Heb gisteren even snel gekeken in mijn pauze.Dacht even snel mijn richtingaanwijzerlampjes vervangen,maar moet ik daarvoor nu echt mijn hele achterlichtunit demonteren?? Of kan het plastic wat erachterzit er gewoon wel af?
Via de binnenkant kun je er zo bij komen het is even priegelen maar het lukt.
Ga ik in mijn middagpauze nog eens kijkenheb de bekleding er al af,maar kan niet echt iets van een kliksysteem vinden om hetv armatuur eruit te klikken
RUK,lampjes passen niet.....Heeft de Meg speciale lampjes nodig?? Die ik nu gehaald heb hebben zeg maar bajonetpuntjes recht tegen over elkaar,en die in de Meg ziten staan dus niet recht tegenover elkaar.
Zijn het niet gewoon T20 steeklampjes ipv bajonetlampjes? :huh:
Ik neem aan dat het inmiddels gelukt is de lampenhouder uit de achterlichtunit te trekken?
Met een beetje grof doordrukken/draaien van het lampje gaat het uiteindelijk wel hoor. Het zijn bajonetlampjes, maar soms komen die puntjes niet overeen. Welke lampen wil je monteren dan? Ik had met Philips Silvervision geen problemen.
Ja zat er in,maar toen ik de houders terug deed plopten ze zo mijn units in,kon ik die alsnog loshalen,ga wel kijken voor die silvervision,had ze nu van autostyle(ze hadden ff niks anders op voorraad)
Sorry hoor, maar ik rij zo'n 35 jaar motor en zo'n 10 jaar auto en heb dus best wel veel lampjes vervangen in deze tijd.Ik heb nog nooit problemen gehad met een lampje wat het goede type is.Ik bedoel hiermee te zeggen dat zolang je geen chinese rotzooi bij de action koopt (setje lampjes inclusief H4 of H7 voor 3 euro????)dan past het altijd.Als we nu al moeilijk gaan doen over het wel of niet passen van een lampje dan kun je beter direct naar de garage gaan en 25 euro betalen voor het wisselen van een lampje van 2 euro.Tuurlijk is het niet altijd makkelijk maar zolang je weet wat je doet lukt het gewoon.
Groetsels,
Ben
Nou wil ik niet ###lig doen,lampje verwissellen moet elke idoot ook gewoon kunnen,maar met de autostyle lampjes ging het dus echt niet,heb vandaag de silvervision van Phillips gekocht en die gaan er dus wel fluitend in! Gaat er dus omn dat de puntjes van de bajonetsluiting niet recht tegenover elkaar zitten.En dit is geloof ik auto nummer 25 die ik in eigendom heb en de eerste die voor onderhoud naar de garage ga,dus zie me zelf niet als geheel onkundig,dit was echt iets wat ik niet eerder ben tegengekomen in de 22 jaar dat ik mijn rijbewijs heb,en aan auto's sleutel...
Mooi dat het gelukt is met die van Philips!
Ja is echt weer een hele verbetering,nu nog een keer voor vervangen
Ik heb even gekeken bij autostyle op het net en ik kan niet anders bedenken dat dit die goedkope chinese troep is die ik bedoel.
Ik bedoel, 2 H1, H4 of h7 lampjes + nog een hele vloot andere lampjes en zekeringen voor 8,95 euro kan toch niet goed zijn?
De prijs van een goede lamp zit hem niet alleen in meer winst maar ook in de kwaliteit.vroeger had je Philips H4 lampen en nog een, toch wel goed merk maar die laatste had een steunpuntje van de gloeidraad minder, en trilde dus om de haverklap kapot.philips erin, wel wat duurder, en het ging jaren mee.het is ook niet mijn bedoeling om iemand af te zeiken maar een beetje op kwaliteit letten is nooit verkeerd dacht en ja, de prijs is daar inherent aan.Maar dan heb je ook wat natuurlijk.
Groetsels,
Ben
Uhm ging hier om de richtingaanwijzer lampjes...;) En dacht dat die gewoon universeel waren,net nog even gekeken of ze dan misschien voorin kunnen (zal wel niet denk ik) maar met mijn handen en armen word dat weer de hele voorbumper demonteren er daar heb ik nu net even geen zin in.
Mod break:Duckie1098(Ben),in het vervolg graag wat vriendelijker reageren en goed lezen waar het om gaat alvorens reactie te geven.
Bij Renault Megane zitten voor de richtingaanwijzer lampjes de puntjes voor bajonet niet recht tegenover elkaar.Dus voor voor zal het ook niet gaan passen.
Het ligt ook niet aan je kundigheid,het waren gewoon de verkeerde lampjes.
Beste Matthew, als het allemaal wat rot overkwam mijn excuses hiervoor, zo is het niet bedoelt.
Maar ik heb nog nooit van een richtingaanwijzer lampje gehoort met verzette pennetjes (bajonet) tenzij het een dubbele (gecombineerde) lamp is zoals vroeger (of misschien nog wel) de achterlichten en remlichten.Maar waarom zijn die pennetjes verzet dan?Is dat beter ofzo?
Groetsels,
Ben
Nou, ik kwam er vandaag achter dat de voorknipperlichten van de mijne ook de net-niet-tegenover-elkaar bajonet hadden...
Dan moet ik dus daarvoor ook nieuwe lampjes gaan halen,en moet weer de hele bumper er weer af.... Nou eerst van het weekend de schroefset er maar onder,zullen de knipperlichten wel van het voorjaar worden,eerst maar weer gaan sparen ;)
Knipperbolletjes lukken nog wel via de openingen in de wielkast/modderkuip. (ik weet dat het krap is, maar ik heb ook grote handen) ;)
Zal het dan binnenkort nog een keertje proberen.
Citaat van: Dante op 14 september 2011, 00:12:21
Nou, ik kwam er vandaag achter dat de voorknipperlichten van de mijne ook de net-niet-tegenover-elkaar bajonet hadden...
Volgens mij zijn er ook geen andere voor de voorste knipperlichten.
@Ben
Waarom die pinnetjes anders staan weet ik niet,ik weet wel dat meer voorkomt dan bij alleen Renault.
Het zou kunnen zodat ze dan maar op 1 manier er in kunnen en misschien beter vast blijven zitten.
Wat een getob met lampjes.
Heeft niemand een Privilegepas? Dan doet de dealer dat allemaal voor je. Het kost zo'n € 40 per jaar, inclusief apk, zomer en winterkeuring, pechhulp (geen anwb meer nodig!) bandreparatie, aanvullen van de vloeistoffen, en het vervangen van lampjes.
Als er wat kapot is rijd je er even naartoe en zij vervangen het. Klaar. Geen moeite geen gezeur.
Of ben ik zo decadent dat ik mijn auto bij de dealer in onderhoud heb?
Ik heb een privilege-pas (maar nog geen kapotte lampjes gehad sindsdien) ;)
Gebruik 'm wel voor winter/zomerbanden wisselen (€ 35,- per keer) en straks de eerste APK.
Citaat van: arend-wim op 16 september 2011, 09:59:42
Wat een getob met lampjes.
Heeft niemand een Privilegepas? Dan doet de dealer dat allemaal voor je. Het kost zo'n 40 per jaar, inclusief apk, zomer en winterkeuring, pechhulp (geen anwb meer nodig!) bandreparatie, aanvullen van de vloeistoffen, en het vervangen van lampjes.
Als er wat kapot is rijd je er even naartoe en zij vervangen het. Klaar. Geen moeite geen gezeur.
Of ben ik zo decadent dat ik mijn auto bij de dealer in onderhoud heb?
Dit klopt en is ook een goede service van de dealers.
Veel mensen zeggen hier ook dat de dealer duur is,maar alleen de anwb (nederland) is al duurder dan dit hele pakket.
Wel een opmerking op dit pakket:Xenon lamp valt er niet onder.
Ik breng mijn meg enkel niet naar de dealert,maar naar een Renault specialist (ex-dealert) hier in de buurt