Help
Zou vandaag in mn RMC stappen doet de sleutel het niet meer ik de reserve sleutel pakken en daar reageert ie ook niet op dus is ie met geen mogelijkheid aan de praat te krijgen...Heeft iemand hier ook ervaring mee gehad en zo ja is t op te lossen of moet ik maandagochtend rechtstreeks naar de dichtsbijzijnde renault dealer gaan...
O ja er zitten net een maandje nieuwe batterijen in de sleutel en ga er niet van uit dat die nu al leeg zijn...
Alvast bedankt...
Weet je wel zeker dat het de sleutels zijn?
Een kenmerk dat er iets met de start blokkering aan de hand is, als je motor heel even aanslaat en er dan meteen weer mee stopt.
Als je een plip hebt, en die doet het niet, dan kom je niet eens zonder je sleutel te gebruiken je auto in.
Ik zou zeggen: Omschrijf je klacht eens wat nader.
En vergeet vooral niet welktype megane je rijd (type/code en motortype)
of je accu is leeg ;)
dit heb ik ook weleens gehad hoor, komt wel vaker voor... je comp moet gereset worden...
dit doe je door beide polen los te halen en een aantal seconde tegen elkaar te houden...
werk dit nog niet... ga je naar de renault dealer... (neem wel je autopapieren en je legitimatie mee!)
dan krijg je van hun een 4-cijferige code en deze moet dmv je knop van de cv in je auto de startonderbreker mee deblokkeren... vraag hun dan ff verder om nadere uitleg...? :D
verder zal je auto dan een keer naar de dealer moeten om gemaakt te worden... maar dat hoor je van de dealer zelf wel dan... succes!
Nou heb hem inmidels naar de dealer gebracht want ben m dagelijks nodig..
En ze hebben er ff naar gekeken en gestart met de mastercode (ofzoiets) en dan zouden normaal gesproken de sleutels automatisch gereset worden alleen toen deden de sleutels het nog niet dus denk zelf dat t aan de ontvanger ligt... ??? ???
Ja het rode ledje blijft knipperen en kon hem ook wel proberen te starten maar hij sloeg niet aan wat logisch is...
Het is trouwens een 2.0 8v Coupe uit '96...
Probeer de noodcodemaar eens in te voeren (4 cijfers, met de knop vd centrale vergrendeling)
Als het dan nog niet werkt, dan weet je dat het niet aan je ontvanger ligt.
Daarom zei ik ook dat t logisch was dat hij niet wou starten... ;)
Die noodcode hadden ze bij de garage ingevoerd maar daarna regaarde hij nog niet op de sleutels...
Zit nu in afwachting op een telefoontje wat er precies aan de hand is... :-\
Het kan zijn dat je ECU (die levert de rolcode) US is.
Als je toevallig tot de clan van motorafspuiters behoort, dan wordt het nog een kostbaar grapje.
Het kan ook zijn dat de interieurcomputer (of de aaansluitingen) niet geweldig werkt.
Maar een foutcode moet zo gevonden zijn.
Nee ik behoor niet tot de clan van motorschoonspuiters.... ;D
dus denk niet dat t probleem daar ligt...
Ik ben even de weg kwijt.. ???
De garage heeft een code ingevoerd: Hoe/met wat?
Was dat de noodcode of een resetcode?
Die noodcode kun je zelf ook invoeren (zie je instructie boekje hoofdstuk 5.18)
Deze code deblokkeert de startonderbreker en dan moet de auto gewoon starten.
De noodcode reprogrammeert je sleutels dus niet!
Ja dat zou m ook kunnen zijn de resetcode... ::)
Maar toen starte hij weer alleen de sleutels deden het daarna nog niet...
Tja dan kan het de ontvanger zijn, trek die er maar eens uit, soms wil de steker wel eens niet goed zitten.
Als je batterijtjes het niet meer doen, gaat het ledje op je sleutels ook niet meer branden.
Hieronder de layout.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/immobiliser.png)
1= Injectiecomputer
2= Decoder unit (achter zekeringenpaneel)
3= Infrarood ontvanger (dak/binnenverlichtingspaneel)
4= ADAC knop (centr. vergrendeling)
5= Codedraad
A= Plip (sleutel)
B= Deur lock knop
C= Ledje (Dashboard)
Je ziet dus dat jou storing ergens tussen de codedraad en je sleutel moet zitten.
Ik heb dit geintje ook gehad, dat gekloot met de centrale dv. Bij mij opende de vergrendeling zich uit zichzelf na 30 seconden op slot gestaan te hebben. Even naar mijn garagehouder die het euvel kende, hij heeft (WD40?) in elk slot gespoten, aantal keer met sleutel in elk slot heen en weer roeren en nooit meer last van gehad. Bij mij was ie gewoon even zogezegd droog en ontregeld... :-\
Ha ha ;D dat kan kloppen. :D
Daar heeft Renault zelfs nog een officiele brief naar de dealers over gestuurd (het locken van deuren tijdens het rijden)
Maar ii denk niet ddat dit de oplosing van het probleem is. BTW: heb je alle zekeringen bekeken of ze het nog doen? De decoder wordt afgezekerd door een 15A en 20A zekering.
Ik denk dat die computer US is, of de bekabeling daar naar toe.
Het is een klein kastje dat met 2 plastic verbindingen aan de achterrand van de zekeringenunit geschoven zit.
Als dit ding vervangen moet worden, let er dan goed op dat de juiste versie (er zijn er 2) besteld wordt.
Als je namelijk een nieuwe versie insrtalleerd voor een versie 1 startblokkering, dan kost je dat de volgende keer een nieuwe injectiecomputer.
Het is maar dat je zweet... 8) Andersom kan geen kwaad.
Citaat van: Tony op 22 maart 2005, 21:53:56
Tja dan kan het de ontvanger zijn, trek die er maar eens uit, soms wil de steker wel eens niet goed zitten.
Als je batterijtjes het niet meer doen, gaat het ledje op je sleutels ook niet meer branden.
Hieronder de layout.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/immobiliser.png)
1= Injectiecomputer
2= Decoder unit (achter zekeringenpaneel)
3= Infrarood ontvanger (dak/binnenverlichtingspaneel)
4= ADAC knop (centr. vergrendeling)
5= Codedraad
A= Plip (sleutel)
B= Deur lock knop
C= Ledje (Dashboard)
Je ziet dus dat jou storing ergens tussen de codedraad en je sleutel moet zitten.
Als we de spanning zouden meten die op de draad tussen de decoder unit ?en injectiecomputer komt op het moment dat er op de sleutel gedrukt wordt, dan zouden we theoretisch ook op die manier de startonderbreker kunnen omzeilen voor remote start.
Wie heeft er zin om deze draad ff door te meten? Ik kom er zelf niet aan toe anders had ik het wel gedaan...
Nou heb mn trots vandaag weer bij de dealer weggehaald en alles is weer :D
De ontvanger bleek kapot te zijn...
Bedankt voor de reacties...
O ja had nog ff gevraagd wat een spoilerlip van een espace kost ze zeiden dik 80 euro klopt dat....
Citaat van: markosss op 23 maart 2005, 20:46:15
Als we de spanning zouden meten die op de draad tussen de decoder unit en injectiecomputer komt op het moment dat er op de sleutel gedrukt wordt, dan zouden we theoretisch ook op die manier de startonderbreker kunnen omzeilen voor remote start.
Wie heeft er zin om deze draad ff door te meten? Ik kom er zelf niet aan toe anders had ik het wel gedaan...
Dat is een signaaldraad, ook al kun je de code dan uitlezen/vastleggen (met behulp van de xr-25 kan dat), dan heeft dat geen enkele zin.
Zowel de injectiecomputer als de sleutels maken gebruik van een zgn. rolcode. Die is dus elke keer weer anders.
Een soort encryptie om piraterij tegen te gaan zeg maar. ;D
hey mensen,
Ik heb nu ook dit probleem, nieuwe batterijen in de sleutel en de CV doet het nog steeds niet (ook de reserve sleutel niet). Zal dit de ontvanger zijn en zo ja zijn deze ook code gevoelig? En zijn deze binnen de megane familie hetzelfde? Ik heb een Phase I 2.0 8 V.
Mijn vraag concreet is: Kan ik uit een Scenic uit 2002 (bijvoorbeeld) de ontvanger in m'n coupe zetten om te checken of t hier echt aan ligt?
bedankt alvast!
Groeten Koen
De ontvanger is niet codegevoelig.
Als het dezelfde is, kun je hem gewoon uitwisselen.
De decoder ook niet, hoewel je wel het originele type moet plaatsen, anders heb je de vlgende keer ook een nieuwe dure injectiecomputer nodig.
Hallo,
Heb een andere ontvanger erin gezet van hetzelfde type, nog steeds geen werkende CV dus ook de startonderbreking er niet af. Wat is het slimst om te doen nu? Sleutels opnieuw laten inlezen bij de dealer? Zou resetten werken?
Ik hoop maar dat t nog even mooi weer blijft, kan ik nog droog op de motor naar t werk ;)
Bedankt alvast!
Groeten Koen
hehehe....ik stond gisteren ook zo te koekeloeren !! :) :) :)
Dacht ff heel stoer mijn autootje met open kap in te stappen en aan te rijden....hmmm...dus not !! :-[
Ik ben naar huis moeten lopen om mij reserve te halen....heb meteen batterijen gekocht als het nog eens voorkomt.
Tenminste als dat inderdaad het euvel is.....heb hem nog niet gefixt.....niet slim eigenlijk.,... :-\ :-\
Bij mij is het waarschijnlijk toch een kapotte sleutel.. Er is een nieuwe chip (?) besteld a ong. 150 euro.. en die zou weer aan de startonderbreker gekoppeld moeten worden?
Wat ik vreemd vind is dat dit zich voordoet bij zowel de dagelijks gebruikte sleutel en de reserve..Lijkt mij als de chip in de ene sleutel stuk is zou de andere het toch nog moeten doen, of mis ik nou de renault logica ;). Ik laat t wel even weten als t probleem is opgelost! (wacht alweer ruim een week tot dat ding binnen is bij de vrienden van renault in Zwolle)
Groeten Koen
Bij alle 2 is wel toeval, maar kan altijd.
Hallo
Vanavond wilde mijn megane cabrio 1.6 uit 1998 niet meer open met de CV. Het ledje van de startblokkering brand ook niet meer. in principe kan ik dus niets met de auto. de afstandbediening doet het wel gewoon.
Kiek hier maar eens Remko:
http://www.meganecoupe.nl/rmcforum/index.php?topic=2561.0
Heb al een tijdje problemen met mijn accu, dus ben vandaag bezig geweest met stroomverbruikers meten. Uiteindelijk nog geen stap verder omdat de multiemeter stuk blijkt te zijn alleen wel weer een aantal stappen terug want mijn sleutel wordt ineens niet meer herkent 8)7 (2.0l 8v '97 infrarood sleutel)
Het enige wat ik heb gedaan is de accu polen los gehad en wat zekeringen er uit en in gestopt. De batterij van de sleutel is niet leeg. Ik heb geen tweede sleutel, dus ik kan niet ff testen of het aan de sleutel ligt 8)7
Heb vervolgens de noodcode ingevoerd want die had ik nog van de vorige eigenaar, dus ik kan in ieder geval gewoon rijden. Het probleem moet wel opgelost worden want stond net op het punt de auto te koop te zetten. Nou weet ik dat er ergens op het forum moet staan hoe je de sleutels zelf in kan lezen. Weet iemand nog waar, of hoe, want ik kan het niet vinden.
Ondertussen al gevonden
Citaat van: Roy op 26 november 2005, 02:11:40
tipje
om je sleutel(s) in te lezen van een ph 1 moet je in de auto gaan zitten, zet de auto op contackt, druk de centrale knop in de auto om de auto van binnen uit op slot te doen in en zet de auto op slot,
dan laat je hem los en dan houd je hem vervolgens ingedrukt net zo lang (30sec) tot dat ie klik/klik zet ( deuren open/ deuren dicht) dan haal je je sleutel uit contackt en richt je op je ontvanger, (binnen spiegel)
druk op je knoppie van de sleutel (wel twee sleutels hebben anders vervald de andere sleutel)
en als het goed is zijn de dan weer in gelezen.. !!! su6
roy
Vraag me alleen af waarom ik per see 2 sleutels moet hebben. Ik heb er namelijk maar 1. Ik ga het wel ff proberen en daarna zien we wel verder.
Ondertussen al van alles geprobeerd.
-oa de zekering van de startonderbreker er meer als een minuut uit gehad, zodra ik hem er dan weer in stop gaat er ergens iets piepen maar werkt de sleutel nog steeds niet.
-en heb geprobrobeerd bovenstaande stappen uit te voeren, maar als ik op die vergrendelingsknop druk, gaan nooit de deuren na een pebaalde tijd weer van en op slot zoals beschreven staat. Die "klik/klik" komt maar niet. Heb het geprobeerd met contact aan, en met uit, met noodcode ingevoerd en zonder de noodcode (dus nog op de startonderbreking) maar op de een of andere manier werkt het niet.
iemand enig idee waar ik het nu moet zoeken of ben ik verdoemd tot de renault dealer?
ik heb het zelfde gehad.
je moet wel naar de dealer met de auto die vragen een code op om je sleutels weer opnieuw in te lezen.
zo als ze zeggen dat je het zo kunt doen werkt dus niet je moet echt een code hebben
zal ook niet goed zijn want dan heeft je startblokering ook weinig nut en kan iedereen zijn eigen sleutels in lezen.
als het goed is heb je wel een nood code bij de auto om je startblokering er af te halen
veel succes er mee
Nils., heb je de ontanger gecontroleerd op vocht.
Ik zou ook de sleutel openmaken en controleren of het infraroodoog goed vast zit op de print.
Voor dat vocht is vorig jaar de antenne helemaal af gekit. Heb er nog niet naar gekeken maar verwacht niet dat daar nog vocht bij kan komen. Ook heb ik de sleutel open gehad maar voor zover ik kan zien zit de ir led nog goed aan de soldeerplaat vast. Heb nu in ieder geval een afspraak staan bij de Renault.
Je kan de sleutel kontroleren door hem voor een camera te houden en de sleutel in te drukken met het infraroodoog gericht naar de camera.
Het is meestal de ontvanger gewoon een nieuwe erin kost 120 euro. !-!
Ik denk dat het ook wel de ontvanger moet zijn, maar vraag me af hoe zoiets gewoon uit het niets kapot kan gaan. Dat ding hangt gewoon aan mn dak te hangen en er komt verder niets bij in de buurt 8)7 Heb in ieder geval al een afspraak bij de renault staan dus die kunnen het even voor me bevestigen (of niet). Die truc van infrarood nakijken met de camera kon ik al en had ik ook al gedaan :)
Nog ff een vraagje, een sleutel moet altijd voor de eerste keer ingeprogrammeerd worden via de computer, moet dit ook gebeuren met de ontvanger of is dit gewoon een kwestie van kabeltjes vastklikken en het werkt? Ofterwijl,... kan ik deze zelf aansluiten?
volgens mij kunt je deze er zo in zetten want de code zit niet in je ontvanger maar in de computer van je auto
Dat is ook mijn logische eerste gedachte, maar je weet het maar nooit. Daalijk bestel ik zo'n ding en moet je een nieuwe ontvanger eerst bij de computer aanmelden ofzo..
De ontvanger moet toch ingelezen worden bij de dealer?
maar weet je zeker dat je ontvanger kapot is dan
ben je al bij de dealer geweest
De ontvanger kun je gewoon uitwisselen.
Dus je kunt er ook een sloop-ontvanger inzetten.
OK! Thnx !-!
Dat kan misschien nog wat schelen.
Citaat van: Tony op 22 maart 2005, 21:53:56
Hieronder de layout.
(http://www.oehaha.nl/upload2/bestanden/immobiliser.png)
1= Injectiecomputer
2= Decoder unit (achter zekeringenpaneel)
3= Infrarood ontvanger (dak/binnenverlichtingspaneel)
4= ADAC knop (centr. vergrendeling)
5= Codedraad
A= Plip (sleutel)
B= Deur lock knop
C= Ledje (Dashboard)
En nee,.. ik weet het niet zeker, maar aangezien mijn sleutel gewoon werkt (hij geeft gewoon ir signaal af) is het de sleutel niet.
En aangezien ik met de noodcode de startonderbreker er gewoon af kan halen is het ook de decoder unit niet (en de injectiecomputer is het dus ook niet)
Kan me anders ook niks bedenken.. maar vrijdag gaat hij naar de renault dealer. Ik monteer het alleen liever zelf want ik zie ze er nog voor aan daar ook nog uren voor in rekening te brengen terwijl het een kwestie van alleen vastklikken is.
ja maar de auto kan de code ook kwijt zijn icm met de sleutel heb ik zelf ook gehad
dan lezen ze je sleutel gewoon op nieuw in
dan kan je ir van de sleutel het wel doen
maar dat hoeft niet te zeggen dat je auto de code kent van de sleutel
Serieus :? :D
Dan kan dat ook wel is heel goed het geval zijn..
Maar moet ik hem dan niet gewoon weer in kunnen lezen? Want dat werkt dus in ieder geval niet, of is hij hem dan zo ver kwijt dat de sleutel opnieuw via de computer aangemeld moet worden?
je moet het bij de dealer doen
die vragen een code op die ze dan weer voor je inlezen
de kosten waren incl 2 nieuwe baterijen 15 euro
het zal te makelijk zijn als je hem zelf in kunt lezen
dan heeft je startblokering ook weinig nut want dan kan iedereen het met
een renault sleutel je auto meenemen als je hem toch zelf kunt inlezen
Citaat van: Nils. op 23 januari 2007, 15:04:09
Ondertussen al gevonden
Citaat van: Roy op 26 november 2005, 02:11:40
tipje
om je sleutel(s) in te lezen van een ph 1 moet je in de auto gaan zitten, zet de auto op contackt, druk de centrale knop in de auto om de auto van binnen uit op slot te doen in en zet de auto op slot,
dan laat je hem los en dan houd je hem vervolgens ingedrukt net zo lang (30sec) tot dat ie klik/klik zet ( deuren open/ deuren dicht) dan haal je je sleutel uit contackt en richt je op je ontvanger, (binnen spiegel)
druk op je knoppie van de sleutel (wel twee sleutels hebben anders vervald de andere sleutel)
en als het goed is zijn de dan weer in gelezen.. !!! su6
roy
Vraag me alleen af waarom ik per see 2 sleutels moet hebben. Ik heb er namelijk maar 1. Ik ga het wel ff proberen en daarna zien we wel verder.
Als je 1 sleutel inleest, dan werkt de andere niet meer.
Wat er bij deze procedure niet bijstaat, is dat de auto eerst van contact af moet voordat je de cv knop een paar seconden inhoud.
ja en dan werkt het nog niet hoor
je moet die echt laten doen bij de dealer
idd, maar het gaat hier om een 97'er fase1.
Een fm sleutel heeft ook geen ontvanger in het dak.
Citaat van: dennis (red-devil) op 31 januari 2007, 19:49:42
ja en dan werkt het nog niet hoor
je moet die echt laten doen bij de dealer
Dus bij deze auto moet het werken als het syteem in orde is Y
ik heb het ook niet over fm
dus zo als jij het zegt
neem ik mijn sleutel mee naar een andere megane met ir
tik het ruitje door sla een schroevendraaien in het contact lees mijn sleutel in en ik kan de auto meenenem
of zie ik het dan verkeerd
dan heeft je blokering toch weinig nut
Hoe wil je die sleutel inleren als je geen noodcode hebt?
+ dat de sleutel maar op 1 auto werkt, deze moet ook op speciale code bij de dealer besteld worden.
Als je ook je code, comuter en zekeringskast meeneemt, kun je hem wel starten.
ik was vorige week bij de dealer
en die ze dat je het zelf niet kon
want je heb een code nodig en die moet je op vragen en die is langer dan 4 cijfers
en dat je noodcode niet is om je sleutels in te lezen
maar alleen maar om je blokering er af te halen
maar we zullen wel horen hoe het afloopt als nils bij de dealer is geweest
Dat klopt, alleen is dat alleen voor de nieuwere types.
De oude ir-sleutel is gewoon met de 4-cijferige code in te lezen.
raar dat ze bij mij dan weer zo een lange code hebben gebruik
nn snap ik er helemaal niks meer van
Ik heb de noodcode, en heb de procedure gevolgt deze in te lezen, en dat werkt want zoals hoort gaan de deuren dan snel open en dicht.. en dan reageerd de sleutel nog steeds niet.
Volgens de dealer moest hij ook weer opnieuw aangemeld worden met de computer, maar dat zoeken ze dan maar daar uit..
Misschien verklaart dit een hoop..
bovenaan staat dat als je de afstandsbediening meer als 1000 keer indrukt zonder ontvangst de sleutel daarna niet meer herkend wordt. Dit zal dan waarschijnlijk een zelfde storingsfout opleveren als wanneer de telefoon af gaat tegen de sleutel aan..
Vervolgens staat er daarna dat wel degerlijk eerst de sleutelcode via de computer ingevoerd moet worden, daarna moet de sleutel nog eens via de bekende procedure aangemeld worden..
(http://nils.vdg.googlepages.com/ReSync.gif)
Ik kreeg van de week de deur niet meer dicht met de CV.
Ik heb alle deuren met de sleutel dicht moeten doen.
Vandaag ging ik weer weg met de auto en er was niets aan de hand....tot dat ik hem bij een vriend parkeerde en op slot probeerde te doen.
Weer niets....
Ik heb nieuwe batterijtjes laten plaatsen en mijn auto ging weer gewoon open en dicht met de sleutel.
Ben weer naar huis gereden en weer wilde de auto niet vergrendelen met de CV.
Waar moet ik de oorzaak het eerst gaan zoeken?
Ben niet van plan gelijk naar de dealer te gaan, vanwege het geld.
Hoop op goede reacties
Misschien is het even kwijt,je kunt de knop van de centrale vergrendeling inhouden tot die open en dichtgaat en dan met beide sleutels 1voor1 op de knop drukken tot ze pakken.Zo kun je ze weer snel inleren (meestal)
Heb je de ontvanger bij je binnenlicht zitten?zoja kijk dan even of daar geen vocht bij zit daardoor kan die ook happeren en uiteindelijk niks meer doen.
Mocht er vocht zitten dan moet je je antenne voet demonteren en die afkitten op de voet zelf en weer monteren.
Succes
dit probleem heb ik ook vaker gehad.
bij mij waren het roestende accupolen, waardoor de auto af en toe wel en af en toe niet reageerde.
Dit ging dus ook gepaard met slecht starten van de auto.
Ik zou zeggen, controleer het ff.
bedankt ik kijk de accupolen even na.
Maar Matthew, er kan geen vocht bij de antenne voet zitten. Want ik heb namelijk geen antenne op het dak, maar een interne.
het zijn helaas niet mijn accupolen,.....
En ook niet de antenne.
Waar moet ik nu aan denken?
Ow ja dat wist ik niet dat je geen antenne meer had :D
De ontvanger zelf zou stuk kunnen zijn,maar het kan ook nog zijn dat uch (rekeneenheid interieur)de sleutels kwijt is of niet meer in cantact staat met de ontvanger.
Ik zal nu toch zeggen dat je maar even bij de dealer langs moet gaan, want dit is niet vanachter de pc op lossen denk ik zo.
gr
nee denk ik ook niet.
Ik moet wel zeggen dat ik vandaag 5 keer in ben gestapt en 5 keer uitgestapt.
En alle 10 keren ging de deur open en dicht met de CV.
Snap er niets van, maar vind het best als het zo blijft....:)
Ik heb zojuist ook het probleem gehad dat de auto niet meer van slot wilde met de afstandsbediening.
Het ledje van de afstandsbediening werkt en met de camera van de gsm heb ik gezien dat het infrarood led je het ook doet.
Vervolgens heb ik de volgende stappen ondernomen.
-Eerst sleutel in het contact.
-Vervolgens de 4 cijferige code van de fabrikant invoeren door de centrale deurvergrendelingsknop vast te houden en het aantal keer het lampje in het dashboardte laten knipperen conform de code
-Toen het contact terug draaien en de sleutel uitnemen
-Binnen 10 seconde moet je de centraledeurvergrendelingsknop ten minste 2 seconde vasthouden ( je hoort de sloten dan weer open gaan)
-Dan heb je maximaal 15 seconde de tijd om binnen 1,5 seconde 3x snel het knopje van de afstandsbediening in te drukken. Als je twee sleutels hebt moet je binnen die zelfde 15 seconde met de andere afstandsbediening 3x binnen 1,5 seconde drukken.
Dit staat ook in het bovenstaande figuur in het engels.
Bij mij werkte het en ben ik blij dat ik niet naar de renault garage hoef waar ze voor het "inlezen van de afstandsbedeineing" 45 euro rekenen en een mooi verhaal dat ik misschien nog een afstandsbedieing nodig zou hebben aangezien ik er maar 1 heb.
Succes,
Reactie van Gyzz:
CiteerWerkt idd goed zo!
Hebben ze bij de Renault dealer hier in de buurt voor niks gedaan voor me Duimpjes omhoog
Zelfs nog het de infrarood-led weer terug op het printplaatje gesoldeerd.
Reactie van -KJ-:
CiteerDeze procedure staat gewoon in het boekje!
Even de 2 reacties uit een ander draadje toegevoegd aan het bericht van solidroch4x4 ivm dubbele post :police: ;)
het werkt echt perfect
Toch nog even laten weten dat de onderstaande procedure ook voor mij goed werkte! Je hebt dus wel je noodcode nodig, maar mocht je die niet weten, dan heb ik het programmatje er voor gevonden (mail me maar).
Had zo mijn twijfels of dit echt ging lukken toen ik dit soort berichten op forums las, maar toen ik het onderstaande plaatje uit een handleiding zag, dacht ik toch maar ff proberen. Het lukte niet meteen, maar door gewoon te blijven drukken op de gerepareerde sleutel ging de deur toch opeens op slot en weer open. Dit 3x herhaald en hij lijkt het nu weer goed te doen!
Bedankt voor de hulp, scheelt weer 140 euro (echt afzetterij) bij de Renault garage!
Citaat van: Meganez op 1 februari 2007, 00:05:59
Misschien verklaart dit een hoop..
bovenaan staat dat als je de afstandsbediening meer als 1000 keer indrukt zonder ontvangst de sleutel daarna niet meer herkend wordt. Dit zal dan waarschijnlijk een zelfde storingsfout opleveren als wanneer de telefoon af gaat tegen de sleutel aan..
Vervolgens staat er daarna dat wel degerlijk eerst de sleutelcode via de computer ingevoerd moet worden, daarna moet de sleutel nog eens via de bekende procedure aangemeld worden..
(http://nils.vdg.googlepages.com/ReSync.gif)