hallo
ik had een vraagje,hoe kun je klep stellen van een K4J motor of zijn ze hydraulisch.
is een megane 2 1400cc op lpg.
ik kom tot deze vraag omdat wanneer ik een eind gereden heb en de motor draait dan ff stationair het wel een diesel lijkt.
van de zomer heb ik deze auto gekocht,en ik in de facturen die erbij zaten nergens kan ontdekken als het al eens gebeurd is.
bvd bart --
Dit zijn hydraulische kleppen,en niet te stellen dus.
Wat waarschijnlijk stuk is is je nokkenasverstellerpoelie,deze kan lawaai gaan maken als deze warm.(eigenlijk alleen een kenmerk voor 2.0 motoren,maar komt af en toe ook voor bij 1.4 en 1.6)
oke bedankt
en om die te vernieuwen moet dan de distr riem eraf?
en is het überhaupt zelf te doen!
ook enig idee wat z,on klusje bij de dealer kost.
gr bart
Dan moet driem eraf ja.
En als waterpomp niet is gedaan zou ik deze ook meenemen.
Met waterpomp en verstellerpoelie en d-riem set en m-riemset op de 900euro zonder waterpomp 700euro.
Maar ik zou wel eerst een monteur laten luisteren om het te bevestigen of het ook zo is.
Of je het zelf kunt weet ik niet,weet niet hoe handig je bent en of je over het d-riem blokkeer gereedschap beschikt.
Oké
Dat loopt weer aardig in de papieren!
Ben wel handig,maar dan zit je weer met dat spec gereedschap.
Hoe erg is het als je er eerst niks aan doet?
Want het is nog niet storend,en als er later dan een nw riem om moet dan alles gelijk meenemen.
Gr. Bart
Wat normaal het geval is bij 1.4 en 1.6 is dat bij koude start de 1e keer niet wil aanslaan en ratelt en 2e maal loopt.
Dus verder is het nu alleen storend,maar niet erg als het blijft zitten.