Weet dat er meer topics zijn hierover maar gaat mij er niet om om zo laag mogelijk te gaan,maar de acheterdempers beginnen bij mij op hun eind te lopen(ja das een nadeel van een gasinstallatie). Ben dan dus ook wezen kijken wat een nieuwe set veren plus dempers doen voor mijn Grand tour en dan kan ik voor dat geld er ook een V-max schroefset onder doen. Maar nu is mijn vraag als de schroefset in de hoogste stand staat zakt ie dan al ten op zichte van de standaard dempers veren ? en zo ja hoeveel is dat ongeveer? En wat mij een groot voordeel lijkt met de schroefset is dat ik de auto meer gelijkkan leggen voor achter,waarmee ik makkelijker over drempels kom dan nu (door het "doorhangen" achter raak ik nu regelmatig met de trekhaak de drempels.
De auto zakt met een schroefset ongeveer 1 a 1,5 cm na beneden ;)
Kijk das mooi,zal ie voor wel een eind meer gaan zakken bij me,maar dat doe ik dan zelf
ja dat is dan je eigen keuze ;) dan kan je sommige drempels wel vergeten :D is een mooi rs pakketje niks voor jou grand tour ?
+ voordeel van een schroefset is dat die stugger word en dus minder last heb met aanlopen op drempels
heb nu ook een schroefkit onder mijn grandtour, en vind het heel fijn
wil echt geen veren eronder, kan nu regelen hoe laag of hoog ik de auto wil zetten
Citaat van: Rogier op 13 augustus 2011, 16:42:58
ja dat is dan je eigen keuze ;) dan kan je sommige drempels wel vergeten :D is een mooi rs pakketje niks voor jou grand tour ?
Nou hij staat voor wel erg hoog nu hoor,wil hem dan ook meer vlak leggen zeg maar.En ja een rs set zou erg gaaf zijn,maar de baas thuis zover krijgen gaat me niet lukken,of ik moet een keer tussen 2 andere auto's klem komen te zitten...
Oh ja hij word natuurlijk ook stugger,maar als ik hem niet te laag zet word die dan echt een heel stuk stuggerof word ie enkel stugger als je lager gaat?
Hij wordt sowieso een stuk stugger
Heerlijk :q
goed voor de bochten !-!
nadeel.....stuiter de stuiter :q
alhoewel,als je een verstelbare hardheid hebt,is dat ook lekker als je alles minder kan zetten.
Ja op dat gestuiter zit ik niet echt te wachten,ook vriendin kids en hond moeten normaal mee kunnen... Maar dus ook als ie "hoog" staat word ie erg stug of zit er dan nog iets van comfort in?(ik ben zo wie zo niet van plan om er extreem lage banden op te zetten,heb een set 16 inch liggen die er onder komen,dus de banden zullen ook nog wel wat comfort geven)
hoogte maakt bij een schroefset niks uit,de stugheid blijft nagenoeg het zelfde.
ik heb er nu 18inch onder zitten en vind dat ik goed comfort heb
niet zoals de gewone vering, maar echt springen doet de wagen niet
heb ook vrouw en kinderen mee(2j + 8j)
als ik mijn 16inch eronder heb steken, dan voel ik bijna niks van de bulten in de weg
op de 18inch zit een 225/40/18, op de 16inch een 205/50/18
Kijk dat zijn berichten,al zijn de kids bij mij wel wat ouder(en dus ook wat zwaarder)Maar wat voor set heb jij er nu onder dan?
Ik zelf rijd ook met een KW schroefset!
Het is een hele verbetering! en de Funfactor schiet er mee omhoog! toch kun je Comfortabel er mee rijden! Christian heeft de halve reis naar Engeland geslapen en was niet wakker te krijgen. :q ( komt ook deels dat Renault heerlijke zachte stoelen maakt )
Al met al een aanrader voor diegene die lager willen, betere rijeigenschappen willen hebben, en toch een beetje comfort wilt houden! !-!
Ja KW lijkt mij ook wel wat,maar dat krijg ik er prijstechnisch niet doorheen. Hoor ook goede ervaringen met V-max,en aangezien ik race aspiratie heb,maar gewoon de auto beter vlak wil hebben liggen,word het dus V-maxx
Citaat van: Roadkill op 17 augustus 2011, 09:09:46
Kijk dat zijn berichten,al zijn de kids bij mij wel wat ouder(en dus ook wat zwaarder)Maar wat voor set heb jij er nu onder dan?
ik heb H&R eronder steken.zijn naar de zee gereden(+- 230km) en de kids hebben ook geslapen.
de GT ligt nu +8cm van de grond, en rijd nog heerlijk vind ik
Zo deze kan wat mij betreft op slot,V-maxx schroefset gisteren besteld
Doe toch maar niet,kan iemand mij een foto laten zien hoe het er qua verliging achter uit ziet??? Gaat me dus om onder de auto,dacht namelijk dat de Meg mcpherson voor en achter had,maar dat blijkt dus niet zo te zijn ben nou dus erg benieuwd hoe een schroefset er dan uit komt te zien
Hetzelfde als nu, alleen met andere demper en veer??
(http://www.niebekwaom.nl/gallery/albums/test_upload/IMG_1040.sized.jpg)
Ja en hoe schroef je dat dan achter????????????? Zou namelijk verstelbaar zijn tussen de 30-70mm,of moet ik om lager te gaan zandzakken achetrin leggen?:)
Mod edit: 3 post samengevoegd
zie je die blauwe bus met die schroefdraad erop??? ;)
Ah ok,heb je het zelf gemonteerd? Heb wel ervaring met het verlagen van auto's maar dit is nieuw voor me.
Goed vanochtend telefoontje van SGK,komt volgende week binnen,dus niet aankomend weekend maar het weekend erop gaat ie er onder!!
snel fotos maken en zo laag mogelijk leggen :)
a.s. Zaterdag gaat het dan toch echt gebeuren,vandaag alvast de bouten in de kruipolie gezet en dit elke dag herhalen dan gaan ze hoop ik dan makkelijk los,iemand enig idee btw hoe ik de dempers achter aan de bovenkant loshaal,morgen ga ik er zo wie zo even naar kijken en meteen de auto maar weer eens wassen en opruimen
Ok vandaag mailtje gehad van SKG,zou ze morgen in huis moeten hebben,dus van 2-7 werkdagen levertijd klopt niet veel,want dan had ik ze vorige vrijdag al binnen moeten hebben..... Maar goed er is hier niemand die ooit de achterdempers heeft vervangen?
Er zit een moer binnen in je kofferruimte en een moer op je achteras die moeten los en dan valt die er al onderuit.
Als je er gas in hebt zitten,kan het zijn dat je gastank in de weg ligt en heb je iets meer tijd nodig.
Gastank zit in de plaats van het reservewiel dus die zal niet in de weg zitten (hoop ik...) Maar goed de eerste tnt-er is al langsgeweest vandaag maar die had nog niks bij zich....
Zoals gemeld heb ik de set dus binnen,nu nog 1 vraag,mag je een schroefset meteen op maximaal verlaging zetten,of beter niet inverband met eventueel zetten van veer en demper? (heb zelf enkel ervaring met verlagen door veren,en daar heb je weinig keuze
Citaat van: matthew op 16 september 2011, 10:34:33
Er zit een moer binnen in je kofferruimte en een moer op je achteras die moeten los en dan valt die er al onderuit.
Als je er gas in hebt zitten,kan het zijn dat je gastank in de weg ligt en heb je iets meer tijd nodig.
Ok die moer die in de kofferruimte zit is dus een bout,en die is ongeveer 10cm lang en door de gastank heb je dus max 5 cm speling. Die kan er dus normaal gesproken niet uit,maar voor degene die dit ook willen doen;door de gastank los te halen kan je dus net wat meer ruimte creeeren en lukt het wel! Let er dan dus wel op dat je de bout niet laat vallen,dan heb je dus echt een K-klus om hem er weer onder uit te krijgen.
dus het is gelukt?
JAHAAA,van het weekend ff de Meg wassen en foto's maken,kan me meissie er in rijden,kijken of ze dan nog wagenziek is (heb ik meteen een BOB als het niet het geval is... :):)
Zo ff stof blazen hier heb nog een vraagje,we hebben vorig jaar september dus de meg verlaagd. Bevalt mij prima,de rest heeft er ook iets minder moeite mee :D , maar nou heb ik hem ondertussen achter alweer 2 cm omhoog geschroefd en daar is de ruimte nu mooi.Maar voor staat ie nog steeds op zijn laagst en daar is de wheelgap een stuk groter,kan het helpen om hem voor ook een stukkie omhoog te schroeven om te kijken of de veren voor nog wat in zakken?? Heb nu het gevoel dat de schokkers het tegen gaan,maar dan zou ik hem na een week of 2 weer naar beneden kunnen schroeven Want 15 april moet gewassen en zo laag mogelijk in Nijkerkerveen staan :)
De mijne staat ook op zn laagst, en zou van mij eigenlijk ook nog wel wat lager mogen.
Als de zomervelgen er weer op gaan zie je duidelijk nog zon 3 cm ruimte, vind het ook zonde.
Wel heb ik zo dat sinds het verlagen ik mn aandrijfas al eens vervangen heb, en hij nou alweer geluid maakt.
Dus het lijkt erop dat deze wel harder slijten? Je hoort je homokoneet tijdens het rijden door een bocht.
Iemand anders ook last van?
Wanneer heb je hem verlaagd dan? en is er een nieuwe ondergekomen of een 2e hands? Heb het met mijn ex kadett wel vaak gehad,maar dat bleek een schade auto te zijn geweest,nadat de voortrein gericht was nooit meer last van gehad,dus misschien daar eens naar kijken?