nieuwere auto's. Zijn daar modules voor te krijgen die dat regelen of wordt dat zelf knutselen? Weet iemand of die meesturende mistlampen alleen wit mogen zijn of zou geel ook geen probleem zijn..? Ik loop nl. nog steeds met het idee rond om de mistlampglazen geel te maken. Iemand enig idee hoe dat het beste zou kunnen? Gewoon gele folie erover plakken..?
klopt inderdaad. staat ook bij mij op mijn verlanglijstje. :grin: (samen met de angel eyes mistlampen zoals Paikey)
ik had een marktplaats advertentie opgeslagen, maar de advertentie is verwijderd. volgens mij was de prijs € 59,95. maar veel kan ik er niet naast zitten.
ze hadden geen websitevermelding, maar als je interesse had, dan moest je ze mailen. hij staat nu niet meer op mp, maar zodra hij er weer opstaat dan zal ik de link op dit forum plaatsen.
u roept en wij vinden: http://link.marktplaats.nl/500437465
zal hem ook nog in de daarvoor bestemde topic plaatsen.
Vinden jullie dat handig cq. mooi van die "meesturende" mistlampen?
Persoonlijk vind ik dat de meest nutteloze uitvinding op verlichtingsgebied. Want stuurden ze maar echt mee, zoals de koplampen op een Modus of vroeger op een Citroën DS. Ze gaan alleen aan als je een kant op stuurt. Wel drie keer als je een rotonde driekwart neemt (rechts, links, rechts). 8)7
deze gaan alleen branden op je knipperlicht. dus driekwart de rotonde over is ook alleen links branden.
maar ik vind het wel chique staan.
Ik vind het een beetje kermis verlichting eerlijk gezegt.
Zo'n "kijk eens wat wij hebben uitgevonden" uitvinding.. 8)7
Ja, jouw projectpagina was het! Thanks Rohald !-! Ook meteen ff die verkoper opgeslagen ;)
@Tedo: Ik twijfel nog. Wilde even weten of dat dat makkelijk te verkrijgen was. Zei net ook al tegen m'n vrouw dat we er hier in de stad met al die verlichte wegen er absoluut niets aan hebben...
@Rohald: Ik zag het idd, maar dan heb ik er niet zoveel aan :D Mijn richtingaanwijzer schiet al terug bij 5mm terugsturen... 8)7
Op onze Clio zit dit ook, een beetje zigzaggen en we hebben kermis aan de voorkant :D
Op mijn Volvo heb ik echte meesturende lichten, is toch fijn op van die onverlichte bochtige binnenweggetjes.
@ Dante, je kan ook gewoon gele lampen kopen ;) hoef je ook niks te plakken met folie.
Bedoel je gele H1 lampen of zijn de glazen ook in het geel verkrijgbaar? :huh: Mij lijken volledig gele glazen namelijk mooier staan...
Vind je dat ook echt mooi staan? :? gele glazen lijkt me echt zo'n kleur uit oldtimers....back in the 80's..
Citaat van: matthew op 5 november 2011, 19:11:49
En Dante ik denk eerder een bdp sensor.
Matthew had gelijk. De bobines gaven geen vonk en na even telefonisch contact met de onderdelenleverancier van m'n garagist kwam die ook tot de conclusie: BDP-sensor. Kreng opgehaald & vervangen en meteen starten !-!
@Remy: Nou, dat weet ik dus nog niet. Ik zit te denken om een 2e set mistlampen te kopen en die glazen met gele folie te beplakken & bekijken of het staat. Ik denk dat dat geel niet zou misstaan onder een blauwe auto...
Citaat van: Renegade op 8 november 2011, 11:47:41
En aangezien er vanuit rmc niet heel veel in zuid-limburg te doen is twijfel ik er ook nog aan om lid te worden. Alle meetings zijn op minimaal 100/150km afstand wat ik tot nu toe heb gelezen :neen:
Ik ben eerlijk gezegt niet anders gewent,moet altijd 1uur rijden voor ik alicht ergens ben,
mijn reistijd druk ik altijd uit in uren,heb het zelden tot niet gehad dat ik maar een uurtje moest rijden.
gaat mij echt om de gezelligheid, de extra's en de club leden meetings.
@Rebecca,
Dat trillen zit niet in de banden. Heb vaak gehad dat de draag arm rubbers kapot zijn, versleten, verkeerd gemonteerd of dat je draagarm iets krom is.
Die van ons trilde ook boven de 160 maar een week of 4 de linker draagarm vervangen en na het uitlijnen geen trillingen meer gehad.
Draagarmpjes kosten rond de 37 incl ps inclusief fuseekogeltje
Misschien kun je er eens naar laten kijken
Citaat van: Renegade op 8 november 2011, 11:47:41
En aangezien er vanuit rmc niet heel veel in zuid-limburg te doen is twijfel ik er ook nog aan om lid te worden. Alle meetings zijn op minimaal 100/150km afstand wat ik tot nu toe heb gelezen :neen:
Citaat van: Christian de Vriend op 8 november 2011, 13:16:57
Ik ben eerlijk gezegt niet anders gewent,moet altijd 1uur rijden voor ik alicht ergens ben,
mijn reistijd druk ik altijd uit in uren,heb het zelden tot niet gehad dat ik maar een uurtje moest rijden.
gaat mij echt om de gezelligheid, de extra's en de club leden meetings.
En dit heb ik een aantal jaren op rij ook gedaan en heb er beslist geen spijt van gehad. Ik ben op vrij veel meetings geweest en vond het ook altijd leuk om te doen. Je moet er wat tijd en benzine insteken, maar het gaat uiteindelijk om de gezelligheid onderling en dat zit vaak wel snor. Zo zie ik tenminste ook wat anders dan alleen het Limburgse land en in een groepje rijden is een leuke ervaring.
Citaat van: Renegade op 8 november 2011, 11:47:41
En aangezien er vanuit rmc niet heel veel in zuid-limburg te doen is twijfel ik er ook nog aan om lid te worden. Alle meetings zijn op minimaal 100/150km afstand wat ik tot nu toe heb gelezen :neen:
Of je wordt wel lid & zorgt voor wat leuke uitjes in die regio ;) !-!
Mijn eerste RMC meeting was dit jaar in Nijmegen, daarna nog een meeting in België gehad & ik had ook naar Wijk aan Zee gekomen, als ik niet had moeten werken. Voor de rest zijn er aparte, kleinschaligere regio-meetings die ook leuk zijn. Dat is althans mijn mening over de Spijkenisse meeting !-!
Maar het is natuurlijk je eigen keuze. Er zijn genoeg actieve niet-leden op het forum Y
Misschien een goede reden om toch lid te worden?
CiteerMededeling:
Het meeting jaar zit er na de blokart meeting helaas alweer op.
Omdat het zonde van het geld zou zijn om nu nog lid te worden is er het volgende besloten:
De contributie is weer terug gezet naar het tarief voor een heel jaar. Als men zich nu inschrijft en betaald is men gelijk lid voor de rest van dit jaar en het jaar 2012.
Dus in het kort:
Contributie €15,-
Inschrijfgeld €12,50
Totaal €27,50
Lid voor de rest van 2011 en geheel 2012.
Mvg.
Dennis
Meer info te vinden in het volgende topic:
http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=11007.0
Citaat van: Dante link=topic=14548.msg264121#
@Remy: Nou, dat weet ik dus nog niet. Ik zit te denken om een 2e set mistlampen te kopen en die glazen met gele folie te beplakken & bekijken of het staat. Ik denk dat dat geel niet zou misstaan onder een blauwe auto...
onder een grijze staat het ook goed
(http://www.mijnalbum.nl/GroteFoto-H74JDGQQ.jpg)
Dat zijn volledig gele glazen, toch?
no..... gewoon mistlampjes met gele folie d'r over ;)
Ja, dat bedoelde ik.. Niet alleen gele H1 lampen. Mooi, want die folie had ik al op MP gevonden... Nu nog een setje lampen...
zou ik gewoon even voor naar de sloop gaan...... heb je meestal voor weinig een setje lampen
Dat zat ik me ook al te bedenken, ook omdat ik nog een setje achterlichten nodig heb voor het laseren (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14442.0)...:D
Iemand nog interesse om mee te doen, laat het weten in het topic ;)
Citaat van: Rohald op 7 november 2011, 20:40:18
u roept en wij vinden: http://link.marktplaats.nl/500437465
zal hem ook nog in de daarvoor bestemde topic plaatsen.
Dat is min of meer tegen over mijn werk. :D
Gele lampen staan gewoon erg mooi in donkere auto's,vind ik dan (oude BMW 5 serie,zeg maar modeljaar 87,in diep zwart met gele koplampen dat is gewoon een schitterend gezicht ,verder ben ik dus geen BMW fan. Maar weet niet of ik het mooi ga vinden op mijn meg,en vind persoonlijk alles geel,of niets.
Ik ben er geen fan van. Gele koplampen horen gewoon bij oudere auto's. De Megane is daar wat mij betreft te jong voor.
Oudere Franse auto's welteverstaan. Y
Citaat van: Dante op 8 november 2011, 17:43:58
Dat zat ik me ook al te bedenken, ook omdat ik nog een setje achterlichten nodig heb voor het laseren (http://www.meganeclub.nl/fora/index.php?topic=14442.0)...:D
Iemand nog interesse om mee te doen, laat het weten in het topic ;)
Hier heb je er al vast een (http://www.ebay.de/itm/Renault-Megane-Kombi-Bj-5-2000-KA-79-Kw-Ruckleuchte-links-ohne-Lampentrager-/230671795734?pt=DE_Autoteile&hash=item35b51c4616#ht_1705wt_689).
Op per twee (http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/renault-onderdelen/496217486-renault-megane-break-achterlicht.html?return=eJwtjUsOgjAQhu9CAksoA4iUEIMrN268QYUqTQud0BJR491tlc3k%2B18ZRlP6FpTUhkJKaGA4m7uhHqxFmiRSI5%2Fikc3SomLMmnhSyb8S44CHVTVp1JvG6jBr0zA7Knda2BHi2Tp%2BCXRobr3ZGuhdH48uaKdl5LPofHt1siog33vxdCIvcqh%2Bk2WbyIeDM7%2BziYdQALnOnEnnayP82whxaUiE2thO97yBEsrTJag%2FX8E%2BRM4%3D&df=1&fta=eNpN0c9u4yAQBvB3Qdqc%2BWtgUO572T3sC0QDA6lVJ7aC07qt%2Bu4LTlX19pM8nvn0gWDho4IDdr9NpxecKgsVhOTAtukoDlSP6wwiTALkwHmYVngfl1ALtamwrMDDZYHr%2FZJvYwrTBt5I7cL0Btpo6dvIvY08v8KffMZr%2FiV5vGV8DnMdQR6W5X7kh2Wua5opH6WV9ve%2FHkADW%2FCcWRjblQoK2Eh7MmlbVBUxpUGq7QGlNkHRRZN0AyocDDV4E63OHQrJdbjMleQdyI3yDYa0GcwmUsHMPf5cyHOW0W%2Fft0TKQyJld3gUcocr%2FUSHLn0PabTYkUpxQ2mIhhzRjiEJ0YBJtKmGFjmW1GGE6ZmT5clQ%2F0shd67vUb6URA9473fkgeMO0vmBlG3cH641tc4LUj1N%2BXpen3qDsn3wwC64nXqprUfaW5XA8JWFv198YQGBw8fn53%2FoVKOj&fta_ind=6&fs=1) op marktplaats.
En hier (http://auto-onderdelen.marktplaats.nl/renault-onderdelen/500366214-renault-megane-in-onderdelen-bijna-gratis.html?return=eJw1jsuOwjAMRf8FqV22idsOkKpCsGLDhj8IbWZa9RGrdsVL%2FPs4Ala%2BJ%2BdajjXaPDujSjKQabMiZ%2Be6LVtmNGnae3RTMtq5ZxysZUqmIX1XEmxxdxsqHTdUsY%2ByfZQdcJGpJAxaAvyokJvuI%2FErWcKjEzzQb0MCOmj%2B6DH0pmV0c1eH9k1wW0C%2BCXAXyIsctmGlvwqd3J%2BdXAQFqMvsbC%2FvnsJJiBGXSsVM8kn0xLVvXAVrWB%2FPq%2FL1D07VSl4%3D&df=1&fta=eNot0c2O2yAQB%2FB3QWrOMICNB%2BW%2Bl%2FbQF4iGr9RaJ0bB2XW72ncvhtx%2B%2Bg8wo4FwxK%2BCBtnzsVw%2BaCnMFhRSItuXsziFct5WtPmJ3C4CYeDchrkG%2BQg2%2FDdnW1KoV2zeanTLeH%2Fe4mP2dtlx0qCMXf6i0gomYd8%2F8We80j3%2BAO4ekd7tWmaEU87PMz9tpTbMa9n8GuIZRhjffh%2FTKGSZrpHZuXYpWEebQxtTco1MuinoKcVdOvJ%2BAPmCbAjgie8iBApGUcfg0gGTeBoO6HF0sQEktZIeEukOEqqXQLfDUhvTEkFieCWgWwup%2FCQ76tsdIEyDjC50OOU7RqU7AEQDhEQdWqsOMfXrwk09EZD6YR557DC%2BjQHJmReUbC9DTHyq8D5GcwzmnTcy9Q9Gtq2ZQrks8X7d%2FhzLVbUwIbvRfjn2XVccUNcMkNEns79e%2FGCWkOPX9%2Fd%2FbYevOA%3D%3D&fta_ind=30&fs=1) zitten ze ook nog in (bijna gratis!)
Even wat anders: wat is dit een enorm cool ding (http://www.renaultsport.co.uk/home/latestnews/ObjectId/6028/Default.aspx?WT.mc_id=EN-R-PRO-1111-STO1-1) zeg!
gele mistlampen vind ik erg cool o-)
Citaat van: Dennis Postma op 5 november 2011, 09:09:57
Bijna 1,5 jaar inmiddels. :)
oke, als ik zwolle spreek zal ik wel is naar dr vragen --
Op eBay kan je zgn Gold Vision lampen kopen, zie o.a. : http://www.ebay.nl/itm/H1-55Watt-gelb-gold-3000-Kelvin-echtes-gelbes-Licht-/260810465245?pt=DE_Autoteile&hash=item3cb983dfdd
@Den thnx zal er eens naar laten kijken zou je misschien het verhaal even in een pm kunnen gooien ???
Citaat van: Dennis Postma op 8 november 2011, 20:18:30
Ik ben er geen fan van. Gele koplampen horen gewoon bij oudere auto's. De Megane is daar wat mij betreft te jong voor.
Helemaal mee eens Dennis! :P maar ieder z'n ding he ;)
Citaat van: Rohald op 7 november 2011, 20:40:18
u roept en wij vinden: http://link.marktplaats.nl/500437465
zal hem ook nog in de daarvoor bestemde topic plaatsen.
http://www.bochtenverlichting.nl/
Hij heeft ook nog meer sites met andere artikelen, heb er mijn us-lights gehaald !-! Betrouwbaar, snel en goede ondersteuning. Ken deze nog van volksforum (VW) waar hij voor het eerst begon met zelf us modules te maken (deze modules wat hij nu verkoop zijn alleen niet meer zelf gemaakt).
Idd... Die 3x knippermodule is nog interessanter... Dat autoalarm is ook niet duur... Hmmm..
Interessante dingen verkopen ze daar... gelijk maar even toevoegen aan me favorieten.
Zal hier wel even een kleine update doen over me project...
Blaren op de vingers, en de voorbumper voor ongeveer 70% lakvrij... erg veel werk moet ik zeggen, maar als alle lak eraf is morgen heb ik het ergste gehad! :)
Ff wat anders nu....wellicht iets wat al eerder ergens gevraagd is op het forum, maar kan het niet vinden en zou ook niet weten waar ik naar moet zoeken omdat ik niet weet hoe je het noemt...maar hoe zet je tijdens het parkeren aan de kant van de weg de helft van je verlichting aan ter waarschuwing dat je auto daar staat?
Nou vandaag naar de keuring geweest, en ik kan weer vooruit tot 16 november 2012 !-!
Gefeliciteerd, Nicole !-!
Thanks! !-!
Ben altijd blij als hij weer door de keuring is gekomen. :q
Ben stressiger voor een APK dan voor bijv. een tandartsbezoek. :D
Citaat van: Remy P op 9 november 2011, 17:25:11
Ff wat anders nu....wellicht iets wat al eerder ergens gevraagd is op het forum, maar kan het niet vinden en zou ook niet weten waar ik naar moet zoeken omdat ik niet weet hoe je het noemt...maar hoe zet je tijdens het parkeren aan de kant van de weg de helft van je verlichting aan ter waarschuwing dat je auto daar staat?
normaal gesproken met de richtingaanwijzer.
Ja bij VW maar volgens mij heeft de Megane dat niet. :neen:
Citaat van: Jeremy op 9 november 2011, 17:22:56
Interessante dingen verkopen ze daar... gelijk maar even toevoegen aan me favorieten.
Zal hier wel even een kleine update doen over me project...
Blaren op de vingers, en de voorbumper voor ongeveer 70% lakvrij... erg veel werk moet ik zeggen, maar als alle lak eraf is morgen heb ik het ergste gehad! :)
Hmm je haalt hem toch niet echt helemaal kaal hoop ik???? Beter hem vlak schuren dat is veeeeeeeel makkelijker te spuiten,als je hem helemaal kaal haalt moet je weer met kunstof primer aan de gang.... Beter dus de oude lak knap opschuren en dan ontvettten en spuiten,hecht je lak ook goed namelijk,je moet hem trouwens ook niet met korrel 2000 ofzo,want dan polijst je en geeft geen hechting voor de lak...
Citaat van: Gerard Paas op 9 november 2011, 18:47:15
normaal gesproken met de richtingaanwijzer.
Heb in onlangs geprobeerd, maar dat is hem niet :neen:
Ik denk hetzelfde als Dennis, volgens mij heeft de Megane dat niet.. :neen:
Dat is volgens mij echt iets wat van een duitser afkomt ;)
Zover ik weet heeft een megane die optie niet, tenminste zowiezo de megane 1 (ph.1 en ph.2) niet.
Of de megane 2 etc. die optie hebben weet ik niet. :)
Nee, die ook niet (standaard) :neen:
Ok ik heb een vraag en geen idee waar te stellen: Ik heb een tijdje geleden de autoradio/mp3 speler gekregen uit 1 van de bedrijfsbussen.Ding lag mijn baas al een tijd in de weg dus of ik intresse had..Ja dus,nadeel is wel dat de radio ontvangst op zijn zacht gezegt ruk is,maar ging mij meer om het mp3 gedeelte,dit werkt gewoon lekker naar behoren.Maar ik ben gewoon niet zo zuinig op cd's,en er zwerven ook alweer veel te veel cd's door de auto.Dus wilde ik kijken of ik er niet gewoon een mp3 speler/ebook aan kan hangen via tulp/koptelefoon aansluiting. Dus ben al een paar dagen aan het googelen maar word er niet wijzer van. Heeft iemand hier de Pioneer catalogus van jaar 2006??? Zo ja kan diegene even kijken of de DEH 281mp een aux ingang heeft,ik heb er dus ook geen gebruiks aanwijzing bij.
Alvast erg bedankt voor het meedenken
Aux ingang moet dan aan de achterkant van de radio zitten.
@Gele mistlampen
Folie plaatsen en lamp geel.
Het kan misschien wat ouderwets zijn volgens sommige,maar het kan ook veel rustgevender licht zijn voor je ogen.
@Remy
De parkeerlicht functie heeft Renault niet.
Dit is echt een optie van duitse auto's.
En daar gaat het met de richtingaanwijzer.
@Dante
Mooi dat die weer gemaakt is.
Citaat van: Roadkill (Michiel) op 9 november 2011, 19:40:21
Hmm je haalt hem toch niet echt helemaal kaal hoop ik???? Beter hem vlak schuren dat is veeeeeeeel makkelijker te spuiten,als je hem helemaal kaal haalt moet je weer met kunstof primer aan de gang.... Beter dus de oude lak knap opschuren en dan ontvettten en spuiten,hecht je lak ook goed namelijk,je moet hem trouwens ook niet met korrel 2000 ofzo,want dan polijst je en geeft geen hechting voor de lak...
Ik schuur sowieso alle rode lak eraf, daaronder zit nog een grondlaag en een primer en tot die primer schuur ik hem tenminste kaal, maar op sommige plekken is de kunststof wel al zichtbaar.
Ik ga er toch eerst nog met spuitplamuur eroverheen en die schuur ik op tot korrel 400 en de rest laat ik aan de spuiter over.
Ik denk dat ik zo het beste resultaat krijg...
Je had 'm denk ik beter met lak en al naar de spuiter kunnen brengen, dat hebben ze doorgaans liever. Tenminste, toen ik e.e.a. liet spuiten was dat de opmerking die ik kreeg.
Citaat van: Nicole op 9 november 2011, 20:57:34
Zover ik weet heeft een megane die optie niet, tenminste zowiezo de megane 1 (ph.1 en ph.2) niet.
Of de megane 2 etc. die optie hebben weet ik niet. :)
mijn mégane had het niet maar de coupé van Harm had het wel (allebij phase1)
Met lak en al hebben ze waarschijnlijk liever omdat ze daar meer op verdienen, ik maak de bumpers gewoon helemaal zelf perfect spuitklaar dan weet ik zeker dan het netjes word en het scheelt me een paar centen. :)
Nee met lak hebben ze liever,omdat ze dan minder werk hebben en de nieuwe lak beter hecht....Als iets al gespoten,of geverfd is beter gewoon iets opschuren dan helemaal kaal halen! En voor dat je er zometeen spuitplamuur op spuit dan wel een kunstof primer opbrengen.
Citaat van: matthew op 9 november 2011, 21:27:31
Aux ingang moet dan aan de achterkant van de radio zitten.
@Gele mistlampen
Folie plaatsen en lamp geel.
Het kan misschien wat ouderwets zijn volgens sommige,maar het kan ook veel rustgevender licht zijn voor je ogen.
@Remy
De parkeerlicht functie heeft Renault niet.
Dit is echt een optie van duitse auto's.
En daar gaat het met de richtingaanwijzer.
@Dante
Mooi dat die weer gemaakt is.
Ja er zitten 2 tulp aansluitingen achterop,maar weet niet of dat standaard te gebruiken is als aux,bij een vorige Pioneer kon ik in het menu kiezen om ze als aux te gebruiken of als sub uitgang,daarom ben ik ff op zoek naar een handleiding of een goede beschrijving van de radio.
Citaat van: Jeremy op 9 november 2011, 23:54:34
Met lak en al hebben ze waarschijnlijk liever omdat ze daar meer op verdienen, ik maak de bumpers gewoon helemaal zelf perfect spuitklaar dan weet ik zeker dan het netjes word en het scheelt me een paar centen. :)
welke spuiter benader jij dan? Daar moet ik ook heen dan, want de spuiters met wie ik gepraat heb accepteren alleen klussen waarbij zij alles doen...iets zelf doen / voorbereiden zit er bij mij tot noch toe niet in. Dit, omdat ze anders geen fatsoenlijke garanties kunnen geven en ze de klus dus niet willen doen.
Wow ik moet toch maar een sportkat halen voor de megane :D was aan het googlen naar info kwam ik dit tegen,
http://www.tuning-gids.nl/sportkatalysator.htm
100pk met chippen en 15kg lichter als ik ze allemaal weg haal :grin:
tsja, wat een ###verhalen zie je af en toe he.. 8)7
en dat noemt zich een bedrijf :D
Citaat van: Remy P op 10 november 2011, 10:25:12
welke spuiter benader jij dan? Daar moet ik ook heen dan, want de spuiters met wie ik gepraat heb accepteren alleen klussen waarbij zij alles doen...iets zelf doen / voorbereiden zit er bij mij tot noch toe niet in. Dit, omdat ze anders geen fatsoenlijke garanties kunnen geven en ze de klus dus niet willen doen.
Ik heb nog geen spuiter benaderd, maar een vriend van me zus werkt bij een garage dus die kent er wel een paar.
Als ik de bumper gewoon netjes aflever bij de spuiter dan zal het vast geen probleem zijn.
Sowieso blijf ik net zo lang aan de bumpers werken tot ze in mijn ogen perfect zijn, dus ik heb er alle vertrouwen in dat het goed komt. :)
Mijn ervaring is dat je alles beter kan uitbesteden zo kan de spuiter alles zelf doen, mocht het niet goed zijn kun je verhaal halen bij hem. Als je het voorwerk zelf doet loop je kans dat het resultaat minder is (dit is eigenlijk het meest belangrijk bij het spuiten!)
Daar heb je wel een punt Colin, maar ik doe het gewoon liever zelf zodat ik weet dat de bumper helemaal netjes is voor het spuiten.
Waarschijnlijk word het spuiten gedaan tussendoor dus zonder bon vandaar dat ik er een beetje voorzichtig mee ben.
En de achterbumper moest sowieso al helemaal kaal geschuurd worden omdat er vrij veel aanpassingen gedaan moesten worden voor het strak maken en de uitsparingen voor de uitlaten en diffuser.
over 2 weken ben ik de sjaak, moet me verstandskies laten trekken :( ik hoop niet dat ik met een ingeslikte tennisbal na buiten wandel :D
verder mensen nog plannen :P het is hier zo stil :P
Je zit je toch niet te vervelen hè Rogier... -- :huh:
ik heb een blikje redbull naast me staan stefan, en om het nog gekker te maken hebben we muziek aan staan en de box is zo'n angry birds varkentje :D
Nou, dat klinkt als een feest....... 8)7 8)7 :D
Pas maar op. Rogier gaat helemaal los. :afro:
Dennis, daar hoef je niet voor op te passen hoor.
en Stefan zo'n feest wordt het hier in de winkel niet, het is oer saai. je moet je toch een beetje zien te vermaken om de laatste minuten door te brengen.
zijn jullie al vrij ? of is het bij jullie ook zo saai ?
Ik ben al lang vrij. Moest van 4.48 tot 10.04 werken.
om 04:15 ben ik nog wel een keer wakker geworden :P en later om 06:00 uur toen ging de wekker van me vriendin, en de mijn om 08:15 :D
Citaat van: Renegade op 10 november 2011, 12:35:38
Wow ik moet toch maar een sportkat halen voor de megane :D was aan het googlen naar info kwam ik dit tegen,
http://www.tuning-gids.nl/sportkatalysator.htm
100pk met chippen en 15kg lichter als ik ze allemaal weg haal :grin:
Vrees dat dat niet geld voor een megane.......
met een chip kan je veel doen, maar 100pk uit bijv mijn 1.6 8v halen zou ik heeel knap vinden ;)
denk eerder dat ze de turbo motoren bedoelen, en misschien dan nog niet eens.
Oh je hebt er creatievelingen bij hoor.... ;) 8)7
Maar normaal gesproken lukt dat inderdaad niet. :neen:
Waar is Roy eigenlijk. Die heb ik ook al een poosje niet voorbij zien komen. Zag dat ie vandaag nog wel actief geweest is. :?
Dat zijn nog eensmooie tijden Dennis,dan draai ik me nog even om.
Yep. Uitslapen is heerlijk maar dit heeft ook zijn voordelen. Nu heb ik heerlijk nog wat aan mijn dag gehad.
Ja dat wel.
Ik sta elke dag om 7 uur op en werk van dan van 8 tot 7.
Ik heb dus ook niet veel aan me dag dan,en doe dus ook veel sávonds.
(daarom ban ik vaak laat actief hier).
Tja zoals bekend wisselt het bij mij bijna dagelijks. Ik heb eigenlijk nooit 2 dagen achter elkaar dezelfde tijden. Gelukkig weet ik wel van te voren of ik vroeg, laat of nacht heb. M'n rustdagen liggen vast dus daar kan ik eventueel wat plannen. Maar er is altijd wel ff een momentje dat ik ff wat voor de club kan doen. En meelezen kan ik bijna overal wel mobiel even tussen de ritjes door.
Ja dat mag ik dus officieel niet op het werk.
Achja,belangrijk is wel dat je ook plezier hebt in je werk.
Yep heb je gelijk aan. Voor mij is het ook een jongensdroom die werkelijkheid geworden is.
Kijk dat is mooi toch.
Ik wou vroeger toen ik klein was al in een auto garage werken,en dat is gebeurd en het is ook hobby,daarom is het ook minder erg dat van die lange dagen maak.
Citaat van: Dennis Postma op 10 november 2011, 19:40:37
Waar is Roy eigenlijk. Die heb ik ook al een poosje niet voorbij zien komen. Zag dat ie vandaag nog wel actief geweest is. :?
Geen idee..?
Het was me ook al opgevallen dat het al een hele tijd stil was vanaf daar... :huh:
Citaat van: paikey op 10 november 2011, 17:34:48
Vrees dat dat niet geld voor een megane.......
Daarom zette ik het bericht met een sarcastische toon neer, zie de " :D "
Ik denk dat 9/10 flinke turbomotoren deze opgave nog nieteens halen.
Heeft iemand soms een tip voor me om een kat van de auto af te houden? Een buurkat vind mijn dak namelijk wel prettig om op te slapen. Hij/zij is gesnapt door witte haren op het dak en pootafdrukken op de motorkap.
Citaat van: Karin op 11 november 2011, 10:05:24
Heeft iemand soms een tip voor me om een kat van de auto af te houden? Een buurkat vind mijn dak namelijk wel prettig om op te slapen. Hij/zij is gesnapt door witte haren op het dak en pootafdrukken op de motorkap.
Staat je auto op straat of op een oprit?
Op straat
tsja...
Wat doe je daar aan he..
De hele dag naast je auto gaan staan?
Bij mijn werk heb ik er geen last van Stefan.
Nee, ik neem aan dat de kat van je buren niet meelift naar je werk..??
Beest kapot schieten :P ik heb het ook vaak, heb je de auto gewassen volgende morgen zie je die zandpoten van die ...... beesten.
Ik weet ook niet van wie die is. Heb meerdere katten in de buurt met witte haren in hun vacht.
Had eerst nog gedacht aan een hoes, maar ja als dat niet goed gaat als dat beest er soms onder wil kruipen dan heb ik zeker nagelkrassen op mijn lak en dat is tot nu toe nog niet gebeurd.
Hier heb ik ook vaak last van!! Thuis nooit maar bij me werk gaan ze altijd op me dak zitten. Helemaal "leuk" als je hem laat schrikken dan zet ie je nagels nog in je dak ook! En al die haren op je dak bah...
Er is volgens mij weinig dat je kan doen.
Klinkt heel stom, maar strooi is koffiepoeder rond je auto. Dan blijven ze wel weg ;) de geur is namelijk te scherp voor hun neusjes.
Je hebt ook kattenschrik, maar dat stinkt iets te hard om op je dak te spuiten.
@Rogier, lijkt me wel een gedoe elke dag.
@Colin, denk ik ook. Zeker met een stoffen dak. Ben je de lucht niet zo maar kwijt.
Hoorde van iemand een tip: Citroensap op de motorkap, maar weet niet of de lak daartegen kan.
bij je buurman onder de auto kattenkruid neerleggen :P
haha, heel leuk, maar sta elke keer op een andere plek en geen andere cabrio in de buurt. En het is volgens mij ook alleen daardoor dat de kat op mijn auto zit. Zie namelijk bij geen andere auto kattensporen op de motorkap.
Je kap onder spanning zetten?
En de volgende ochtend, geroosterde kat als ontbijt :D :D
ff afdroppen bij de Chinees... Is er weer genoeg vlees voor de babi pangang... ;) :D
Krijg je er nog geld voor ook !-!
Wat Colin zegt is nog niet eens zo gek...er zijn toch alarmsystemen waarbij je de auto onder spanning zet ;) wedden dat dat beest niet meer terugkomt!
@Remy, dan zou ik er eens naar moeten kijken of dat te realiseren is voor niet teveel geld, en ook dat het niet teveel spanning is dat de kat er wat aan overhoudt. Dat is toch ook niet mijn bedoeling.
Lijkt me dat dat wel meevalt...het is in elk geval mens-proof, dus de spanning zal wel niet dermate hoog zijn. Denk dat een kat het ook wel overleefd ;)
ach 1 leven minder van die kat maakt toch ook niet uit, heeft dat beest er nog 8 over.
hahaha :D true!
Maar als je een hoes er nou gewoon strak omheen doet? Dan kan die kat er toch ook niet onder komen? :?
@Dennis, ik zou niet weten hoe ik dat moet doen.
Ik ook niet, heb geen ervaring met hoezen. Maar misschien zijn die wel te krijgen. :?
Je zult ten slotte niet de 1e zijn met dit probleem.
Een hoes is prima om de kat van je lak af te houden, maar om dagelijks of bijna dagelijks die hoes steeds er weer op en weer eraf te halen..?? lijkt me op den duur best vervelend worden.
vaak bevestig je de klemmen van de hoes aan de velgen ;) of wat je ook nog wel is ziet aan de onderkant van de bumper.
Goedkoopste is het dak open laten. Alleen heb je er 's nachts en bij regenachtig weer niet heel veel aan en is het ook nog maar de vraag of de wagen er nog staat 's morgens.
Maak van je motorkap een soort muizenval: zet hem open en zodra de kat onder de motorkap zit, slaat deze dicht! ;):D
Leuke oplossingen heren :D :D
Heb je geen rottweiler die je 's nachts in je auto kan zetten?
nieuw deel